Advies nodig

21-07-2021 23:33 107 berichten
Ik heb advies nodig, laatste weken zijn een emotionele achtbaan geweest, weet nu echt even niet wat ik moet doen...

Heb een man leren kennen waar ik in korte tijd zeer veel gevoelens voor heb gekregen, maar het probleem is dat het niet goed met hem gaat. Hij komt oorspronkelijk niet uit Nederland, logeert hier en daar bij kennisen, heeft geen vastigheid hier en baalt enorm van zijn situatie en drinkt teveel om zijn stress te vergeten.

Als we samen zijn is alles goed, we zitten uren te praten, hebben het heel leuk, ik voel me 18 in plaats van 35, hij doet de meest romantische dingen.

Maar zodra ik niet bij hem ben is hij depressief, drinkt hij veel, krijg ik berichtjes dat hij me moet zien en dat hij hulp nodig heeft, dat hij mij nodig heeft, hoe shit alles is...

Ik wil en kan hem helpen, ik heb een goeie baan, eigen huis, stabiel leven. Maar ik ben bang dat het uiteindelijk ten koste van mezelf en mijn dochter zal gaan.

Vind het zo moeilijk, ik zie een zeer mooie, getalenteerde, lieve man, die door een moeilijke periode gaat, en ik weet niet of ik hem voor mijn eigen bestwil gewoon los moet laten of juist proberen voor hem te vechten en hem te helpen
Alle reacties Link kopieren
hannaaah schreef:
24-07-2021 20:28
Een toepasselijke quote over vrouwen (helaas herinner ik 'm me niet precies woord voor woord meer):

Een domme vrouw ziet een drol op straat liggen en loopt er met een boog omheen.
Een intelligente vrouw ziet de drol en denkt, hmmm, misschien kan ik daar een diamant in vinden.

...
Ik denk dat het andersom moet zijn. Ik zou in ieder geval om de drol heen lopen in plaats van erin te gaan wroeten.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
24-07-2021 20:33
Ik denk dat het andersom moet zijn. Ik zou in ieder geval om de drol heen lopen in plaats van erin te gaan wroeten.
:lol: hahaha ja dat denk ik ook!
Bedankt voor jullie eerlijke, soms super lieve en soms keiharde reacties, ik waardeer het!

We hebben veel gesproken afgelopen dagen, en hij ziet zelf ook in dat hij hulp nodig heeft en een leven zoals we dat samen zouden willen er in deze omstandigheden niet in zit .
Omdat het hier moeilijk is om hulp te krijgen gaat hij terug naar zijn eigen land om daar het traject in te gaan en kan hij in een kliniek en daarna bij zijn familie verblijven.

Daarna zien we wel verder, hij zegt dat hij er alles aan wil doen om zichzelf weer op orde te krijgen en bij mij te zijn, dus we gaan zien wat de toekomst brengt....
Alle reacties Link kopieren
Dat hij aan zichzelf gaat werken lijkt mij heel verstandig.
Bedenk wel dat dit niet iets is wat met een paar weken is opgelost.

Ga door met je eigen leven, niet alleen voor jezelf, maar ook voor je dochter.
Het zal nu even moeilijk zijn, maar ga niet zitten wachten op iets wat misschien nooit gaat komen.

Sterkte :hug:
Mootje schreef:
25-07-2021 01:11
Bedankt voor jullie eerlijke, soms super lieve en soms keiharde reacties, ik waardeer het!

We hebben veel gesproken afgelopen dagen, en hij ziet zelf ook in dat hij hulp nodig heeft en een leven zoals we dat samen zouden willen er in deze omstandigheden niet in zit .
Omdat het hier moeilijk is om hulp te krijgen gaat hij terug naar zijn eigen land om daar het traject in te gaan en kan hij in een kliniek en daarna bij zijn familie verblijven.

Daarna zien we wel verder, hij zegt dat hij er alles aan wil doen om zichzelf weer op orde te krijgen en bij mij te zijn, dus we gaan zien wat de toekomst brengt....
Natuurlijk vindt je hem leuk, een man die precies weet hoe hij je om zijn vinger moet winden, hij geeft je aandacht en zijn liefde en wil hooguit onderdak en (financiële )steun. Hij zit in zo'n moeilijke situatie dat je er niet van uit kan gaan of je niet zijn oplossing bent voor al zijn problemen. Armoede en amper kans op een goede toekomst(zonder jouw inmenging), ik geef hem geen ongelijk dat hij net kan doen alsof jij verliefd is. Zodra hij geld vraagt voor zijn therapie of wat dan ook, weet dan dat je in zijn ogen rijk bent en dat hij niet denkt aan hoe jij je gaat voelen als hij je gaat oplichten. Als hij geen geld of wat dan ook van je vraagt en weer contact met je opneemt met een baan en nuchter, dan zou hij serieus kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mootje schreef:
25-07-2021 01:11
Bedankt voor jullie eerlijke, soms super lieve en soms keiharde reacties, ik waardeer het!

We hebben veel gesproken afgelopen dagen, en hij ziet zelf ook in dat hij hulp nodig heeft en een leven zoals we dat samen zouden willen er in deze omstandigheden niet in zit .
Omdat het hier moeilijk is om hulp te krijgen gaat hij terug naar zijn eigen land om daar het traject in te gaan en kan hij in een kliniek en daarna bij zijn familie verblijven.

Daarna zien we wel verder, hij zegt dat hij er alles aan wil doen om zichzelf weer op orde te krijgen en bij mij te zijn, dus we gaan zien wat de toekomst brengt....
En dan ga je dus een jaar of 2 jaar op hem zitten wachten?

Terwijl je eigenlijk nauwelijks een relatie die naam waardig hebt?

Alleen al qua seks zou ik daar geen zin in hebben :-).

(Of het lukt hem niet, hij hervalt nog 10 of 20 keer en staat over een half jaar tot een jaar bij jou op de stoep omdat hij buitengezet is door zijn familie.
En mag jij hem zogezegd weer gaan redden.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Reddersyndroom. Ten koste van haar kind gok ik.
Mootje, hoe en waar heb je deze man leren kennen?
Mootje, is Mootje het koosnaampje dat je hebt voor de man? :D
Alle reacties Link kopieren
Vind het echt verbazingwekkend dat je hier als volwassen vrouw (met kind!) zo in kan tuinen. Dit gaat echt geen happy end hebben. Doe jezelf een plezier, laat hem los en ga verder met je leven.
Loslaten
Alle reacties Link kopieren
Neem gewoon afscheid en laat los.
Alle reacties Link kopieren
Als je in een paar weken dit al hebt gezien van zijn drinken, reken er dan maar op dat het nog veel erger is.

Ooit had ik ook verkering met een alcoholist. Liep natuurlijk spaak. Ik vond zijn alcoholinname fors. Maar achteraf heeft hij mij bekend, dat hij in de tijd dat wij bij elkaar waren voor zijn doen enorm gezond geleefd had. Het probleem was veel groter dan hij mij heeft laten zien.

O ja, bedenk ik nu: hij had natuurlijk ook geen werk en geen huis. Ik ben ook zo'n malloot. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Mootje schreef:
25-07-2021 01:11
Daarna zien we wel verder, hij zegt dat hij er alles aan wil doen om zichzelf weer op orde te krijgen en bij mij te zijn, dus we gaan zien wat de toekomst brengt....
Je gaat daar toch niet op wachten hè?!
Alle reacties Link kopieren
Verliefd worden op de verkeerde kan gebeuren maar nu is het zaak om je verstand te gebruiken, voed die verliefdheid niet door steeds contact te zoeken, je moet echt af gaan kicken van hem en die verliefdheid zodat je weer normaal kunt denken en zelf kunt zien hoe niet verstandig dit nu voor jou is.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
25-07-2021 11:43
Je gaat daar toch niet op wachten hè?!
Nou zo komt het wel over inderdaad.
TO gebruik je verstand even zeg.
Joh TO, laat hem los.
Er zijn meer leuke mannen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ook eens bij jezelf te rade gaan waarom je op zo een type valt?
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt hij weer thuis dan?
Proetel schreef:
25-07-2021 12:28
Misschien ook eens bij jezelf te rade gaan waarom je op zo een type valt?
Ik ben ook wel benieuwd hoe eerdere relaties van TO waren. Of er een bepaald patroon is.
Jufjoke schreef:
24-07-2021 20:33
Ik denk dat het andersom moet zijn. Ik zou in ieder geval om de drol heen lopen in plaats van erin te gaan wroeten.
Ik snap wat je bedoelt, maar hij was wel zo. Alleen 'intelligent' moet je dan tussen aanhalingstekens lezen ;)
Jufjoke schreef:
24-07-2021 20:33
Ik denk dat het andersom moet zijn. Ik zou in ieder geval om de drol heen lopen in plaats van erin te gaan wroeten.
Die hele quote komt nogal klok-en-klepelig over.
Athena1905 schreef:
25-07-2021 18:58
Die hele quote komt nogal klok-en-klepelig over.
Ik heb geprobeerd om hem op internet te vinden, maar ik vond niets.
Alle reacties Link kopieren
Hij manipuleert je en jij hebt last van een redderscomplex. Kap er mee.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Mootje schreef:
25-07-2021 01:11
Bedankt voor jullie eerlijke, soms super lieve en soms keiharde reacties, ik waardeer het!

We hebben veel gesproken afgelopen dagen, en hij ziet zelf ook in dat hij hulp nodig heeft en een leven zoals we dat samen zouden willen er in deze omstandigheden niet in zit .
Omdat het hier moeilijk is om hulp te krijgen gaat hij terug naar zijn eigen land om daar het traject in te gaan en kan hij in een kliniek en daarna bij zijn familie verblijven.

Daarna zien we wel verder, hij zegt dat hij er alles aan wil doen om zichzelf weer op orde te krijgen en bij mij te zijn, dus we gaan zien wat de toekomst brengt....
Blijf in ieder geval waakzaam. Het komt helaas vaak voor dat men met verslavingsproblematiek het ene zegt, maar het andere doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven