Advies nodig

21-07-2021 23:33 107 berichten
Ik heb advies nodig, laatste weken zijn een emotionele achtbaan geweest, weet nu echt even niet wat ik moet doen...

Heb een man leren kennen waar ik in korte tijd zeer veel gevoelens voor heb gekregen, maar het probleem is dat het niet goed met hem gaat. Hij komt oorspronkelijk niet uit Nederland, logeert hier en daar bij kennisen, heeft geen vastigheid hier en baalt enorm van zijn situatie en drinkt teveel om zijn stress te vergeten.

Als we samen zijn is alles goed, we zitten uren te praten, hebben het heel leuk, ik voel me 18 in plaats van 35, hij doet de meest romantische dingen.

Maar zodra ik niet bij hem ben is hij depressief, drinkt hij veel, krijg ik berichtjes dat hij me moet zien en dat hij hulp nodig heeft, dat hij mij nodig heeft, hoe shit alles is...

Ik wil en kan hem helpen, ik heb een goeie baan, eigen huis, stabiel leven. Maar ik ben bang dat het uiteindelijk ten koste van mezelf en mijn dochter zal gaan.

Vind het zo moeilijk, ik zie een zeer mooie, getalenteerde, lieve man, die door een moeilijke periode gaat, en ik weet niet of ik hem voor mijn eigen bestwil gewoon los moet laten of juist proberen voor hem te vechten en hem te helpen
Hij heeft in de gaten dat jij hem leuk vindt en je hebt het goed voor elkaar, dat is voor hem een win-win situatie. Hij komt in een gespreid bedje én kan dan ook nog lekker van bil gaan. Wellicht betaal je ook nog zijn krat bier?

Kende zo een, een Hongaar via Tinder, die dacht ook bij mij te komen inwonen maar hij kwam niet verder dan een paar dates op vriendschappelijke basis. Toen hij doorkreeg dat hij zowel op gebied van seks als op gebied van huisvesting zijn zin niet kreeg werd hij hatelijk. Bevestigde dus wat ik al wist.
Mootje schreef:
22-07-2021 00:31
Bedankt voor jullie reacties, ik weet diep in mijn hart ook wel wat wijsheid is hier, maar het doet me gewoon pijn dat iemand waar ik om geef zo in de ellende zit met zichzelf.
Vanmiddag ben ik naar hem toe gegaan met ontbijt, sapjes en fruit voor wat vitamientjes omdat hij zei dat hij zich niet goed voelde, om hem daar vervolgens in tranen met een fles whisky naast zich voor de deur te vinden.
Ik moest snel weer verder omdat ik een belangrijke afspraak had en kreeg het verwijt dat ik hem gewoon zo achter liet terwijl hij me zo hard nodig heeft en met me moest praten.
Ben gewoon weggelopen, met tranen in mijn ogen, en heb hem sindsdien niet meer gesproken.
Om nu vervolgens op de bank te zitten stressen of het wel goed met hem gaat.

Ik ga kijken of ik hem kan helpen zonder er zelf teveel onder te lijden, inderdaad zoals mensen al zeiden via officiële hulpverlening, lukt dit niet dan zal ik het moeten loslaten.
Nou, haal dat dan diep uit je hart en plaats het in je brein.
Dit gaat één groot drama worden als je meer zou gaan beginnen met hem, behalve de hulpverleenster spelen.
Als hij zelf niet de schouders eronder wil zetten op welke manier dan ook, zou ik hem ook niet meer helpen. Dat kan lullig voelen voor je, maar iemand die niet wil.. Dan wordt het zinloos.
Schakel desnoods een instantie in als je nog wat wil doen, maar laat je in godsnaam niets aanpraten met dat manipulatief gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Mootje schreef:
22-07-2021 00:31
Ik moest snel weer verder omdat ik een belangrijke afspraak had en kreeg het verwijt dat ik hem gewoon zo achter liet terwijl hij me zo hard nodig heeft en met me moest praten.
Ben gewoon weggelopen, met tranen in mijn ogen, en heb hem sindsdien niet meer gesproken.
Om nu vervolgens op de bank te zitten stressen of het wel goed met hem gaat.
Nee nee nee nee nee - mijn nekharen gaan overeind staan. Ik loop vast te hard van stapel maar dit is een val. Hij maakt je nu al verwijten, straks worden het misschien wel bedreigingen. Deze man maakt zichzelf kapot en wil zich aan jou omhoog trekken. Ten eerste werkt dat zo niet, hij moet zelf hulp gaan zoeken. Ten tweede zal dat 100% ten koste van jou gaan als je daar in meegaat, want zo'n verstandhouding maakt je kapot.

Meid, niet doen. Hij zal vast heel lief en leuk zijn maar de volgende stap is misschien wel dat hij door het lint gaat als je even naar een vriendin toe wil gaan want "hij heeft je zo hard nodig".

*preek uit*
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je deze man je leven en vooral dat van je dochter binnenhalen? Zij zou je prioriteit moeten zijn, en je zou je helemaal geen zorgen moeten maken over hem. Die situatie waarin jij met een gezond ontbijtje - in de middag - naar hem toe gaat en hij op de stoep zit met een fles drank en jou nog verwijten maakt - hij is een volwassen man.
Je dochter is wel van jou afhankelijk. Bedenk je welke verwijten zij jou zou maken (na verloop van tijd) als je doorgaat met deze man! En hoe je dan zou kiezen.
Een man die zo slecht voor zichzelf zorgt is geen aantrekkelijke man. Gewoon niet, nooit!
Alle reacties Link kopieren
Lieve TO, verstand en gevoel botsen hier met elkaar en heel vaak wint gevoel.
Helaas heeft verstand het vaak bij het juiste eind.
Verliefdheid is al helemaal een slechte raadgever.

Wat zou jij een vriendin adviseren? Wat zou je zeggen wanneer je dochter later zelf kinderen heeft en dan met zo’n man zou thuiskomen?
Het antwoord dat je aan die vriendin of je dochter zou geven, pas dat ook op jezelf toe.

Ik hoop voor jou en je dochter dat je de juiste beslissing gaat nemen.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Wauw een en al wauw, vooral het deel van het brengen van de " vitamientjes ", en dat hij met een fles whiskey zat te janken dat je moest blijven hij hing nog net niet aan je been?

Als dit geen alarmbellen met zwaailichten zijn dan weet ik het niet meer.

Ik wens je veel wijsheid.
Je lijkt te denken dat deze man door zijn moeilijke omstandigheden is geworden zoals hij is. Ik denk dat zijn omstandigheden zo zijn geworden omdat hij is zoals hij is.

Die ga je niet kunnen helpen , want zijn probleem is dat hij het zelf niet oplost. Hij vindt dat anderen dat voor hem moeten doen (dat ben jij op dit moment).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niet aan beginnen. Dit gaat niet goed aflopen.
*Sally* schreef:
22-07-2021 00:40
Sowieso loslaten. Deze man gaat je meesleuren in zijn ellende. En stop met hem zo te verzorgen.
Dit..

Je gaat hem niet kunnen redden en hij is nu al bezig je manipuleren.

Kies voor je dochter!!!!
Alle reacties Link kopieren
Deze man zit al teveel in je hoofd en jij gaat hem niet kunnen redden.

Ik zou het gesprek met hem aan gaan. Je grens aangeven en zeggen dat je afstand neemt. Je kunt hem doorverwijzen naar de hulpverlening en blijf dan bij je standpunt. Ben je bekend met het aanbod aan hulpverlening binnen jouw gemeente?

Sommige mensen moeten de bodem raken om weer hogerop te kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
Mootje schreef:
22-07-2021 00:31
Bedankt voor jullie reacties, ik weet diep in mijn hart ook wel wat wijsheid is hier, maar het doet me gewoon pijn dat iemand waar ik om geef zo in de ellende zit met zichzelf.
Vanmiddag ben ik naar hem toe gegaan met ontbijt, sapjes en fruit voor wat vitamientjes omdat hij zei dat hij zich niet goed voelde, om hem daar vervolgens in tranen met een fles whisky naast zich voor de deur te vinden.
Ik moest snel weer verder omdat ik een belangrijke afspraak had en kreeg het verwijt dat ik hem gewoon zo achter liet terwijl hij me zo hard nodig heeft en met me moest praten.
Ben gewoon weggelopen, met tranen in mijn ogen, en heb hem sindsdien niet meer gesproken.
Om nu vervolgens op de bank te zitten stressen of het wel goed met hem gaat.

Ik ga kijken of ik hem kan helpen zonder er zelf teveel onder te lijden, inderdaad zoals mensen al zeiden via officiële hulpverlening, lukt dit niet dan zal ik het moeten loslaten.
Zoals ik al zei hij is aan het mind fucken.
Hij manipuleert je.
Dat heb jij zelf misschien niet direct in de gaten (had ik zelf ook niet in het verleden) maar hij zal zijn web steeds verder uitbreiden.

Hij heeft je al te pakken want jij voelt je zelf al ellendig en hij weet dat. Hoe kwetsbaarder jij word hoe beter hij je kan bespelen.

Je hebt het over hem willen helpen maar ik denk dat jij jezelf moet helpen en je dochter door bij hem weg te gaan.
Red jezelf zou ik zeggen.
05-2019 wijzigde dit bericht op 22-07-2021 07:57
7.12% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar kom (vrijwilligers)werk doen bij mij in de (ouderen)zorg.

We zoeken nog genoeg mensen die zich om anderen willen bekommeren. Meestal, uiteraard niet altijd, zijn bewoners dankbaar en krijgt je waardering.

In plaats van hem vitamines brengen kun je ook met een oudere (in rolstoel) een stuk wandelen. Bedenk jij maar waar je meer waardering krijgt.
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
22-07-2021 07:10
Wauw een en al wauw, vooral het deel van het brengen van de " vitamientjes ", en dat hij met een fles whiskey zat te janken dat je moest blijven hij hing nog net niet aan je been?

Als dit geen alarmbellen met zwaailichten zijn dan weet ik het niet meer.

Ik wens je veel wijsheid.


Echt hè! Precies wat ik dacht.

To, die gevoelens voor hem zullen er absoluut zijn, maar blijkbaar werkt je verstand ook nog want anders had je dit topic niet geopend :lightbulb: Luister naar je verstand en ren nu het nog kan!
Attraverso schreef:
21-07-2021 23:38
Dit is geen moeilijke. Je hebt een dochter.
Alle reacties Link kopieren
Lieve TO, zelfs als jij zijn moeder was zou je hem niet kunnen redden uit zijn situatie.

Ik geloof absoluut dat hij ook zijn prachtige kanten heeft en dat je gewoon verliefd bent.

Maar hier, en nu, zijn helaas voor jullie, niet de juiste tijd en plaats om samen te zijn in dit leven.

Ik heb zowel ervaring met een buitenlandse partner, als met mensen die vanuit problematiek dergelijk gedrag vertonen. Ook heb ik jarenlang met vluchtelingen gewerkt en heb ondervonden hoe kansloos veel situaties zijn. Als je het er verder met me over wil hebben, staat mijn pbbox voor je open.
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
22-07-2021 07:10
Wauw een en al wauw, vooral het deel van het brengen van de " vitamientjes ", en dat hij met een fles whiskey zat te janken dat je moest blijven hij hing nog net niet aan je been?

Als dit geen alarmbellen met zwaailichten zijn dan weet ik het niet meer.

Ik wens je veel wijsheid.
Dit dacht ik precies. Rennen TO. Niet meer helpen, geen vitamientjes meer brengen, gewoon het boek sluiten.

En leg de lat wat hoger de volgende keer. Het is niet teveel gevraagd om een volwassen man te willen die geen alcoholist is en wel zelfstandig kan functioneren.
Alle reacties Link kopieren
Mootje schreef:
21-07-2021 23:33
Maar zodra ik niet bij hem ben is hij depressief, drinkt hij veel, krijg ik berichtjes dat hij me moet zien en dat hij hulp nodig heeft, dat hij mij nodig heeft, hoe shit alles is...
(Op hoop van zegen een stukje OP quoten…)

Vrouw. Dit zijn geen alarmbellen. Dit is een luchtalarm.
Alle reacties Link kopieren
God mens echt? Vitamientjes brengen? En huilen omdat je hem met een fles drank vind?

Weet je. Deze meneer wil niet geholpen worden. Hoe meer je voor deze meneer vliegt, rent en draaft, hoe minder respect hij voor je krijgt. En dankbaarheid zul je al helemaal nooit gaan krijgen.

Iemand moet bereid zijn te veranderen. En dan kun je iemand bijstaan door hem ergens op zijn verzoek heen te rijden, of helpen een brief te begrijpen.

Maar dat wil hij allemaal niet.

Stop met alle contact. Wis blokkeer en verwijder. Dit gaat faliekant verkeerd met jou.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Hij wil niet hetzelfde in een relatie als jij. Hij wil een bed, eten en veel flessen drank. Jij wilt liefde.

Neem contact op met het sociaal wijkteam en meld waar ze hem kunnen vinden. Dan kun jij hem loslaten, want dit gaat het voor jou en je dochter niet worden. Sterkte TO.
Alle reacties Link kopieren
Kijk nou eens goed naar je dochter!!!!
Hoe zie je dat voor je??? Zo'n l*l op pootjes er naast??
Stop er mee!!

die vent wil niet geholpen worden...
Er zijn echt heeeeeeel veeeeel meer leuke mannen die wel alles op orde hebben...

Je verdient meer dan dit.
Zelfs vitamientjes gaan brengen is al absurd.. En als ik hem dan met drank op stoep had aangetroffen had ik hem meteen geblokkeerd overal.
Alle reacties Link kopieren
Doe het niet!! Iemand die in "slechte tijden" teveel drinkt, drinkt altijd te veel. Deze man kan niet voor zichzelf zorgen en heeft jou daar handig voor ingepalmd.
Het klinkt als een ontzettende profiteur. Wees verstandig, vooral voor je dochter.
Alle reacties Link kopieren
Mootje schreef:
22-07-2021 00:31
Ik moest snel weer verder omdat ik een belangrijke afspraak had en kreeg het verwijt dat ik hem gewoon zo achter liet terwijl hij me zo hard nodig heeft en met me moest praten.
Ben gewoon weggelopen, met tranen in mijn ogen, en heb hem sindsdien niet meer gesproken.
Om nu vervolgens op de bank te zitten stressen of het wel goed met hem gaat.
Mooi. Loslaten die handel. Wat een zak hooi.
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat 'm niet worden. Stop met deze man, wijs hem naar hulpverlening en laat hem dan los. Ook geen contact meer hebben. Niet reageren op appjes, helemaal niets doen.

Je weet zelf dat dit het beste is, al voelt het niet zo. Sterkte, je kunt het!
Alle reacties Link kopieren
Zou het kunnen zijn dat hij je aan het manipuleren is? Want zo komt het op mij over namelijk. Bescherm jezelf en je dochter. Stop hier vandaag nog mee want dit kan alleen maar fout gaan.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven