Iemand opsporen die je lang niet hebt gezien.

08-06-2021 21:49 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een kennis van mij is voor zijn neef op zoek naar iemand waarmee hij in hetzelfde appartementen/kamerverhuur complex (een voormalig GAK gebouw) heeft gewoond. Nu weet hij alleen een voornaam helaas.

Hij heeft inmiddels vele oproepen op Facebook geplaatst in heel veel groepen maar meneer is nog niet gevonden. We weten inmiddels wel wat mogelijk de achternaam is want onder 1 van de oproepen reageerde een dame die iemand kent die in dezelfde periode in dat gebouw woonde. Alleen zij zegt dat ze deze persoon al een aantal jaren niet heeft gezien en gesproken.

Wat is nu een goede site om iemand op te kunnen sporen?
Alle reacties Link kopieren
Nadiaah79 schreef:
08-06-2021 22:49
Voornaam komt heel veel voor in Nederland en de mogelijke achternaam ook. Hij weet alleen dat die slank en blond was. Verder weet die niets, die neef en hij waren buren die regelmatig met meerdere mensen een bbq-tje deden maar iedereen is al verhuist en ze weten ook niet waar de gezochte persoon woont.
Dat wordt dus niks.
Zoeken naar een 'slanke, blonde Willem/Daan/Kees'.
Alle reacties Link kopieren
Nadiaah79 schreef:
08-06-2021 22:50
15 oud bewoners zijn al gevonden maar alleen de gezochte meneer niet en niemand weet waar hij verblijft.
Laat
Het
Los.

Die persoon wil wss gewoon niet gevonden worden.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
08-06-2021 22:53
Laat
Het
Los.

Die persoon wil wss gewoon niet gevonden worden.
Zou kunnen of hij leest alle oproepen gewoon niet. Men gaat er tegenwoordig ook maar vanuit dat iedereen Facebook, Instragram e.d. heeft.
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
08-06-2021 22:53
Laat
Het
Los.

Die persoon wil wss gewoon niet gevonden worden.
Ik gok eerder dat ie gewoon niet KAN gevonden worden.

Je kan moeilijk elke blonde Hans uit heel Nederland gaan contacteren.

Als ie zijn haar intussen niet al gekleurd heeft :-).
En je ook alle zwart-harige Hans'en kan gaan aanschrijven.


Maar als hij bijvoorbeeld naar de andere kant van 't land is verhuisd en niemand van de 15 heeft ooit zijn gegevens bijgehouden ... mission impossible om Hans te vinden.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Nadiaah79 schreef:
08-06-2021 22:50
15 oud bewoners zijn al gevonden maar alleen de gezochte meneer niet en niemand weet waar hij verblijft.

Regelt die vriend zonder smartphone de reünie in zijn eentje? Stuur de Google foto's door naar één van die 15 en laat hen meezoeken.
Je moet daarvoor nog wat andere dingen weten. De neef van je kennis kende hem omdat ze samen ergens woonden. Dan weet hij toch wel een paar dingen? Bijvoorbeeld een opleiding die hij heeft gedaan ofzo, of een hobby die hij had. Dan wordt het al wat makkelijker, bijvoorbeeld Klaas Jansen modeltreinen ofzo. En ik denk toch echt dat die neef erbij moet gaan zitten tijdens het zoeken want hoe kun je nou iemand vinden die je niet kent?
Alle reacties Link kopieren
Rachmaninoff schreef:
08-06-2021 22:58
Je moet daarvoor nog wat andere dingen weten. De neef van je kennis kende hem omdat ze samen ergens woonden. Dan weet hij toch wel een paar dingen? Bijvoorbeeld een opleiding die hij heeft gedaan ofzo, of een hobby die hij had. Dan wordt het al wat makkelijker, bijvoorbeeld Klaas Jansen modeltreinen ofzo. En ik denk toch echt dat die neef erbij moet gaan zitten tijdens het zoeken want hoe kun je nou iemand vinden die je niet kent?
Ja dit vooral.
Alle reacties Link kopieren
Nadiaah79 schreef:
08-06-2021 22:56
Zou kunnen of hij leest alle oproepen gewoon niet. Men gaat er tegenwoordig ook maar vanuit dat iedereen Facebook, Instragram e.d. heeft.
De meeste mensen die al die SM die je noemt niet hebben, hebben dat juist niet om een grote reden: ze willen online niet gevonden worden. Deal with it.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
08-06-2021 23:01
De meeste mensen die al die SM die je noemt niet hebben, hebben dat juist niet om een grote reden: ze willen online niet gevonden worden. Deal with it.
Of die kennis van neef kan ook niet lezen en schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Rachmaninoff schreef:
08-06-2021 23:14
Of die kennis van neef kan ook niet lezen en schrijven.

Iedereen in dat gebouw analfabeet?
Alle reacties Link kopieren
Rachmaninoff schreef:
08-06-2021 23:14
Of die kennis van neef kan ook niet lezen en schrijven.
Niet kunnen lezen of schrijven is tegenwoordig geen belemmering. Er zijn legio spraakapps die analfabeten en/of mensen met een bepaalde beperking echt wel weten te vinden als zij daar zin in hebben.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Misschien ligt deze persoon wel onder de zoden. Ik ken ook wel mensen die daar hebben gewoond (geen Nederlandse achtergrond).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het zo belangrijk dat deze persoon gevonden wordt?
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
08-06-2021 23:01
De meeste mensen die al die SM die je noemt niet hebben, hebben dat juist niet om een grote reden: ze willen online niet gevonden worden. Deal with it.
Dat is wel kort door de bocht. Sommige mensen hebben gewoon geen interesse in social media. En om eerlijk te zijn, ik heb het wel, maar ik gebruik nergens mijn echte naam.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen vindt je online niet.
Dat is meestal wel bewust.
Ik google mijzelf wel eens bent uiterst tevreden.
Ik wil nergens gevonden worden. Mijn naam heeft 0 hits.

Ik heb niets te verbergen, maar hou gewoon niet van de digitale wereld.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
09-06-2021 06:22
Misschien ligt deze persoon wel onder de zoden. Ik ken ook wel mensen die daar hebben gewoond (geen Nederlandse achtergrond).
Hij leeft nog. 1 van de anderen heeft hem toevallig een paar weken geleden nog gesproken, kwamen elkaar tegen in een winkel maar niet om een emailadres/telefoonnummer gevraagd. Dus waarschijnlijk zal die nog wel ergens in de omgeving wonen.
Alle reacties Link kopieren
Creatieveling schreef:
09-06-2021 07:42
Waarom is het zo belangrijk dat deze persoon gevonden wordt?
Gaat om een reünie en een die neef van mijn kennis heeft iets van hem wat die hem al jaren terug wil geven.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ontzetten vaag verhaal.
Oké, dus je zoekt iemand die Henk heet? Of een andere naam, kan natuurlijk ook, maar goed, een voornaam dus. Niets anders?
Volstrekt kansloos en een beetje shady ook.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
08-06-2021 22:25
Nou, dit inderdaad. Als je graag gevonden wilt worden is dat heel gemakkelijk. Ik heb bewust geen social media of openbare profielen. Lekker rustig. Geen behoefte aan uitnodigingen voor een reünie of contact met een oud-klasgenoot uit een ver verleden. Iedereen die ik in mijn leven wil, heeft mijn telefoonnummer.
Zijn wij dezelfde persoon? :cheers:
Heerlijk he, die rust
(al heb ik wel pinterest, als enige)
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Nadiaah79 schreef:
09-06-2021 13:18
Hij leeft nog. 1 van de anderen heeft hem toevallig een paar weken geleden nog gesproken, kwamen elkaar tegen in een winkel maar niet om een emailadres/telefoonnummer gevraagd. Dus waarschijnlijk zal die nog wel ergens in de omgeving wonen.
Oproepje in het streekblad daar in die buurt doen dan. Of bij alle supermarkten briefjes ophangen.
Als hij daar nog in de buurt woont is er vast wel iemand die hem ( her) kent.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
09-06-2021 13:25
Oproepje in het streekblad daar in die buurt doen dan. Of bij alle supermarkten briefjes ophangen.
Als hij daar nog in de buurt woont is er vast wel iemand die hem ( her) kent.
Of de ouderwetsche radioshow "adres onbekend" en mailtje sturen.
Als ze nog bestaan.

Zo werden mensen vroeger gevonden.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
09-06-2021 09:11
Sommige mensen vindt je online niet.
Dat is meestal wel bewust.
Ik google mijzelf wel eens bent uiterst tevreden.
Ik wil nergens gevonden worden. Mijn naam heeft 0 hits.

Ik heb niets te verbergen, maar hou gewoon niet van de digitale wereld.
Ja dit dus! Ik zou ook echt niet blij zijn als ik dan (met veel moeite) ineens een bericht krijg voor een reunie van een gebouw waar ik ooit woonde. Als we vriendjes waren hadden ze mn nummer wel en anders heb ik er geen behoefte aan. Het klinkt een beetje stalkerig.

Overigens ook geen social media hier. Maar sinds kort is er een naamgenoot van mij die dat wel doet en allemaal bikini en party fotoo’s online zet. Ik ben dan bang dat mensen mijn naam googlen en denken dat ik het ben :-$
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
09-06-2021 13:25
Oproepje in het streekblad daar in die buurt doen dan. Of bij alle supermarkten briefjes ophangen.
Als hij daar nog in de buurt woont is er vast wel iemand die hem ( her) kent.
Streekblad inschakelen is wel een idee ja, die krant wordt in de hele gemeente Oldambt huis aan huis bezorgd.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
09-06-2021 13:22
Wat een ontzetten vaag verhaal.
Oké, dus je zoekt iemand die Henk heet? Of een andere naam, kan natuurlijk ook, maar goed, een voornaam dus. Niets anders?
Volstrekt kansloos en een beetje shady ook.
Mijn kennis weet een eventuele achternaam, een dame die er in de buurt woont kent een persoon met dezelfde voornaam die hij zoekt en daar woonde. Alleen heeft zij geen idee waar die gebleven is en de achternaam komt nogal vaak voor in deze regio.
Alle reacties Link kopieren
Je doet wel erg veel moeite voor een neef van een kennis die een reünie wil organiseren maar die niet kan lezen en schrijven en geen smartphone heeft........
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven