Vriendinnen jaloers of wat anders?????

19-06-2021 11:56 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik merk de laatste tijd aan mijn vriendinnen dat ze raar reageren als ik wat wil vertellen over mijn kleinkinderen. Even een situatieschets . Ik ben 52 jaar heb een dochter van 26 en die heeft een stiefzoon van 8 en een paar jaar geleden heeft ze een late miskraam gehad met 16 weken . Nu heeft ze een dochtertje van 7 maanden en is ze 22 weken zwanger (niet gepland wel heel erg welkom )
Mijn vriendinnen reageerde al raar toen ik vertelde dat mijn dochter zwanger was van haar dochter. De reactie waren in de trant van "is ze alweer zwanger?"
"zou ze niet wat langer wachten ze is nog jong"
Nu ze zwanger is van de tweede zijn de reactie al helemaal niet leuk. En ook als ik wat vertel over mijn kleindochter krijg ik lauwe reacties. Mijn vriendinnen hebben zelf ook kinderen ook in de zelfde leeftijd maar niet in dezelfde situatie ze wonen bijvoorbeeld allemaal nog thuis en mijn dochter is op haar 20e uit huis gegaan.
Lijkt wel of ze jaloers zijn maar ik weet niet zo goed wat ik er mee moet doen merk wel dat het mij kwetst
1 vriendin van mij heb ik jaren geluisterd naar al haar problemen met haar nu ex man en nu ik wel eens wat wil delen, iets leuks voor mij lijkt het wel alsof dat niet mag
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ze het onaardig bedoelen, maar als ik hoor dat iemand een baby heeft van 7 maanden en alweer 22 weken zwanger is denk ik ook ‘meid, waar begin je aan?’. Misschien zeg ik dat zelfs voor of nadat ik heb gefeliciteerd.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
19-06-2021 11:58
Ik weet niet of ze het onaardig bedoelen, maar als ik hoor dat iemand een baby heeft van 7 maanden en alweer 22 weken zwanger is denk ik ook ‘meid, waar begin je aan?’. Misschien zeg ik dat zelfs voor of nadat ik heb gefeliciteerd.

Want? Ieder zijn eigen beslissing toch?
Sommige kiezen er ook bewust voor, 2 kinderen vlot op elkaar.

Of het jaloersheid is weet ik niet. Kan. Maar kan mij ook voorstellen dat ze gepraat over kleinkinderen totaal oninteressant vinden.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
19-06-2021 12:01
Want? Ieder zijn eigen beslissing toch?
Sommige kiezen er ook bewust voor, 2 kinderen vlot op elkaar.

Of het jaloersheid is weet ik niet. Kan. Maar kan mij ook voorstellen dat ze gepraat over kleinkinderen totaal oninteressant vinden.
Volgens mij is ze binnen 10 weken weer zwanger geraakt. Dat mag, en het heeft misschien ook voordelen, maar voor je lichaam is het niet best. Als je 26 bent zal dat dan ook wel weer herstellen.
VGM1980 schreef:
19-06-2021 12:01
Want? Ieder zijn eigen beslissing toch?
Sommige kiezen er ook bewust voor, 2 kinderen vlot op elkaar.


Of het jaloersheid is weet ik niet. Kan. Maar kan mij ook voorstellen dat ze gepraat over kleinkinderen totaal oninteressant vinden.
Tuurlijk, maar als goede vriendin mag je heus zeggen 'goh zo snel' ofzo. Moet kunnen zonder dat je je meteen gekwetst voelt.
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt dat jij denkt dat zij jaloers zijn?
Waar zouden ze dan jaloers op zijn? Ik zie dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Ojah ze mogen zeker zeggen dat het snel is want dat vinden mijn man en ik ook . En zelfs mijn dochter was enorm geschrokken dat ze ondanks voorbehoedsmiddelen weer zwanger was , maar vanwege het feit dat ze een late miskraam had gehad wilde ze het niet zelf eindigen de zwangerschap.

Maar een keer leuk reageren als ik bijvoorbeeld zeg dat mijn man en ik gaan oppassen is toch niet te veel moeite lijkt mij. Ik heb acht jaren lang alle ellende van een vriendin aan gehoord over haar man . En dan zei ik ook niet van ga bij hem weg en klaar nee dan luister je en troost je en geeft je mening maar ben er voor die vriendin . En dan is het leuk als je iets wat jij leuk vind ook kan delen ,het feit dat 1 vriendin zich elk weekend laveloos zuipt en dan allerlei mannen ontmoet vind ik ook niet intteresant maar als zij het leuk vind .
Het is niet zo dat ik alleen maar over de kleinkinderen praat hoor .
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
19-06-2021 12:04
Volgens mij is ze binnen 10 weken weer zwanger geraakt. Dat mag, en het heeft misschien ook voordelen, maar voor je lichaam is het niet best. Als je 26 bent zal dat dan ook wel weer herstellen.
Daar zit inderdaad voor ons ook de zorg . Maar ze staat onder goede controle en ze voelt zich gelukkig goed .
cavialover schreef:
19-06-2021 12:12
Ojah ze mogen zeker zeggen dat het snel is want dat vinden mijn man en ik ook . En zelfs mijn dochter was enorm geschrokken dat ze ondanks voorbehoedsmiddelen weer zwanger was , maar vanwege het feit dat ze een late miskraam had gehad wilde ze het niet zelf eindigen de zwangerschap.

Maar een keer leuk reageren als ik bijvoorbeeld zeg dat mijn man en ik gaan oppassen is toch niet te veel moeite lijkt mij. Ik heb acht jaren lang alle ellende van een vriendin aan gehoord over haar man . En dan zei ik ook niet van ga bij hem weg en klaar nee dan luister je en troost je en geeft je mening maar ben er voor die vriendin . En dan is het leuk als je iets wat jij leuk vind ook kan delen ,het feit dat 1 vriendin zich elk weekend laveloos zuipt en dan allerlei mannen ontmoet vind ik ook niet intteresant maar als zij het leuk vind .
Het is niet zo dat ik alleen maar over de kleinkinderen praat hoor .
Wat voor reactie verwacht je dan?
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
19-06-2021 12:09
Wat maakt dat jij denkt dat zij jaloers zijn?
Omdat er op alles waar ik over praat met hun wel leuk gereageerd wordt en dat alles wat ik zeg over de kleinkinderen genegeerd word. Dus ze hebben er een probleem mee en ik denk dan dat het jaloers is omdat hun kinderen nog thuis wonen (iets waar ze zelf ook moeite mee hebben)
en het er niet naar uitziet dat hun zelf gauw of zelf ooit oma worden. (dochters hebben zelfs nog nooit een vriendje gehad )
cavialover schreef:
19-06-2021 12:12
Ojah ze mogen zeker zeggen dat het snel is want dat vinden mijn man en ik ook . En zelfs mijn dochter was enorm geschrokken dat ze ondanks voorbehoedsmiddelen weer zwanger was , maar vanwege het feit dat ze een late miskraam had gehad wilde ze het niet zelf eindigen de zwangerschap.

Maar een keer leuk reageren als ik bijvoorbeeld zeg dat mijn man en ik gaan oppassen is toch niet te veel moeite lijkt mij. Ik heb acht jaren lang alle ellende van een vriendin aan gehoord over haar man . En dan zei ik ook niet van ga bij hem weg en klaar nee dan luister je en troost je en geeft je mening maar ben er voor die vriendin . En dan is het leuk als je iets wat jij leuk vind ook kan delen ,het feit dat 1 vriendin zich elk weekend laveloos zuipt en dan allerlei mannen ontmoet vind ik ook niet intteresant maar als zij het leuk vind .
Het is niet zo dat ik alleen maar over de kleinkinderen praat hoor .
Wat voor reactie verwacht je daar dan op? Toch niet iets om lyrisch op te reageren verder.
Alle reacties Link kopieren
Je mag als moeder blij zijn voor je dochter en trots zijn op haar.

Maar als je die roze bril af zet: binnen een jaar twee kinderen op de wereld zetten is ook wel kort achter elkaar. Een vraag daarover stellen zie jij gelijk als afkeuring.
Alle reacties Link kopieren
Dragonslayer schreef:
19-06-2021 12:17
Wat voor reactie verwacht je dan?
Bijvoorbeeld . Wat leuk zeg .
Of wat word ze al groot
Of vind je het leuk om oma te zijn
Gewoon iets leuks zoals dat ook word gedaan op alle andere dingen die ik vertel .
Bijvoorbeeld vertel ik tegen de ene vriendin ik ga van de week mijn haren laten knippen en verven en dan krijg ik terug "oh leuk wat voor kleur neem je en ga je weer heel kort ben benieuwd "'
Dus zoiets snap je
cavialover schreef:
19-06-2021 12:17
Omdat er op alles waar ik over praat met hun wel leuk gereageerd wordt en dat alles wat ik zeg over de kleinkinderen genegeerd word. Dus ze hebben er een probleem mee en ik denk dan dat het jaloers is omdat hun kinderen nog thuis wonen (iets waar ze zelf ook moeite mee hebben)
en het er niet naar uitziet dat hun zelf gauw of zelf ooit oma worden. (dochters hebben zelfs nog nooit een vriendje gehad )
Of ze vinden het niet interessant. Ook een optie.
Alle reacties Link kopieren
Zij zijn dus nog geen oma? Denk dat ze het zich nog niet goed kunnen voorstellen, er geen gevoel bij hebben. Dan krijg je dus een wat lauwere reactie dan jij had gehoopt. Trekt wel weer recht.
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
19-06-2021 12:19
Je mag als moeder blij zijn voor je dochter en trots zijn op haar.

Maar als je die roze bril af zet: binnen een jaar twee kinderen op de wereld zetten is ook wel kort achter elkaar. Een vraag daarover stellen zie jij gelijk als afkeuring.
Nou ik heb echt geen roze bril op en zorgen zijn er zeker . Want het zal heel zwaar worden voor mijn dochter en schoonzoon met drie kinderen .
Maar ondertussen geniet ik van mijn kleinkinderen want die zijn er en zijn leuk.

Ik had gewoon wat meer verwacht van mijn vriendinnen en ik ben daardoor erg teleurgesteld. Ik ben er altijd voor hun en het had leuk geweest als ze nu voor mij er ook zouden zijn als ik wat vertel positief of negatief
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
19-06-2021 12:20
Of ze vinden het niet interessant. Ook een optie.
Ja maar in een relatie gebeurt het wel vaker dat de ene kant iets meer of minder interessants meemaakt maar als vriendin zijnde kan je je dan toch wel wat meer inleven dacht ik . Maar niet dus
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je teleurstelling wel hoor. Zelfs al zit je zelf in een andere fase, dan kun je nog wel enthousiast reageren op een foto of eens iets zeggen of vragen.
Jaloers klinkt het niet. Ongeïnteresseerd wel een beetje.

Rare reactie op de zwangerschap ook, dat 'zou ze niet wat langer wachten'. Alsof jij daarover gaat.
Alle reacties Link kopieren
cosmopolitan2208 schreef:
19-06-2021 12:21
Zij zijn dus nog geen oma? Denk dat ze het zich nog niet goed kunnen voorstellen, er geen gevoel bij hebben. Dan krijg je dus een wat lauwere reactie dan jij had gehoopt. Trekt wel weer recht.
Nee zij zijn geen oma
Ik hoop dat het rechttrekt
cavialover schreef:
19-06-2021 12:24
Ja maar in een relatie gebeurt het wel vaker dat de ene kant iets meer of minder interessants meemaakt maar als vriendin zijnde kan je je dan toch wel wat meer inleven dacht ik . Maar niet dus
Ik vermoed dat jij er mss toch meer over praat dan je denkt. Ik zie je hier notabene al meerdere keren haar geboortedatum en zelfs haar naam schrijven.
Alle reacties Link kopieren
cavialover schreef:
19-06-2021 12:17
Omdat er op alles waar ik over praat met hun wel leuk gereageerd wordt en dat alles wat ik zeg over de kleinkinderen genegeerd word. Dus ze hebben er een probleem mee en ik denk dan dat het jaloers is omdat hun kinderen nog thuis wonen (iets waar ze zelf ook moeite mee hebben)
en het er niet naar uitziet dat hun zelf gauw of zelf ooit oma worden. (dochters hebben zelfs nog nooit een vriendje gehad )
ze zitten gewoon in een heel andere levensfase. Kunnen zich nog niet voorstellen dat ze zelf oma worden. En als het zulke goede vriendinnen zijn, waarom kun je dan niet eens opmerken: Goh vinden jullie dat ik teveel praat over kleinkind? Misschien balen ze wel als jij zegt op te gaan passen, dat je minder tijd hebt voor hen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
cavialover schreef:
19-06-2021 12:17
Omdat er op alles waar ik over praat met hun wel leuk gereageerd wordt en dat alles wat ik zeg over de kleinkinderen genegeerd word. Dus ze hebben er een probleem mee en ik denk dan dat het jaloers is omdat hun kinderen nog thuis wonen (iets waar ze zelf ook moeite mee hebben)
en het er niet naar uitziet dat hun zelf gauw of zelf ooit oma worden. (dochters hebben zelfs nog nooit een vriendje gehad )
Ik denk eerder dat jullie levens op dit moment dusdanig van elkaar verschillen dat er van daaruit wellicht minder “begrip” is voor elkaar.
En ik zou het ook als iets zorgelijks zien, twee kinderen zo kort op elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
19-06-2021 12:25
Ik snap je teleurstelling wel hoor. Zelfs al zit je zelf in een andere fase, dan kun je nog wel enthousiast reageren op een foto of eens iets zeggen of vragen.
Jaloers klinkt het niet. Ongeïnteresseerd wel een beetje.

Rare reactie op de zwangerschap ook, dat 'zou ze niet wat langer wachten'. Alsof jij daarover gaat.
Dank je wel . Eindelijk iemand die begrijpt wat ik bedoel.

En inderdaad het is niet zo dat ik wat te zeggen heb in het leven van mijn 26 jarige dochter en 29 jarige schoonzoon . En ja die was dus 21 jaar toen hij zijn eerste kreeg met zijn toenmalige vrouw (in huwelijk gedwongen wegens geloof ) maar die jongen heeft altijd een gedeelde voogdij gehad met zijn ex en zorgt heel goed voor zijn kinderen en mijn dochter .
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog maar 32 en dus in een hele andere levensfase. Maar ik vind het eerlijk gezegd ook helemaal niet interessant als andere mensen over hun (klein)kinderen praten. Mijn neefjes vind ik heel leuk en daar wil ik alles over weten, ik ben momenteel zwanger van nummer 1 dus het is niet dat ik iets tegen kinderen heb. Maar die "buiten mijn roedel" (om het even grof te zeggen) interesseren me echt niets. Ik wil heel graag de verhalen over de kapper, reizen, dates, ... van vriendinnen horen maar als het over hun kinderen gaat luister ik nog amper. Ik probeer wel hoor, maar het lukt niet zo goed :-$
Misschien is het bij jou vriendinnen ook zoiets?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven