Polyamorie

05-08-2021 14:45 34 berichten
Vanuit meervoudige slechte ervaring met "gewone" paarrelaties, hebben mijn geestverwanten en ik geconcludeerd, dat we daar simpelweg niet geschikt voor zijn.
In het vervolg noemen wij ons polyamoristen, niet te verwarren met swingers!
Wij hebben meervoudige intieme relaties en steunen elkaar daarin.

1) Wie heeft daar ervaring mee?
2) Wat vinden anderen van onze leefwijze?
Alle reacties Link kopieren
1 nee
2 lijkt mij ingewikkeld wat betreft jalouzie, maar als het voor jou/jullie werkt is dat fijn
Alle reacties Link kopieren
Nee.

Doe vooral waar je je goed bij voelt. Doet het er toe wat een ander van je leefwijze vindt?
Alle reacties Link kopieren
1) geen ervaring

2) leef je leven zoals je dat zelf wil. Zelf heb ik mijn twijfels of zo iets goed blijft gaan op de lange termijn, maar als het werkt dan werkt het.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat jij dit ons komt vertellen. Essentiële info als tweede post hier.
Alle reacties Link kopieren
Nee.

Maar inderdaad, wat maakt vraag 2 uit? :) Als dit voor jullie werkt, is het prima.

Wat is de reden geweest dat jullie jezelf niet geschikt vonden voor een monogame relatie?
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring of behoefte maar als het voor jullie werkt dan is het toch prima.
Alle reacties Link kopieren
Het is wat allemaal hè. Gelukkig is het 2021, niet 1940, dus ik vermoed zomaar dat niemand het boeit wie jij wel en niet neukt.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
05-08-2021 14:57
Goed dat jij dit ons komt vertellen. Essentiële info als tweede post hier.

De domme preutse VIVA-vrouwtjes moeten wel af en toe geholpen worden in de nieuwe wereld door een verlichte geest hè.
lafolie wijzigde dit bericht op 05-08-2021 15:00
1.50% gewijzigd
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
geen ervaring;

hoop dat je over 10 jaar nog even tevreden bent over jullie polyamoureuze relatie als nu (ik denk dat het ingewikkeld is, maar wil er mij niet mee moeien).
Alle reacties Link kopieren
Welke anderen?
Alle reacties Link kopieren
Hoe steunen jullie elkaar in en zijn die relaties los van elkaar? Bedoelen jullie een soort 'open huwelijk/relatie'?
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
1. Ja.
2. Wat kan jou dat nou schelen?
Alle reacties Link kopieren
De openingspost is erg summier, van mij mag iedereen leven hoe hij dat wil, maar met deze info kan ik weinig.
Vandaag besluit ik alleen maar te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Vooral doen waar jullie gelukkig van worden.

Ik zou het niet kunnen, een andere man aan m'n vriendin laten komen. Maar als jullie daar geen problemen mee hebben en geen jaloezie er bij voelen. Veel plezier toch?
Alle reacties Link kopieren
1. Alleen ervaring met een poging tot een open relatie, vooral omdat die ander dat wilde maar wel met de gedachte dat je dan zo fijn eerlijk bent naar elkaar. Maar zij bleek toch de boel aan elkaar te liegen.
Terwijl je ook in een open relatie (en bij polyamorie) natuurlijk wel dingen met elkaar afspreekt, vooral in het begin als het nog gevoelig ligt. Bijvoorbeeld niet seksen met de beste vriendin of een familielid van die ander, wel altijd safe, wat je wel en niet wilt weten en vooraf of achteraf, ga je ook 2 weken op vakantie met zo'n extra liefje, of houd je vakanties als iets voor jullie samen of met 'gewone' vrienden... dat soort dingen.
Het is geklapt door haar liegen. Als dat grote voordeel van de eerlijkheid verviel, dan hoefde het voor mij helemaal niet.
Maar los daarvan ben ik er niet geschikt voor. Als zij alleen al even kletste met een man die ik een onwijze enge creep vond (bad vibes), kreeg ik meteen visioenen van dat zij daar seks mee lag te hebben en kreeg ik buikpijn. Andersom had ik ook totaal geen behoefte om te jagen of continu met zo'n blik om me heen te kijken of ik 'iets' zou willen met andere mensen, maar voelde ik vanuit haar wel die druk om te jagen en continu bezig te zijn met wie ik nog meer aantrekkelijk vond, want anders zou zij zich weer bezwaard voelen als zij de enige was. Ik werd er alleen maar onrustig en ongelukkig van.

2. Moet iedereen lekker zelf weten, maar ik heb er wel een hekel aan als mensen liegen. Dus als ze bijvoorbeeld eerst mij versieren en doen alsof ze vrijgezel zijn, maar dan blijken ze opeens al een relatie te hebben. Maar zolang je naar alle betrokkenen eerlijk bent vind ik het helemaal prima.
Mij lijkt het wel erg vermoeiend, 1 relatie goed houden is al veel werk, laat staan meerdere. En ik zou ook telkens vergeten met wie ik welk verhaal al gedeeld had. :lol: Maar als jij er gelukkig van wordt, prima toch?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
05-08-2021 15:00
De domme preutse VIVA-vrouwtjes moeten wel af en toe geholpen worden in de nieuwe wereld door een verlichte geest hè.
Ach een herhaling van de jaren '70. Zo nieuw is het niet.
You can never have too many hats, gloves and shoes
1. Wij hebben al jaren 'verkering' met een ander stel. Maar we zijn toch wel meer swingers dan polyamoristen denk ik.
2. Ik heb er niet echt een mening over. Er zijn zoveel soorten relaties. Als jij het poly wil noemen vind ik het best. Heel veel geluk met z'n allen. :-*

De meest succesvolle polyrelaties die ik ken zijn stellen met een nog een extra man erbij. Ik weet niet of dat toeval is, of dat dat gewoon de beste dynamiek geeft.
Alle reacties Link kopieren
1. Nee.
2. Het zal me jeuken.
Alle reacties Link kopieren
1. Nee
2. Leven en laten leven
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
1. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik heb wel een kennis die zo leeft en die nu iedereen probeert te bekeren. Dat is wel irritant.
2. Ik vind daar niet zo heel veel van.
Alle reacties Link kopieren
Als dit voor jullie werkt is het prima en waarom dan nog vragen wat anderen hun oordeel hierover is?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben liever minder grootmoedig als dat mijn leven eenvoudiger maakt. Ik vind het al stressvol genoeg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
1. Nee

2. Ik ken je niet goed genoeg om iets van jouw leefwijze te vinden. Ik wil best mijn mening over Polyamorie geven, maar dat is een heel andere vraag.

Ik vind één relatie al ingewikkeld genoeg. Een beetje vrij rondneuken lijkt me eenvoudiger. Maar alle verjaardagen, feestdagen, vakanties met zoveel agenda's, want die bonuspartners mogen dan ook bonuspartners, en dat wordt een huishoudelijke chaos.

Tenzij je samenwoont in een commune, maar dat is weer iets anders denk ik.

De logistiek staat me tegen. Of bedoel je niet echt meerdere liefdesrelaties, maar meerdere bedpartners?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven