Gescheiden maar niet vrij om contact te maken.

22-07-2021 00:19 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar maanden zijn mijn ex-man en ik officieel gescheiden. Vanwege de kinderen ( 2 pubers) zien wij elkaar nog geregeld.
Mijn ex heeft het, net als ik, nog steeds erg moeilijk met de scheiding.
Wel met het verschil dat ik wil proberen om het leven weer op te pakken en door te gaan.
Op zich al moeilijk genoeg....
Mijn ex heeft al verschillende keren duidelijk gemaakt dat hij het niet kan accepteren en het van mij asociaal zal vinden als ik via een dating site of social media contact zou leggen met wie dan ook.
Hij vindt dit schaamteloos en een gebrek aan respect naar hem toe.

Ik weet dat hij een paar vrijgezelle vrienden heeft die actief zijn binnen bepaalde sites en en op social media en daar voor hem in de gaten houden of ik aanwezig ben.
Voor mij voelt dit als beklemmend en zelfs nu ik vrijgezel ben alsof ik alsnog in een relatie zit.
Wat moet ik hiermee?
Hem zeggen dat ik dit zelf moet weten veroorzaakt een drama dus dat werkt niet
Wat zou wel kunnen werken? Of heeft hij gelijk en moet ik wachten tot over een half jaar of jaar?
Ik snap niet dat er een gesprek wordt gevoerd met zo'n man. Gewoon resoluut nee zeggen, geen sprake van. Ik ben niet van jou en ook nooit geweest, ik ben van mij en ik bepaal!!! Het is mijn leven!!! Klaar!
Alle reacties Link kopieren
ludwina schreef:
22-07-2021 08:18
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar met complexere scheidingen (met kinderen is sowieso al complexer), een combinatie met geen overeenstemming, kinderen en een koophuis wordt het bijvoorbeeld langer dan zonder die dingen.
Kind, zaak, koophuis en was op 2 maand gescheiden.
In onderlinge overeenkomst.
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat je kunt doen is doen waar je zelf zin in hebt.
Hij draait het om, hij bepaalt niet wat jij met jouw lichaam doet, niet binnen en niet buiten het huwelijk, zijn gedrag is pas respectloos.
Dit kun je al niet eens met je puberdochter doen anno 2021, wat komt hij doen zeg.
Straks komen die enge vrienden nog een keer langs om te kijken/checken of je het niet te leuk hebt, komt er een verbod op bepaalde kleding etc.
Hoe vinden dat soort druiloren elkaar.
Er is niks raars aan daten na je scheiding, al doe je dat de dag na de uitspraak.
Niet voor buigen, dit is gewoon idioterie. In zijn gezicht uitlachen en doen wat je wil.
Wat gaat hij doen, je exposen aan je kinderen?
Wees dat voor, mijn kinderen weten beter zich met mijn leven te bemoeien. Je bent geen algemeen bezit, je sexleven is van jou.


En wedden dat hij al druk aan het rondkijken is, het is gewoon in zo iemands hoofd een wedstrijd. Hij eerst onder de pannen en dan pas mag jij.
Kan lang duren gezien zijn idioterie.

Ik verbaas me echt over de reacties hier.
Alle reacties Link kopieren
Hij beperkt je niet in je vrijheid, jij doet dat.
Rooss4.0 schreef:
22-07-2021 08:09
Dit hoeft helemaal geen gespreksonderwerp te zijn, kap het af als hij er weer over begint. En als zijn vrienden jou bespioneren dan is dat zo, daar doe je toch niks aan.

Binnen een paar maanden met jezelf gaan lopen leuren op een datingsite vind ik wel heel erg snel, is die behoefte al zo sterk? Ik vind het eerlijk gezegd lastiger voor je kinders dan voor je ex.
Waarom iemand hier ook nog eens de maat nemen (met jezelf gaan lopen leuren). Dat doet haar ex al genoeg. Als je een beetje discreet ermee omgaat hoeven kinderen hier ook geen last of weet van te hebben en wij bepalen hier niet voor elkaar wie waar wanneer al aan toe is toch?
Cateautje schreef:
22-07-2021 08:22
Ik snap niet dat er een gesprek wordt gevoerd met zo'n man. Gewoon resoluut nee zeggen, geen sprake van. Ik ben niet van jou en ook nooit geweest, ik ben van mij en ik bepaal!!! Het is mijn leven!!! Klaar!

Dat ja. Verder geen woorden aan vuilmaken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het gedrag van je ex niet kunnen en je staat in je volste recht wanneer je hier iets van zegt.

Tegelijkertijd zijn datingapps en sites in mijn ogen niet zaligmakend en ken ik weinig mensen met leuke succesverhalen (ik ken ze wel!). Er zitten veel verschillende types op, sommige nog in een relatie, sommige alleen op zoek naar seks etc. Ik lees ook in de reacties dat een ex screenshots ging maken en aan de kinderen liet zien. Bizar!

In dit geval zou ik wellicht eieren voor je geld kiezen en niet op de sites /apps gaan maar als je iemand in het wild tegen komt zou ik die zeker niet laten lopen
Alle reacties Link kopieren
Wat een ingewikkeld smoesje om zelf op Tinder te gaan trouwens van die kerels.

Vrouw van een van die freaky vrienden overstuur want hij zit op Tinder.
'ach welnee schat, maak je niet druk. We moeten Elsbeth in de gaten houden, ze mag nog niet daten van x'.
' en, zit ze erop?'
' nee, ik zoek me een ongeluk, het is echt heel zwaar. Ik heb het vermoeden dat ze andere profielfoto's gebruikt en kijk voor de zekerheid ook op Grindr, dus ik stuur veel berichtjes. Om haar te ontmaskeren uiteraard'
' ach arme schat, was je daar de hele week mee bezig?'.
Alle reacties Link kopieren
vlinder2001 schreef:
22-07-2021 08:37
Ik vind het gedrag van je ex niet kunnen en je staat in je volste recht wanneer je hier iets van zegt.

Tegelijkertijd zijn datingapps en sites in mijn ogen niet zaligmakend en ken ik weinig mensen met leuke succesverhalen (ik ken ze wel!). Er zitten veel verschillende types op, sommige nog in een relatie, sommige alleen op zoek naar seks etc. Ik lees ook in de reacties dat een ex screenshots ging maken en aan de kinderen liet zien. Bizar!

In dit geval zou ik wellicht eieren voor je geld kiezen en niet op de sites /apps gaan maar als je iemand in het wild tegen komt zou ik die zeker niet laten lopen
waarom zou ze eieren voor haar geld moeten kiezen en kijken wat ze in het echt tegenkomt. Ik lees (niet alleen hier hoor, maar deze quote past er mooi bij) veel dedain tegenover dating apps. Waarom? In een kroeg zijn dezelfde niet vrije op seksbeluste mannen, dezelfde mannen die je niet aantrekkelijk vind etc. Je kunt ook op apps kaf van koren makkelijk scheiden. TO neem anders een betaald account bv, dan zien alleen mannen die je zelf liked je profiel. Veel plezier met daten!
Attraverso schreef:
22-07-2021 08:24
Kind, zaak, koophuis en was op 2 maand gescheiden.
In onderlinge overeenkomst.
En ook nog tijdens coronatijd?

Hier was geen onderlinge overeenkomst, kinderen, bedrijf, koophuis en hier heeft het voor corona 3 jaar gekost voor we officieel gescheiden waren (en de boedelscheiding duurde nog jaren langer)
Alle reacties Link kopieren
Wat je hiermee moet? Nou, helemaal niks. Is hij helemaal gek geworden. Hij mag ervan vinden wat hij wil, maar ik zou de discussie niet eens met hem aangaan. Het is overduidelijk dat jij helemaal zelf mag weten wat je met je leven doet.
Alle reacties Link kopieren
noorderlicht76 schreef:
22-07-2021 08:40
waarom zou ze eieren voor haar geld moeten kiezen en kijken wat ze in het echt tegenkomt. Ik lees (niet alleen hier hoor, maar deze quote past er mooi bij) veel dedain tegenover dating apps. Waarom? In een kroeg zijn dezelfde niet vrije op seksbeluste mannen, dezelfde mannen die je niet aantrekkelijk vind etc. Je kunt ook op apps kaf van koren makkelijk scheiden. TO neem anders een betaald account bv, dan zien alleen mannen die je zelf liked je profiel. Veel plezier met daten!
TO moet helemaal niks en is vrij om te gaan en staan waar ze wil. Ik geef aan dat het "wellicht het overwegen waard is", daar sta ik ook achter. Maar TO moet niks.
Alle reacties Link kopieren
Als jij er aan toe bent, gewoon doen.
Het is heel vervelend dat je ex-man nog zoveel last heeft van de scheiding, maar dat is echt iets dat hij zelf moet verwerken.

Mijn situatie is niet helemaal hetzelfde, mijn ex-vriend en ik hadden geen kinderen en we waren niet getrouwd. Maar toen ik de stap durfde te zetten om onze relatie te beëindigen was ik er in mijn hoofd al zodanig klaar mee dat ik ook open stond voor anderen.
Dus toen ik anderhalve week na het beëindigen van die relatie iemand tegen kwam met wie het klikte en met wie ik goed kon praten, ging een nieuwe relatie ineens heel hard.
Mijn ex vond dat absoluut niet grappig en die was heel erg boos en teleurgesteld, en ondanks dat ik me schuldig voelde omdat ik zo snel weer blij was met iemand anders was ik echt wel gelukkig. En dat ben ik nog steeds. (Ex is inmiddels wel minder boos en teleurgesteld...)
Ging dat snel? Jazeker. Had ik dat vooraf verwacht? Nee, absoluut niet. Denken sommige mensen dat ik het al met mijn huidige vriend hield voor het beëindigen van mijn vorige relatie? Yep. Alleen, wij weten hoe het echt zit en dat dat dus niet het geval is... dus laat maar denken.

Anderen kunnen niet voor jou bepalen wat je wel en niet moet doen. En als jij al heel lang klaar was met die relatie en nu open staat voor wat anders (hoeft niet eens een relatie te zijn), ga er dan voor.

Aanvulling: Oh, en dat het "Dat moet ik zelf weten" een drama veroorzaakt is zijn probleem. Het is jouw leven, Elsbeth, en je mag het inderdaad zelf weten. Eerlijk gezegd: Het gaat hem geen fluit aan wat jij doet en met wie.
yraatje wijzigde dit bericht op 22-07-2021 08:53
7.67% gewijzigd
vlinder2001 schreef:
22-07-2021 08:37
Ik vind het gedrag van je ex niet kunnen en je staat in je volste recht wanneer je hier iets van zegt.

Tegelijkertijd zijn datingapps en sites in mijn ogen niet zaligmakend en ken ik weinig mensen met leuke succesverhalen (ik ken ze wel!). Er zitten veel verschillende types op, sommige nog in een relatie, sommige alleen op zoek naar seks etc. Ik lees ook in de reacties dat een ex screenshots ging maken en aan de kinderen liet zien. Bizar!

In dit geval zou ik wellicht eieren voor je geld kiezen en niet op de sites /apps gaan maar als je iemand in het wild tegen komt zou ik die zeker niet laten lopen
Ik heb mijn man leren kennen via Tinder.
En je kunt toch zelf aan je kinderen vertellen dat je wilt daten. Daar hebben zij nl ook niets mee te maken. Je kunt toch afspreken dat zij pas geconfronteerd worden met een date als het heel erg serieus en stabiel is.
Alle reacties Link kopieren
Zijn woordkeuze geeft aan dat hij je als zijn bezit ziet, gescheiden of niet. En dat zal over een half jaar of jaar niet anders zijn. Dus dan maar nu drama. Hij heeft niets te zeggen over of jij wel of niet date.
Alle reacties Link kopieren
Waarom bespreek je dit met je ex? Gewoon je eigen ding doen, hij heeft hier niets mee te maken, hoe pijnlijk het dan ook voor hem is.
Hij zit allang zelf op dating apps. Hij kan het alleen niet verdragen dat jij iemand anders krijgt. Niet omdat hij nog zo veel van jou houdt, maar omdat hij een bezitterig mannetje is. Als hij echt van jou zou houden / zou respecteren, dan zou hij jou het beste in de wereld gunnen. Wat dat dan ook moge zijn.
Ik zou het contact beperken naar louter zakelijk. Maak jezelf los van deze man. Pas wanneer je los van elkaar je leven op orde hebt, kun je misschien wat vriendschappelijker met elkaar omgaan. Nu absoluut niet. Nu zul je zonder hem, zijn goedkeuring, zijn mening, moeten leren gaan leven. En ik weet zeker dat je daar jezelf een groot plezier mee gaat doen.
anoniem_354569 wijzigde dit bericht op 22-07-2021 09:13
0.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou heel duidelijk zeggen dat je zijn bezit niet bent. Ik zou er persoonlijk bij zeggen dat ik dat nooit geweest ben, ook niet tijdens het huwelijk. Ik zou heel duidelijk zeggen dat ik volwassen ben en mijn eigen beslissingen kan nemen en zal nemen. En dat met de scheiding ook alle noodzaak om deze zaken met hem te overleggen verdwenen is. Als hij daar dramatisch kleuterdrama over wil maken dan doet hij dat maar. Waar bestaat dat drama dan uit? Kun je het filmen en ergens neerzetten ter vermaak?
Alle reacties Link kopieren
Kussensloop schreef:
22-07-2021 05:50
Ik weet dat hij een paar vrijgezelle vrienden heeft die actief zijn binnen bepaalde sites en en op social media en daar voor hem in de gaten houden of ik aanwezig ben.

Is dit serieus? En zo ja, hoe weet je dat zij het voor hem in de gaten houden?

En verder, wat hij in dit geval vindt moet hij weten. Wat een mafketel.
Gewoon daten. Ik zou alleen niet te snel een nieuwe date aan je kinderen voorstellen.
Ik word door hem geconfronteerd met alle, voor hem moeilijke, stappen die ik zet binnen het internet.
Hij geeft zelf aan dat hij vrienden laat kijken.

Laat duidelijk zijn dat ik nog helemaal niet toe ben, of op zoek, naar een relatie.
Ik wil onderzoeken hoe het voor mij is om contacten aan te gaan.
Ja, misschien wel voor een keer sex.
Na meer dan een jaar zonder is dat ook niet zo vreemd toch?
De kinderen laat ik hier natuurlijk helemaal buiten, dat is logisch.
Elsbeth schreef:
22-07-2021 09:16
Ik word door hem geconfronteerd met alle, voor hem moeilijke, stappen die ik zet binnen het internet.
Hij geeft zelf aan dat hij vrienden laat kijken.

Laat duidelijk zijn dat ik nog helemaal niet toe ben, of op zoek, naar een relatie.
Ik wil onderzoeken hoe het voor mij is om contacten aan te gaan.
Ja, misschien wel voor een keer sex.
Na meer dan een jaar zonder is dat ook niet zo vreemd toch?
De kinderen laat ik hier natuurlijk helemaal buiten, dat is logisch.
Hoe kan het dat hij weet wat jij doet, buiten de datingsites? En waarom heb jij hier een gesprek over met hem?
Alle reacties Link kopieren
Elsbeth schreef:
22-07-2021 09:16
Ik word door hem geconfronteerd met alle, voor hem moeilijke, stappen die ik zet binnen het internet.
Hij geeft zelf aan dat hij vrienden laat kijken.

Laat duidelijk zijn dat ik nog helemaal niet toe ben, of op zoek, naar een relatie.
Ik wil onderzoeken hoe het voor mij is om contacten aan te gaan.
Ja, misschien wel voor een keer sex.
Na meer dan een jaar zonder is dat ook niet zo vreemd toch?
De kinderen laat ik hier natuurlijk helemaal buiten, dat is logisch.
Je kan zeggen: goh, wat vervelend voor je dat je het zo moeilijk vindt dat ik op datingsites zit. Dat kan ik echt wel begrijpen na x aantal jaar samen. Maar we zijn niet meer samen. Al een jaar niet meer. Dat betekent dat we apart van elkaar dus een leven hebben. En daarin mag ik de stappen zetten die ik wil.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Creatieveling schreef:
22-07-2021 09:11
Waarom bespreek je dit met je ex? Gewoon je eigen ding doen, hij heeft hier niets mee te maken, hoe pijnlijk het dan ook voor hem is.
Ik bespreek dit niet met hem, hij wel met mij.
Alle reacties Link kopieren
Uit is uit en dan staat het je vrij om te doen wat je wilt met wie je dat wilt. Ik vind het altijd wel netjes om te wachten tot je ook daadwerkelijk allebei je eigen adres hebt, maar dat is puur mijn eigen gevoel.
Jij kunt dus volstaan met mijn eerste zin :) Je ex heeft daar helemaal niets mee te maken. Ik zou ook met zo’n figuur niets meer delen, jullie zijn geen beste vrienden meer.
Alle reacties Link kopieren
Elsbeth schreef:
22-07-2021 09:16
Ik word door hem geconfronteerd met alle, voor hem moeilijke, stappen die ik zet binnen het internet.
Hij geeft zelf aan dat hij vrienden laat kijken.

Laat duidelijk zijn dat ik nog helemaal niet toe ben, of op zoek, naar een relatie.
Ik wil onderzoeken hoe het voor mij is om contacten aan te gaan.
Ja, misschien wel voor een keer sex.
Na meer dan een jaar zonder is dat ook niet zo vreemd toch?
De kinderen laat ik hier natuurlijk helemaal buiten, dat is logisch.
En weerhoudt dit jou ook? Met andere woorden: ben je bang voor hem? Schat je hem in als iemand die het jou erg moeilijk kan gaan maken? Ik snap dat iedereen zegt dat je lekker moet doen wat je wilt, en daar ben ik het mee eens. Wij weten echter niet hoe jouw ex in elkaar zit en in hoeverre het jou intimideert wat hij zegt.
Alle reacties Link kopieren
Elsbeth schreef:
22-07-2021 09:16
Ik word door hem geconfronteerd met alle, voor hem moeilijke, stappen die ik zet binnen het internet.
Hij geeft zelf aan dat hij vrienden laat kijken.

Laat duidelijk zijn dat ik nog helemaal niet toe ben, of op zoek, naar een relatie.
Ik wil onderzoeken hoe het voor mij is om contacten aan te gaan.
Ja, misschien wel voor een keer sex.
Na meer dan een jaar zonder is dat ook niet zo vreemd toch?
De kinderen laat ik hier natuurlijk helemaal buiten, dat is logisch.
Verander overal je wachtwoorden, check of je geen gedeeld account ergens meer hebt én laat je apparaten checken.

Je ex klinkt als een stalker, dat was de mijne ook. Gelukkig had ik met hem geen kinderen, want dan moet je wel contact houden, maar ik ben destijds meermaals van baan veranderd en verhuisd, uiteindelijk zelfs met geheim adres.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven