Twijfels over huwelijk

27-07-2021 15:45 85 berichten
Hoi, ik ben 23 jaar samen met mijn man, 3 kinderen. Ik heb een lieve, leuke, gevoelige en intelligente man. Toch mis ik iets, eigenlijk al heel lang als ik eerlijk ben. Maar het lijkt wel of ik er nu pas goed over nadenk en wil het nu ook graag goed uitzoeken. Ik mis de fysieke, seksuele aantrekkingskracht. Ik heb al een aantal keer iets met een andere man gehad (ben ik niet trots op maar kan het niet weerstaan). Er is zoveel goed in mijn huwelijk maar ik mis het zo om echt opgewonden te raken van iemand.
Ik heb al een aantal gesprekken gehad met een relatietherapeut en binnenkort gaan we ook samen.
Herkent iemand dit?
Heeft iemand tips of inzichten voor mij, of wil er iemand met mij van gedachten wisselen hierover?
Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Werd je in het begin van de relatie wel opgewonden van je man of is die fysieke klik er nooit geweest?
Alle reacties Link kopieren
Weet jouw man dat je al een paar keer iets met een andere man hebt gehad? en zo ja hoe was zijn reactie? Waarom mis je de aantrekkingskracht naar of bij hem, is hij lichaamlijk veel veranderd, sleur? of minder enthousiast naar jou toe? Misschien als de rest van de relatie erg fijn is, de relatie op sexueel gebied open gegooid kan worden op een eerlijke manier, wie weet heeft hij ook wel behoefte daar aan, er zijn zoveel vormen mogelijk als beiden er een weg in kunnen vinden.
Weet de relatietherapeut dat je met andere mannen bent geweest?
En weet je man dit?
Anders lijkt het me een lastig en onoprecht gesprek worden.
Is een open huwelijk iets dat bij je past? Hoewel…dat heeft ook alleen kans van slagen met een sterke vertrouwensband die misschien beschadigd is omdat je al met andere mannen bent gegaan.
Wat heb jij gedaan om jullie relatie spannender en opwindender te maken?
En weet jouw man dat je vreemdgaat?
Giet je huwelijk in een andere vorm . een open vorm
Alle reacties Link kopieren
https://www.psychologiemagazine.nl/advi ... -mijn-man/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk zal heus wel iemand dat herkennen. Maar 'ik mis iets' is een lastige. Ik mis ook wel wat dingen bij mijn man; ik hou veel van hem, maar hij is niet perfect en ik uiteraard ook niet. Ik neem hem zoals hij is, maar dat neemt niet weg dat ik wat kleine aanpassinkjes zou hebben gedaan als dat zou kunnen. Niemand is perfect.
Maar als je geen aantrekkingskracht voelt, wordt het wel een beetje moeilijk. Want je vindt die aantrekkingskracht dusdanig belangrijk dat je vreemdgaat om het toch te ervaren.
Waarom voel je je niet aangetrokken tot je man?
Was dat vroeger wel zo?
Weet hij dat van je? Weet hij van je vreemdgaan?
Wat wil je bereiken met de relatie therapie?

Kortom, eigenlijk teveel vragen om er nu iets zinnigs over te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Voelt je man zich wel aangetrokken tot jou? Of is er geen sprake van een seksleven?
Alle reacties Link kopieren
Logisch ook om het nu ineens heel erg te missen ( die drie koters heb je ook niet onbevlekt ontvangen ) nadat je vreemd bent gegaan. Hoe moet een door en door vertrouwde man daar aan gaan tippen ?
Je man zal ook opgewondener raken van een paar vreemde tieten dan van de jouwe.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat je niet ooit die lieve, leuke, gevoelige, intelligente man gaat missen... en dan zit je daar met je geile seks.
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
27-07-2021 16:47
Hoop dat je niet ooit die lieve, leuke, gevoelige, intelligente man gaat missen... en dan zit je daar met je geile seks.
Ach, co ouderschap ( en dus kinderloze dagen ) in combinatie met geile seks zal best voor een tijdje leuk zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt voor mij alsof het in de slaapkamer erg saai geworden is. Iedereen heeft behoefte aan spanning en dat soort zaken.

Handboeien regelen, blinddoek etc. Maak er iets van. Vertel hem dat je het nodig hebt dat hij eens uit de comfort zone gaat.

Communicatie is belangrijk, ook over de seks.

En tja, vertel hem dat je bent vreemdgegaan want je moet wel eerlijk zijn en hem de kans geven of hij wel of niet met je verder wil.
Alle reacties Link kopieren
Nou hè wat toevallig
23 jaar en 3 kinderen, ben je constant zwanger geweest de laatste jaren en daarvoor was je nog een kind. Dus ja, snap wel dat je een stuk ontwikkeling hebt gemist.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
27-07-2021 17:11
23 jaar en 3 kinderen, ben je constant zwanger geweest de laatste jaren en daarvoor was je nog een kind. Dus ja, snap wel dat je een stuk ontwikkeling hebt gemist.

Effe goed lezen: ze heeft 23 jaar de relatie.
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
27-07-2021 17:11
23 jaar en 3 kinderen, ben je constant zwanger geweest de laatste jaren en daarvoor was je nog een kind. Dus ja, snap wel dat je een stuk ontwikkeling hebt gemist.
23 jaar getrouwd
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
27-07-2021 17:11
23 jaar en 3 kinderen, ben je constant zwanger geweest de laatste jaren en daarvoor was je nog een kind. Dus ja, snap wel dat je een stuk ontwikkeling hebt gemist.
Ze zijn 23 jaar samen toch?
Alle reacties Link kopieren
How about eerst aan je man vertellen dat je al meerdere keren vreemd bent gegaan? Wie weet heeft jouw man dan al totaal geen zin meer om überhaupt aan jullie relatie te werken.

Waar is het trouwens fout gegaan dat je het buiten de deur bent gaan zoeken in plaats van eerst samen met je man te kijken hoe jullie relatie verbeterd kan worden?

Hoe dan ook nu eerst met je man praten. Hoe ziet hij jullie relatie? Wil hij dat er dingen veranderen en hoe wil hij daaraan werken? Wat moet er voor jullie beide anders om het weer succesvol te maken? Wat zijn jullie bereid om te doen qua inzet, tijd en moeite? Al deze vragen zijn natuurlijk pas van belang als je man ondanks jouw vreemdgaan met je verder wil.
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je als morgen je man op die anderen uitkomt?

Wil je er dan nog voor vechten?
Of geef je het gelijk op?


En ga je in relatie-therapie eerlijk zijn?
Of die anderen maar gewoon verzwijgen?
Terwijl ze wel belangrijk zijn.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Yildizlar2 schreef:
27-07-2021 17:14
23 jaar getrouwd
Oh ik las 23 jaar, samen met mijn man 3 kinderen

Maar er staat dus eigenlijk; 23 jaar samen met mijn man, 3 kinderen
Alle reacties Link kopieren
Die twijfels had je beter eerst met je man kunnen bespreken, voordat je meermaals vreemdging.
Nu heb je denk ik namelijk echt problemen in je relatie, je man moet dit wel weten als je serieus met hem door wilt en serieus eraan werken wil.
Alle reacties Link kopieren
tja het klinkt misschien cru maar ik zou geen relatie kunnen hebben (en al helemaal niet langdurig!) met iemand met wie ik dat niet voel. Dat heet voor mij "vriendschap". Was die opwinding er in het begin wel? Dat lijkt me essentieel. Of is hij er nooit geweest?
Niet vervelend bedoelt, maar er zijn legio vriendelijke, gevoelige en intelligente mannen. Maar een seksuele klik is wel belangrijk. En het lijkt me ook dat je niet nog de rest van jullie leven vreemd wil blijven gaan, toch? Dat moet je jezelf, de kinderen en je man niet aan willen doen..
Kattentuintje schreef:
27-07-2021 17:14
Effe goed lezen: ze heeft 23 jaar de relatie.
Oh ja, vond het al bijzonder :proud: :facepalm:
justagirly schreef:
27-07-2021 17:43
Die twijfels had je beter eerst met je man kunnen bespreken, voordat je meermaals vreemdging.
Nu heb je denk ik namelijk echt problemen in je relatie, je man moet dit wel weten als je serieus met hem door wilt en serieus eraan werken wil.
Precies dit ja....

En daarnaast is het gras altijd groener aan de overkant, en als je daar dan bent blijkt het maar al te vaak kunstgras te zijn...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven