Gekwetst door vrienden/familie op Socialmedia

19-06-2021 11:44 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wie voelt zich ook regelmatig gekwetst door achterbaks gedrag op social media van sommige vriendinnen en familieleden?
Ondanks dat ik objectief probeer te blijven, voelt het soms erg persoonlijk en trek ik het me aan.

Zijn er meer die dit soort situaties herkennen? En hoe gaan jullie hiermee om?
yellowbirdy255 wijzigde dit bericht op 19-06-2021 19:08
61.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Euh nee, ik ben geen 16 meer.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Nee, want ik heb geen social media.
Alle reacties Link kopieren
Wat een drama zeg. Ga er gewoon van af of ga ze ontvrienden. Nee, ik zou daar geen zin in hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je het idee moet loslaten dat men dat allemaal bewust doet om jou dwars te zitten.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Wow dit is wel een goede illustratie van de negatieve kant van sociale media. Wat kinderachtig en zandbak gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
19-06-2021 11:46
Nee, want ik heb geen social media.
Precies :biggrin:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Misschien iets meer contact met mensen irl hebben en wat minder op social media zitten.
Alle reacties Link kopieren
Kap gewoon lekker met dat Social media gedoe. Gaat je een hoop rust geven
Alle reacties Link kopieren
Zeker herkenbaar! Soms word ik opeens ontvriend (door familie) en zijn ze voor de rest wel nog vrienden met mijn zussen/broers. Maar ik heb ook zoiets van: oké ik snap niet waarom (vroeger vroeg ik er nog wel eens naar), maar flikker dan maar gewoon op 🤣
Alle reacties Link kopieren
RainyDays schreef:
19-06-2021 11:47
Ik denk dat je het idee moet loslaten dat men dat allemaal bewust doet om jou dwars te zitten.
En dit ook. Vaak zit er wellicht helemaal niks achter en maak je eigen verhaal ervan.
Jeetje.

En hoe weet jij wat de achterliggende gedachte is van die arrogante/jaloerse nichten?
En dat jouw zus slijmt en iets expres bij een ander liked?
En dat die ander zoveel met jou bezig is dat diegene een soortgelijke post plaatst?


Zeker weten dat dat niet alleen jouw aannames zijn?
Alle reacties Link kopieren
Als je dingen zo analyseert en het je zo persoonlijk aantrekt, dan is Social Media echt niet geschikt voor jou.
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Lalala- schreef:
19-06-2021 11:49
Kap gewoon lekker met dat Social media gedoe. Gaat je een hoop rust geven
Helemaal eens, social media is nergens voor nodig. Tenzij je een familielid in Australië heb zitten, maar dan heb je nog altijd Whatsapp mail of de telefoon.
Voor iedereen een groene tuin
RainyDays schreef:
19-06-2021 11:47
Ik denk dat je het idee moet loslaten dat men dat allemaal bewust doet om jou dwars te zitten.

Jij zegt het korter/bondiger :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Nee echt totaal niet herkenbaar. Maar misschien goed om echt met mensen te praten en geen conclusies te trekken uit social media post/likes?
GroenTuintje schreef:
19-06-2021 11:50
Helemaal eens, social media is nergens voor nodig. Tenzij je een familielid in Australië heb zitten, maar dan heb je nog altijd Whatsapp mail of de telefoon.

Dat mag iedereen natuurlijk zelf bepalen of het nodig is of niet. Ik vind het vooral gezellig. Maar voor TO lijkt het idd minder geschikt.
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
19-06-2021 11:50
Helemaal eens, social media is nergens voor nodig. Tenzij je een familielid in Australië heb zitten, maar dan heb je nog altijd Whatsapp mail of de telefoon.
Valt ook onder social media.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik heb een leven en houdt echt niet bij wie mij volgt, laat staan dat ik check wat iemand bij een ander doet.
Als je toch zo'n hekel aan ze hebt, ontvriend/ontvolg ze dan. Beter voor je bloeddruk.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn de mensen uit dit verhaal?

Ik heb wel sociale media, maar geen idee wat een succesvolle post is.
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
19-06-2021 11:54
Hoe oud zijn de mensen uit dit verhaal?

Ik heb wel sociale media, maar geen idee wat een succesvolle post is.
Dan ben je te oud denk ik :mrgreen:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet je trouwens dat mensen een post van jou "expres" niet liken? Ik krijg heel vaak dingen van vrienden niet in mijn tijdlijn. Geen idee waarom Facebook dat zo doet - ik kijk eens per dag via de laptop.
Maar goed, ik hoop dat mijn vrienden niet denken dat ik iets expres niet like als ik het niet eens gezien heb. En zelfs dingen die ik wel zie like ik niet allemaal.
Maar gelukkig zijn we volwassen en wordt daar niet over gezeurd. En zo wel, dan knikker ik je uit mijn fb-vrienden.
Wat een geneuzel.
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder trouwens dat je blijkbaar zoveel nare mensen in je omgeving hebt...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
19-06-2021 11:53
Valt ook onder social media.
Ja zal best, alleen gebruik ik het alleen als een soort sms. Niet om mijzelf te profileren.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, jij bent wel het middelpunt van alle mensen om je heen. Dat zij alles doen speciaal om jou dwars te zitten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven