Niet zo jarig

22-07-2021 10:53 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even getwijfeld, maar toch een topic. Mogen jullie zeggen of ik zeur.

Ik ben vandaag jarig. Ben niet zo'n verjaardags-enthousiasteling, maar normaliter komen mijn ouders bijvoorbeeld wel even langs, en schoonouders willen ook wel. Echter: die afgezegd, want ik ben ziek. Vanochtend vroeg bericht dat de PCR-test negatief is. Dus geen corona, maar ja, nu ook geen plannen (meer) en dat is op zich prima. Omdat ik gisteren thuis moest blijven, ook
nog geen taart kunnen halen oid.

Maar: man heeft werkelijk niets gedaan aan verjaardag. Vanochtend bij het wakker worden zei ik dat de coronatest negatief was, mompelde hij 'oh ja en je bent jarig, gefeliciteerd liefie' en dat was het. Kinderen (bijna 2 en bijna 4) wisten het niet, hebben geen tekening of iets, geen kadootje, geen ontbijt op bed. Sterker, man zei tegen oudste 'weet ie wie er jarig is? Mama!' en oudste hoopte op een feestje; moest een beetje huilen, van de dissonantie, denk ik, toen er niets feestelijk bleek. Ze hebben wel "lang zal ze leven" opgezet op Spotify.

Nu zijn de kinderen op de opvang, man thuis aan het werk, ik een ziekte-dag (bijholte-ontsteking). We hebben samen afgesproken ze op tijd op te halen en vanavond verjaardag te vieren.

Maar er is natuurlijk nog steeds niets in huis, laat staan versierd of voorbereid. Ik kan zo wel even taart halen, maar eigenlijk heb ik er geen zin in om meer te doen dan dat.

Wat vinden jullie? Zeur ik, of ben ik met reden een beetje teleurgesteld? En: maak ik mijn eigen feestje (koop een kadootje van mij voor mij, dat de jongens mogen geven) of laat ik het hierbij?
Zeg gewoon dat je je verjaardag op datum x viert en koop dan samen met je kinderen een cadeautje. En stuur je man een linkje met wat je hebben wilt :)
Gefeliciteerd!

Stuur man er gewoon op uit om boodschappen te doen in de pauze.
Ik vind je niet zeuren en snap je teleurstelling wel.

Koop iets leuks voor jezelf! Heb je wel verdiend. En haal een lekker taartje. Dan maar zelf de slingers ophangen..

Gefeliciteerd met je verjaardag! :bigkiss:
Gefeliciteerd :gift: :rose:

En ik vind dat je niet overdrijft. Ik hoef op mijn verjaardag echt niet de hele dag in de picture maar een kleinigheidje vind ik toch wel leuk om te krijgen
Van harte!

neh, ik vind niet echt dat je zeurt.

Je man had er met de kids best wel wat aandacht aan kunnen geven.

Misschien heeft hij wat voor vanavond geregeld, jij kent je man het beste.

Maar als hij de hele dag niets doet zou ik daar toch wel wat van zeggen.
I
anoniem_659524b8adbd8 wijzigde dit bericht op 22-07-2021 10:58
2.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
iedereen heeft andere verwachtingen of wensen rondom hun verjaardag.

als ik jou was, zou ik mijn verjaardag lekker verschuiven naar het weekend, of zelfs volgend weekend. Voor je kinderen is dan "het feestje", want jij bent nu ziek en dan kun je niet zo goed feesten.

als je teleurgesteld bent in je partner, zou ik dat kenbaar maken. Hoeft geen groot drama te worden of ruzie, maar gewoon zeggen dat je het jammer vindt dat het zo gegaan is, moet kunnen.

en de dag is nog niet voorbij, misschien komt hij nog met iets.

Van harte gefelicteerd en veel beterschap! Ik kan me voorstellen dat je je een beetje bedrukt voelt :(
Everything is fluid
(O ja: en gefeliciteerd!)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je geen zeur. Gewoon pijnlijk als je geliefden zo met je verjaardag omgaan (tenzij je er totaal geen waarde aan hecht). Ik zou dat ook terugkoppelen aan je man.

En van harte gefeliciteerd trouwens. :rose:
wij slapen nooit.
Ik zou dus als mijn partner niet lekker is en jarig is proberen iets extra’s te doen om het toch nog een beetje leuk te maken. Maar volgens mij is dat het mars Venus verhaal
Alle reacties Link kopieren
Noia schreef:
22-07-2021 10:57
Ik vind je niet zeuren en snap je teleurstelling wel.

Koop iets leuks voor jezelf! Heb je wel verdiend. En haal een lekker taartje. Dan maar zelf de slingers ophangen..

Gefeliciteerd met je verjaardag! :bigkiss:
Ik snap jouw teleurstelling ook wel. Met hele jonge kids en manlief die er misschien niet zo veel mee heeft, is het bovenstaande soms beste om te doen, verwen jezelf! :)

Gefeliciteerd :gift: :rose:
Alle reacties Link kopieren
Is je man altijd zo onattent? Hij had toch met de kinderen een kadootje kunnen kopen? Of ze een tekening laten maken?
Voor je oudste ook erg sneu. Dat kind is nu bang dat als hij/zij jarig is, papa en mama ook geen feestje doen. En hij ook geen kadootje krijgt. Dit kan echt niet. Praat nu nog met je man!
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet onuitgesproken verwachtingen - en dus teleurstellingen de dag laten bepalen.

Dus op naar man en zeggen: man, ik verwacht bij thuiskomst van de jongens een feestelijk maal, een taart en een (of meerdere) cadeaus. En anders ben je zeer teleurgesteld.

De meeste mannen willen prima doen wat je hen vraagt. En oké het was leuker als hij het helemaal uit zichzelf deed, maar dan krijg je dus niks. Dat is duidelijk.

Oh en app kdv even dat je jarig bent en de jongens graag iets voor je hadden willen knutselen. Die regelen dat hier altijd.

Gefeliciteerd en alsnog een fijne dag :bigkiss:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ik vind niet dat je zeurt hoor!

Je man had iets beter zijn best kunnen doen, al was het maar een kleinigheidje namens de kinderen. Ik zou dit wel bespreken met hem.

Heb dit zelf iets vergelijkbaars gehad en ook met hem besproken. Ik stuur zelf wat dingetjes die ik leuk vind, dan kan hij kiezen en heb ik iets wat in graag wil.

Maar als je je mond houdt, weet je man natuurlijk ook niet dat je er niet helemaal happy mee bent
lisbeth schreef:
22-07-2021 11:00
Ik zou dus als mijn partner niet lekker is en jarig is proberen iets extra’s te doen om het toch nog een beetje leuk te maken. Maar volgens mij is dat het mars Venus verhaal
Onzin. Er zijn genoeg mannen die de verjaardag van hun vrouw leuk maken. Ik zou ook teleurgesteld zijn als mijn man zo zou reageren als ik jarig ben.
To, heeft je man anders wel belangstelling voor wat jou bezig houdt?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Ik vind niet dat je zeurt, zeker niet.
Vraag me wel af hoe het eerdere jaren ging. Kwam hij toen wel spontaan met een cadeau en komt het nu dus onverwacht dat hij niets heeft geregeld? Of doet ie dat altijd zo?
noorderling schreef:
22-07-2021 11:04
Ik vind niet dat je zeurt hoor!

Je man had iets beter zijn best kunnen doen, al was het maar een kleinigheidje namens de kinderen. Ik zou dit wel bespreken met hem.

Heb dit zelf iets vergelijkbaars gehad en ook met hem besproken. Ik stuur zelf wat dingetjes die ik leuk vind, dan kan hij kiezen en heb ik iets wat ik graag wil.

Maar als je je mond houdt, weet je man natuurlijk ook niet dat je er niet helemaal happy mee bent

En natuurlijk van harte gefeliciteerd!
watdachtjehiervan schreef:
22-07-2021 11:04
Onzin. Er zijn genoeg mannen die de verjaardag van hun vrouw leuk maken. Ik zou ook teleurgesteld zijn als mijn man zo zou reageren als ik jarig ben.
To, heeft je man anders wel belangstelling voor wat jou bezig houdt?
Ik zeg ook niet dat alle mannen zo zijn maar dit is niet de eerste keer dat ik lees dat mannen verjaardagen ‘vergeten’ of in ieder geval zich niet bedenken dat er meer actie gewenst is dan een proficiat liefie. De mijne kreeg dat ook klaar. Maar zelden lees ik dat het andersom is.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je teleurstelling hoor, ik zou het ook jammer vinden. Mijn tip: spreek je verwachtingen uit! Mijn vriend heeft ook niet zo veel met verjaardagen en dat leverde voor mij in het begin ook teleurstellingen op. Inmiddels weet hij dat ik het héél erg waardeer als hij een gezellig feestelijk ontbijtje maakt en we wat leuks gaan doen op mijn verjaardag, dus houdt hij daar ook rekening mee.

Verder denk ik dat je misschien ook gewoon een beetje down bent doordat je je ziek voelt, en dat je het daardoor wat zwaar opvat allemaal.
Alle reacties Link kopieren
tulpje21 schreef:
22-07-2021 11:04
Gefeliciteerd! Ik vind niet dat je zeurt, zeker niet.
Vraag me wel af hoe het eerdere jaren ging. Kwam hij toen wel spontaan met een cadeau en komt het nu dus onverwacht dat hij niets heeft geregeld? Of doet ie dat altijd zo?
Dit idd.

Zelf heb ik niks met volwassenen-verjaardagen maar sinds we kinderen hebben wordt het toch wel gevierd, vooral voor hen. Geen groot feest maar wel Slingers, kadootjes (kan ook een ingepakte tekening zijn), taart en soms waT bezoek.

De dag is nog niet voorbij. Laat man slingers ophangen, een maaltijd +feestelijk dessert regelen en de opvang vragen of ze nog iets kunnen knutselen. Beetje genant, maar dat is dan maar zo.
Ik vind ook niet dat je zeurt hoor, is je man altijd zo onattent of is het nu voor het eerst dat je je zo onbelangrijk en vergeten voelt?
Ik zou het hem wel laten weten wat het met je doet. Zo moeilijk is het niet om een jaarlijks wederkeren agendapunt te maken en een taart en een bos bloemen te halen.

In ieder geval:
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! :cheer2: :daisy:
Alle reacties Link kopieren
tulpje21 schreef:
22-07-2021 11:04
Gefeliciteerd! Ik vind niet dat je zeurt, zeker niet.
Vraag me wel af hoe het eerdere jaren ging. Kwam hij toen wel spontaan met een cadeau en komt het nu dus onverwacht dat hij niets heeft geregeld? Of doet ie dat altijd zo?
Ben ik ook benieuwd naar. Verder zou ik er flink pissig om zijn, hoeveel moeite is het om even wat bloemen, ontbijt en een tekening te regelen. Waar halen jullie die lompe mannen toch vandaan
Alle reacties Link kopieren
ibbeltje12 schreef:
22-07-2021 11:08

Verder denk ik dat je misschien ook gewoon een beetje down bent doordat je je ziek voelt, en dat je het daardoor wat zwaar opvat allemaal.
Dat denk ik niet. Ik zou ook flink teleurgesteld zijn, ook al voel ik me topfit.
Ik was een keer op zondag jarig en kreeg op zaterdag al een bosje bloemen van man. Want net gekocht en anders moet je dat ook weer een dag verstoppen ofzo.
Hij zei toen: hier heb je vast je cadeau, dus dat is misschien niet zo leuk, want dan krijg je morgen niks meer.
Mijn reactie: prima joh, geeft niks, mooie bloemen, dank je wel. Maar stiekem voelde ik me teleurgesteld. Kreeg altijd leuke cadeaus waar ie over nagedacht had. Nu alleen bosje bloemen? Vond het echt een beetje apart (terwijl er vast genoeg vrouwen zijn die alleen die bloemen krijgen en meer niet verwachten). Kwam ie de volgende dag toch met een mooi cadeau aanzetten, en had ook voor/met de kinderen iets gekocht/gemaakt. Was dus een grapje dat ik niks meer zou krijgen. Zo is hij ook wel, had ik kunnen weten. Toch had ik op zaterdag wel steeds het gevoel van: zou ie echt geen ander cadeau geregeld hebben dit jaar?
Denk dat dat wel een beetje het gevoel is dat TO nu heeft. Dat je aan de ene kant denkt: zeur ik? Stel ik teveel eisen? Zo belangrijk is het toch niet? Maar toch, het voelt gewoon niet fijn.

Hopelijk heeft je man toch iets geregeld wat je pas vanavond krijgt als de kinderen weer thuis zijn (maar ok, dan is het wel vreemd dat ie nu niet zegt dat er nog iets komt).
Voor mij is het wel herkenbaar. Mijn man heeft niets met verjaardagen, ook niet met zijn eigen verjaardag. Jarenlang vond ik dat wel ok, er staat heel veel tegenover want hij is namelijk een fantastisch lieve en leuke man, maar toen een paar jaar geleden de kinderen dus ook helemaal niks deden ben ik boos geworden!

Ze hebben toen een paar dagen later een ‘surprise-party’ georganiseerd om het goed te maken. Sindsdien denkt mijn oudste wel aan mijn verjaardag, maar wat m’n man en jongste er aan doen laat wel te wensen over hoor. Ik zeg altijd maar een week van tevoren dat ik bijna jarig ben, anders zouden ze het allemaal vergeten.

Mijn advies aan jou: stel je verwachtingen bij, als het er niet in zit dan zal het wellicht nooit echt wat worden. En maak er zelf een feestje van, ook voor je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Dank iedereen voor de felicitaties, was niet bedoeld om daarnaar te hengelen, maar toch leuk :)

Zelf vind ik volwassenen-verjaardagen ook niet zo belangrijk; man ook niet (in zijn familie wel, dat is nog een heel ding) maar nu de kinderen het een beetje gaan begrijpen, hadden we juist samen afgesproken dat we ze in elk geval wel als gezin zouden gaan vieren. Laatste verjaardag van hem had hij dus een slinger aan z'n stoel, kreeg hij een boek en iets lekkers, en een taartje.

Man is niet onattent, zeker niet zelfs, maar het wil er bij hem niet in dat je mij ook blij maakt met een bloemetje/iets kleins; een gebaar. Hij heeft dus soms een echt mooi kado, en soms niks. En ik kan daar prima mee leven, maar juist voor de kinderen wil ik dus wel iets van feestelijkheid. En juist die franje, daar is hij niet zo goed in.

We lopen hier al twee weken te snotteren/hoesten/koortsen met zijn allen (kinderen allebei RS gehad; man enigszins verkouden en ik dus ook en nu die nasleep van bijholtes) dus op zich snap ik wel dat het er een beetje bij-in is geschoten. Maar goed, hij had bij wijze van spreken een paar bloemen uit de tuin kunnen plukken en die naast een kop koffie kunnen presenteren, ofzo.

We lunchen zo samen (wilden eerst uit lunchen, maar zal andere terrasgangers maar geen stuipen op 't lijf jagen met mijn gesnotter) en dan breng ik het wel ter sprake. Gaan we misschien samen wel even inkopen doen.

Zal de opvang inderdaad even appen, dat is een goeie tip! Die snappen 't ook vast wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven