In de wachtstand, ik vind het maar lastig

22-07-2021 11:23 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Sinds een maand of drie ben ik onverwacht een super leuke man tegen gekomen. Voor het eerst na mijn lange en toxic relatie durf ik me weer open te stellen en alles ging soepel. Alleen maar leuk, ontspannen en relaxt. We klikken op zoveel vlakken en kunnen urenlang praten over van alles en nog wat, hij is ook erg open. Echter komt hij net uit een scheiding, een half jaar geleden, na een huwelijk van 12 jaar. Dat was toen erg heftig en ik vind het begrijpelijk dat hij nog worstelt met bepaalde dingen.

Vorige week heeft hij aangegeven dat hij me super leuk vindt, maar niet weet wat hij voelt. Of hij verliefd is of niet weet hij niet, hij durft het niet echt toe te laten. Hij is bang weer over zijn eigen grenzen heen te gaan en zichzelf te verloochenen en te snel in een nieuwe relatie te stappen. Ik vind dat heel moeilijk, maar snap het ook wel. Heb lang hetzelfde gehad, en vind het daarom juist fijn dat wij het lekker rustig aan deden. Ik heb hem gevraagd wat hij wil, of hij er een punt achter wil zetten. Dat wil hij niet, want het is gewoon erg fijn met me en hij vindt me leuk, lief, grappig, mooi, slim etc etc (zijn woorden ;) ). Hij heeft gevraagd om ruimte, om na te denken, om weer even bij zijn gevoel te komen en dingen op een rijtje te zetten. Over een paar weken zal hij wel weer contact opnemen, heeft hij aangegeven. Ik heb hem gezegd dat hij de ruimte moet nemen en lekker even op zichzelf moet focussen en dat we daarna verder kijken, omdat vastklampen toch weinig zin heeft.

Ik vind dat toch heel lastig. Ontmoet ik eindelijk eens iemand waarvan ik denk, goh, dit zou het wel eens kunnen zijn, ontstaat deze situatie. Ik snap het wel, maar ik heb er echt een beetje pijn van. Ik weet niet waar ik sta en dat vind ik ontzettend moeilijk. Ik heb zeker gevoel voor hem ontwikkeld en wil hem eigenlijk niet uit mijn leven. Ik ben bang dat ik hem kwijt ben. Ik weet ook niet echt wat ik wil met dit topic, behalve van me afschrijven.
Alle reacties Link kopieren
Dit is echt ontzettende pech. Ken je het begrip 'rebound'? Dat risico loop je te worden. Hij wil nog helemaal niets vasts, hij is nog vol aan het verwerken. Om nog meer verdriet te voorkomen, zou ik me vast voorbereiden op een exit.

Het is gewoon de timing, die komt nu niet uit. Sterkte :hug:
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk vindt hij je wel even leuk, maar niet meer dan dat
Let him gooooooo
Alle reacties Link kopieren
Over een paar weken zal hij wel weer contact opnemen, heeft hij aangegeven.

En je weet heel zeker dat die periode niet samenvalt met de vakantie met zijn gezin?

Kun je hem altijd bellen, ben je wel bij hem thuis geweest, lopen jullie (al dan niet hand in hand) door jouw/zijn buurt? Zitten jullie wel samen op een terras?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
22-07-2021 11:34
En je weet heel zeker dat die periode niet samenvalt met de vakantie met zijn gezin?

Kun je hem altijd bellen, ben je wel bij hem thuis geweest, lopen jullie (al dan niet hand in hand) door jouw/zijn buurt? Zitten jullie wel samen op een terras?
Hij heeft geen kinderen/gezin, ik kan hem altijd bellen, we lopen hand in hand, hij kust me vol in het openbaar, etc etc
viamia wijzigde dit bericht op 22-07-2021 11:36
1.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
22-07-2021 11:25
Dit is echt ontzettende pech. Ken je het begrip 'rebound'? Dat risico loop je te worden. Hij wil nog helemaal niets vasts, hij is nog vol aan het verwerken. Om nog meer verdriet te voorkomen, zou ik me vast voorbereiden op een exit.

Het is gewoon de timing, die komt nu niet uit. Sterkte :hug:
Ja die angst zit er bij mij ook in. Ik wil ook niet zijn therapeut zijn. Maar ik merk wel dat ik sterke gevoelens voor hem heb, en hij ook voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Mannen die zeggen dat ze niet weten of ze verliefd zijn, zijn het niet. Een duidelijkere afwijzing kan je niet krijgen. Verder houdt hij je aan het lijntje omdat hij geen zin heeft in gedoe. Ga verder want er zijn ook leuke mannen.
Iedere dag is gehaktdag
viamia schreef:
22-07-2021 11:36
Ja die angst zit er bij mij ook in. Ik wil ook niet zijn therapeut zijn. Maar ik merk wel dat ik sterke gevoelens voor hem heb, en hij ook voor mij.
Maar hoe sterk die gevoelens ook zijn (alhoewel, hij weet niet of hij verliefd is), soms is de timing gewoon verkeerd.
Pas net gescheiden na een huwelijk van 12 jaar... Ik denk dat het heel goed is dat hij een tijdje alleen is en alles goed verwerkt.
Ik denk eigenlijk dat je er beter aan doet hem te laten gaan. Voordat het over een jaar stuk gaat en het verdriet nog groter is.
Alle reacties Link kopieren
viamia schreef:
22-07-2021 11:36
Ja die angst zit er bij mij ook in. Ik wil ook niet zijn therapeut zijn. Maar ik merk wel dat ik sterke gevoelens voor hem heb, en hij ook voor mij.
Je vult in. Als je ervaring met een toxische relatie hebt zou je moeten weten dat dit de grootste fout is die je kan maken. Hij zegt dat hij niet weet of hij verliefd is. Zijn gevoelens zijn dus niet zo sterk, ze zijn zelfs zo zwak dat hij er geen woord voor heeft.
Iedere dag is gehaktdag
DeSlager schreef:
22-07-2021 11:39
Mannen die zeggen dat ze niet weten of ze verliefd zijn, zijn het niet. Een duidelijkere afwijzing kan je niet krijgen. Verder houdt hij je aan het lijntje omdat hij geen zin heeft in gedoe. Ga verder want er zijn ook leuke mannen.

Dit. Hoe pijnlijk ook, geloof het maar gewoon en ga zelf van je wachtbankje af.
Niet wachten op iets wat (nu iig) niet komt.
Alle reacties Link kopieren
Het is goed dat je hem nu ruimte geeft. Ik snap dat je graag bij hem wil zijn, maar dit zijn zijn gevoelens en daar heb je totaal geen controle over.

Ik zou niet in de wachtstand zitten, ik zou doorgaan met je leven. Als iemand je echt leuk vindt en voor je wil gaan, dan wil hij bij je zijn. Dan gaat hij niet het risico lopen om je te verliezen door afstand te nemen. Dat hij dit risico wel neemt met jou is veelzeggend. Misschien komt hij over een paar weken terug, heeft hij er goed over nagedacht en wil hij er alsnog helemaal voor gaan, maar als ik jou was zou ik op dit punt echt niet al denken: 'dit kan het weleens zijn.' Je lat mag echt wel een stuk hoger liggen.
Alle reacties Link kopieren
DeSlager schreef:
22-07-2021 11:40
Je vult in. Als je ervaring met een toxische relatie hebt zou je moeten weten dat dit de grootste fout is die je kan maken. Hij zegt dat hij niet weet of hij verliefd is. Zijn gevoelens zijn dus niet zo sterk, ze zijn zelfs zo zwak dat hij er geen woord voor heeft.
Dit zeker.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
DeSlager schreef:
22-07-2021 11:40
Je vult in. Als je ervaring met een toxische relatie hebt zou je moeten weten dat dit de grootste fout is die je kan maken. Hij zegt dat hij niet weet of hij verliefd is. Zijn gevoelens zijn dus niet zo sterk, ze zijn zelfs zo zwak dat hij er geen woord voor heeft.
Het spijt me, maar ik ben bang dat dit is wat het is inderdaad. Als hij niet weet of hij verliefd is, is hij het niet. In ieder geval niet genoeg dat hij het herkent als verliefdheid. En je hóeft niet op het wachtbankje te zitten. Je kan en mag gewoon verder gaan met je leven. Makkelijk gezegd, dat begrijp ik. Maar de eerste stap om dat te kunnen doen, is helaas toch echt beseffen dat deze man niet voor jou gaat.
Om weer even bij zijn gevoel te komen? :lol: :lol: Hoe krijg je het uit je strot.

Graag of niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een grote kans een rebound te worden. Na zo'n lange relatie is het ook wel normaal dat hij misschien wel een paar jaar nodig heeft dit te verwerken. Straks hecht jij je aan hem en zegt hij na die jaren de relatie op (die kans heb je natuurlijk altijd).
Alle reacties Link kopieren
DeSlager schreef:
22-07-2021 11:39
Mannen die zeggen dat ze niet weten of ze verliefd zijn, zijn het niet. Een duidelijkere afwijzing kan je niet krijgen. Verder houdt hij je aan het lijntje omdat hij geen zin heeft in gedoe. Ga verder want er zijn ook leuke mannen.
Hard maar waar. Mannen, zelfs de grootste macho’s, houden niet van confrontaties aangaan op dit gebied en laten je liever in onzekerheid achter dan je direct te kwetsen. Bovendien speelt ook mee dat ze op een dag erg geil, verdrietig of eenzaam kunnen zijn en dan bij jou fijn een shotje bevestiging gaan halen om vervolgens niks meer te laten horen. Het doet pijn maar het is uit. Accepteer dit, dan kun je verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de anderen gelijk hebben. Een vriendin van mij heeft ook zoiets gehad. Haar vriend had dan wel kinderen en hij was echt gescheiden. Maar nog niet echt los van zijn rol als partner van de moeder van de kinderen, nog geen nieuwe vorm. Gevolg was dat mijn vriendin een soort de minnares rol kreeg toebedeeld en maar moest snappen dat het gezin op 1 stond en zij op 2, lastig dit goed uit te leggen, want natuurlijk ben je altijd op de eerste plaats vader.
Maar goed, waar het nu hier om gaat is dat zij zelf initiatief heeft genomen om te zeggen dat zij op deze manier geen relatie wil en het heeft beëindigd. Een half jaar later kwamen ze elkaar weer tegen en hebben nu een heel leuke gelijkwaardige relatie. Ik denk zeker dat die gelijkwaardigheid er mee te maken heeft dat zij zich niet als een tweederangsburger heeft laten behandelen en op de wachtbank is gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
22-07-2021 11:25
Dit is echt ontzettende pech. Ken je het begrip 'rebound'? Dat risico loop je te worden. Hij wil nog helemaal niets vasts, hij is nog vol aan het verwerken. Om nog meer verdriet te voorkomen, zou ik me vast voorbereiden op een exit.

Het is gewoon de timing, die komt nu niet uit. Sterkte :hug:
DIT
Ik sta aan de andere kant, half jaar geleden gescheiden, leuke man ontmoet, maar meer dan leuk en gezellig heb ik nu geen ruimte voor.
Scheiden is echt heel heftig, zeker met kinderen.
Als ik heel eerlijk ben was mijn scharrel ook vooral een rebound en een leuke afleiding van verdriet om ex
Sorry kan het niet mooier maken
Alle reacties Link kopieren
viamia schreef:
22-07-2021 11:36
Maar ik merk wel dat ik sterke gevoelens voor hem heb, en hij ook voor mij.
Dat is een grote fout die mensen maken. Jij weet wat jij voelt maar niet wat hij voelt. Had hij sterke gevoelens voor jou dan waren jullie nu gewoon een stelletje. In je OP zeg je net dat hij je heeft gezegd dat hij niet weet wat hij voelt.
Ik lees vooral veel steeds wederkerende smoezen die eigenlijk willen zeggen ‘ik vind jou wel leuk en mooi en sexy maar geen relatiemateriaal’.
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
22-07-2021 12:38
DIT
Ik sta aan de andere kant, half jaar geleden gescheiden, leuke man ontmoet, maar meer dan leuk en gezellig heb ik nu geen ruimte voor.
Scheiden is echt heel heftig, zeker met kinderen.
Als ik heel eerlijk ben was mijn scharrel ook vooral een rebound en een leuke afleiding van verdriet om ex
Sorry kan het niet mooier maken
Dat is eerlijk.
Als je daarin dan ook maar eerlijk en duidelijk naar hem toe bent.
Alle reacties Link kopieren
Wickedwitch schreef:
22-07-2021 12:07
Hard maar waar. Mannen, zelfs de grootste macho’s, houden niet van confrontaties aangaan op dit gebied en laten je liever in onzekerheid achter dan je direct te kwetsen. Bovendien speelt ook mee dat ze op een dag erg geil, verdrietig of eenzaam kunnen zijn en dan bij jou fijn een shotje bevestiging gaan halen om vervolgens niks meer te laten horen. Het doet pijn maar het is uit. Accepteer dit, dan kun je verder.
Wel/geen macho zijn heeft weinig te maken met genoeg ruggengraat hebben om hier gewoon eerlijk over te zijn.
Ik zou zelf, hoe verliefd ik ook was, ook nooit zo snel aan een nieuwe relatie beginnen na 12 jaar huwelijk.

Ik zou ook echt te bang zijn me teveel aan m’n gevoelens over te geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niks meer van verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Het irritante aan dit soort situaties is dat de ander wel dingen zegt en doet, waardoor je denkt dat diegene hetzelfde voelt als jij voor de ander.

Dat is heel verwarrend maar uiteindelijk is die verwarring wel je antwoord.

Het maakt eigenlijk ook niet uit of hij wel/niet verliefd op je is of dat het misschien niet de juiste tijd is voor hem.

Het gaat om jou en wat jij wil en als je heel eerlijk bent, is dat echt iemand die het blijkbaar heel normaal vindt om een aantal weken geen contact met je te hebben? Die niet op een normale, volwassen manier met je kan communiceren? Die jou, bewust, in de wachtstand zet?
Je was de rebound. Kap het af. Dan doet het minder pijn als je hem tegenkomt met iemand waarmee hij wel bij zijn gevoel kon komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven