Mannen die een blauwtje hebben gelopen

03-08-2021 23:39 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je leert mensen kennen, waaronder mannen. Leuke en gezellige gesprekken, interessante discussies, een paar hints die je voor de zekerheid negeert omdat je niet helemaal zeker bent of het wel echt zo bedoeld is. Maar blijkt wel zo te zijn, en man spreekt zich uit maar je geeft aan dat het op die manier niet wederzijds is, en dán, dan wordt het contact steeds afstandelijker, stroever tot op een gegeven moment bij sommigen zelfs bot :whip: Terwijl ik denk: ik probeer er zo luchtig mogelijk over te doen en gewoon er overheen stappen.

Oké, ik heb er echt begrip voor, en het lijkt me echt niet leuk om aan de andere kant te staan. Maar wat een kleine ego's als ze door zo'n relatief lichte afwijzing al helemaal beledigd zijn en sommige je zelfs willen terugpakken door gemeen te doen, wat ze daarvoor absoluut niet waren @(

Dít gebeurt zó váák, mijn hele leven al. Herkent iemand dit?
Alle reacties Link kopieren
Vind het een beetje naïef om te verwachten dat een man vriendschap met je wil überhaupt.

De meeste mannen zitten niet te wachten op gezellig theedrinken met vriendinnen.

Ik ga er althans maar vanuit dat ik geen best buddies ga worden met de mannen in mijn omgeving. En heb nooit last van dat ze lomp tegen me doen etc. Wel eens iemand afgewezen (een buurman) en er is weinig veranderd ten opzichte van daarvoor.

Ik za wel hopeloos ouderwets zijn maar ik gedraag me uit principe enigszins gereserveerd richting een man. Toen ik jonger was had ik wel maatjes maar daarvan wist je ook als ze de kans krijgen zeggen ze geen nee, dus echte gelijkwaardige vriendschap zo ervaar ik het niet. Kan me voorstellen dat anderen hier anders in staan.
Alle reacties Link kopieren
Dat is helaas ook wel mijn ervaring.
Vriendschap met een man, nooit gehad, er kwam altijd een moment dat er meer werd 'verwacht'. Dus nee, ik vind het leuk als anderen zo'n vriendschap hebben hoor, maar heb het zelf nog niet meegemaakt.
Qua rare reacties op afwijzingen, check, ook meegemaakt, steeds weer voor de deur staan, lastigvallen over de telefoon, door je straat rijden, stalkerig gedrag dus. Waar ik vanaf kwam door een andere man, die even later ook niet accepteerde dat ik een relatie met hem niet zag zitten. Zucht.
Alle reacties Link kopieren
Als je iemand een blauwtje laat lopen dan is het toch logisch dat deze man afstand neemt. Kennelijk heb je geen interesse in hem dus waarom zou hij jou nog aandacht geven die hij beter aan iemand anders kan geven?

Dat hij rancuneus wordt en je wilt terugpakken dat is niet nodig uiteraard, maar ook die mannen (en vrouwen) zijn er nu eenmaal. De een pakt het sportiever op dan de ander.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
05-08-2021 09:58
Dat is helaas ook wel mijn ervaring.
Vriendschap met een man, nooit gehad, er kwam altijd een moment dat er meer werd 'verwacht'. Dus nee, ik vind het leuk als anderen zo'n vriendschap hebben hoor, maar heb het zelf nog niet meegemaakt.
Net hetzelfde hier, soms zelfs na jaren.
Alle reacties Link kopieren
hp_1989 schreef:
05-08-2021 11:34
Als je iemand een blauwtje laat lopen dan is het toch logisch dat deze man afstand neemt. Kennelijk heb je geen interesse in hem dus waarom zou hij jou nog aandacht geven die hij beter aan iemand anders kan geven?

Dat hij rancuneus wordt en je wilt terugpakken dat is niet nodig uiteraard, maar ook die mannen (en vrouwen) zijn er nu eenmaal. De een pakt het sportiever op dan de ander.

Voor jou kan interesse in het ander geslacht maar op één manier?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor.

Een keer iemand die ik vriendschappelijk kende en iets bij mij probeerde laten weten dat ik niet geïnteresseerd was. Vervolgens ging hij volledig uit zijn plaat en begon te roepen dat hij heel veel geld had en een hele mooie auto en een groot huis en dat ik lekker pech had. Heel vaag. Daarna nooit meer gezien.

Een keer een ex collega met wie ik ging bijkletsen. Ik dacht, in het kader van netwerken, hij dacht wat anders. Ik voelde me heel ongemakkelijk toen bleek dat hij een ander idee had. Er was nooit iets gebeurd wat erop zou kunnen duiden dat ik hem meer dan een aardige collega vond. Hij was 15 jaar ouder en een kop kleiner. We hadden net drankjes besteld en hij heeft toen nog een kwartier verongelijkt zitten verkondigen dat ik veel te goed voor hem was en dat hij nooit iemand zou vinden, blablabla. Ook nooit meer gezien.

Ik heb overigens een aantal erg goede vrienden waar nooit iets van gevoelens (van een van beide kanten) heeft gespeeld.
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
05-08-2021 14:03
Voor jou kan interesse in het ander geslacht maar op één manier?
Nee, maar het is toch duidelijk dat deze man meer wil? Als zij dat niet wil geven... dan ben je toch klaar?

Of wil je met iemand 'vrienden' worden en blijven waarvan je weet dat hij altijd op je zal blijven azen?
Alle reacties Link kopieren
hp_1989 schreef:
05-08-2021 14:31
Nee, maar het is toch duidelijk dat deze man meer wil? Als zij dat niet wil geven... dan ben je toch klaar?

Of wil je met iemand 'vrienden' worden en blijven waarvan je weet dat hij altijd op je zal blijven azen?
Dat is nou echt raar.
Alle reacties Link kopieren
hp_1989 schreef:
05-08-2021 14:31
Nee, maar het is toch duidelijk dat deze man meer wil? Als zij dat niet wil geven... dan ben je toch klaar?

Of wil je met iemand 'vrienden' worden en blijven waarvan je weet dat hij altijd op je zal blijven azen?


Als je mijn OP nog eens leest en dit topic nog even snel doorleest, dan zie je dat het niet om enkel vriendschappen gaat. Het gaat om contact hebben in het algemeen. Dat kan dus van de eerste ontmoeting tot aan decennialange vriendschap.
Ik heb wel vriendschappen met mannen. Ga er ook weekendjes mee weg enzo, niet altijd 1 op 1, ook weleens met bijvoorbeeld 3 vrienden (mannen) en ik. Heeft bij mij nooit problemen opgeleverd.

Ben ook nog bevriend met sommige exen. Ook geen gedoe mee gehad.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft het zelf al in je openingsbericht: je negeert bepaalde hints doelbewust. Stop daar mee. Als een man zo'n haakje uitgooit, kun jij laten weten dat je op die manier niet naar jullie contact kijkt. Dat gaat een hoop shit schelen denk ik.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
05-08-2021 15:12
Je schrijft het zelf al in je openingsbericht: je negeert bepaalde hints doelbewust. Stop daar mee. Als een man zo'n haakje uitgooit, kun jij laten weten dat je op die manier niet naar jullie contact kijkt. Dat gaat een hoop shit schelen denk ik.

Dat is niet negeren. Je weet niet altijd welke intentie achter een opmerking gaat. Zeker niet als je die persoon niet of net kent.

Laatst was er een topic van een vrouw die vertelde dat haar man een nieuwe vrouwelijke collega met de auto naar huis bracht en hoe dat over zou komen bij haar. Moet er altijd iets achter zitten?

Door mijn ervaring ben ik niet (meer) naïef. Maar ik baal er soms van. Dat was zo'n moment dat ik dit topic opende.
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
05-08-2021 13:46
Net hetzelfde hier, soms zelfs na jaren.
Ik vond dat toen oprecht jammer, en begin er ook niet meer aan.
Alle reacties Link kopieren
Avage schreef:
05-08-2021 06:59
Vind het een beetje naïef om te verwachten dat een man vriendschap met je wil überhaupt.
Dit dus!
Anno 2021.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Avage schreef:
05-08-2021 06:59
Vind het een beetje naïef om te verwachten dat een man vriendschap met je wil überhaupt.

De meeste mannen zitten niet te wachten op gezellig theedrinken met vriendinnen.
Het is alweer 2021, ter info.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft 2021 er mee te maken?! Is toch juist andersom!
Alle reacties Link kopieren
Ladida1981 schreef:
05-08-2021 14:15
Een keer een ex collega met wie ik ging bijkletsen. Ik dacht, in het kader van netwerken, hij dacht wat anders. Ik voelde me heel ongemakkelijk toen bleek dat hij een ander idee had. Er was nooit iets gebeurd wat erop zou kunnen duiden dat ik hem meer dan een aardige collega vond. Hij was 15 jaar ouder en een kop kleiner. We hadden net drankjes besteld en hij heeft toen nog een kwartier verongelijkt zitten verkondigen dat ik veel te goed voor hem was en dat hij nooit iemand zou vinden, blablabla. Ook nooit meer gezien.
Ik heb ook ooit zoiets gehad, maar dan met een (ook veel oudere) collega die ik hooguit twee keer eerder gesproken had en met wie ik ergens ging kijken voor vrijwilligerswerk wat hij daar deed en iets was waar ik al heel lang interesse in had. Die begon gewoon in het openbaar (we waren in een soort pretpark) te janken toen ik zijn avances afwees. Mensen kijken van "wat gebeurt er daar nu"... Echt niet normaal ongemakkelijk. En daarna tóch nog proberen te zoenen en steeds aan me zitten, het maar niet kon begrijpen enz. Ik ben plankgas van de parkeerplaats richting huis gesjeesd en 'm overal geblokkeerd.

Hij is trouwens later ontslagen wegens hetzelfde gedrag naar andere (jonge) vrouwen.
Maloochem schreef:
05-08-2021 22:29
Wat heeft 2021 er mee te maken?! Is toch juist andersom!
Nou, in vroeger tijden was het niet fatsoenlijk om als (ongetrouwde) vrouw met mannen als vrienden op te trekken. Heden ten dage kan dat wel gewoon.

Dus ik vind het niet naïef om te denken dat het een man ook om een vriendschap te doen kan zijn. Hoewel je meestal wel al snel het verschil merkt in de omgang als het ze wel om meer gaat.

Overigens kun je met mannen natuurlijk ook andere dingen gaan doen dan thee drinken. Misschien dat veel mannen daar inderdaad weinig zin in hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven