Mijn moeder gaat dood

21-07-2021 01:06 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal bij het begin beginnen.

Bij mijn moeder is afgelopen Maart een tumor ontdekt op haar eierstok. Ze heeft daar een behandeling voor voorgeschreven gekregen van 3 keer chemo, dan een operatie en daarna weer 3 keer chemo.

Van de chemo's is ze werkelijk waar doodziek geworden. Constant overgeven etc. Ze kon bijna niks eten want ze hield gewoon niks binnen. Ze werd zwakker en zwakker.

Een week na haar tweede chemo ging het helemaal mis. Ze was zo zwak dat ze niet meer op haar benen kon staan en bleef maar aan de lopende band overgeven. Ze heeft toen een ambulance laten komen en is die nacht opgenomen in het ziekenhuis.

In het ziekenhuis allerlei onderzoeken en scans gehad en daar is uitgekomen dat het helemaal mis was. We kregen in het ziekenhuis een familiegesprek waarin er werd verteld dat de chemo's niet hebben aangeslagen en de tumor alleen maar groter is geworden en ondertussen ook is uitgezaaid. De tumor scheen extreem agressief te zijn. Er was niks meer aan te doen en ze zou nog maar kort te leven hebben. Het was een kwestie van dagen.


We hebben er samen voor gekozen om haar in een hospice haar laatste dagen door te laten brengen. Dit is nu een maand geleden en ze is er nog.

Ze is nu nog aanspreekbaar maar ze gaat nu wel met de dag achteruit.

Ik ben gewoon nog steeds vol ongeloof, boos en verdrietig. Mijn moeder is nog maar 57. Ik zou alles geven om haar nog langer bij me te houden maar de realiteit is keihard. Ik weet ook echt niet hoe ik hiermee om moet gaan.

Sorry voor mijn lange verhaal maar wilde het even van me afschrijven.
Alle reacties Link kopieren
:hug: geen zinnige woorden te zeggen, dit is gewoon kut. Veel sterkte! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Even een :hug: op dit late uur. Wat verschrikkelijk! Ik wens je veel sterkte toe. :redrose:
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte! Heb in soortgelijke situatie gezeten. Schrijf hier van je af en probeer goede momenten met je moeder te hebben en zorg goed voor jezelf. Zorg dat je vooral nu genoeg rust hebt, zodat je alle situaties beter aankunt.
Buiten troost en een luisterend oor kan ik je weinig verder bieden
💐🌹🌷
Poeh…. Heel veel sterkte. Wat vreselijk.
:hug:
En vooral geen ‘sorry voor je lange verhaal’ meis. Nogmaals sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte....

Hier zit ik in dezelfde situatie en vind ik het enorm moeilijk dat ik haar straks nooit meer kan spreken. Mijn moeder is maar een aantal jaren ouder dan jou moeder.

Plus ik ben op zoek naar een soort rouwverwerking boek, om iets van handvatten te hebben over al deze emoties. Merk dat mijn lijf continu gespannen en gestresst is.
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat een vreselijke en trieste situatie :cry:
Veel kracht gewenst de komende tijd. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Oh jeetje, wat vreselijk voor jullie! Ik hoop dat je hier je verhalen kwijt kunt en op die manier wat steun kunt vinden. Het is altijd erg om een ouder te verliezen, maar 57 is echt veel te jong.
Alle reacties Link kopieren
Nou wat naar voor jou en je familie! En voor Esther die in zelfde situatie zit. Heel veel sterkte voor jullie.
Ben zelf moeder al jong verloren aan kanker, dus heb niet hetzelfde, maar snap er wel iets van dan wellicht. Dit is gewoon onmogelijk om te doen. Ik was te jong te begrijpen. Jij niet..Ik wens je veel sterkte toe
Alle reacties Link kopieren
Ach TS98, wat ontzettend verdrietig. Ik wens je alle moed, kracht en troost die je nodig hebt en hoop dat je hier wat steun en verlichting kunt vinden in deze zware tijden. Schrijf maar van je af wat je kwijt wilt en graag wil delen.
Er is altijd wel iemand voor een luisterend oor en een virtuele schouder.
Heel veel sterkte... :hug: :rose:
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Wat verschrikkelijk naar. Ik heb er geen woorden voor maar wil je een dikke knuffel geven en veel sterkte wensen :hug: Mijn pb staat voor je open.
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk. Knuffels :hug:
Alle reacties Link kopieren
Och jeetje wat verschrikkelijk voor je/jullie. Weet uit ervaring wat voor een nare ziekte dit is. Mijn moeder is in 2009 overleden aan eierstokkanker. Is al met al bijna 5 jaar ziek geweest. Geopereerd, de nodige chemo’s gehad. Maar wat heeft ze gestreden om bij ons te blijven. Helaas mocht het niet zo zijn, ze is maar 59 jaar geworden. Mijn moeder bleek belast te zijn met het bcra1 gen, wat een verhoogde kans geeft op eierstokkanker en/of borstkanker. Ik en mijn zusje zijn helaas ook belast met dit gen. Heb daarom preventief mijn eierstokken en eileiders laten verwijderen en sta voor mijn borsten op een strenge controle. Hopelijk kun je nog alles wat je zeggen wil, zeggen tegen je moeder en op een fijne waardige manier afscheid nemen van haar. Waar je later toch enigszins fijn op terug kunt kijken. Hoe akelig de situatie ook is. Wat niet wegneemt dat je situatie is gewoon k*t is. Wens je heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte!

Hebben jullie alles besproken?

Fijn dat er tegenwoordig zoveel mogelijk is op het gebied van pijnbestrijding. Vraag daar ook naar als je moeder de pijn niet meer aankan.
Kanker is een vreselijke ziekte.
Mijn moeder is 4 jaar terug overleden aan schildklierkanker.
Alle reacties Link kopieren
Wat waanzinnig kut. Ik heb hier geen woorden voor, behalve ontzettend veel sterkte en kracht gewenst. Het is een ondraagbare last, je moeder moeten verliezen. Ik zit in vergelijkbare situatie, hoewel mijn moeder wel wat ouder is al. Ergens diep van binnen ga je er soort van vanuit dat ze voor altijd zijn. Het is alsof een van de draagmuren in je leven weggesloopt wordt en een gat achterlaat waar je niks mee kan, behalve staren naar de gapende ruimte die het achter heeft gelaten. Sowieso is 57 geen leeftijd voor dergelijke onzin. Godsamme zeg ... :hug:
Alle reacties Link kopieren
Lieve TS98, ik kreeg kippenvel bij het lezen van jouw OP. Hoe verschrikkelijk is dit...57 nog maar..
Ik wens jou ongelofelijk veel sterkte met alles... :hug: :rose:
Ozo.
Super verdrietig... :hug: Sterkte...
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit in 2013 meegemaakt met mijn vader , 60 jaar oud.
Nu 8 jaar later herinner ik me ook hoe bijzonder die laatste maanden/weken waren .
Je hoeft niet perse zware gesprekken te voeren, ben er gewoon ,
Alle reacties Link kopieren
Heel veel knuffels TO :hug:
Veel sterkte TO. :rose: :hug:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte TO. Hopelijk kun je troost zoeken en vinden in je naaste omgeving. :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig. :cry: Sterkte. :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven