Gescheiden maar niet vrij om contact te maken.

22-07-2021 00:19 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar maanden zijn mijn ex-man en ik officieel gescheiden. Vanwege de kinderen ( 2 pubers) zien wij elkaar nog geregeld.
Mijn ex heeft het, net als ik, nog steeds erg moeilijk met de scheiding.
Wel met het verschil dat ik wil proberen om het leven weer op te pakken en door te gaan.
Op zich al moeilijk genoeg....
Mijn ex heeft al verschillende keren duidelijk gemaakt dat hij het niet kan accepteren en het van mij asociaal zal vinden als ik via een dating site of social media contact zou leggen met wie dan ook.
Hij vindt dit schaamteloos en een gebrek aan respect naar hem toe.

Ik weet dat hij een paar vrijgezelle vrienden heeft die actief zijn binnen bepaalde sites en en op social media en daar voor hem in de gaten houden of ik aanwezig ben.
Voor mij voelt dit als beklemmend en zelfs nu ik vrijgezel ben alsof ik alsnog in een relatie zit.
Wat moet ik hiermee?
Hem zeggen dat ik dit zelf moet weten veroorzaakt een drama dus dat werkt niet
Wat zou wel kunnen werken? Of heeft hij gelijk en moet ik wachten tot over een half jaar of jaar?
-
anoniem_402813 wijzigde dit bericht op 25-07-2021 07:41
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nogevendit schreef:
22-07-2021 12:06
Goh, stel je voor dat je rekening houdt met iemand waar je ooit van hebt gehouden zeg :nut:
Maar wat versta jij dan onder rekening houden met?

Je leeft je eigen leven. Jij bent klaar met het huwelijk/de relatie. Je beëindigt dit. Je ex-partner is het daar niet mee eens, is enorm verdrietig (of doet alsof). Je besluit rekening te houden met zijn/haar gevoelens. Vervolgens kom je niet meer aan je eigen leven toe. Want je ex-partner geeft aan het gewoon helemaal niet te kunnen verdragen dat jij nieuwe mensen leert kennen.
Tot hoever ga je dan?

Een ex-partner is niet voor niets een ex-partner. Het betekent dat hij/zij geen inspraak meer heeft in wat je doet. Over de kinderen hebben jullie dan nog contact, uiteraard. En als je dingen doet die jouw kinderen kunnen schaden, is het ook begrijpelijk dat er iets van gezegd wordt.
Maar dat je zelf eens weer een gezellige date (met of zonder relatievooruitzicht) wilt hebben met een ander... nee... dat gaat een ex-partner niets aan. Hoe vervelend dat ook voor hem/haar is.
Hij mag het oppakken hoe hij wil, maar vanaf nu leid jij je eigen leven. Als hij dat op wil vatten als een gebrek aan respect, dan is dat zijn probleem.
Nogevendit schreef:
22-07-2021 12:06
Goh, stel je voor dat je rekening houdt met iemand waar je ooit van hebt gehouden zeg :nut:
Ja, want daar dit hele topic niet over.

Probeer het nog eens.
Woordenaar schreef:
22-07-2021 09:43
Haha wat een antwoorden weer. Ja, als gescheiden vrouw moet je nu wel minstens eerst een half jaar vagevuur door he. Aan jezelf werken, niet met jezelf leuren op datingsites, eerst maar eens goed je zonden overdenken. En mijn god de kinderen!!

De gemiddelde man staat 5 minuten na de scheiding al met zijn kop op Tinder, zonder zich daar ook maar 1 vraag bij te stellen.
Mijn tip, als dit topic echt is: ga gewoon op datingsites zonder foto, en stuur je foto pas als je zeker weet dat je niet met een vriend van je ex praat. Opgelost.
Zonder foto krijg je alleen rare types op dating sites.
Alle reacties Link kopieren
Je moet doen wat je zelf het prettigst vind, hij is je ex en dus niks te zeggen. kan me voorstellen dat hij het een naar/raar idee vindt maar goed, je hoeft hem het toch ook niet te vertellen of in zijn ogen te wrijven door foto's of wat dan ook van je dates te sturen? Hij kan ook niet van je verwachten dat je je hele leven alleen blijft. Gezien jullie ook nog eens al gescheiden zijn zie ik de kwesite van wel of niet respect niet zo hoor. Ik hoop dat je snel wat losser kan komen en lekker je eigen leven kan gaan leiden, en een leuke dat is misschien wel een leuke afleiding en stapje in de richting van een eigen nieuw door joug gekozen geluk. Veel succes!
Yraatje schreef:
22-07-2021 14:02
Maar wat versta jij dan onder rekening houden met?

Je leeft je eigen leven. Jij bent klaar met het huwelijk/de relatie. Je beëindigt dit. Je ex-partner is het daar niet mee eens, is enorm verdrietig (of doet alsof). Je besluit rekening te houden met zijn/haar gevoelens. Vervolgens kom je niet meer aan je eigen leven toe. Want je ex-partner geeft aan het gewoon helemaal niet te kunnen verdragen dat jij nieuwe mensen leert kennen.
Tot hoever ga je dan?

Een ex-partner is niet voor niets een ex-partner. Het betekent dat hij/zij geen inspraak meer heeft in wat je doet. Over de kinderen hebben jullie dan nog contact, uiteraard. En als je dingen doet die jouw kinderen kunnen schaden, is het ook begrijpelijk dat er iets van gezegd wordt.
Maar dat je zelf eens weer een gezellige date (met of zonder relatievooruitzicht) wilt hebben met een ander... nee... dat gaat een ex-partner niets aan. Hoe vervelend dat ook voor hem/haar is.
Ja plus, je weet niet waarom ze uit elkaar zijn en hoe vriendelijk hij voor haar altijd is en was, en rekening houden met kan ook door discreet te daten en niet iedere week een andere lief breeduit op sociale media te gooien
Alle reacties Link kopieren
Als die vrienden checken zou ik nu nog ern profile maken en erbij zetten ik sta open voor one night stand en fwb.... Gewoon om te fucken
feniks02 schreef:
22-07-2021 14:36
Als die vrienden checken zou ik nu nog ern profile maken en erbij zetten ik sta open voor one night stand en fwb.... Gewoon om te fucken
Die moeite zou ik helemaal niet doen. TO en ex hebben twee pubers, het lijkt mij dat je dan het contact (minimaal) maar wel normaal houdt. Ik zou ex geen voer voor drama geven.
Yraatje schreef:
22-07-2021 14:02
Maar wat versta jij dan onder rekening houden met?

Je leeft je eigen leven. Jij bent klaar met het huwelijk/de relatie. Je beëindigt dit. Je ex-partner is het daar niet mee eens, is enorm verdrietig (of doet alsof). Je besluit rekening te houden met zijn/haar gevoelens. Vervolgens kom je niet meer aan je eigen leven toe. Want je ex-partner geeft aan het gewoon helemaal niet te kunnen verdragen dat jij nieuwe mensen leert kennen.
Tot hoever ga je dan?

Een ex-partner is niet voor niets een ex-partner. Het betekent dat hij/zij geen inspraak meer heeft in wat je doet. Over de kinderen hebben jullie dan nog contact, uiteraard. En als je dingen doet die jouw kinderen kunnen schaden, is het ook begrijpelijk dat er iets van gezegd wordt.
Maar dat je zelf eens weer een gezellige date (met of zonder relatievooruitzicht) wilt hebben met een ander... nee... dat gaat een ex-partner niets aan. Hoe vervelend dat ook voor hem/haar is.

Dan had je inderdaad net zo goed getrouwd kunnen blijven. Zelfde situatie .aar dan zonder advocaatkosten......
Alle reacties Link kopieren
Kussensloop schreef:
22-07-2021 05:50
Ik weet dat hij een paar vrijgezelle vrienden heeft die actief zijn binnen bepaalde sites en en op social media en daar voor hem in de gaten houden of ik aanwezig ben.

Is dit serieus? En zo ja, hoe weet je dat zij het voor hem in de gaten houden?

En verder, wat hij in dit geval vindt moet hij weten. Wat een mafketel.
Gewoon daten. Ik zou alleen niet te snel een nieuwe date aan je kinderen voorstellen.
Nou precies dit! Weet dat je in ieder geval mensen uit je contactenlijst kan blokkeren om tegen te komen. Zou niet nodig moeten zijn maar misschien voel je je er fijner bij.
Alle reacties Link kopieren
Elsbeth schreef:
22-07-2021 11:34
Ze is er klaar mee en wil met rust gelaten worden.
Bang ben ik niet, wel moe.
Nou, zet dan een paar profielen op social media, en bepaal zelf of je er iets of niets mee doet.
Gewoon om te laten zien dat je zélf bepaalt wat je doet.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Kun je uitleggen waarom je nog zoveel contact hebt? En waarom je hem niet afkapt?
S-Groot schreef:
22-07-2021 16:05
Kun je uitleggen waarom je nog zoveel contact hebt? En waarom je hem niet afkapt?
Ze hebben kinderen.
Felidaes schreef:
22-07-2021 19:28
Ze hebben kinderen.
Ja? En?

Dan heb je kort overleg. Vrijwel alleen maar over de onderwerpen: waar, hoe laat en hoe lang. Soms: wat kost dat?

Maar over je privéleven hoef je het met verder niemand te hebben. Vandaar ook PRIVÉ-leven........
Wat gebeurt er als je wel gaat daten en hij komt erachter?
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
22-07-2021 19:28
Ze hebben kinderen.

Joh.
feniks02 schreef:
22-07-2021 14:36
Als die vrienden checken zou ik nu nog ern profile maken en erbij zetten ik sta open voor one night stand en fwb.... Gewoon om te fucken
Zou ik ook doen. Maar aangezien to hier steun komt zoeken denk ik niet dat ze dat durft.

Wel bizar dat mensen zichzelf zo in een hoek laten duwen door hun ex-partner.

Natuurlijk is het "mannen eigen" om zelf alles wat los en vast zit te neuken en als hun ex dat doet snik jaloers zijn. Maar het zegt wel erg veel over iemand als je zo reageert en vrienden laat checken of je op dating sites zit.
Felidaes schreef:
22-07-2021 19:28
Ze hebben kinderen.
Pubers, meer dan doei en hoi en wat verjaardagen of werkdagen hoef je niet te bespreken/mailen/appen.

Er is geen enkele reden om contact te hebben waar dit soort gesprekken/verzoeken van hem aangehoord hoeven te worden.
Alle reacties Link kopieren
Tjee TO, wat een vreselijk figuur. Wat fijn dat je in ieder geval niet meer met hem een relatie hebt, buiten dat ouder-zijn gebeuren.

Ik vraag mij af of zijn vrienden jou werkelijk in de gaten houden, of dat hij je gewoon manipuleert. Want als alleen hij zou checken of je op Social Media of date-app zit, dan kun je hem nog makkelijk ontwijken. Als het meer mensen, is dat lastiger. Dus ik vraag het mij af...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Blauw_bloempje schreef:
22-07-2021 13:51
Ik begrijp het wel. Mijn ex heeft voor we uit elkaar gingen mijn accounts gehackt en was ook toen we uit elkaar waren nog zeer boos, manipulatief, af en toe dreigend, en het duurde echt lang voor ik me ook maar een beetje vrij kon gaan voelen mijn eigen leven te gaan leiden. Ook hier regelmatig dingen verwijderd en van nick veranderd omdatik redelijk paranoide ervan werd. De meningen die hier over je uitgestort worden over wat je wel en niet "mag" als vers gescheiden vrouw kwamen bij mij toen extra hard binnen
Dit is herkenbaar. Ik heb ook de neiging gehad om dit topic weer te verwijderen maar weiger dit te doen.
Mocht hij dit lezen dan hoop ik dat hij er iets van opsteekt! Ik wil mijn leven niet meer door hem laten bepalen al doe ik dit wel door überhaupt deze topic te beginnen...
Jammer dat zoveel mensen een mening hebben over hoe ik mij moet gedragen na een scheiding en daar kennelijk een norm in stellen.
Net als bij alle andere vormen van rouw ( dat is een scheiding!) kan niemand bepalen hoe dit proces voor iemand anders verloopt.
Alle reacties Link kopieren
Blauw_bloempje schreef:
22-07-2021 13:51
Ik begrijp het wel. Mijn ex heeft voor we uit elkaar gingen mijn accounts gehackt en was ook toen we uit elkaar waren nog zeer boos, manipulatief, af en toe dreigend, en het duurde echt lang voor ik me ook maar een beetje vrij kon gaan voelen mijn eigen leven te gaan leiden. Ook hier regelmatig dingen verwijderd en van nick veranderd omdatik redelijk paranoide ervan werd. De meningen die hier over je uitgestort worden over wat je wel en niet "mag" als vers gescheiden vrouw kwamen bij mij toen extra hard binnen
Dit is herkenbaar. Ik heb ook de neiging gehad om dit topic weer te verwijderen maar weiger dit te doen.
Mocht hij dit lezen dan hoop ik dat hij er iets van opsteekt! Ik wil mijn leven niet meer door hem laten bepalen al doe ik dit wel door überhaupt deze topic te beginnen...
Jammer dat zoveel mensen een mening hebben over hoe ik mij moet gedragen na een scheiding en daar kennelijk een norm in stellen.
Net als bij alle andere vormen van rouw ( dat is een scheiding!) kan niemand bepalen hoe dit proces voor iemand anders verloopt.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
22-07-2021 19:47
Wat gebeurt er als je wel gaat daten en hij komt erachter?
Heel veel onderhuids gezeur. Dubbele opmerkingen, negatief gedrag wat op alles en iedereen invloed heeft. Net zo lang tot het voor mij vervelend gaat voelen en ik weer gedrag vertoon wat acceptabel is.
Alle reacties Link kopieren
Eerst maar eens ontworstelt raken aan die ex vooraleer je opnieuw begint met daten.

Anders wordt dat daten ook sowieso 3 keer niks.

Ik neem bovendien aan dat je kinderen ook niet na 2 maanden al op een nieuwe partner (en een vader die daar weer op reageert) zitten te wachten.

Zeker als het pubers zijn krijgen ze daar écht wel dingen van mee.
Zowel van 't daten zelf als van 't gedrag van hun vader. En dan hebben ze nog een nieuwbakken scheiding te verwerken.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
22-07-2021 12:12
Ik snap het niet helemaal. Je zegt dat je niet toe bent aan relaties en alleen contacten wilt. Ook niet specifiek seks contacten al zou een keertje seks wel aardig zijn.

Maar contacten leggen, kun je toch op heel veel verschillende sites doen? Niet alleen datingsites. Bedenk wat je leuk vindt om te doen (sport, spel, boeken lezen, games spelen, vakanties, muziek,...) en zoek specifiek daarop gerichte sites waar je met gelijkgestemden kunt kennismaken. Daar zitten de vrienden van je ex vast niet.
En volgens mij heb je dan prima mogelijkheden om je eigen netwerk uit te breiden, wat op termijn evenveel kans geeft op een leuke scharrel als een datingsite.

En verder vraag ik me ook af of je scheiding helemaal is afgerond, omdat jullie nog zoveel contact moeten hebben.
Als ik hier alle ins en outs uit ga leggen dan kan ik net zo goed mij met naam en leeftijd voor gaan stellen. Privacy is een kostbaar gegeven.

Jazeker is de scheiding meer dan afgerond. De inkt is kurkdroog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven