Gescheiden maar niet vrij om contact te maken.

22-07-2021 00:19 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar maanden zijn mijn ex-man en ik officieel gescheiden. Vanwege de kinderen ( 2 pubers) zien wij elkaar nog geregeld.
Mijn ex heeft het, net als ik, nog steeds erg moeilijk met de scheiding.
Wel met het verschil dat ik wil proberen om het leven weer op te pakken en door te gaan.
Op zich al moeilijk genoeg....
Mijn ex heeft al verschillende keren duidelijk gemaakt dat hij het niet kan accepteren en het van mij asociaal zal vinden als ik via een dating site of social media contact zou leggen met wie dan ook.
Hij vindt dit schaamteloos en een gebrek aan respect naar hem toe.

Ik weet dat hij een paar vrijgezelle vrienden heeft die actief zijn binnen bepaalde sites en en op social media en daar voor hem in de gaten houden of ik aanwezig ben.
Voor mij voelt dit als beklemmend en zelfs nu ik vrijgezel ben alsof ik alsnog in een relatie zit.
Wat moet ik hiermee?
Hem zeggen dat ik dit zelf moet weten veroorzaakt een drama dus dat werkt niet
Wat zou wel kunnen werken? Of heeft hij gelijk en moet ik wachten tot over een half jaar of jaar?
Alle reacties Link kopieren
Elsbeth schreef:
22-07-2021 09:22
Ik bespreek dit niet met hem, hij wel met mij.
Kap dat soort gesprekken af.
Jouw privé gaat hem helemaal niets aan.
Alleen belangrijke zaken mbt de kinderen, hou dit kort en begrens dit (been there done that)
Laat me eens raden: zelf mag hij wel daten?
Alle reacties Link kopieren
Elsbeth schreef:
22-07-2021 09:22
Ik bespreek dit niet met hem, hij wel met mij.
Aangeven dat je dit niet met hem wilt bespreken. Als hij erover begint, afkappen.
Alle reacties Link kopieren
Haha wat een antwoorden weer. Ja, als gescheiden vrouw moet je nu wel minstens eerst een half jaar vagevuur door he. Aan jezelf werken, niet met jezelf leuren op datingsites, eerst maar eens goed je zonden overdenken. En mijn god de kinderen!!

De gemiddelde man staat 5 minuten na de scheiding al met zijn kop op Tinder, zonder zich daar ook maar 1 vraag bij te stellen.
Mijn tip, als dit topic echt is: ga gewoon op datingsites zonder foto, en stuur je foto pas als je zeker weet dat je niet met een vriend van je ex praat. Opgelost.
Ze is bang.
Alle reacties Link kopieren
Athena1905 schreef:
22-07-2021 09:20
Hoe kan het dat hij weet wat jij doet, buiten de datingsites? En waarom heb jij hier een gesprek over met hem?
Laat ik het er maar op houden dat het een heel intelligente man is.
Eerlijk gezegd ben ik al huiverig dat hij deze topic leest.
Sommige mensen moeten controle houden.
Alle reacties Link kopieren
Elsbeth schreef:
22-07-2021 09:45
Laat ik het er maar op houden dat het een heel intelligente man is.
Eerlijk gezegd ben ik al huiverig dat hij deze topic leest.
Sommige mensen moeten controle houden.
Is dit ook de reden dat je van hem gescheiden bent?

Maar in wezen houdt hij jou nu gegijzeld. Ben je bang voor hem in de zin dat hij jou wat gaat aandoen als je toch gaat daten?
Alle reacties Link kopieren
Elsbeth schreef:
22-07-2021 09:45
Laat ik het er maar op houden dat het een heel intelligente man is.
Eerlijk gezegd ben ik al huiverig dat hij deze topic leest.
Sommige mensen moeten controle houden.
dubbel
sjaantje37 wijzigde dit bericht op 22-07-2021 09:48
26.43% gewijzigd
Cateautje schreef:
22-07-2021 09:43
Ze is bang.

Je hebt gelijk.

En verder eens met Woordenaar.
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
22-07-2021 05:41
Het is schaamteloos en een gebrek aan respect naar jou toe dat hij jou verbied te doen wat je wil. Daarnaast ook (mogelijk?) vrienden inzet om jou te checken of je ergens op een dating app zit.
Hij was altijd al zo bepalend?
Jullie zijn uit elkaar, en je voelt je nog gecontroleerd (wat hij in feite ook doet)
Bang voor drama als je doet wat jij wil? hij heeft geen zak over je te vertellen en zal het bij zichzelf moeten zoeken.
Zolang je je kinderen nergens bij betrekt, zou ik hem dat haarfijn vertellen.

Dat het wel erg vroeg en vers is na een paar maanden, snap ik, hoewel een huwelijk vaak al veel langer is doodgebloed voor er knopen worden doorgehakt, laat staan een scheiding officieel is.

Wees duidelijk want hij is wel erg met jouw leven bezig, en als je geen grens trekt bepaald hij straks ook nog wat je moet eten.

Ik sluit mij hierbij aan. Vind zijn gedrag echt grensoverschrijdend.
Alle reacties Link kopieren
Elsbeth schreef:
22-07-2021 09:16
Ik word door hem geconfronteerd met alle, voor hem moeilijke, stappen die ik zet binnen het internet.
Hij geeft zelf aan dat hij vrienden laat kijken.

Laat duidelijk zijn dat ik nog helemaal niet toe ben, of op zoek, naar een relatie.
Ik wil onderzoeken hoe het voor mij is om contacten aan te gaan.
Ja, misschien wel voor een keer sex.
Na meer dan een jaar zonder is dat ook niet zo vreemd toch?
De kinderen laat ik hier natuurlijk helemaal buiten, dat is logisch.
Gebruik de vastlopende plaat methode. Als hij zoiets zegt herhaal je 1 zin: dat wil ik niet met jou bespreken bijvoorbeeld. Of: dat zijn jouw zaken niet. En als hij blijft doorgaan beëindig je het gesprek. Ga je niet verdedigen of uitleggen. Het gaat hem niet aan. Leer jezelf dat ook, leer dat zo echt te voelen, ervaren, vinden.
Elsbeth schreef:
22-07-2021 09:22
Ik bespreek dit niet met hem, hij wel met mij.
Het gaat je niets aan. Het gaat je niet aan. Het gaat je niets aan, dag. Deur dicht.
Enige wat je moet doen/zeggen.

Al die vrienden blokkeren op sociale media en je profielen wat minder openbaar.

Je hebt pubers met een mond en kunnen de meeste dingen prima zelf ws... wat moet je sowieso nog aan contact hebben met hem ?
Alle reacties Link kopieren
Elsbeth schreef:
22-07-2021 09:45
Laat ik het er maar op houden dat het een heel intelligente man is.
Eerlijk gezegd ben ik al huiverig dat hij deze topic leest.
Sommige mensen moeten controle houden.
Hij klinkt eigenlijk als een heel dominante, manipulerende en controlerende man. Wellicht is hij ook intelligent, maar tot nu toe klinkt zijn gedrag emotioneel zeker niet intelligent. Volgens mij heeft hij je nog heel erg onder zijn duim. Goed dat je hier steun vraagt!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet gek dat hij jou vraagt om rekening te houden met zijn gevoelens.
Wat ik belachelijk vind is dat hij zijn vrienden vraagt om jou te schaduwen.
Jullie zijn inderdaad uit elkaar, dus wat jij doet moet je helemaal zelf weten, maar omwille van je ex is het wel fijn om discreet daarin te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Elsbeth schreef:
22-07-2021 09:45
Laat ik het er maar op houden dat het een heel intelligente man is.
Eerlijk gezegd ben ik al huiverig dat hij deze topic leest.
Sommige mensen moeten controle houden.
Hij is niks meer van jou. Ja, je ex. Dat is ie niet voor niks. Hij hoeft jou niet te controleren. Dat hoefde die al nooit en nu helemaal niet meer.
Als hij dit topic leest heb ik een boodschap voor hem.

Beste ex van Elsbeth,

Laat Elsbeth los. Ze heeft haar eigen leven nu en daar hoef jij je niet mee te bemoeien. Laat.haar.los!!!
Nogevendit schreef:
22-07-2021 09:56
Ik vind het niet gek dat hij jou vraagt om rekening te houden met zijn gevoelens.
Wat ik belachelijk vind is dat hij zijn vrienden vraagt om jou te schaduwen.
Jullie zijn inderdaad uit elkaar, dus wat jij doet moet je helemaal zelf weten, maar omwille van je ex is het wel fijn om discreet daarin te zijn.
Ik vind dat wel gek.
Alle reacties Link kopieren
Waarom maak je zo’n punt van de drama die gaat volgen op jouw internetavonturen?
Je hoeft hier toch niet naar te luisteren?
Het is zijn drama, niet jouw drama.
Alle reacties Link kopieren
Elsbeth schreef:
22-07-2021 09:45
Laat ik het er maar op houden dat het een heel intelligente man is.
Eerlijk gezegd ben ik al huiverig dat hij deze topic leest.
Sommige mensen moeten controle houden.
Grey rock hem tot hij een ons weegt.
Hij klinkt helemaal niet intelligent, een intelligent persoon verspilt zijn energie niet aan dit psycho gedrag en leeft zijn beste leven.
Klinkt als een enge man en ik ben blij dat je eraf bent. Met die enge vrienden. Wat een stelletje bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Gedachtenexperimentje.

Stel dat jij - zeer terecht - profielen aanmaakt op alle sites die je kunt vinden én ook op tinder, for good measure.

Hij ontploft.

Wat doe jij dan:
- Zeg je dat je er voorlopig niks mee doet, met niemand afspreekt, alleen wil zien of je reacties krijgt?
- Zeg je dat je die profielen expres hebt aangemaakt om hem te laten zien dat hij niet kan bepalen wat jij mag?
- Zeg je dat hij er niets mee te maken heeft maar als hij interesse heeft in je advertenties kan hij erop reageren?

Bij (1) ben je emotioneel nog niet over hem heen en ben je nog niet 'los'.
Bij (2) zit je in een pesterige bui. Misschien kinderachtig maar kan ook heel bevrijdend zijn.
Bij (3) ben je van hem los maar ik vraag me af of je daar aan toe bent.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
22-07-2021 09:33
Laat me eens raden: zelf mag hij wel daten?
Uiteraard. En als dat niet lukt is het haar schuld, en moet zij sowieso wachten.
Als het wel lukt zal hij niet aarzelen haar in te wrijven wat er mis is met haar en zo leuk aan de nieuwe date.
Hoe dan ook zal hij met haar bezig zijn gok ik zo.
Dus to moet afstand nemen.
Woordenaar schreef:
22-07-2021 09:43
Haha wat een antwoorden weer. Ja, als gescheiden vrouw moet je nu wel minstens eerst een half jaar vagevuur door he. Aan jezelf werken, niet met jezelf leuren op datingsites, eerst maar eens goed je zonden overdenken. En mijn god de kinderen!!

De gemiddelde man staat 5 minuten na de scheiding al met zijn kop op Tinder, zonder zich daar ook maar 1 vraag bij te stellen.
Mijn tip, als dit topic echt is: ga gewoon op datingsites zonder foto, en stuur je foto pas als je zeker weet dat je niet met een vriend van je ex praat. Opgelost.
Overduidelijk dat ook jij een plasje wil doen in het topic, maar dat zo doen alsof jouw mening afwijkend is van het gros is stompzinnig. Als je goed had gelezen had je gezien dat de absolute meerderheid duidelijk adviseert niet mee te gaan in ex zijn visie.
Dat er daarnaast wel een respectvolle gang van zaken naar ex én vooral kinderen geadviseerd is lijkt mij hartstikke gezond.

Overigens moet dat respect wel van beide kanten komen en door beide kanten in acht worden gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Je ex geeft aan het ‘niet te kunnen accepteren’.
Prima, dat ligt bij hem. Laat dat ook gewoon lekker bij hem liggen. Jij hebt niets te maken met zijn wel of niet ‘accepteren’. Hij heeft daar geen zeggenschap in. Wees dus ook niet bang. Je hoeft geen verantwoording af te leggen. Wat mensen eerder al zeiden het gaat hem niets aan. Het is jouw prive leven. Ga ook niet in discussie met hem. Zeg hooguit, ‘dat zijn jouw zaken niet’ en herhaal alleen die zin. Verder kap je het gesprek gewoon af.
Alle reacties Link kopieren
Zalmsnipper schreef:
22-07-2021 08:29
Hij beperkt je niet in je vrijheid, jij doet dat.
Dit.

Hij mag het aankaarten, aangeven, niet leuk vinden. Jij bepaalt hoe je daarop reageert. Of juist niet reageert.

Verder vind ik het ronduit creepy als zijn vrienden hem daadwerkelijk helpen datingsites in de gaten te houden. Als een vriend na een scheiding dit aan mij zou vragen zou ik aansturen op hulp om ex los te leren laten, niet ermee instemmen.

Ik vind dat je vrij bent om je aan te melden, foto en al als je dat fijn vind, en die vrienden daar geen moer mee te maken hebben. Maar goed, ik kan wel van alles vinden, dat verandert niets. Je zult het zelf in beweging moeten zetten door anders of juist niet meer te reageren op je ex als hij je probeert te beperken in het opbouwen van een (liefdes)leven zonder hem.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
Alle reacties Link kopieren
Elsbeth schreef:
22-07-2021 09:22
Ik bespreek dit niet met hem, hij wel met mij.
Ben je bang van hem? Dit is niet oké, TO. Zelfs al zou je na twee weken volop gaan daten, heeft hij niets mee te maken.
Het maakt geen bal uit wat hij vindt, hij heeft niets, maar dan ook niets over jou te zeggen.

Blokkeer zijn vrienden op social media iig, als je dat al niet gedaan hebt. Tegen hem 'Ik praat hier niet over met jou, jij hebt niets meer over mijn leven te zeggen'. Blijven herhalen. Sterkte, dit lijkt me geen makkelijke man.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat je gescheiden bent?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven