In de wachtstand, ik vind het maar lastig

22-07-2021 11:23 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Sinds een maand of drie ben ik onverwacht een super leuke man tegen gekomen. Voor het eerst na mijn lange en toxic relatie durf ik me weer open te stellen en alles ging soepel. Alleen maar leuk, ontspannen en relaxt. We klikken op zoveel vlakken en kunnen urenlang praten over van alles en nog wat, hij is ook erg open. Echter komt hij net uit een scheiding, een half jaar geleden, na een huwelijk van 12 jaar. Dat was toen erg heftig en ik vind het begrijpelijk dat hij nog worstelt met bepaalde dingen.

Vorige week heeft hij aangegeven dat hij me super leuk vindt, maar niet weet wat hij voelt. Of hij verliefd is of niet weet hij niet, hij durft het niet echt toe te laten. Hij is bang weer over zijn eigen grenzen heen te gaan en zichzelf te verloochenen en te snel in een nieuwe relatie te stappen. Ik vind dat heel moeilijk, maar snap het ook wel. Heb lang hetzelfde gehad, en vind het daarom juist fijn dat wij het lekker rustig aan deden. Ik heb hem gevraagd wat hij wil, of hij er een punt achter wil zetten. Dat wil hij niet, want het is gewoon erg fijn met me en hij vindt me leuk, lief, grappig, mooi, slim etc etc (zijn woorden ;) ). Hij heeft gevraagd om ruimte, om na te denken, om weer even bij zijn gevoel te komen en dingen op een rijtje te zetten. Over een paar weken zal hij wel weer contact opnemen, heeft hij aangegeven. Ik heb hem gezegd dat hij de ruimte moet nemen en lekker even op zichzelf moet focussen en dat we daarna verder kijken, omdat vastklampen toch weinig zin heeft.

Ik vind dat toch heel lastig. Ontmoet ik eindelijk eens iemand waarvan ik denk, goh, dit zou het wel eens kunnen zijn, ontstaat deze situatie. Ik snap het wel, maar ik heb er echt een beetje pijn van. Ik weet niet waar ik sta en dat vind ik ontzettend moeilijk. Ik heb zeker gevoel voor hem ontwikkeld en wil hem eigenlijk niet uit mijn leven. Ik ben bang dat ik hem kwijt ben. Ik weet ook niet echt wat ik wil met dit topic, behalve van me afschrijven.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
22-07-2021 11:58
Om weer even bij zijn gevoel te komen? :lol: :lol: Hoe krijg je het uit je strot.

Misschien was het Marco Borsato.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wat een rot situatie. Ik zou hier ook enorm van balen als ik jou was.
Ik ben hier ook heel bang voor as we speak. Ook aan het daten met een man die 20 jaar samen was. Hij is wel al anderhalf jaar vrijgezel, dat scheelt hopelijk.
Ik wens je veel sterkte want het klinkt niet heel positief. Maar laat hem los, als het meant to be is komt het goed.
Alle reacties Link kopieren
Hij weet niet wat hij voelt, maar jij weet wel wat hij voelt?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem een berichtje sturen en zeggen dat het leuk was voor hoe lang het duurde maar dat je niet wachten op zijn zoektocht naar zijn gevoel.
Dit wordt echt niks. Loslaten en doorgaan, daar doe je jezelf het grootste plezier mee. Neemt niet weg dat het kut is.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt alleen in de wachtstand staan als je jezelf in de wachtstand laat zetten.

Ik zou hem loslaten, een relatie van 12 jaar verwerk je niet in een paar maanden of zelfs een jaar.
Alle reacties Link kopieren
Loslaten. Hij vind je super leuk maar niet leuk genoeg. Anders had hij nu geen afstand genomen.
Er zijn genoeg mensen die na een scheiding wel verliefd worden en in een andere relatie rollen.
Dat staat los van dat jullie een leuke tijd hebben gehad en hij vast nog wel seks en gezelligheid wil in de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Het is aan jou of je op het wachtbankje gaat zitten. Ik zou lekker verder gaan met mijn leven en zien hoe de zaken er over een paar weken voor staan.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje laf van hem en oneerlijk tegenover jou, dat hij verwacht dat je gaat zitten wachten totdat hij over een paar weken eindelijk weet of hij wel of niet met je verder wilt.

Ik denk ook dat hij nog een hoop te verwerken heeft na zijn huwelijk van 12 jaar en dat jij de eerste pijn voor hem verzachtte...rebound...en dadelijk wordt de pijn minder en wil hij de wereld weer opnieuw ontdekken.

ik zou het echt laten gaan he is not that into you!
Sowieso, na 12 jaar huwelijk weet je toch nauwelijks of je echt verliefd bent, of dat je het nieuwe gewoon leuk vindt. Ik zou dan echt een beetje willen rond daten, lekker vrijheid, blijheid.
Alle reacties Link kopieren
emmalou schreef:
22-07-2021 18:49
Sowieso, na 12 jaar huwelijk weet je toch nauwelijks of je echt verliefd bent, of dat je het nieuwe gewoon leuk vindt. Ik zou dan echt een beetje willen rond daten, lekker vrijheid, blijheid.
Oh dat weet je echt wel.
Iedere dag is gehaktdag
DeSlager schreef:
22-07-2021 19:30
Oh dat weet je echt wel.

Yup.
Alle reacties Link kopieren
Appje sturen dat je afstand van hem neemt en niet op hem gaat zitten wachten, omdat je wel meer waard bent dan iemand die twijfelt of hij voor je durft te wil gaan.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij hoopt dat door een poosje geen contact te hebben jouw gevoelens afnemen. Dit zodat ie geen drama krijgt als ie dan uiteindelijk toch maar vertelt dat ie er nog niet klaar voor is enzo.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die verliefd is wil geen pauze van een paar weken. Dit wordt niks.

Misschien heeft hij een ander ontmoet of gaat hij op vakantie met zijn ex en parkeert hij jou op het wachtbankje voor het geval het niets wordt.
In het begin van onze relatie heb ik mijn man ook heel veel ruimte gegeven om zijn scheiding te verwerken en zijn co-ouderschap uit te vogelen. Dat voelde ook wel eens of ik aan de zijkant stond te wachten.

Het grote verschil tussen mijn man en deze meneer, is dat mijn man heel duidelijk was over zijn gevoel voor mij en over wat hij wilde. Hij heeft me nooit in het onzekere gelaten over waar het met ons naartoe ging, alleen zijn tempo was heel veel lager dan het mijne.

Iemand die je zo in onzekerheid laat zitten zoals deze man nu met jou doet, die is het niet waard.
DeSlager schreef:
22-07-2021 19:30
Oh dat weet je echt wel.
Ja, maar je kunt ook verliefd zijn op de aandacht en op het nieuwe.

Ik zou mijn gevoel daar na een lange relatie absoluut niet in vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf in het verleden te vaak hoop gehad, gewacht etc, de signalen niet willen zien en sindsdien het mijzelf makkelijk gemaakt. Iemand vindt me leuk en laat dat ook blijkenen zo niet dan ga ik er geen energie in stoppen. Heb weinig op met in dit geval mannen die het leuk vinden als het ongecompliceerd is maar als het wat serieuzer lijkt te worden aankomen met het niet weten, tijd nodig te hebben, vind je leuk maar weet niet wat ik met mijn gevoel aan moet en weet ik wat ik de afgelopen jaren allemaal wel niet gehoord heb.

Erg sneu voor je maar zonde van de tijd om te gaan wachten.
Waarom zou je überhaupt een relatie willen met iemand die niet weet wat 'ie met z'n gevoel aanmoet? Dat gaat toch nooit een leuke relatie worden dan?
Waarom zou je willen afwachten tot iemand je wel of niet definitief aan de kant zet?
Waarom iemand zoveel macht over jouw leven geven?
Waarom denk je dat je dit moet doen?
Alle reacties Link kopieren
Doet de TO nog mee, of staan wij in de wachtstand?
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
Je niet in de wachtstand laten zetten. Je bent toch geen speelgoed die je in de kast legt als je er genoeg van hebt en even later weer eens naar boven haalt?
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
22-07-2021 12:52
Dat is eerlijk.
Als je daarin dan ook maar eerlijk en duidelijk naar hem toe bent.
Ja natuurlijk meteen aangegeven dat het voor mij niks serieus zou worden
DeSlager schreef:
23-07-2021 11:46
Doet de TO nog mee, of staan wij in de wachtstand?
Daar kies je zelf voor he.
:P
Alle reacties Link kopieren
DeSlager schreef:
22-07-2021 11:39
Mannen die zeggen dat ze niet weten of ze verliefd zijn, zijn het niet. Een duidelijkere afwijzing kan je niet krijgen. Verder houdt hij je aan het lijntje omdat hij geen zin heeft in gedoe. Ga verder want er zijn ook leuke mannen.
Helemaal eens. Een man die verliefd op je is neemt niet het risico jou te verliezen. Hij vindt je niet leuk (genoeg). Ga niet wachten op hem (zinloos), maar ga verder met je leven.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
23-07-2021 14:07
Daar kies je zelf voor he.
:P
:biggrin:
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, sorry! Ik bedacht me ineens dat ik helemaal niks meer heb laten weten. En dat na al jullie meedenken (waarvoor dank). Ik ben na een paar dagen naar hem toegegaan en heb hem gezegd dat ik hem de ruimte gun en ga loslaten. Dat raakte hem heel erg, we hebben samen zitten huilen en hij vindt de situatie verschrikkelijk en al helemaal dat ik op deze manier de dupe ben van zijn 'problemen' (al zijn die ook niet zijn schuld, vind ik). Hij wilde het ook niet op deze manier. Ik sluit niet uit dat we elkaar weer eens tegenkomen, of elkaar opzoeken, maar daar is het nu nog wat te vroeg voor allemaal.

We hebben nu al enkele weken geen contact meer, ik probeer hem los te laten en dat gaat naar omstandigheden best redelijk. Voor mij is het na die emotionele achtbaan ook goed om even geen contact te hebben. Zijn appjes heb ik ook verwijderd, de foto's nog niet, maar merk dat ik daar ook steeds minder naar kijk.

Dank jullie wel
viamia wijzigde dit bericht op 16-08-2021 11:01
0.11% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven