Gescheiden maar niet vrij om contact te maken.

22-07-2021 00:19 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar maanden zijn mijn ex-man en ik officieel gescheiden. Vanwege de kinderen ( 2 pubers) zien wij elkaar nog geregeld.
Mijn ex heeft het, net als ik, nog steeds erg moeilijk met de scheiding.
Wel met het verschil dat ik wil proberen om het leven weer op te pakken en door te gaan.
Op zich al moeilijk genoeg....
Mijn ex heeft al verschillende keren duidelijk gemaakt dat hij het niet kan accepteren en het van mij asociaal zal vinden als ik via een dating site of social media contact zou leggen met wie dan ook.
Hij vindt dit schaamteloos en een gebrek aan respect naar hem toe.

Ik weet dat hij een paar vrijgezelle vrienden heeft die actief zijn binnen bepaalde sites en en op social media en daar voor hem in de gaten houden of ik aanwezig ben.
Voor mij voelt dit als beklemmend en zelfs nu ik vrijgezel ben alsof ik alsnog in een relatie zit.
Wat moet ik hiermee?
Hem zeggen dat ik dit zelf moet weten veroorzaakt een drama dus dat werkt niet
Wat zou wel kunnen werken? Of heeft hij gelijk en moet ik wachten tot over een half jaar of jaar?
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
24-07-2021 01:38
Okee, dat is dus de reden dat je hem soms die ruimte geeft: je stinkt erin. En je hebt ook door dat dat heel onhandig is, goed begin. Wat heb jij nodig denk je om er niet meer in te stinken? Probeer je misscihen nog teveel om het allemaal schappelijk/redelijk/volwassen te houden? En vooral een poging om hem te laten begrijpen waarom jij dingen doet zoals je doet (en daarmee eigenlijk om toestemming vraagt)?
Waarom laat je je meeslepen? Zet hij in eerste instantie een redelijke toon op en raakt dat jouw behoefte om in alle redelijkheid met elkaar om te kunnen gaan (waar dat tijdens de relatie ook al niet lukte)?
Dus mijn tip: welke behoefte van jou zit erachter om toch soms ruimte te geven voor die gesprekken? En wat heb jij nodig om daar niet mee in te stinken?
Kan ik kort in zijn: Grenzen trekken.
Het is het patroon vanuit het huwelijk waarin ik mij verbaal liet domineren waardoor ik ook nu nog in de oude rol schiet.
Loslaten en vooral aan mijzelf duidelijk maken dat ik zijn houding bepaal door de reactie die ik geef.
Alle reacties Link kopieren
Elsbeth schreef:
24-07-2021 08:38
Kan ik kort in zijn: Grenzen trekken.
Het is het patroon vanuit het huwelijk waarin ik mij verbaal liet domineren waardoor ik ook nu nog in de oude rol schiet.
Loslaten en vooral aan mijzelf duidelijk maken dat ik zijn houding bepaal door de reactie die ik geef.

Goed zo.
En verder afkappen, negeren, nergens op ingaan, jezelf niet gaan verdedigen.
Het is een eng mannetje en hopelijk komt ie snel iemand tegen zodat hij daar op kan richten.
Alle reacties Link kopieren
Als je nog niet zo lang uit elkaar bent dan zit je nog midden in gevoel en patronen.

Dit ligt echt bij jou. Jij trekt je wat van zijn mening aan. Je kan het gewoon afkappen. De telefoon ophangen als ie zeurt over privé dingen en gewoon zeggen dat het hem niks aan gaat. En niet chantabel zijn. Als hij het de kinderen wil vertellen is dat jammer maar ik zou me er niet door laten beïnvloeden. Ze zijn groot genoeg om er mee om te gaan.

Mijn ex is ook wel eens boos geweest om dingen. Dan is ie lekker boos en dan neem ik geen contact meer op met hem.

Mijn vriend zijn ex vond onze relatie ook vreselijk en probeerde via de kinderen ons te manipuleren of via ellenlange telefoongesprekken invloed uit te oefenen. Wij hebben geleerd daar mee om te gaan. Alles wordt gewoon zakelijk gehouden en als ze weer een boos doet hangt ie gewoon op. Zijn kinderen zijn groot genoeg om zelf afspraken mee te maken en je hoeft niet elke week contact met je ex te hebben. De standaard afspraken zijn er gewoon. Wat moet er elke keer overlegd worden dan? Probeer het tot een minimum te beperken en ga gewoon niet in op privé dingen. Dat gaat hem echt niet aan.
En als hij je ziet op een dating site is dat echt zijn probleem. Ik zou er helemaal niet op in gaan. Niet een keer. Manipulatieve mensen moet je ver van je houden. En gewoon niet manipuleerbaar zijn. Dan wordt ie maar boos... zijn boosheid is zijn probleem en niet de jouwe. En de Kids moeten maar begrijpen dat mama ook een leven heeft. Hoe meer je toegeeft hoe meer hij zal nemen.
Alle reacties Link kopieren
Gaan die vrienden dat wel echt doen of zegt hij dat maar?

Kan ook zijn dat hij zei: "zeg het me als je haar tegenkomt op een dating site!"

En hun: "eh ja goed hoor"

Een beetje normaal mens gaat niet de ex spioneren van een vriend.
Zonmuis schreef:
24-07-2021 14:09
Gaan die vrienden dat wel echt doen of zegt hij dat maar?

Kan ook zijn dat hij zei: "zeg het me als je haar tegenkomt op een dating site!"

En hun: "eh ja goed hoor"

Een beetje normaal mens gaat niet de ex spioneren van een vriend.
Nou inderdaad.
Athena1905 schreef:
24-07-2021 14:39
Nou inderdaad.
Ik vroeg me ook eerder al af of dat überhaupt waar is. Misschien zegt man dat maar om te dreigen.

Als een vriend of vriendin mij dat zou vragen zou ik toch echt wel even vragen of ‘ie het allemaal wel goed ging en of hij niet psychologische hulp moest inschakelen om eea te verwerken. En verder natuurlijk; houd mij erbuiten, ik ga niemand voor je bespioneren.
Alle reacties Link kopieren
Athena1905 schreef:
24-07-2021 14:39
Nou inderdaad.
als een vriendin zou vragen of ik tegen haar wilde zeggen of ik haar ex online op dating tegenkom dan zou ik dat zo doen
noorderlicht76 schreef:
24-07-2021 16:45
als een vriendin zou vragen of ik tegen haar wilde zeggen of ik haar ex online op dating tegenkom dan zou ik dat zo doen
Ik zou het misschien niet eens zeggen als ik iemands huidige vriend op een dating site zag. Ik bemoei me niet graag met dat soort zaken.
Alle reacties Link kopieren
emmalou schreef:
24-07-2021 18:14
Ik zou het misschien niet eens zeggen als ik iemands huidige vriend op een dating site zag. Ik bemoei me niet graag met dat soort zaken.
Er is natuurlijk een verschil tussen iemand en een vrien(in), zeker bij een goede vriend zou ik het aankaarten.
Alle reacties Link kopieren
Elsbeth schreef:
24-07-2021 08:38
Kan ik kort in zijn: Grenzen trekken.
Het is het patroon vanuit het huwelijk waarin ik mij verbaal liet domineren waardoor ik ook nu nog in de oude rol schiet.
Loslaten en vooral aan mijzelf duidelijk maken dat ik zijn houding bepaal door de reactie die ik geef.
En hoe dan ook…. Hij kan wel meer willen en hij heeft niets meer te bepalen als het niet om zaken gaat die de kinderen betreft..
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Zonmuis schreef:
24-07-2021 14:09
Gaan die vrienden dat wel echt doen of zegt hij dat maar?

Kan ook zijn dat hij zei: "zeg het me als je haar tegenkomt op een dating site!"

En hun: "eh ja goed hoor"

Een beetje normaal mens gaat niet de ex spioneren van een vriend.
En dan nog… ze gaan hun gang maar. De tijd dat TO zich laat controleren is voorbij want ze heeft in deze aan niemand verantwoording af te leggen behalve aan zichzelf.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Zonmuis schreef:
24-07-2021 14:09
Gaan die vrienden dat wel echt doen of zegt hij dat maar?

Kan ook zijn dat hij zei: "zeg het me als je haar tegenkomt op een dating site!"

En hun: "eh ja goed hoor"

Een beetje normaal mens gaat niet de ex spioneren van een vriend.

Foute mannen hebben meestal ook foute vrienden.
zurimat schreef:
24-07-2021 18:41
Er is natuurlijk een verschil tussen iemand en een vrien(in), zeker bij een goede vriend zou ik het aankaarten.
Ik niet zo snel. Ik zal dan wel geen loyale vriendin zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat maak je er zelf van. Ik spreek enkel voor mezelf en wat ik zou doen.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
24-07-2021 01:38
Okee, dat is dus de reden dat je hem soms die ruimte geeft: je stinkt erin. En je hebt ook door dat dat heel onhandig is, goed begin. Wat heb jij nodig denk je om er niet meer in te stinken? Probeer je misscihen nog teveel om het allemaal schappelijk/redelijk/volwassen te houden? En vooral een poging om hem te laten begrijpen waarom jij dingen doet zoals je doet (en daarmee eigenlijk om toestemming vraagt)?
Waarom laat je je meeslepen? Zet hij in eerste instantie een redelijke toon op en raakt dat jouw behoefte om in alle redelijkheid met elkaar om te kunnen gaan (waar dat tijdens de relatie ook al niet lukte)?
Dus mijn tip: welke behoefte van jou zit erachter om toch soms ruimte te geven voor die gesprekken? En wat heb jij nodig om daar niet mee in te stinken?
Dit zet mijzelf aan het denken over mijzelf. Thanks!
Alle reacties Link kopieren
noorderlicht76 schreef:
24-07-2021 16:45
als een vriendin zou vragen of ik tegen haar wilde zeggen of ik haar ex online op dating tegenkom dan zou ik dat zo doen

Met welk doel dan?

Ieder voor zich. Ik zou het wel doen als ik de in-relatie/getrouwde partner van mijn vriendin, of andersom, op een datingsite zou zien. Maar wanneer ze uit elkaar zijn? No way, ga en wil ik niet tussen zitten. Dan maakt de ex-partner zelf ook maar profiel aan om te gaan volgen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
24-07-2021 01:43
Lekker de kinderen er in betrekken. Koekoek.
Goed lezen en een beetje nadenken.
De kinderen zijn pubers dus die weten wel waar Abraham de mosterd haalt.
Wat je wilt voorkomen is dat je ex juist tegen de kinderen zegt: Mama zit op een datingsite, wat een vreselijke schande.

Daarom heb je de kinderen ingelicht dat je een profiel hebt aangemaakt omdat hij er niet mee om kan gaan; en als hij zo reageert is hij erin gestonken.

Je gaat niet de kinderen betrekken, je voorkomt dat je chantabel wordt.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Elsbeth schreef:
24-07-2021 08:38
Kan ik kort in zijn: Grenzen trekken.
Het is het patroon vanuit het huwelijk waarin ik mij verbaal liet domineren waardoor ik ook nu nog in de oude rol schiet.
Loslaten en vooral aan mijzelf duidelijk maken dat ik zijn houding bepaal door de reactie die ik geef.

Mooi dat je het patroon door hebt. Goed dat je het gaat loslaten als je je toch weer een keer hebt laten meeslepen (want ja, die rottige patronen) en dat je hem verder gaat begrenzen. Sterkte, want leuk is anders.




justagirly schreef:
24-07-2021 22:00
Dit zet mijzelf aan het denken over mijzelf. Thanks!

Fijn!
KooktMetKnoflook schreef:
24-07-2021 23:30
Goed lezen en een beetje nadenken.
De kinderen zijn pubers dus die weten wel waar Abraham de mosterd haalt.
Wat je wilt voorkomen is dat je ex juist tegen de kinderen zegt: Mama zit op een datingsite, wat een vreselijke schande.

Daarom heb je de kinderen ingelicht dat je een profiel hebt aangemaakt omdat hij er niet mee om kan gaan; en als hij zo reageert is hij erin gestonken.

Je gaat niet de kinderen betrekken, je voorkomt dat je chantabel wordt.
Dat is niet voorkomen dat je chantabel bent dat is je kinderen ongewild betrekken in de problemen tussen jou en hun vader
Alle reacties Link kopieren
emmalou schreef:
24-07-2021 16:20
Ik vroeg me ook eerder al af of dat überhaupt waar is. Misschien zegt man dat maar om te dreigen.

Als een vriend of vriendin mij dat zou vragen zou ik toch echt wel even vragen of ‘ie het allemaal wel goed ging en of hij niet psychologische hulp moest inschakelen om eea te verwerken. En verder natuurlijk; houd mij erbuiten, ik ga niemand voor je bespioneren.
Helaas is hij zo geraffineerd in het bespelen van mensen dat ik op andere gebieden al ben geconfronteerd met zijn controledwang.
Toch zal ik hier nu boven moeten gaan staan en het bij hem laten.
Zijn probleem, zijn dwang!
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
22-07-2021 10:08
Waarom maak je zo’n punt van de drama die gaat volgen op jouw internetavonturen?
Je hoeft hier toch niet naar te luisteren?
Het is zijn drama, niet jouw drama.
Ik quote mezelf nog maar eens omdat ik na alles bij gelezen te hebben, nog steeds het probleem niet helder heb.
Ik denk dat je niet bang bent voor lichamelijk geweld, maar geen zin heb in gezeur.
Dat gezeur heb je toch alleen als je hier voor open staat?
Hij kan best zeuren en er een drama van maken, als jij er niet naar luistert en er geen ruimte voor geeft is er toch geen probleem?
Alle reacties Link kopieren
noorderlicht76 schreef:
24-07-2021 16:45
als een vriendin zou vragen of ik tegen haar wilde zeggen of ik haar ex online op dating tegenkom dan zou ik dat zo doen
Ik niet. Ze zijn niet voor niets uit elkaar. Iemands huidige partner? Dan zou ik het wel voorzichtig aankaarten. Maar een ex? Echt niet, daar ga ik gewoon niet in mij.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu twee weken verder en ik heb stappen gemaakt.
Inmiddels is er iemand met wie ik nu contact heb, het voelt goed en ik trek mijn eigen pad.
Ja, het kan snel gaan en het is niet via een datingsite.
Niemand is van het contact op de hoogte en dat laat ik mooi ook zo.
Het is de eerste stap in het verder komen in mijn leven als alleenstaande.
Bedankt voor alle reacties, ze waren allemaal goed om te overdenken.
Alle reacties Link kopieren
you go girl :lol:

(mijn ex meende ook te moeten zeggen dat het onzin was dat ik weer ging sporten, één keer per week. Mijn antwoord was kort: "daar heb je niets meer van te vinden.)
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig TO.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven