Ik wil scheiden en ik ben bang

11-05-2021 03:17 162 berichten
Ik heb een nieuwe nick aangemaakt i.v.m. herkenbaarheid (ik zit al wat jaartjes op het forum, vandaar).
Man en ik zijn 20 jaar bij elkaar, waarvan 18 jaar getrouwd. (Geen kinderen). En de koek is op, zoals dat heet. We hadden tot voor vijf jaar een goede relatie, hoewel seks altijd wel moeilijk was. Maar het ging.
Zowel man als ik hebben veel "issues". Vijf jaar geleden werd hij psychisch ziek en sindsdien zit ik in de zorgrol. Dit valt me steeds zwaarder, mede omdat ik zelf ziek ben geweest en nu in een uitkering zit. Ook hij werkt niet. Hij leunt ontzettend op me, hoewel ik vaak aangegeven heb dat ik het niet meer trek. Probleem is, dat het eenrichtingsverkeer is. Tijdens mijn ziekte was hij er nauwelijks voor mij. Gelukkig heb ik vriendinnen en mijn vrijwilligerswerk.
Komt nog bij dat hij door de medicatie ontzettend is aangekomen en ook geen zin meer heeft in seks. En er is een andere vrouw in het spel. Volgens hem puur platonisch, maar toch. En hij heeft dingen voor me achtergehouden en gelogen.
Enfin, ik voel niet meer die liefde voor hem. Het idee dat ik met hem oud zou moeten worden, benauwt me. Ik heb er lang over nagedacht, en ik wil scheiden. Deze week ga ik het hem zeggen.
Maar ik ben bang, onzeker, in de war. Bang voor zijn reactie. En er gaat zoveel regelwerk op me afkomen. Mijn grootste zorg is waar ik straks moet gaan wonen. We hebben een koopwoning, maar de overwaarde is niet genoeg om iets voor mezelf terug te kopen.
Kortom, ik weet zeker dat ik wil scheiden, maar ik vind het doodeng allemaal. Wie heeft ervaring? Wie heeft tips?
Och, dit maakt het alleen maar nóg duidelijker hoe goed de beslissing is die je hebt genomen. Jij bent straks echt beter af dan de platonische vrouw, hoor, zeker weten!

De manier waarop je ex is vreemdgegaan en er over heeft gelogen, zal ik in het algemeen nooit begrijpen. Hoe kan je zo met iemand om gaan? Zelfs als je een hekel hebt aan iemand, kan ik het me nog niet voorstellen.
Goed dat je jezelf een leven zonder hem gunt.

:-*
Mensen, even een update. Het is nog steeds een rollercoaster waar ik inzit. Maar het gaat de goede kant op. Het convenant is getekend, over een week of vijf ben ik van die zak af. Hij heeft afgezien van partneralimentatie en partnerpensioen. Voelt zich schuldig, net goed!
Binnenkort wordt het huis verkocht, dat gaat gigantisch veel geld opleveren. En ik krijg van mijn ouders nog een enorm bedrag, dan kan ik een leuk appartementje terugkopen. Veel regelwerk, maar ik doe het fluitend. Het gaat immers om mijn toekomst.
Voor mijn aanstaande ex voel ik niets anders meer dan minachting en woede. Soms ben ik ook verdrietig omdat ik zomaar aan de kant geschoven ben, na alles wat ik voor hem gedaan heb. Het is gewoon een klootzak, hij zit nu ook bij haar. Ze hebben trouwens hun eerste grote ruzie al gehad, tja, zij is niet zo makkelijk als ik was. Maar ik heb hem een mail gestuurd waarin ik alles eruit gegooid heb (ik kan dat op papier beter dan live).
Ik heb fantastische mensen om me heen die altijd voor me klaarstaan; mijn vriendinnen, collega's, mijn ouders. Ik hoef geen betaalde baan te zoeken, kan me voorlopig gewoon richten op de scheiding en alles wat daarbij komt kijken. Met mij gaat het goed, ik kom er wel.
LostControlAgain schreef:
07-07-2021 23:58
Mensen, even een update. Het is nog steeds een rollercoaster waar ik inzit. Maar het gaat de goede kant op. Het convenant is getekend, over een week of vijf ben ik van die zak af. Hij heeft afgezien van partneralimentatie en partnerpensioen. Voelt zich schuldig, net goed!
Binnenkort wordt het huis verkocht, dat gaat gigantisch veel geld opleveren. En ik krijg van mijn ouders nog een enorm bedrag, dan kan ik een leuk appartementje terugkopen. Veel regelwerk, maar ik doe het fluitend. Het gaat immers om mijn toekomst.
Voor mijn aanstaande ex voel ik niets anders meer dan minachting en woede. Soms ben ik ook verdrietig omdat ik zomaar aan de kant geschoven ben, na alles wat ik voor hem gedaan heb. Het is gewoon een klootzak, hij zit nu ook bij haar. Ze hebben trouwens hun eerste grote ruzie al gehad, tja, zij is niet zo makkelijk als ik was. Maar ik heb hem een mail gestuurd waarin ik alles eruit gegooid heb (ik kan dat op papier beter dan live).
Ik heb fantastische mensen om me heen die altijd voor me klaarstaan; mijn vriendinnen, collega's, mijn ouders. Ik hoef geen betaalde baan te zoeken, kan me voorlopig gewoon richten op de scheiding en alles wat daarbij komt kijken. Met mij gaat het goed, ik kom er wel.
Wat fijn dat je basis om verder te leven goed geregeld is maar dat gevoel van bedrog en manipulatie blijft nog wel even. Dat geeft niets, woede en minachting en verdriet is veel normaler dan wat hij doet. Voorlopig lekker bezig zijn met een leven voor jezelf en mensen die wel het beste met je voor hebben. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Gaat goed. Grappig dat ex en nieuwe “platonische “ vriendin hun eerste ruzie hebben. Niet jouw probleem gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat klink je sterk!
Het komt zeker goed met jou.
Hij krijgt vast nog veel meer spijt, lekker zijn probleem! :puh:
Heel veel succes met de rest allemaal regelen en een dikke knuffel :hug:
En heel veel geluk gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Roomsnoesje schreef:
15-05-2021 08:24
Niet zo streng voor jezelf, het is een proces en het moet groeien. Jouw tijd komt nog wel. Achteraf zeg ik ook dat ik jaren te lang in die relatie ben blijven zitten, maar iets met een koe en een kont.

Oma zei ook 'de mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest'. Dus, waar ben je precies bang voor? Wat is je grootste angst hierin?

Vandaag de knoop doorgehakt en gezegd dat ik wil scheiden. Nu alles regelen. Ik ga met de kids opnieuw beginnen.

Fijn dat het goed met je gaat to!
Alle reacties Link kopieren
LostControlAgain schreef:
07-07-2021 23:58
Mensen, even een update. Het is nog steeds een rollercoaster waar ik inzit. Maar het gaat de goede kant op. Het convenant is getekend, over een week of vijf ben ik van die zak af. Hij heeft afgezien van partneralimentatie en partnerpensioen. Voelt zich schuldig, net goed!
Binnenkort wordt het huis verkocht, dat gaat gigantisch veel geld opleveren. En ik krijg van mijn ouders nog een enorm bedrag, dan kan ik een leuk appartementje terugkopen. Veel regelwerk, maar ik doe het fluitend. Het gaat immers om mijn toekomst.
Voor mijn aanstaande ex voel ik niets anders meer dan minachting en woede. Soms ben ik ook verdrietig omdat ik zomaar aan de kant geschoven ben, na alles wat ik voor hem gedaan heb. Het is gewoon een klootzak, hij zit nu ook bij haar. Ze hebben trouwens hun eerste grote ruzie al gehad, tja, zij is niet zo makkelijk als ik was. Maar ik heb hem een mail gestuurd waarin ik alles eruit gegooid heb (ik kan dat op papier beter dan live).
Ik heb fantastische mensen om me heen die altijd voor me klaarstaan; mijn vriendinnen, collega's, mijn ouders. Ik hoef geen betaalde baan te zoeken, kan me voorlopig gewoon richten op de scheiding en alles wat daarbij komt kijken. Met mij gaat het goed, ik kom er wel.

Geen tegenslag gehad als reactie op je mail? Persoonlijk had ik met die mail gewacht tot alles echt helemaal rond was (echtscheiding helemaal afgerond, overdracht van huis geweest), je weet nooit wat je anders voor wrokkig gedoe nog kunt krijgen. Maar hopelijk loopt alles nog volgens plan?
Alle reacties Link kopieren
MsQueenP schreef:
21-07-2021 22:57
Vandaag de knoop doorgehakt en gezegd dat ik wil scheiden. Nu alles regelen. Ik ga met de kids opnieuw beginnen.

Fijn dat het goed met je gaat to!
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu TO?
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
23-07-2021 10:36
Sterkte!
Dank je. Heel emotioneel proces. Ook al ben ik er al zo lang mee bezig in mijn hoofd de emoties die nu los komen had ik niet overzien. En dan met name het gevoel dat ik heb gefaald als moeder. Maar goed ik moet maar een eigen topic hierover openen en niet hier verder over vertellen want het is een topic van TO. Hopelijk gaat het nog steeds de goede kant op met je!
Alle reacties Link kopieren
To wat ben je goed bezig!

You go girl. De toekomst ligt voor je open
Alle reacties Link kopieren
To hoe gaat het met je?
Is alles inmiddels geregeld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven