Gescheiden maar niet vrij om contact te maken.

22-07-2021 00:19 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar maanden zijn mijn ex-man en ik officieel gescheiden. Vanwege de kinderen ( 2 pubers) zien wij elkaar nog geregeld.
Mijn ex heeft het, net als ik, nog steeds erg moeilijk met de scheiding.
Wel met het verschil dat ik wil proberen om het leven weer op te pakken en door te gaan.
Op zich al moeilijk genoeg....
Mijn ex heeft al verschillende keren duidelijk gemaakt dat hij het niet kan accepteren en het van mij asociaal zal vinden als ik via een dating site of social media contact zou leggen met wie dan ook.
Hij vindt dit schaamteloos en een gebrek aan respect naar hem toe.

Ik weet dat hij een paar vrijgezelle vrienden heeft die actief zijn binnen bepaalde sites en en op social media en daar voor hem in de gaten houden of ik aanwezig ben.
Voor mij voelt dit als beklemmend en zelfs nu ik vrijgezel ben alsof ik alsnog in een relatie zit.
Wat moet ik hiermee?
Hem zeggen dat ik dit zelf moet weten veroorzaakt een drama dus dat werkt niet
Wat zou wel kunnen werken? Of heeft hij gelijk en moet ik wachten tot over een half jaar of jaar?
Als je daadwerkelijk denkt dat je partner ook weet dat je hier op het forum zit dan is hij wellicht niet slim maar hartstikke achterbaks. Controleer alsjeblieft of je pc laptop en telefoon spyware bevatten https://www.avg.com/nl/signal/what-is-spyware ook wel spouseware genoemd. Maak je los van hem en doe waar je zin in hebt!
Alle reacties Link kopieren
KooktMetKnoflook schreef:
22-07-2021 10:11
Gedachtenexperimentje.

Stel dat jij - zeer terecht - profielen aanmaakt op alle sites die je kunt vinden én ook op tinder, for good measure.

Hij ontploft.

Wat doe jij dan:
- Zeg je dat je er voorlopig niks mee doet, met niemand afspreekt, alleen wil zien of je reacties krijgt?
- Zeg je dat je die profielen expres hebt aangemaakt om hem te laten zien dat hij niet kan bepalen wat jij mag?
- Zeg je dat hij er niets mee te maken heeft maar als hij interesse heeft in je advertenties kan hij erop reageren?

Bij (1) ben je emotioneel nog niet over hem heen en ben je nog niet 'los'.
Bij (2) zit je in een pesterige bui. Misschien kinderachtig maar kan ook heel bevrijdend zijn.
Bij (3) ben je van hem los maar ik vraag me af of je daar aan toe bent.


Ik vind het meer zeggen over jou welke opties je hebt uitgekozen.
ik zou nooit mijn ex zeggen om op mijn advertenties te reageren. optie 1 kan imho ook prima voorkomen als je wel over je ex heen bent maar nog niet echt toe bent aan een relatie. zoals je kan lezen wil ze misschien wel gewoon lekker seksen.

Also wat ik zou zeggen tegen een ontploffende ex zou ook nog eens een leugen kunnen zijn om mijzelf veilig te houden,.

ik snap niet zo goed wat je met deze rare quiz duidelijk wil maken.
Alle reacties Link kopieren
halloikhier schreef:
22-07-2021 10:50
Als je daadwerkelijk denkt dat je partner ook weet dat je hier op het forum zit dan is hij wellicht niet slim maar hartstikke achterbaks. Controleer alsjeblieft of je pc laptop en telefoon spyware bevatten https://www.avg.com/nl/signal/what-is-spyware ook wel spouseware genoemd. Maak je los van hem en doe waar je zin in hebt!
Dit.

En verander daarna al je wachtwoorden in iets dat hij echt niet kan raden.

Verder zou ik alleen nog reageren op onderwerpen die de kinderen aangaan en de rest negeren. Je hebt je eigen leven nu, leef dat dan ook zo.
halloikhier schreef:
22-07-2021 10:50
Als je daadwerkelijk denkt dat je partner ook weet dat je hier op het forum zit dan is hij wellicht niet slim maar hartstikke achterbaks. Controleer alsjeblieft of je pc laptop en telefoon spyware bevatten https://www.avg.com/nl/signal/what-is-spyware ook wel spouseware genoemd. Maak je los van hem en doe waar je zin in hebt!
Ik heb destijds een andere computer gekocht omdat ik ervan overtuigd was dat hij toegang had tot de mijne. (Het mocht ook zo langzamerhand wel hoor, een nieuwe. Maar onder andere omstandigheden had ik misschien nog een jaartje gewacht).
Alle reacties Link kopieren
Ben je bang dat ie zijn vrienden echt op onderzoek uitstuurt of is het meer een eigen angst dat die jou tegenkomen en dat aan hem doorspelen?

Als een vriend mij mijn ex een paar maanden later tegenkomt op Tinder of wat dan ook verteld ie mij dat 100% en andersom ook, daar hoeven wij elkaar echt niet voor op onderzoek uit te sturen.

Verder wat iedereen al zegt, gewoon doen waar je zin in hebt.
Wat geestig dat je niet alleen van je ex moet wachten met daten maar ook van sommige forummers. Jouw leven en je mag doen wat je wil en ook wanneer, zijn problemen moet hij nu ook zelf oplossen, dat gebeurt nu eenmaal na een scheiding.

Dat hij zijn vrienden inzet om te controleren of jij je wel aan zijn wensen houdt is al een reden om te gaan scheiden, laat je niets afdwingen en zet op elke datingside die je kan vinden je profiel ( je hoeft niet daadwerkelijk in te gaan op aanbiedingen), verder vertel je hem elke keer als ie zijn mond open doet dat het jouw leven is en dat je nu zeker gaat doen wat jij wil nu hij zo weinig respect heeft getoond voor jouw rechten. Wat een creep.
Elsbeth schreef:
22-07-2021 00:19
[...]
Je bent gescheiden om van hem af te zijn en zelf nú laat je (een deel van) je leven nog door hem besturen?

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-07-2021 12:48
Reden: Quoten OP + op de man
74.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MagicMike schreef:
22-07-2021 11:00
Ben je bang dat ie zijn vrienden echt op onderzoek uitstuurt of is het meer een eigen angst dat die jou tegenkomen en dat aan hem doorspelen?

Als een vriend mij mijn ex een paar maanden later tegenkomt op Tinder of wat dan ook verteld ie mij dat 100% en andersom ook, daar hoeven wij elkaar echt niet voor op onderzoek uit te sturen.

Verder wat iedereen al zegt, gewoon doen waar je zin in hebt.
Of hij zegt dat om te maskeren dat hij haar (digitaal) bespioneert.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
22-07-2021 09:33
Laat me eens raden: zelf mag hij wel daten?
Graag zelfs!
Voor mij zou dit een bevrijding zijn en daarbij gun ik hem al het geluk van de wereld.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
22-07-2021 11:10
Je bent gescheiden om van hem af te zijn en zelf nú laat je (een deel van) je leven nog door hem besturen?

[...]
Zou zo kunnen zijn maar jij kent duidelijk mijn ex niet.
Sommige mensen zijn een ster in het manipuleren en bepalen van andermans leven.
Toevallig ken ik zo iemand.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-07-2021 12:48
Reden: deel van quote verwijderd
3.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ludwina schreef:
22-07-2021 10:58
Ik heb destijds een andere computer gekocht omdat ik ervan overtuigd was dat hij toegang had tot de mijne. (Het mocht ook zo langzamerhand wel hoor, een nieuwe. Maar onder andere omstandigheden had ik misschien nog een jaartje gewacht).
Dit is al gedaan maar toch bekruipt mij deze gedachte.
Kennelijk manipuleert hij mij zeer doeltreffend.
Alle reacties Link kopieren
Elsbeth schreef:
22-07-2021 11:26
Dit is al gedaan maar toch bekruipt mij deze gedachte.
Kennelijk manipuleert hij mij zeer doeltreffend.
Laat het los. Zijn gevoelens en gedachten zijn van hem. Jij moet daar niets mee. Je hoeft je niet te verantwoorden, je hoeft niets te laten.

Hoe minder energie en aandacht je het geeft, hoe minder manipulatie werkt.
Alle reacties Link kopieren
Woordenaar schreef:
22-07-2021 09:43
Haha wat een antwoorden weer. Ja, als gescheiden vrouw moet je nu wel minstens eerst een half jaar vagevuur door he. Aan jezelf werken, niet met jezelf leuren op datingsites, eerst maar eens goed je zonden overdenken. En mijn god de kinderen!!

De gemiddelde man staat 5 minuten na de scheiding al met zijn kop op Tinder, zonder zich daar ook maar 1 vraag bij te stellen.
Mijn tip, als dit topic echt is: ga gewoon op datingsites zonder foto, en stuur je foto pas als je zeker weet dat je niet met een vriend van je ex praat. Opgelost.
Dank voor je advies en mening. Natuurlijk is dit topic echt, waarom zou ik dit verzinnen?
Ik wil verder leven en opkrabbelen, aandacht zoek ik niet.
Mijn ex is geen gemiddelde man en staat absoluut niet op Tinder.
Zelf is Tinder ook niet waar ik op doel, mij iets teveel een vleeskeuring.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
22-07-2021 09:43
Ze is bang.
Ze is er klaar mee en wil met rust gelaten worden.
Bang ben ik niet, wel moe.
Elsbeth schreef:
22-07-2021 11:24
Zou zo kunnen zijn maar jij kent duidelijk mijn ex niet.
Sommige mensen zijn een ster in het manipuleren en bepalen van andermans leven.
Toevallig ken ik zo iemand.
Jij láát je manipuleren!

Wil jij wel een oplossing of bevalt de slachtofferrol je wel?
Elsbeth schreef:
22-07-2021 11:34
Ze is er klaar mee en wil met rust gelaten worden.
Bang ben ik niet, wel moe.
Je bent niet ingegaan op mijn vorige post en dat spreekt voor mij boekdelen.
Alle reacties Link kopieren
Om de woorden van Ross vrij te interpreteren: WE WERE ON A BREAK!!!!"

einde discussie, zou ik zo zeggen.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
22-07-2021 11:10
Je bent gescheiden om van hem af te zijn en zelf nú laat je (een deel van) je leven nog door hem besturen?

Je bent niet goed snik!
Je mag de OP niet quoten.
Alle reacties Link kopieren
Elsbeth schreef:
22-07-2021 11:34
Ze is er klaar mee en wil met rust gelaten worden.
Bang ben ik niet, wel moe.
In dat geval moet je hem gewoon inpeperen dat hij zich met zijn eigen zaken moet bemoeien.
Dat ben jij niet meer sinds jullie gescheiden zijn.
Als het over de kinderen gaat: prima.

Maar over jou als persoon: Nope...
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
22-07-2021 08:22
Ik snap niet dat er een gesprek wordt gevoerd met zo'n man. Gewoon resoluut nee zeggen, geen sprake van. Ik ben niet van jou en ook nooit geweest, ik ben van mij en ik bepaal!!! Het is mijn leven!!! Klaar!
Allereerst dit natuurlijk. Het klinkt alsof het goed is dat je van deze man af bent, wat een creep.

Is alles verder wel rond, qua afspraken rondom kinderen, eventuele alimentatie, boedelscheiding? Als dat niet zo is zou ik wellicht nog even wachten zodat hij het je niet nog moeilijker gaat maken. En je kunt natuurlijk ook niet-online daten. Hebben vriendinnen geen leuke vrijgezelle kennis?
Om je ex zou ik me niet zo'n zorgen maken, maar wat iemand anders zegt over een ex die foto's van haar datingprofiel aan de kinderen laat zien zou ik weer niet zo tof vinden. Die zitten er nog middenin en zitten hier natuurlijk totaal niet op te wachten.
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
22-07-2021 10:08
Ik vind dat wel gek.
Goh, stel je voor dat je rekening houdt met iemand waar je ooit van hebt gehouden zeg :nut:
nogevendit wijzigde dit bericht op 22-07-2021 12:07
2.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom bespreek je dit eigenlijk met hem? Als hij erover begint, kap je dit toch gewoon af en zegt iets als... "Henk, ik wil het er niet over hebben."
Als hij verder doet dan herhaal je dit zinnetje zonder er iets verder aan toe te voegen. Als hij kwaad zou worden omdat hij geen info meer krijgt over je liefdesleven dan herhaal je nog een laatste keer dat zinnetje en dan zeg je ook dat je gaat en je vertrekt gewoon of zet hem de deur uit.
Laat je niet verleiden tot ellenlange discussies want dat is waar hij kennelijk op uit is.

Hoezo moeten jullie trouwens veel contact hebben met elkaar owv tienerkinderen? Zij kunnen toch perfect zelf de auto uitstappen en bij je naar binnen komen en andersom? Alle info ivm kinderen die je moet delen, kan toch via mail of app?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het niet helemaal. Je zegt dat je niet toe bent aan relaties en alleen contacten wilt. Ook niet specifiek seks contacten al zou een keertje seks wel aardig zijn.

Maar contacten leggen, kun je toch op heel veel verschillende sites doen? Niet alleen datingsites. Bedenk wat je leuk vindt om te doen (sport, spel, boeken lezen, games spelen, vakanties, muziek,...) en zoek specifiek daarop gerichte sites waar je met gelijkgestemden kunt kennismaken. Daar zitten de vrienden van je ex vast niet.
En volgens mij heb je dan prima mogelijkheden om je eigen netwerk uit te breiden, wat op termijn evenveel kans geeft op een leuke scharrel als een datingsite.

En verder vraag ik me ook af of je scheiding helemaal is afgerond, omdat jullie nog zoveel contact moeten hebben.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
ludwina schreef:
22-07-2021 08:41
En ook nog tijdens coronatijd?

Hier was geen onderlinge overeenkomst, kinderen, bedrijf, koophuis en hier heeft het voor corona 3 jaar gekost voor we officieel gescheiden waren (en de boedelscheiding duurde nog jaren langer)
Nee ben al jaren gescheiden.
Alle reacties Link kopieren
Wat verwacht je dat hij gaat doen als je wel een profiel aanmaakt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven