Cadeautjes wel of niet meer geven?

10-06-2021 23:23 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriendin en haar vriend was jarig toen had ze mij ook uitgenodigd voor zijn verjaardag, was een soort van seprice feestje. Ik had een pakket met cadeautjes voor hem gemaakt grote mand met allemaal mannen dingen erin. Toen belde ze een half uur van te voren op en zei mijn vriend vroeg komt paardje ook toen zei ze ja en toen zei hij dat hij dat niet wilde. Dus daar zat ik dan met mijn man vol cadeautjes. Voor mijn gevoel had ik altijd goed contact met hem, maar blijkbaar mag hij mij dan toch niet? Weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Voel me er best rot over had mezelf al helemaal aangekleed en opgemaakt krijg ik dat telefoontje totaal onverwachts. Maar goed wat moet ik nu met die mand? Toch maar aan haar een keer mee geven? Of maar niets over zeggen en alles weer uitpakken en terug naar de winkel brengen. Ik kan zelf niets met de spullen echte mannen dingen. Beetje triest is het wel, haha! Had er echt mijn best op gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een tikkie sturen omdat je wel kosten heb gemaakt en nu met spullen zit waar je niks mee kan.
Hun bellen zo laat af dan draaien ze ook maar op de kosten..
En die vriendschap daar zou ik klaar mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
10-06-2021 23:59
Hoe kan het dat hij wist dat er visite zou komen als het een surprise party was? En waarom specifiek vragen naar jou?

Zeker niet geven. Breng het terug en trakteer jezelf op iets.

En ik zou helemaal klaar zijn met die vriendin die het klakkeloos aanneemt en doorgeeft.
Dit. Dag 'vriendin'.
Mijn man hoeft echt niet zo over of tegen mijn vriendinnen te doen.
Surprise: ga maar lekker in je eentje je verjaardag vieren.
Echt lullig voor je en ik zou en een tikkie sturen en daarbij ook alles terugbrengen. Kost je namelijk tijd.
Ik hoop dat je leuke andere mensen in je omgeving hebt.
Alle reacties Link kopieren
Paardje4paardje schreef:
11-06-2021 00:48
Haha, gewoon zelf die hele mand leeg drinken. Nee, ik lust geen bier zijn ook van die speciale. Ben ik gelijk dronken schiet ook niet op.
Stuur naar mij op :-)
Nee, natuurlijk niet.

En ik zou ook aangeven bij je vriendin dat deze actie echt niet oke is van haar. En haar vriend.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de mand zeker wel geven.
Briefje erbij dat je natuurlijk al een cadeautje had geregeld omdat normaal gesproken gasten niet zo kort van te voren worden afgebeld.
Dan voelen ze misschien de kleinzieligheid van hun actie.
Je vriendin vind ik persoonlijk nog gekker, een suprise party regelen, het dan toch vertellen en zich voor het karretje laten spannen om jou af te bellen. Allebei nare mensen!
Alle reacties Link kopieren
Die vriendschap zou voor mij meteen verleden tijd zijn.
mieke1966 schreef:
11-06-2021 07:13
Ik zou de mand zeker wel geven.
Briefje erbij dat je natuurlijk al een cadeautje had geregeld omdat normaal gesproken gasten niet zo kort van te voren worden afgebeld.
Dan voelen ze misschien de kleinzieligheid van hun actie.
Je vriendin vind ik persoonlijk nog gekker, een suprise party regelen, het dan toch vertellen en zich voor het karretje laten spannen om jou af te bellen. Allebei nare mensen!
Dat kan je ook gewoon zeggen of tikken zonder hen die mand echt te geven. Ik zou er een leuk mens blij mee maken of breng het naar een kringloop of een buurthuis.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een seprice paard erbij doen, een paard van Troje en er dan uitspringen met een zwaard.


Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Seprice.... Omg.... TO leg eens uit, wat voor woord dat is?
Alle reacties Link kopieren
mieke1966 schreef:
11-06-2021 07:13
Ik zou de mand zeker wel geven.
Briefje erbij dat je natuurlijk al een cadeautje had geregeld omdat normaal gesproken gasten niet zo kort van te voren worden afgebeld.
Dan voelen ze misschien de kleinzieligheid van hun actie.

Je vriendin vind ik persoonlijk nog gekker, een suprise party regelen, het dan toch vertellen en zich voor het karretje laten spannen om jou af te bellen. Allebei nare mensen!
Dit zijn mensen die de mand dan aannemen en totaal geen idee hebben dat ze een misselijke streek hebben geleverd. Smeet zelf nog liever alles in de Kliko dan het te geven en met vriendin was ik ook wel klaar. Wat een stelletje kleuters.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
11-06-2021 07:37
Ik zou een seprice paard erbij doen, een paard van Troje en er dan uitspringen met een zwaard.
Hahahaha geniaal dit. :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Misschien is wel de man iets te dol op TO? En is het niet de man die gezegd heeft dat TO niet hoeft te komen maar de vriendin zelf, omdat ze de reactie van man op de aankondiging van haar komst iets te verdacht vond?
Of heeft de vriendin zelf spijt van de uitnodiging om één of andere reden en durft ze dat niet te zeggen dus steekt ze de schuld op haar man , met het idee dat de twee elkaar niet goed kennen en het dus niet uit zal komen?
Of de man heeft echt een hekel aan TO, maar om dan iemand echt niet in je buurt te willen moet dat echt wel al diep zitten.

Kortom je weet het verhaal nu van één kant. Het kan helemaal waar zijn wat de vriendin vertelt of net niet. Zolang je hem niet confronteert zal je het nooit zeker weten.
Vraag alleen is of dit allemaal je energie waard is.
lillyswereld wijzigde dit bericht op 11-06-2021 09:07
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een half uur van tevoren afbellen is gewoon een naaistreek. Dat ligt niet alleen aan die vriend, maar zeker ook aan jouw ‘vriendin’. Ze konden me allebei de hoogste boom in.
Alle reacties Link kopieren
Eens met meeste reageerders: niet meer geven en 'vriendin' laten weten dat het onbeschoft is om iemand eerst uit te nodigen en vervolgens te bellen dat je niet welkom bent.
Ik vind overigens dat je je wel erg hebt uitgesloofd met het cadeau. Een leuke mand met cadeautjes op de jarige afgestemd, zou ik niet zo gauw doen bij de vriend van een vriendin, maar eerder alleen bij een goede vriend/vriendin voor speciale gelegenheid.
Een leuke fles wijn of sterke drank is dan toch prima.
Alle reacties Link kopieren
lillyswereld schreef:
11-06-2021 09:07
Misschien is wel de man iets te dol op TO? En is het niet de man die gezegd heeft dat TO niet hoeft te komen maar de vriendin zelf, omdat ze de reactie van man op de aankondiging van haar komst iets te verdacht vond?
Of heeft de vriendin zelf spijt van de uitnodiging om één of andere reden en durft ze dat niet te zeggen dus steekt ze de schuld op haar man , met het idee dat de twee elkaar niet goed kennen en het dus niet uit zal komen?
Of de man heeft echt een hekel aan TO, maar om dan iemand echt niet in je buurt te willen moet dat echt wel al diep zitten.

Kortom je weet het verhaal nu van één kant. Het kan helemaal waar zijn wat de vriendin vertelt of net niet. Zolang je hem niet confronteert zal je het nooit zeker weten.
Vraag alleen is of dit allemaal je energie waard is.
Wat doet het er toe? Zo ga je gewoon niet met mensen om, klaar.

Ik zou vriend niet meer hoeven zien of spreken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het onbeschoft en zou ook eens goed nadenken over de aard van de vriendschap.

Maar, het klinkt ook alsof vriendin het wellicht niet helemaal goed doordacht heeft.

Mijn moeder heeft eens een (soort van) verrassingsfeest voor mijn vader georganiseerd. Halverwege de avond kwam mijn vader naar mij toe en vroeg naar de reden van uitnodiging van een aantal gasten met wie hij echt helemaal niets heeft. Tsja, mijn moeder vond het gezellig als die ook kwamen. Mijn vader vond het prima hoor, maar wel een beetje raar omdat het echt een feestje voor hem was. Geen haar op zijn hoofd dat hij dat openlijk gaat toegeven.
Dit is echt aso. Tenzij er echt iets heeft voorgevallen tussen jou en haar vriend of tussen jou en die vriendin. Dat jij haar slecht behandeld en hij voor haar opkomt. Of jij die altijd tegen haar zegt dat hij niet bij haar past of slecht is.
Elkaar niet zo mogen of elkaar niet zo liggen is echt geen reden om zoiets te doen. Als je een relatie krijgt dan krijg je ook te maken met haar vrienden en familie. Soms is dat heel leuk en soms wat minder. Maar dan blijf je gewoon netjes en beleefd.
Ik denk dat die vriendin nog wel het meest schuldig is. Als haar vriend vraagt of jij komt en hij heeft er geen zin in, dan is het aan haar om hem te vertellen dat hij maar mooi beleefd tegen je kan doen, omdat het een surprise party is en jij al bent uitgenodigd. En jij had daar vervolgens helemaal niks van horen te merken.
Alle reacties Link kopieren
Volgende week is het vaderdag, probleem opgelost.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Het is natuurlijk onbeschoft om een uitnodiging in te trekken maar kan het zijn dat er meer aan de hand is?

Het doet me namelijk terugdenken aan mijn ex die voor mijn 30ste verjaardag een verrassingsfeestje had georganiseerd waarbij niemand van mijn familie en vrienden waren uitgenodigd. Een half uur voor het feestje begon, kwam ik daar namelijk achter en ben toen best boos geworden. Zijn reactie daarop was toen ook om het hele feestje te cancellen maar dat vond ik zielig voor mijn schoonfamilie die de hele dag hadden zitten te koken en versieren en heb dat tegen gehouden.

Kan het bvb zijn dat hij geen feestje wou, of dat hij het onverantwoord vond om dit te organiseren in Coronatijd en dat jij slachtoffer bent geworden van een hoogoplopende ruzie?

Is voor jou de vriendschap nog zo waardevol dat je het gesprek aan gaat met vriendin en duidelijk maakt dat dit echt niet kan? Wie weet welk verhaal er uit komt?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zo'n mand vol met meuk ook wel erg overdreven als cadeau voor de vriend van een vriendin.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Als je een leuke vriendin bent en niks is voor gevallen dan kunnen ze dit niet maken hoor to!
Je was al uitgenodigd en je vriendin had voor je op moeten komen en je gewoon gezellig moeten laten komen.
Je mag best zeggen je zo niet behandeld wilt worden en je vriendin is nog erger dan hem pff
Alle reacties Link kopieren
Als mijn vriend mij een vriendin laat afbellen voor zijn verjaardag een half uur van te voren dan had ik mijn spullen gepakt en had ik naar mijn vriendin gegaan. Dan kom ik ook niet.

Het feit dat jouw vriendin er voor gekozen heeft om jou een half uur van te voren af te zeggen en dat van haar vriend te accepteren had voor mij exit vriendschap geweest. Sorry maar zo laat ik me echt niet behandelen;

En die kados die had ik echt niet meer gegeven.
Ik was gisteren nog te mild. Het is echt een kutstreek. Ik zou de vriendschap op een heel laag pitje zetten.

En niet meer zo veel moeite doen voor een cadeau voor een vriend van. Dat is te veel.
calvijn1 schreef:
11-06-2021 11:45
Ik vind zo'n mand vol met meuk ook wel erg overdreven als cadeau voor de vriend van een vriendin.
Hoe onsympathiek,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven