Daten en soms wel soms niet vlinders

31-07-2021 14:55 52 berichten
Ik wil gewoon even van mij afschrijven, vandaar dat ik dit topic geopend heb.

Momenteel ben ik aan het daten met iemand die 5 jaar ouder is dan ik. Ik ben zelf een jonge vrouw van 22 en date dus met iemand van 27. We hebben elkaar drie weken geleden via Tinder ontmoet en sindsdien spreken we elkaar dagelijks. Meestal via app, zo nu en dan videobellen we met elkaar. Ik heb nog nooit een date gehad waarmee ik zoveel gemeen had. We hebben heel veel dezelfde interesses en de dingen waarin wij weer van elkaar verschillen, sluiten weer perfect op elkaar aan.
Vorige week zondag hebben we elkaar voor het eerst echt gezien. De date was 'perfect'. Ik ben een hele dag bij hem geweest en ging in de avond weer naar huis. Ik voelde me bij hem op mijn gemak. Ik was nog niet zozeer hotel de botel, maar het voelde allemaal wel goed. In de dagen daarop voelde ik voor het eerst in mijn leven een gigantische spanning in mijn buik op een manier zoals ik dat zelf nog niet kende, had ik minder eetlust en verlangde ik enorm naar hem. Ik heb sowieso nog niet veel ervaring met daten en relaties aangaan, dus dit is allemaal wel voor mij nieuw.
Maar nadat we gisteren maar liefst 4 uur hebben gevideobeld is dat gevoel weer zo goed als weg. Het gesprek was leuk, maar de eerste kleine twijfelmomentjes kwamen alweer naar boven. Ondertussen weet ik dat hij helemaal hotel de botel van me is. Er is niemand in zijn omgeving waar hij nog niet mijn naam heeft laten vallen.. En dat terwijl we pas 1 serieuze date hebben gehad.
Hij heeft echt alles wat ik in een (toekomstige) relatie zoek. Een leuk gezicht, hij is lief, geduldig, zorgzaam, een echte gentle man, denkt niet alleen aan zijn eigen behoeften, veel toekomstdromen, een goede baan, dezelfde muzieksmaak, dezelfde hobby's en interesses.. En daarnaast was er vorige week wel echt een flinke aantrekkingskracht van beide kanten.

En toch, toch begin ik nu alweer te twijfelen. Ik ben denk ik vooral bang dat ik hem teleur ga stellen. Hij is al echt volwassen, werkt fulltime, heeft een eigen appartement, spreekt zijn toekomstdromen nu al ontzettend uit (huisje boompje beestje kindje). En praat nu al over zijn toekomst waarin ik ook deelneem. Ik studeer nog, woon op kamers en heb na mijn studie een gigantische studieschuld. Dit alles weet hij wel en hij geeft aan dat hij dit niet erg vindt. Maar soms denk ik dat het allemaal wat te snel gaat. We zijn echt nog niet samen het bed in beland en hij geeft ook aan dat hij mij hierin alle ruimte gunt. Hij wil niet verder gaan als ik dat nog niet wil en wil net zolang blijven wachten tot het voor mij goed voelt.
Morgen spreken we voor het eerst bij mij (in de stad) af... En hoewel ik er ergens wel zin in heb en de spanning in mijn buik weer iets toeneemt, zie ik er voor het eerst ook een beetje tegenop.
Herkennen jullie zoiets? Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
LadyLola schreef:
04-08-2021 06:22
Voor mij is de vonk, chemie, vlinders, verliefdheid wel een must.
Ik heb twee langere relaties gehad, dik 8 jaar alleen geweest (bewust voor de rust en mijn kinderen)

Heb in die tijd wel een aantal keer gedate, maar voelde dan niks.

Inmiddels ben ik een jaar samen met mijn huidige vriend en bij hem had ik meteen een klik, en toen we elkaar voor het eerst zagen was die klik er ook.
Pas rond de derde date sloegen de vonken er vanaf en dat werd alleen maar meer.
Knikkende knieën verliefd was ik, alles erop en er aan.
En nog voel ik vaak vlinders naast dat er houden van bij is gekomen voel ik nog dagelijks een fladderende vlinder of liefde zo je het noemen wil
In minder heftige mate natuurlijk, verliefd zijn in het prille begin is ook de spanning, tikkeltje onzekerheid, vind hij mij net zo leuk als ik hem dat gebeuren.

Voor mij is verliefdheid dus wel een must om in ieder geval verder te onderzoeken of iets meer kan worden.

Nu word ik niet snel verliefd, drie keer en de vorige keren was dat bij mijn voorgaande relaties.

Het is geen garantie, maar het gevoel zoals ik aangaf is voor mij wel belangrijk.

Maar ook dit geldt natuurlijk niet voor iedereen.

Voelt het goed om verder te daten? zo ja ga je lekker door en kijk je waar het heengaat.

Geniet van de dates, luister naar je gevoel en spreek dat ook naar hem uit.

Dat er een vonk o.i.d. moet zijn snap ik wel. Wanneer ik vanaf het begin geen bepaalde klik voel, is het voor mij wel gelijk einde verhaal. Op dit moment voel ik wel echt een klik en dus ook een fysiele en emotionele aantrekkingskracht. Maar écht verliefd zijn, 24/7 aan hem denken en hem enorm missen als ik hem een paar dagen niet kan zien.. Nee, dat heb ik (nog) niet. En dan denk ik.. Is dat erg? Of ontstaat dat nog? En ik denk dat ik daar uiteindelijk alleen een antwoord op krijg als ik hem vaker ga zien🤭
Alle reacties Link kopieren
Huismus1999 schreef:
04-08-2021 23:24
Dat er een vonk o.i.d. moet zijn snap ik wel. Wanneer ik vanaf het begin geen bepaalde klik voel, is het voor mij wel gelijk einde verhaal. Op dit moment voel ik wel echt een klik en dus ook een fysiele en emotionele aantrekkingskracht. Maar écht verliefd zijn, 24/7 aan hem denken en hem enorm missen als ik hem een paar dagen niet kan zien.. Nee, dat heb ik (nog) niet. En dan denk ik.. Is dat erg? Of ontstaat dat nog? En ik denk dat ik daar uiteindelijk alleen een antwoord op krijg als ik hem vaker ga zien🤭
Dat is zeker waar, ga lekker daten en dan kom je er vanzelf wel achter.
Ik werd echt verliefd tijdens de derde date en na die date was bij mij (en bij hem ook) de vonk zo aan het knetteren dat ik 24/7 aan niets anders meer kon denken.

Wanneer zie je hem weer?
LadyLola schreef:
05-08-2021 05:54
Dat is zeker waar, ga lekker daten en dan kom je er vanzelf wel achter.
Ik werd echt verliefd tijdens de derde date en na die date was bij mij (en bij hem ook) de vonk zo aan het knetteren dat ik 24/7 aan niets anders meer kon denken.

Wanneer zie je hem weer?
Dan ben ik heel benieuwd hoe mijn derde date gaat, haha.
Ik zie hem zondag weer! :)
Alle reacties Link kopieren
Huismus1999 schreef:
05-08-2021 08:33
Dan ben ik heel benieuwd hoe mijn derde date gaat, haha.
Ik zie hem zondag weer! :)
Leuk, laat je weten hoe het is geweest?
LadyLola schreef:
05-08-2021 14:13
Leuk, laat je weten hoe het is geweest?
Yes, ga ik zeker doen!
Alle reacties Link kopieren
Ben zo benieuwd!
Ben weer thuis na onze derde date! Eigenlijk ging het heel erg goed. Gisteren hebben we vooral rustig aangedaan. Lekker tegen elkaar aankruipen, knuffelen, zoenen.. spellen spelen en samen gekookt. Aangezien we tijd tekort kwamen en er heel veel treinen waren uitgevallen heb ik vannacht bij hem geslapen (had ik me ergens al op voorbereid🤭). We sliepen samen in zijn bed en dit lag eigenlijk best wel comfortabel. We doen het rustig aan dus nee, we hebben (nog) geen seks gehad. Het samen met hem zijn en in elkaars armen liggen vind ik erg prettig. Alles voelt bij hem heel vertrouwd en totaal niet ongemakkelijk. Alles gaat zo goed als natuurlijk.
Toch was ik vanmorgen ook weer blij toen ik naar huis ging. Nu ben ik weer thuis. Ik ben best wel moe, maar voel me verder wel goed.
Maar hem écht missen? Nee, dat heb ik nu niet. Ik vind het eigenlijk wel lekker dat ik nu weer even mijn eigen ding kan doen. Even geen mensen om mij heen.
Hij is mega aanhankelijk. Kusje tussendoor hier, knuffel tussendoor daar. En hoewel dit fijn voelt, ben ik minder aanhankelijk. Van mij hoef ik hem niet elke minuut aan te raken. Daarnaast is hij zoooo lief. Dat ik het haast 'te' lief vindt.
Ik ga de handdoek nog niet in de ring gooien, maar ik vind het wel moeilijk om te beslissen wat ik hier nu precies mee wil. Er is een aantrekkingskracht, emotionele binding en we hebben enorm veel overeenkomsten. Het plaatje 'klopt' grotendeels... En toch heb ik het gevoel dat ik iets mis. Die 'vonk' voel ik nog steeds niet, ondanks ik volgens hem wel verliefd overkom. Ik heb hem wel verteld dat ik hem zaterdag weer ga zien (date night) en we gaan over een paar weken samen een dagje weg (dit hebben we al vastgelegd aangezien we moesten reserveren).
Maar ik ben wel echt heel benieuwd hoe dit af gaat lopen. Het is dus leuk en we hebben het fijn samen, maar toch ben ik nog niet 100% enthousiast...
Alle reacties Link kopieren
Ja jee ik vind je ook niet verliefd of dol enthousiast overkomen. Daar is natuurlijk niks mis mee, het kan er ook gewoon niet inzitten.

Ik heb eenzelfde gevoel ooit eens bij iemand gehad, leuke vent lief alles op de rit het theoretische plaatje klopte, fijne seks zelfde interesses. Heb het echt geprobeerd.
Hij was wel echt heel erg verliefd op mij, ik werd het niet op hem, het kwam gewoon niet.
Ergens voelde dat wel raar,immers het hele plaatje leek te kloppen.

Heb wat langer gedate met hem en echt een leuke tijd gehad, maar die vonk bleef weg. Ik voelde eerder vriendschap een bepaalde verbondenheid, maar zelfs niet een heel klein beetje verliefdheid. Ik heb toen een tijdje gedacht " misschien is dat helemaal niet nodig, misschien word ik wel helemaal niet meer verliefd, misschien is dit wel beter "

Maar het voelde niet meer oké ik voelde simpelweg bij lange na niet wat hij voor mij wel voelde.

Het doet me een beetje denken aan hoe jij je voelt en het omschrijft.

Nu weet ik of eigenlijk al een langere tijd, en helemaal wat ik voelde en nog voel bij mijn huidige vriend. Ik was zoals ik eerder aangaf bij de derde date compleet verliefd met alles erop en eraan (heel puberaal liefdesliedjes uit mijn jeugd, ja echt schaamrood op de kaken zitten zwijmelen bij " first time " van Robin Beck :-$ )

En nog voel ik het als ik naar hem kijk, aan hem denk tegen hem aan lig.

Voor mij staat vast dat wat ik voelde/voel bij mijn huidige vriend (wat geen garantie is voor de toekomst ) is wel zoals ik het voelen moet/wil.
LadyLola schreef:
09-08-2021 22:21
Ja jee ik vind je ook niet verliefd of dol enthousiast overkomen. Daar is natuurlijk niks mis mee, het kan er ook gewoon niet inzitten.

Ik heb eenzelfde gevoel ooit eens bij iemand gehad, leuke vent lief alles op de rit het theoretische plaatje klopte, fijne seks zelfde interesses. Heb het echt geprobeerd.
Hij was wel echt heel erg verliefd op mij, ik werd het niet op hem, het kwam gewoon niet.
Ergens voelde dat wel raar,immers het hele plaatje leek te kloppen.

Heb wat langer gedate met hem en echt een leuke tijd gehad, maar die vonk bleef weg. Ik voelde eerder vriendschap een bepaalde verbondenheid, maar zelfs niet een heel klein beetje verliefdheid. Ik heb toen een tijdje gedacht " misschien is dat helemaal niet nodig, misschien word ik wel helemaal niet meer verliefd, misschien is dit wel beter "

Maar het voelde niet meer oké ik voelde simpelweg bij lange na niet wat hij voor mij wel voelde.

Het doet me een beetje denken aan hoe jij je voelt en het omschrijft.

Nu weet ik of eigenlijk al een langere tijd, en helemaal wat ik voelde en nog voel bij mijn huidige vriend. Ik was zoals ik eerder aangaf bij de derde date compleet verliefd met alles erop en eraan (heel puberaal liefdesliedjes uit mijn jeugd, ja echt schaamrood op de kaken zitten zwijmelen bij " first time " van Robin Beck :-$ )

En nog voel ik het als ik naar hem kijk, aan hem denk tegen hem aan lig.

Voor mij staat vast dat wat ik voelde/voel bij mijn huidige vriend (wat geen garantie is voor de toekomst ) is wel zoals ik het voelen moet/wil.
Dankjewel! Wat jij inderdaad omschrijft, zo voelt mijn huidige situatie ook echt. Helaas eigenlijk, want ik wil hem eigenlijk zo graag heel erg leuk vinden (misschien dat het daarom ook niet lukt). Ik kan gewoon nauwelijks geloven dat ik op dit moment iemand heb ontmoet waarmee ik zoveel gemeen heb. Dat is mij oprecht nog nooit overkomen. Des te meer ik er ook van baal! Als ik niet perse die vonk nodig had gehad, was dit ook prima geweest. Maar zoals hij mij ziet (vlinders en al), zo zie ik hem (op dit moment) helaas niet. En doordat het niet 'gelijk' is, voelt het voor mij niet eerlijk tegenover hem.

Nadat hij weer tich appjes had gestuurd vanmorgen (we konden/kunnen uren appen met elkaar zonder dat het saai werd/wordt) ben ik eerlijk naar hem geweest. Tsja, via app.. Ik vind het niet zo chic, maar het voelde alsof ik anders met tegenzin op zijn enthousiaste, oprecht lieve, berichten moest antwoorden.
Hij gaf toe dat het wel als een bom bij hem insloeg. Hij had dit écht niet zien aankomen... Ik denk ook echt dat ik hem hier enorm mee geraakt heb. En daar voel ik me dan ook weer schuldig over. Misschien had ik al meer moeten 'hinten' tussendoor en hem minder bevestiging moeten geven... Anderzijds heb ik wel meerdere keren aangegeven dat ik niet zo goed weet wat ik voel en dat ik ook nog niet zo goed weet of ik wel écht verliefd ben.

Het feit dat hij enorm op de feiten vooruit liep en mij al zowat aan iedereen (zijn familie en vrienden) had voorgesteld en ze ook elke date weer op de hoogte houdt, benauwde mij het meest. Hij is gewoon een enorm enthousiast persoon. Zo is hij met alles. Maar het voelt voor mij op dit moment alsof er een enorme druk is gelegd op dit daten. Het gevoel dat het 'moet' slagen... Want ja, 'wat denkt zij omgeving anders wel niet over mij!?' Aangezien hij al zoveel over mij verteld heeft... Dat laatste is natuurlijk niet zo belangrijk, maar ik had dit liever eerst gewoon even met hem alleen ontdekt, zonder dat hij het meteen aan alles en iedereen had verteld.

Ik heb het daten nog niet helemaal afgekapt. Ik ben om eerlijk te zijn nog nooit écht verliefd geweest, dus ik weet niet wat ik mis.. En daarnaast geeft mijn gevoel vrijwel altijd aan dat ik iets moet afkappen (beeetje bindingsangst wel). Er is altijd wel weer een reden om een date af te kappen. Dus ik vraag mij af in hoeverre ik nu naar mijn gevoel moet luisteren. Of dat ik beter mijn verstand kan volgen die zegt dat ik het nog even aan moet zien.

Ik heb nu om 2 dagen 'time out' gevraagd. Gewoon om even tot mijzelf te komen en om na te gaan wat ik nu daadwerkelijk voor hem voel. Ik heb nauwelijks de tijd gehad om over onze situatie na te denken en er bij stil te staan. We appen al weken elke dag uren, sliepen al een maand niet voor 1 uur 's nachts.
Door even niet te appen geef ik mijzelf meer ruimte en rust. Over een paar dagen benader ik hem weer... En dan kijk ik wel wat ik nog echt voor hem voel, of niet voel...
Alle reacties Link kopieren
Huismus1999 schreef:
31-07-2021 16:14
Ja het gaat inderdaad wel wat snel. Ben benieuwd hoe dat morgen is en hoe het dan gaat.
De meesten hebben inderdaad een studieschuld en op zich is dat voor mij ook geen probleem. Maar ik ga me dan met hem vergelijken (wat ik niet moet doen) en dan denk ik wel van ja, wat heb ik hem nou te bieden? Oké, veel liefde als alles goedgaat. Maar verder is mijn leefomgeving compleet anders dan die van hem. Ik ben bang dat hem dat gaat tegenstaan (terwijl hij totaal niet uit een omgeving komt waar men gestudeerd heeft).
Waarom betrek jij het op jezelf? Dat jij niet goed genoeg bent voor hem?

Denk eerder dat je een beetje bent afgeknapt dat hij na 1 date in een sneltreinvaart gaat. Mag je elkaar even leren kennen maar voor hem is alles al in kannen en kruiken na 1 date.

Ik zou dit echt een red flag vinden en volgens mij vind jij dat ook.
Alle reacties Link kopieren
Huismus1999 schreef:
10-08-2021 16:58
Dankjewel! Wat jij inderdaad omschrijft, zo voelt mijn huidige situatie ook echt. Helaas eigenlijk, want ik wil hem eigenlijk zo graag heel erg leuk vinden (misschien dat het daarom ook niet lukt). Ik kan gewoon nauwelijks geloven dat ik op dit moment iemand heb ontmoet waarmee ik zoveel gemeen heb. Dat is mij oprecht nog nooit overkomen. Des te meer ik er ook van baal! Als ik niet perse die vonk nodig had gehad, was dit ook prima geweest. Maar zoals hij mij ziet (vlinders en al), zo zie ik hem (op dit moment) helaas niet. En doordat het niet 'gelijk' is, voelt het voor mij niet eerlijk tegenover hem.

Nadat hij weer tich appjes had gestuurd vanmorgen (we konden/kunnen uren appen met elkaar zonder dat het saai werd/wordt) ben ik eerlijk naar hem geweest. Tsja, via app.. Ik vind het niet zo chic, maar het voelde alsof ik anders met tegenzin op zijn enthousiaste, oprecht lieve, berichten moest antwoorden.
Hij gaf toe dat het wel als een bom bij hem insloeg. Hij had dit écht niet zien aankomen... Ik denk ook echt dat ik hem hier enorm mee geraakt heb. En daar voel ik me dan ook weer schuldig over. Misschien had ik al meer moeten 'hinten' tussendoor en hem minder bevestiging moeten geven... Anderzijds heb ik wel meerdere keren aangegeven dat ik niet zo goed weet wat ik voel en dat ik ook nog niet zo goed weet of ik wel écht verliefd ben.

Het feit dat hij enorm op de feiten vooruit liep en mij al zowat aan iedereen (zijn familie en vrienden) had voorgesteld en ze ook elke date weer op de hoogte houdt, benauwde mij het meest. Hij is gewoon een enorm enthousiast persoon. Zo is hij met alles. Maar het voelt voor mij op dit moment alsof er een enorme druk is gelegd op dit daten. Het gevoel dat het 'moet' slagen... Want ja, 'wat denkt zij omgeving anders wel niet over mij!?' Aangezien hij al zoveel over mij verteld heeft... Dat laatste is natuurlijk niet zo belangrijk, maar ik had dit liever eerst gewoon even met hem alleen ontdekt, zonder dat hij het meteen aan alles en iedereen had verteld.

Ik heb het daten nog niet helemaal afgekapt. Ik ben om eerlijk te zijn nog nooit écht verliefd geweest, dus ik weet niet wat ik mis.. En daarnaast geeft mijn gevoel vrijwel altijd aan dat ik iets moet afkappen (beeetje bindingsangst wel). Er is altijd wel weer een reden om een date af te kappen. Dus ik vraag mij af in hoeverre ik nu naar mijn gevoel moet luisteren. Of dat ik beter mijn verstand kan volgen die zegt dat ik het nog even aan moet zien.

Ik heb nu om 2 dagen 'time out' gevraagd. Gewoon om even tot mijzelf te komen en om na te gaan wat ik nu daadwerkelijk voor hem voel. Ik heb nauwelijks de tijd gehad om over onze situatie na te denken en er bij stil te staan. We appen al weken elke dag uren, sliepen al een maand niet voor 1 uur 's nachts.
Door even niet te appen geef ik mijzelf meer ruimte en rust. Over een paar dagen benader ik hem weer... En dan kijk ik wel wat ik nog echt voor hem voel, of niet voel...
hij dendert als een trein over je heen zeker als je wel hebt aangegeven hoe jij je voelt. Aub hou op met schuld bij jezelf te zoeken, stop met pleasen, dit is het gewoon niet voor jou.

Je legt het uit dat hij zo lief is en bladiebladie bla op mij komt hij opdringerig en benauwend over.
Sjaantje37 schreef:
10-08-2021 17:08
hij dendert als een trein over je heen zeker als je wel hebt aangegeven hoe jij je voelt. Aub hou op met schuld bij jezelf te zoeken, stop met pleasen, dit is het gewoon niet voor jou.

Je legt het uit dat hij zo lief is en bladiebladie bla op mij komt hij opdringerig en benauwend over.
Daar heb je gelijk in. Het gevoel is er nu niet, daar kan ik niks aan veranderen.
Ik kan me ook voorstellen dat hij in mijn tekst opdringerig en benauwend overkomt. Zo voelt het ook voor mij en zo komt hij ook over, anderzijds weet ik ook dat hij het absoluut niet op die manier bedoelt (heeft). Mijn keuze respecteert hij volledig. Hij gaf wel al in het begin aan dat hij het moeilijk vind om in te schatten hoe ver hij op bepaalde momenten kan gaan (dit kan hij in bed overigens wel goed inschatten. Daar vertoond hij absoluut geen haast). En nee, ik heb niet elk uur verteld wat ik van hem vind, maar anderzijds weet je het soms ook gewoon niet en wil je er ook gewoon even rustig de tijd voor nemen.
Alle reacties Link kopieren
Hij komt erg opdringerig over, ook al bedoelt hij het goed.
Zo krijg jij niet de tijd om rustig te kijken en te voelen of hij iets voor je is of niet.
Ik heb in het verleden ook eens met zo iemand gedate. Prima kerel, maar erg aanhankelijk en al snel hotel de botel op mij. Dit benauwde mij enorm.

Het feit dat dit als een bom bij hem insloeg zegt ook al veel vind ik. Hij leest en hoort jou daarin totaal niet.

Dus ik denk dat jij heel goed weet wat je moet doen ;-)
Alle reacties Link kopieren
bicyclegirl schreef:
11-08-2021 18:08
Hij komt erg opdringerig over, ook al bedoelt hij het goed.
Zo krijg jij niet de tijd om rustig te kijken en te voelen of hij iets voor je is of niet.
Ik heb in het verleden ook eens met zo iemand gedate. Prima kerel, maar erg aanhankelijk en al snel hotel de botel op mij. Dit benauwde mij enorm.

Het feit dat dit als een bom bij hem insloeg zegt ook al veel vind ik. Hij leest en hoort jou daarin totaal niet.

Dus ik denk dat jij heel goed weet wat je moet doen ;-)
Ach, opdringerig, hij klinkt vooral erg verliefd. Aangezien mannen net mensen zijn, willen die ook nog wel eens uit de bocht vliegen bij het ongetwijfeld goedbedoeld tonen van hun enthousiasme in dit soort situaties. Als de hevigheid van gevoelens wederzijds waren geweest, was er met geen woord gerept over eventuele opdringerigheid, maar helaas loopt het vaak anders. En dat is ook helemaal niet erg, daar leren we van. ;-)

TO; Je hebt je gevoelens eerlijk uitgesproken, dat is pijnlijk (voor hem), maar meer dan dat kun je m.i. niet doen hoor. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind hem ook nogal opdringerig overkomen. Met zijn enthousiasme zet hij jou erg onder druk. Verder stoort het mij dat hij zegt dat je zo verliefd naar hem kijkt, terwijl jij aangeeft geen verliefde gevoelens te hebben. Weet hij beter wat jij voelt dan jijzelf?
Alle reacties Link kopieren
DillKarlings schreef:
11-08-2021 18:46
Ach, opdringerig, hij klinkt vooral erg verliefd. Aangezien mannen net mensen zijn, willen die ook nog wel eens uit de bocht vliegen bij het ongetwijfeld goedbedoeld tonen van hun enthousiasme in dit soort situaties. Als de hevigheid van gevoelens wederzijds waren geweest, was er met geen woord gerept over eventuele opdringerigheid, maar helaas loopt het vaak anders. En dat is ook helemaal niet erg, daar leren we van. ;-)

TO; Je hebt je gevoelens eerlijk uitgesproken, dat is pijnlijk (voor hem), maar meer dan dat kun je m.i. niet doen hoor. :)
Hahaha ja, zo kun je het ook zeker zien! Maar als een man, ondanks dat ik zeg dat ik rustig aan wil doen, wel de hele familie inlicht, verliefd kijkt etc, komt dat voor mij opdringerig over.
Ook omdat ze elkaar nog maar een paar keer hebben gezien en hij dus zo hard van stapel loopt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu TO?
Sjaantje37 schreef:
12-08-2021 09:06
Hoe is het nu TO?
Ik ben een beetje in de war. Aan de ene kant wil ik het nog 1 kans geven omdat ik denk dat als we het rustiger aan hadden gedaan, hier wel iets moois uit zou kunnen bloeien.
Anderzijds weet ik nu hoe 'schreef' onze verhoudingen zijn. Ik voel (nog) niet wat hij voelt. Ik ben ontzettend moe ook en zie nu zelfs een beetje tegen zaterdag op (we zouden dan afspreken). Ik vind het ook moeilijk, want stel we spreken zaterdag wel af, hoever kan hij/ik dan gaan. Nu was het al steeds kusje hier, knuffel daar.. En ja, daar ging ik net zo goed in mee. Maar ik heb daar nu even geen behoefte aan. Ik merk echt dat ik nu enorm terugdeins. Ik heb hem wel beloofd om vandaag een appje te sturen met hoe en wat, maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet sturen...
Alle reacties Link kopieren
Hij vliegt wel erg hard. Alleen het uitgebreid over je hebben met familie enz.
Mij zou dat ook wel benauwen hoor.
Ik was op mijn huidige vriend knetter verliefd, maar hield dat wel vooral bij mezelf op een enkele vriendin na.
Daarnaast wilde ik vooral peilen bij vriend, toen date, hoe hij er in stond, voor ik zelf mijn gevoel meer prijs gaf. Dat ik hem meer dan leuk vond wist hij wel, andersom ook.
Maar in het begin dat al zo specifiek en van de daken schreeuwen, nee.

Je bent nooit verliefd geweest, als je het bent, herken je het wel hoor.

Dat schuldgevoel herken ik ook wel een beetje, maar ja kom op zeg, de ander loopt zo hard van stapel en ziet vooral wat hij wil zien ( roze bril) hij wil ook zien dat jij verliefd bent.

De eerder omschreven vergelijkbare situatie, die man voelde mijn " ik ben niet verliefd, ik twijfel, ik weet het niet " voelde dat ook als slag bij heldere hemel.

Logisch de ander zit op een heel ander level verliefdheid, en kan zich dan bijna niet voorstellen dat jij niet hetzelfde voelt. Tja en dat ligt bij de ander, niet bij jou.

Jouw gevoel geeft eigenlijk duidelijk aan hoe de vlag erbij hangt.

Zelf zou ik het hierbij laten. Geen hand vol maar een land vol.
Alle reacties Link kopieren
bicyclegirl schreef:
12-08-2021 08:56
Hahaha ja, zo kun je het ook zeker zien! Maar als een man, ondanks dat ik zeg dat ik rustig aan wil doen, wel de hele familie inlicht, verliefd kijkt etc, komt dat voor mij opdringerig over.
Ook omdat ze elkaar nog maar een paar keer hebben gezien en hij dus zo hard van stapel loopt.
Oh ja, heb je zeker een punt hoor! Ik vraag me af of dat iets is dat je dan moet 'leren', ik denk dat ik vroeger ook een stuk 'enthousiaster' kon reageren bij iemand waarop ik verliefd was en andersom kan het mij nog steeds afschrikken als iemand te hard van stapel loopt.

De vraag die m.i. overblijft is of het wel een kans van slagen had gehad als de date in kwestie wat rustiger aan had gedaan.
DillKarlings schreef:
12-08-2021 10:32
Oh ja, heb je zeker een punt hoor! Ik vraag me af of dat iets is dat je dan moet 'leren', ik denk dat ik vroeger ook een stuk 'enthousiaster' kon reageren bij iemand waarop ik verliefd was en andersom kan het mij nog steeds afschrikken als iemand te hard van stapel loopt.

De vraag die m.i. overblijft is of het wel een kans van slagen had gehad als de date in kwestie wat rustiger aan had gedaan.
Ja dat is inderdaad nu iets waar ik een beetje naar aan het gissen ben🤭
Alle reacties Link kopieren
Huismus1999 schreef:
12-08-2021 09:24
Ik ben een beetje in de war. Aan de ene kant wil ik het nog 1 kans geven omdat ik denk dat als we het rustiger aan hadden gedaan, hier wel iets moois uit zou kunnen bloeien.
Anderzijds weet ik nu hoe 'schreef' onze verhoudingen zijn. Ik voel (nog) niet wat hij voelt. Ik ben ontzettend moe ook en zie nu zelfs een beetje tegen zaterdag op (we zouden dan afspreken). Ik vind het ook moeilijk, want stel we spreken zaterdag wel af, hoever kan hij/ik dan gaan. Nu was het al steeds kusje hier, knuffel daar.. En ja, daar ging ik net zo goed in mee. Maar ik heb daar nu even geen behoefte aan. Ik merk echt dat ik nu enorm terugdeins. Ik heb hem wel beloofd om vandaag een appje te sturen met hoe en wat, maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet sturen...
Oh lieverd, je voelt best een klik maar er is weinig chemie van jou uit naar hem. Je ziet er tegenop om hem te zien omdat je weet hoeveel energie dit kost.

Ik ben een soort van mijn ex aan het herontdekken wij dachten ook we zijn te snel gegaan en laten we het een keer opnieuw proberen maar ik ben er dus achter voor mezelf dat ik nooit echt verliefd op hem ben geweest maar zijn aandacht en liefde zo fijn vond. Maar het is niet eerlijk tegenover hem dus ik moet het hem gaan vertellen.

Daarom voel ik echt met jou mee, het is gewoon een fijne vent wel wat voortvarend maar een fijne vent in jouw ogen maar je voelt het gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Meid, fijn dat je zo’n klik voelt met deze man, maar het voelt alsof hij de laatste trein wil pakken, samen met jou in trouwkleding. Poeh, word er moe van.
Ook dat aanhankelijke, dat jij bijna “te” lief vindt, krijg ik persoonlijk de kriebels van.

Maar dat over geanalyseer van jou is ook niet helemaal relaxed, je moet soms ook dingen laten gebeuren en het komt zoals het komt.
En als je niet verder wil met hem, is er geen man overboord. Klinkt als een man die niet voor de eerste de beste trein springt als dat gebeurd.
Sjaantje37 schreef:
12-08-2021 10:46
Oh lieverd, je voelt best een klik maar er is weinig chemie van jou uit naar hem. Je ziet er tegenop om hem te zien omdat je weet hoeveel energie dit kost.

Ik ben een soort van mijn ex aan het herontdekken wij dachten ook we zijn te snel gegaan en laten we het een keer opnieuw proberen maar ik ben er dus achter voor mezelf dat ik nooit echt verliefd op hem ben geweest maar zijn aandacht en liefde zo fijn vond. Maar het is niet eerlijk tegenover hem dus ik moet het hem gaan vertellen.

Daarom voel ik echt met jou mee, het is gewoon een fijne vent wel wat voortvarend maar een fijne vent in jouw ogen maar je voelt het gewoon niet.
Dankjewel voor jouw verhaal! Zo is het inderdaad wel. Het is een fijne vent, zijn aandacht en liefde doen mij oprecht goed. En om eerlijk te zijn ben ik nog nooit iemand tegengekomen die ik al wel zo snel kon 'toelaten'. Ik ben meestal veel afwachtender en dat heb ik bij hem nooit gehad. Maar de echte chemie, die mis ik nu inderdaad wel.

Maar jij bent er nu dus achtergekomen dat het tussen jou en jouw ex niet werkt. Wanneer vertel je het hem?
WholeLottaLove schreef:
12-08-2021 10:49
Meid, fijn dat je zo’n klik voelt met deze man, maar het voelt alsof hij de laatste trein wil pakken, samen met jou in trouwkleding. Poeh, word er moe van.
Ook dat aanhankelijke, dat jij bijna “te” lief vindt, krijg ik persoonlijk de kriebels van.

Maar dat over geanalyseer van jou is ook niet helemaal relaxed, je moet soms ook dingen laten gebeuren en het komt zoals het komt.
En als je niet verder wil met hem, is er geen man overboord. Klinkt als een man die niet voor de eerste de beste trein springt als dat gebeurd.
Daar heb je ook absoluut een punt. Ik denk over alles veel te veel na. Doodvermoeiend wel😅 maar ja, hoe kun je dat minderen? Haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven