Romance van 3 jaar geleden

02-08-2021 10:44 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel zit ik in middenin mijn menstruatie dus ik ben wat sneller emotioneel dan normaal :-(

Ik wil onderstaand graag even kwijt:

Ongeveer 3 jaar geleden heb ik een intense kortstondige romance gehad met een man. In die tijd kwamen we bijna dagelijks bij elkaar over de vloer, deden we ook dingen samen buiten de deur, en was er ontzettend veel chemie en intimiteit tussen ons. Het was veel te veel in die korte tijd. Ik was dan ook waanzinnig verliefd.

Na ongeveer 2 maanden besloot hij uit ons contact te stappen en verdween ie met de noorderzon.
Ondanks dat ik nog vaak contact heb geprobeerd te zoeken - omdat ik er niks van begreep en ik met vraagtekens achterbleef - heeft hij nooit meer ergens echt op gereageerd. Ongeveer een jaar geleden heb ik het nog een keer geprobeerd, maar weer geen reactie.

Er is dus in feite van de één op andere dag nooit meer echt contact tussen ons geweest. Vooral het eerste half jaar had ik hier echt verdriet van.

Nu zijn we 3 jaar verder, maar gevoelsmatig heb ik hem nog steeds niet echt losgelaten. Hoe graag ik het ook wil :-(

Ik denk nog bijna dagelijks aan hem en dan koester ik ook die fijne maanden die we toen hadden.
Ik vraag me af waar die is en hoe het met hem gaat. Zou zo graag eens uit zijn mond willen horen, waarom die zo plotseling verdween.
Ik droom ervan hem weer eens ergens tegen te komen.

Er is gewoon nooit iets afgesloten.

Als ik met een man aan het daten ben, ben ik hem vaak met hem aan het vergelijken. Dan mis ik de chemie zo die ik met hem had.

Ik voel me zo stom dat ik hem na 3 jaar schijnbaar nog steeds niet heb losgelaten. Social media check doe ik gelukkig al maanden niet meer, daar ben ik nu heel streng in.

Is dit voor iemand herkenbaar en is er nog iets wat ik kan doen?

Ik voel me stom en machteloos en ik erger me aan het feit dat ie bijna dagelijks (even) in mijn hoofd zit.
Ik denk dat hij minder waarde hecht aan de momenten samen dan jij. Misschien was je gewoon een tussendoortje en heeft hij inmiddels een relatie.
Hij heeft het prima afgesloten, jij zelf nog niet.

Je hebt jezelf bepaald gedrag aangeleerd (zijn socials checken etc) en daar kan je ook weer vanaf stappen. Je kunt zelf de regie nemen over je eigen gedrag. Wil je weer met hem bezig zijn: ga dan wat anders doen. Neem een vriend/in in vertrouwen en laat die je "break-up buddy" zijn. Als je behoefte krijgt om hem te contacten, app je die persoon. Door het met anderen te delen verliest het lading.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je vooral het 'afsluiten' erg overschat. Zelfs als hij een reden had gegeven, had je die waarschijnlijk weggewuifd in je intense verliefdheid. Uiteindelijk kan het loslaten alleen vanuit jezelf komen.

Niet bot bedoeld maar hij heeft het afgekapt en nooit meer iets laten horen, veel duidelijker kun je het niet krijgen.
Alle reacties Link kopieren
HP2021 schreef:
02-08-2021 10:49
Hij heeft het prima afgesloten, jij zelf nog niet.

Je hebt jezelf bepaald gedrag aangeleerd (zijn socials checken etc) en daar kan je ook weer vanaf stappen. Je kunt zelf de regie nemen over je eigen gedrag. Wil je weer met hem bezig zijn: ga dan wat anders doen. Neem een vriend/in in vertrouwen en laat die je "break-up buddy" zijn. Als je behoefte krijgt om hem te contacten, app je die persoon. Door het met anderen te delen verliest het lading.
Dank je wel :-) Ik heb gelukkig geen behoefte meer om hem te contacten nadat ik een jaar geleden wéér geen reactie kreeg. Wel dus om aan hem te denken. Zelfs na te denken over waar ik hem mogelijk tegen zou kunnen komen. Echt verschrikkelijk..
Alle reacties Link kopieren
Patatje15 schreef:
02-08-2021 10:51
Ik denk dat je vooral het 'afsluiten' erg overschat. Zelfs als hij een reden had gegeven, had je die waarschijnlijk weggewuifd in je intense verliefdheid. Uiteindelijk kan het loslaten alleen vanuit jezelf komen.

Niet bot bedoeld maar hij heeft het afgekapt en nooit meer iets laten horen, veel duidelijker kun je het niet krijgen.
Klopt ook. Rationeel gezien is dat helemaal waar.
Alle reacties Link kopieren
Patatje15 schreef:
02-08-2021 10:51
Ik denk dat je vooral het 'afsluiten' erg overschat. Zelfs als hij een reden had gegeven, had je die waarschijnlijk weggewuifd in je intense verliefdheid. Uiteindelijk kan het loslaten alleen vanuit jezelf komen.

Niet bot bedoeld maar hij heeft het afgekapt en nooit meer iets laten horen, veel duidelijker kun je het niet krijgen.

Eens. Heel duidelijk en heel onaardig.
Misschien moet je dat ook meenemen in je gedachte over deze man. Hoe ontzettend onaardig en koud hij dit gedaan heeft.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Eigenlijk leg je de regie nu heel erg bij hem neer. "Als hij het maar zou komen afsluiten dan kan jij verder". In realiteit heb je zélf de regie over je eigen gedachten en gedrag. Je kunt dit!
Alle reacties Link kopieren
Lorrelies schreef:
02-08-2021 10:55
Eens. Heel duidelijk en heel onaardig.
Misschien moet je dat ook meenemen in je gedachte over deze man. Hoe ontzettend onaardig en koud hij dit gedaan heeft.
True true :-( het is natuurlijk ook een asshole om dat op die manier te doen. Ghosten en nergens meer op reageren. Ik realiseer me heel goed dat het natuurlijk een slappe zak is. Maar toch...

Hij blijft ergens op de achtergrond sudderen en wringen terwijl ie daar niet hoort.
Alle reacties Link kopieren
HP2021 schreef:
02-08-2021 10:58
Eigenlijk leg je de regie nu heel erg bij hem neer. "Als hij het maar zou komen afsluiten dan kan jij verder". In realiteit heb je zélf de regie over je eigen gedachten en gedrag. Je kunt dit!
Thanks voor je woorden. Maar hoe neem ik die regie als ik 'm ergens voel 'wringen'?
Alle reacties Link kopieren
Fitgirl schreef:
02-08-2021 11:00
True true :-( het is natuurlijk ook een asshole om dat op die manier te doen. Ghosten en nergens meer op reageren. Ik realiseer me heel goed dat het natuurlijk een slappe zak is. Maar toch...

Hij blijft ergens op de achtergrond sudderen en wringen terwijl ie daar niet hoort.
Dit is een ontkenning van de zin ervoor.

Niks maar toch. Het is een eikel. En het had voor hem niet dezelfde waarde als voor jou en hij heeft het respect niet voor je om je netjes te woord te staan.
Dat moet in je hoofd ipv het was bijzonder en fijn en wat een geweldige kerel. Dat was hij dus blijkbaar allemaal niet
lorrelies wijzigde dit bericht op 02-08-2021 11:14
0.89% gewijzigd
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat jullie romance een paar maanden geduurd heeft. Laten we het ruim nemen en zeggen zes. Dus hij heeft je zes maanden op handen gedragen en daarna 36 als minder dan poep onder zijn schoen.

Dan zit het dus niet in zijn geweldige persoonlijkheid dat je er nog niet los van bent, want die heeft hij simpelweg niet. Geen ruggengraat, geen ballen, geen karakter, geen fatsoen.

Het haakt dus ergens in jou. Vind je het moeilijk te verkroppen dat je een inschattingsfout hebt gemaakt?
Fitgirl schreef:
02-08-2021 11:02
Thanks voor je woorden. Maar hoe neem ik die regie als ik 'm ergens voel 'wringen'?
Door je te realiseren dat dat wringen in jezelf zit en niet in "jullie" of hem.
Alle reacties Link kopieren
Lorrelies schreef:
02-08-2021 11:04
Dit is een ontkenning van de zin ervoor.

Niks maar toch. Het is een eikel. En het had voor hem niet dezelfde waarde als voor jou en hij heeft het respect niet voor je om je netjes te woord te staan.
Dat moet in je hoofd ipv het was zinkwit en fijn en wat een geweldige kerel. Dat was hij dus blijkbaar allemaal niet
Klopt, dat respect had ie zeker niet. Echt helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
Weet je of hij wellicht gebonden was aan iemand anders op het moment van jullie romance? Dat idee krijg ik een beetje uit je verhaal. Ik kan het mis hebben hoor.
Alle reacties Link kopieren
Foutieve quote
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
sprankelend schreef:
02-08-2021 11:06
Je zegt dat jullie romance een paar maanden geduurd heeft. Laten we het ruim nemen en zeggen zes. Dus hij heeft je zes maanden op handen gedragen en daarna 36 als minder dan poep onder zijn schoen.

Dan zit het dus niet in zijn geweldige persoonlijkheid dat je er nog niet los van bent, want die heeft hij simpelweg niet. Geen ruggengraat, geen ballen, geen karakter, geen fatsoen.

Het haakt dus ergens in jou. Vind je het moeilijk te verkroppen dat je een inschattingsfout hebt gemaakt?
Dank je. Deze woorden heb ik ook even nodig hoor :-)

Ik heb een behoorlijke inschattingsfout gemaakt. Maar dat moeilijk verkroppen komt doordat ik hem geweldig vond in de tijd dat we elkaar zagen. Ik was zo blind van verliefdheid.

Ik mis vooral de intimiteit en chemie die we hadden.
Alle reacties Link kopieren
Hij wringt niet. Dat gebeurt in jouw hoofd. Of geloof je dat jullie een speciaal lijntje hebben?

Als je aan hem denkt, zeg stop en richt je bewust op iets anders. Aan hem denken is een gewoonte geworden. Die gewoonte kun je ook weer afleren.
aikidoka wijzigde dit bericht op 02-08-2021 11:19
0.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
02-08-2021 11:12
Weet je of hij wellicht gebonden was aan iemand anders op het moment van jullie romance? Dat idee krijg ik een beetje uit je verhaal. Ik kan het mis hebben hoor.
Heb ik ook vaak aan gedacht. Maar we zagen elkaar zovaak. Hij woonde ook alleen. En als we elkaar niet zagen, dan hadden we app contact. En ook dat was op bijna ieder mogelijk tijdstip.
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
02-08-2021 11:15
Hij wringt niet. Dat gebeurt in jouw hoofd. Of geloof je dat jullie een speciaal lijntje hebben?

Als je aan hem denkt, zeg stop en ticht je bewust op iets anders. Aan hem denken is een gewoonte geworden. Die gewoonte kun je ook weer afleren.
Het is een gewoonte geworden idd. Maar ook een verlangen die aan me trekt. Althans zo voelt dat.
Alle reacties Link kopieren
Eens met de voorgangers, ik denk dat het je helpt om het in een ander perspectief te zien. Dat van hem. Want jij romantiseert het enorm, terwijl het duidelijk voor hem niet zo veel betekende. Dat is hard, maar wellicht helpt het je als je dat inziet.
Het was voor hem duidelijk niet zo indrukwekkend als voor jou, anders had hij zich niet zo hufterig gedragen. Hij heeft je echt geschoffeerd, dat zou toch wel een beetje van de roze bril weg moeten nemen?
Alle reacties Link kopieren
Fitgirl schreef:
02-08-2021 11:16
Heb ik ook vaak aan gedacht. Maar we zagen elkaar zovaak. Hij woonde ook alleen. En als we elkaar niet zagen, dan hadden we app contact. En ook dat was op bijna ieder mogelijk tijdstip.
Ook dit, geen excuses of verklaringen zoeken. Hij is een eikel en heeft geen respect voor je. De chemie was blijkbaar niet wederzijds.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Fitgirl schreef:
02-08-2021 11:18
Het is een gewoonte geworden idd. Maar ook een verlangen die aan me trekt. Althans zo voelt dat.
Ook hier: je idealiseren het. Je maakt het groter en romantischer dan het was. Jij was stikverliefd. Hij niet, want hij heeft je na twee maanden bruut uit zijn leven geband zonder verklaring. Zie je niet dat hij dus eigenlijk een eikel was? Zie je niet dat het voor hem niet zo betekenisvol was? Zie je niet dat de meest voor de hand liggende verklaring is dat hij er gewoon geen reet om gaf?
Dat gebeurt. Dat is ontzettend rot. Maar door het zo te verheffen tot iets wat het niet was, blijf je zwelgen.
Alle reacties Link kopieren
HP2021 schreef:
02-08-2021 10:58
Eigenlijk leg je de regie nu heel erg bij hem neer. "Als hij het maar zou komen afsluiten dan kan jij verder". In realiteit heb je zélf de regie over je eigen gedachten en gedrag. Je kunt dit!
Eens. Afsluiting zit in jou, niet in hem.
Alle reacties Link kopieren
Fitgirl schreef:
02-08-2021 11:00
True true :-( het is natuurlijk ook een asshole om dat op die manier te doen. Ghosten en nergens meer op reageren. Ik realiseer me heel goed dat het natuurlijk een slappe zak is. Maar toch...

Hij blijft ergens op de achtergrond sudderen en wringen terwijl ie daar niet hoort.
Maar dat laat je zelf toe hè.
Dus als je aan hem denkt, leid jezelf af. Ga iets anders doen. Doe 20 squats, doe er 40. Dan krijg je wel andere gedachten (fuck moet ik weer squaten). Alle gedachten aan hem afkappen, op alle social media blokkeren, blokkeren op jouw telefoon of nog beter blokkeren en verwijderen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven