Vriendinnen

18-06-2021 21:28 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer weekend en nu zijn er nog wat maatregelen.. maar er wordt steeds meer mogelijk! Gelukkig! Ik heb een stuk of vijf vriendinnen, opzich een prima aantal natuurlijk.. echter spreken zij steeds meer af met hun vriend, hebben al andere plannen en zo heb ik wel eens een weekend waar ik geen enkele vriendin zie. Ik ben nu 23.. en krijg dan echt het gevoel alsof ik niet genoeg vriendinnen heb. Dit omdat ik het ook altijd heel leuk vindt om af te spreken. Ik probeer wel nieuwe mensen te leren kennen, zo kan ik goed met twee collega's en zit ik bij volleybal. Al hebben zij allemaal zelf al vriendinnen.. zijn er vrouwen van mijn leeftijd die dit herkennen? Ik voel mij er soms onzeker over.
Nee ik herken het niet want de vrienden die in relatie zitten hebben alsnog hun prioriteit om elke week hun vrienden te zien.
Is het ooit wel eens andersom geweest ? Mischien ligt daar het probleem wel.
Ik zou wat meer mensen proberen te zoeken. Bijv via vriendinnen online
Alle reacties Link kopieren
Jasper78 schreef:
19-06-2021 02:41
Is het ooit wel eens andersom geweest ? Mischien ligt daar het probleem wel.
Nee nooit andersom geweest, ben juist altijd iemand die initiatief neemt
Jasper78 schreef:
19-06-2021 02:37
Nee ik herken het niet want de vrienden die in relatie zitten hebben alsnog hun prioriteit om elke week hun vrienden te zien.
Het grote verschil tussen mannen en vrouwen. Over het algemeen. Vrouwen verliezen zich sneller in een relatie en vergeten/verwaarlozen al het andere om zich heen. Mannen zijn wat dat betreft verstandiger en blijven tijd investeren in hun vriendschappen.
@Manon: je hoeft je niet onzeker te voelen. Dit is iets wat heel veel dames doen als ze een relatie hebben. Dan zetten ze afspreken met vriendinnen op een zeer laag pitje. Of vinden dat zelfs helemaal niet meer nodig. Ik heb dat zelf ook vaak genoeg meegemaakt. Gelukkig zijn mijn beste vriendinnen niet zo. En ik ben zelf ook totaal niet zo. Ik weet niet zo goed hoe je aan nieuwe vriendinnen komt, behalve wat je al doet, sporten etc. Maar vaak hebben mensen op deze leeftijd hun vriendenkring al gevormd en zoeken ze niet meer naar nieuwe vrienden. Online is er vast een uitkomst!
Alle reacties Link kopieren
Straks als alles weer opgestart is, kom je ook weer meer mensen tegen, dan zal het minder opvallen.

Maar vriendinnen van vroeger waren meestal ook erg druk met hun vriendje. Het kan dus geen kwaad om zoek te gaan naar andere vriendinnen. Als het trouwens zo is dat jij altijd al initiatief moest tonen, dan kan het sowieso geen kwaad om wat actievere vriendinnen te zoeken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
19-06-2021 09:31
Het grote verschil tussen mannen en vrouwen. Over het algemeen. Vrouwen verliezen zich sneller in een relatie en vergeten/verwaarlozen al het andere om zich heen. Mannen zijn wat dat betreft verstandiger en blijven tijd investeren in hun vriendschappen.
Dit valt me altijd zo op met O&N. Waar we ooit begonnen met een leuke club vriendinnen met O&N, is dat inmiddels drastisch uitgedund. Nu snap ik het echt wel dat je O&N met je partner wil doorbrengen, maar ik zie om mij heen dat in vrijwel alle gevallen de vrouwen met hun partner meegaan en nooit eens andersom. Wel jammer, mannen houden zo wel leuke vriendengroepen over i.t.t. sommige vriendinnengroepen.

Waarom werkt dit zo? Heb jij een idee?
Alle reacties Link kopieren
Wat is het probleem als je een weekend niemand ziet? Toch heerlijk om een keer je eigen plan te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
19-06-2021 10:31
Dit valt me altijd zo op met O&N. Waar we ooit begonnen met een leuke club vriendinnen met O&N, is dat inmiddels drastisch uitgedund. Nu snap ik het echt wel dat je O&N met je partner wil doorbrengen, maar ik zie om mij heen dat in vrijwel alle gevallen de vrouwen met hun partner meegaan en nooit eens andersom. Wel jammer, mannen houden zo wel leuke vriendengroepen over i.t.t. sommige vriendinnengroepen.

Waarom werkt dit zo? Heb jij een idee?


Ja dat idee heb ik ook. Ik heb zelf ook wel een vriend met een grote vriendengroep.. doen bijna elke dag van het weekend iets samen. Aanhang daarvan is ook leuk! Maar die gaan niet veel mee, want hebben zelf nog leuke vriendinnengroep. Ik wil ook niet telkens als enige aanhang met alle mannen mee. Gun mijn vriend ook zeker zijn plezier met vrienden, is erg belangrijk maar soms voelt het ook confronterend als ik het idee heb dat iedereen iets leuks aan het doen is met vrienden behalve ik. Ik voel mezelf dan een beetje sneu.. terwijl ik juist wel erg sociaal ben, al zeg ik het zelf, en er niks mis met mij is. Ik kan erg gaan nadenken over hoe het dan komt dat ik niet zo veel, actieve, vriendinnen heb.. of dit gewoon pech is of dat ik zelf ook iets verkeerd doe. Via vriendinnen online heb ik al wel gekeken,echter woon ik in een klein dorpje en merk ik dat veel oproepen toch vrij ver weg zijn wat opzich geen probleem is. Maar ik merk nu ook dat als je verder weg woont van elkaar, je toch minder minder vaak afspreekt.
Timetraveler schreef:
19-06-2021 10:31
Dit valt me altijd zo op met O&N. Waar we ooit begonnen met een leuke club vriendinnen met O&N, is dat inmiddels drastisch uitgedund. Nu snap ik het echt wel dat je O&N met je partner wil doorbrengen, maar ik zie om mij heen dat in vrijwel alle gevallen de vrouwen met hun partner meegaan en nooit eens andersom. Wel jammer, mannen houden zo wel leuke vriendengroepen over i.t.t. sommige vriendinnengroepen.

Waarom werkt dit zo? Heb jij een idee?
Mijn antwoord is tamelijk voorspelbaar en valt lang niet bij iedereen even goed. :proud: Maar naar mijn idee heeft dat alles te maken met de nog steeds enorm patriarchale Nederlandse samenleving. Waar vrouwen zich (onbewust) véél meer schikken naar/onderwerpen aan een man dan zij zelf door hebben. Dit werkt door op allerlei gebieden. Waaronder ook hoe vrouwen hun relatie op 1 zetten en al het andere, waaronder vriendschappen, minder belangrijk vinden. Terwijl mannen doorgaans enorm goed in staat zijn om hun eigen leven te behouden. Ook als er kinderen komen.
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
19-06-2021 11:34
Mijn antwoord is tamelijk voorspelbaar en valt lang niet bij iedereen even goed. :proud: Maar naar mijn idee heeft dat alles te maken met de nog steeds enorm patriarchale Nederlandse samenleving. Waar vrouwen zich (onbewust) véél meer schikken naar/onderwerpen aan een man dan zij zelf door hebben. Dit werkt door op allerlei gebieden. Waaronder ook hoe vrouwen hun relatie op 1 zetten en al het andere, waaronder vriendschappen, minder belangrijk vinden. Terwijl mannen doorgaans enorm goed in staat zijn om hun eigen leven te behouden. Ook als er kinderen komen.
Helaas is dat waar.

Vergeet niet dat vroeger de vrouw over ging naar de familie van de man en haar eigen gezin achter liet. Dit is in veel landen nog steeds zo, waardoor een zoon beter was dan een dochter als het om je oude dag ging.
En kijk maar eens naar de diverse huwelijkstradities: toestemming aan de vader vragen, de vader geeft de vrouw weg, vrouw neemt de naam van de man aan, vrouw is verantwoordelijke voor de verzorging van iedereen incl schoonouders.

Als man mag je jezelf zijn, als vrouw moet je je aanpassen. Daarom zijn vrouwen zo druk met hun uiterlijk en ja, deels ook omdat we het zelf leuk vinden, maar ook omdat je mooi/aantrekkelijk moet zijn voor een (potentiële) partner. Je moet als vrouw vaak begrip hebben voor het onvermogen van een man om het huishouden te kunnen doen, voor de kinderen te kunnen zorgen of attent te zijn. Veel vrouwen zijn nog altijd afhankelijk van hun man als het gaat om financiën.

En ja, dit is natuurlijk een keuze, maar de maatschappij vindt mannen nog altijd belangrijker dan vrouwen. En vrouwen helpen dit in stand te houden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Waarom kan je niet alleen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Farizia schreef:
19-06-2021 17:28
Waarom kan je niet alleen zijn?
Dan ga ik piekeren of ik weinig vrienden heb en dat ik veel liever iets leuks aan het doen was samen met iemand anders.
Alle reacties Link kopieren
Manonxz schreef:
19-06-2021 18:29
Dan ga ik piekeren of ik weinig vrienden heb en dat ik veel liever iets leuks aan het doen was samen met iemand anders.
Dat lijken mij trouwens twee aparte zaken vraagstukken.
Ga je ook wel eens alleen iets leuks doen of doe je alleen maar leuke dingen met anderen?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
19-06-2021 18:46
Dat lijken mij trouwens twee aparte zaken vraagstukken.
Ga je ook wel eens alleen iets leuks doen of doe je alleen maar leuke dingen met anderen?
Wel eens naar de stad bijv. maar op een zaterdagavond alleen film kijken voelt voor mij niet als fijn, maar als eenzaam.
Alle reacties Link kopieren
Manonxz schreef:
19-06-2021 19:05
Wel eens naar de stad bijv. maar op een zaterdagavond alleen film kijken voelt voor mij niet als fijn, maar als eenzaam.
Op zaterdagavond alleen vind ik ook niet leuk. Overdag of in de ochtend wel, dan voelt het of als spijbelen (bijvoorbeeld op vrijdag) of gewoon als een cadeautje aan mijzelf. Sommige dingen doe/deed ik alleen omdat ik vaak de keus had, om of alleen te gaan of niet. En ja sommige dingen zijn minder leuk alleen, maar veel dingen zijn wel leuk alleen. Het is nu aan jou ook om uit te vinden welke dingen wel leuk zijn.

En nieuwe vrienden maken, kan zeker geen kwaad. Laat je niet leiden door zaken als iedereen heeft zijn vriendengroepen op orde. Want niets is zo veranderlijk als een vriendschap. Want mensen veranderen en vriendschappen ook.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
19-06-2021 19:19
Op zaterdagavond alleen vind ik ook niet leuk. Overdag of in de ochtend wel, dan voelt het of als spijbelen (bijvoorbeeld op vrijdag) of gewoon als een cadeautje aan mijzelf. Sommige dingen doe/deed ik alleen omdat ik vaak de keus had, om of alleen te gaan of niet. En ja sommige dingen zijn minder leuk alleen, maar veel dingen zijn wel leuk alleen. Het is nu aan jou ook om uit te vinden welke dingen wel leuk zijn.

En nieuwe vrienden maken, kan zeker geen kwaad. Laat je niet leiden door zaken als iedereen heeft zijn vriendengroepen op orde. Want niets is zo veranderlijk als een vriendschap. Want mensen veranderen en vriendschappen ook.
Ja overdag kan juist heel fijn zijn alleen! Ik wil ook wel graag nieuwe vrienden maken, echter weet ik soms niet zo goed hoe. Voor m'n gevoel probeer ik al van alles.. zoals sporten, collega's, vriendin.nl
Alle reacties Link kopieren
Klopt, nieuwe mensen echt leren kennis is soms lastig. Soms is een vriendschap puur gebonden aan een hobby, dus komt het nooit verder.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven