Daten en kinderen

05-08-2021 21:59 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik ben een jaar geleden gescheiden en ben sinds kort met iemand aan het daten. Nu hebben mijn kinderen gezien dat ik een appje kreeg van een onbekende man. Niet gezien wat ofzo, maar sindsdien vragen ze steeds wie dat is. Ik heb gezegd een collega maar ze blijven doorvragen. Het gaat om twee pubers. Ik heb altijd gezegd dat ze het horen als er iemand serieus in mijn leven is, maar dit is vrij ongemakkelijk. Iemand tips? Blijven afkappen of toch kort wat zeggen?
Zeggen dat je aan het daten bent. Lijkt me logisch eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn de meningen sterk over verdeeld. Ik hoor ook vaak dat je kids absoluut niet moet betrekken bij dating tot er iets serieus is
noorderlicht76 schreef:
05-08-2021 22:02
Daar zijn de meningen sterk over verdeeld. Ik hoor ook vaak dat je kids absoluut niet moet betrekken bij dating tot er iets serieus is

Ik zeg ook niet dat je hem in huis moet halen. Maar je kunt toch zeggen dat je aan het daten bent?
Liegen tegen pubers heb ik zelf nooit gedaan. Ze wisten dat ik dates had en dat die meestal op niets uit liepen :P
Alle reacties Link kopieren
Ligt er aan hoe hun reactie was
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
05-08-2021 22:04
Ik zeg ook niet dat je hem in huis moet halen. Maar je kunt toch zeggen dat je aan het daten bent?
Liegen tegen pubers heb ik zelf nooit gedaan. Ze wisten dat ik dates had en dat die meestal op niets uit liepen :P
Ik denk dat ik er vooral zelf aan moet wennen. En ben bv bang dat ze zich van alles in hoofd halen of het zielig vinden voor mijn ex. Nieuwe fase…
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
05-08-2021 22:08
Ligt er aan hoe hun reactie was
Ze zijn vooral nieuwsgierig en plagerig (mama is stiekem op iemand)
noorderlicht76 schreef:
05-08-2021 22:08
Ik denk dat ik er vooral zelf aan moet wennen. En ben bv bang dat ze zich van alles in hoofd halen of het zielig vinden voor mijn ex. Nieuwe fase…

Snap ik ook. Bij mij zat er meer tijd tussen, ik ben pas na een jaar of 6 weer gaan daten.
Maar pubers zijn niet gek natuurlijk, dan kun je het beter zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Zeg dat je berichten privé zijn. Jij leest hun appgesprekken ook niet.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
05-08-2021 22:28
Zeg dat je berichten privé zijn. Jij leest hun appgesprekken ook niet.
Ja dat heb ik gezegd. Alleen is de geest nu wel uit de fles en draait dat niet terug dat ze dit gezien hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon zeggen idd dat je aan het daten ben, als je merkt dat het serieus is na een paar manden kun je er wat meer over vertellen of iemand voorstellen, liegen lijkt me idd geen goed idee, veel succes en plezier met je dates
Wat ik speciaal vind, TO is dat je de vraag stelt: iets van zeggen of niet.
Dan komt het antwoord van Merys.
En dan zeg je dat daar verschillende meningen over zijn.
Daar moest ik wel een beetje om lachen (niet om je uit te lachen hoor)
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
05-08-2021 22:37
Wat ik speciaal vind, TO is dat je de vraag stelt: iets van zeggen of niet.
Dan komt het antwoord van Merys.
En dan zeg je dat daar verschillende meningen over zijn.
Daar moest ik wel een beetje om lachen (niet om je uit te lachen hoor)
Ja snap ik. Ik reageerde vooral op de stelligheid van het antwoord, alsof het een nobrainer is. Dat ervaar ik niet zo. Zie voor beide kanten wel argument
Alle reacties Link kopieren
Pubers kan je toch gewoon betrekken zonder dat ze hem ontmoeten? Gewoon luchtig houden maar wel wat vertellen? Ik vind het ook leuk als mijn puberdochter af en toe wat deelt over jongens waar ze een oogje op heeft zonder dar ze me alle ins en outs verteld want dat wil ik helemaal niet weten
Alle reacties Link kopieren
Afkappen.

Je hebt geen zin in dit drama met pubers en ex zolang het niet 100 % serieus is.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
05-08-2021 22:44
Afkappen.

Je hebt geen zin in dit drama met pubers en ex zolang het niet 100 % serieus is.
De discussie of de date?
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
05-08-2021 22:43
Pubers kan je toch gewoon betrekken zonder dat ze hem ontmoeten? Gewoon luchtig houden maar wel wat vertellen? Ik vind het ook leuk als mijn puberdochter af en toe wat deelt over jongens waar ze een oogje op heeft zonder dar ze me alle ins en outs verteld want dat wil ik helemaal niet weten
Ja dat vind ik ook leuk. Alleen andersom vind ik dat minder passend
Alle reacties Link kopieren
noorderlicht76 schreef:
05-08-2021 22:45
De discussie of de date?
De discussie.

Ze krijgen het vanzelf wel te horen over een half jaar of wat als het wat wordt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Als je nog niet de behoefte hebt het te delen dan zeg je dat gewoon. Maar het zijn pubers… daar kan je toch gewoon tegen zeggen dat je aan het daten bent. Kinderen zijn niet achterlijk.
Het laatste wat je wil is liegen tegen je kinderen lijkt me. Dat komt de band zeker niet ten goede.

Afijn is zou het gewoon neutraal brengen. Dat je aan het daten bent en ze het wel horen mocht er iets serieus uit voortkomen.
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
05-08-2021 22:48
Als je nog niet de behoefte hebt het te delen dan zeg je dat gewoon. Maar het zijn pubers… daar kan je toch gewoon tegen zeggen dat je aan het daten bent. Kinderen zijn niet achterlijk.
Het laatste wat je wil is liegen tegen je kinderen lijkt me. Dat komt de band zeker niet ten goede.

Afijn is zou het gewoon neutraal brengen. Dat je aan het daten bent en ze het wel horen mocht er iets serieus uit voortkomen.
En dan komt 5 keer per week de vraag "hoe heb je hem leren kennen?" "wanneer mogen we hem zien, mam?" en als je de kinderen gaat afzetten bij hun vader krijg je stekelige seksuele opmerkingen.

Kan je wel als een grammofoon blijven herhalen, maar ik zou geen zin hebben in continu de vragen.
Of het antwoord "op Tinder" en dat ex dan stekelig gaat reageren nadat de kinderen het uiteraard uitgebreid bij hem vertellen.


Eerst maar elkaar fatsoenlijk leren kennen en genieten van de rust vooraleer je extra mensen in 't spel gooit.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
05-08-2021 22:52
En dan komt 5 keer per week de vraag "hoe heb je hem leren kennen?" "wanneer mogen we hem zien, mam?" en als je de kinderen gaat afzetten bij hun vader krijg je stekelige seksuele opmerkingen.

Kan je wel als een grammofoon blijven herhalen, maar ik zou geen zin hebben in continu de vragen.
Of het antwoord "op Tinder" en dat ex dan stekelig gaat reageren nadat de kinderen het uiteraard uitgebreid bij hem vertellen.


Eerst maar elkaar fatsoenlijk leren kennen en genieten van de rust vooraleer je extra mensen in 't spel gooit.
Dit is ook heel erg mijn gevoel. Maar goed, ze blijven nu steeds vragen
Wissewis schreef:
05-08-2021 22:52
En dan komt 5 keer per week de vraag "hoe heb je hem leren kennen?" "wanneer mogen we hem zien, mam?" en als je de kinderen gaat afzetten bij hun vader krijg je stekelige seksuele opmerkingen.

Kan je wel als een grammofoon blijven herhalen, maar ik zou geen zin hebben in continu de vragen.
Of het antwoord "op Tinder" en dat ex dan stekelig gaat reageren nadat de kinderen het uiteraard uitgebreid bij hem vertellen.


Eerst maar elkaar fatsoenlijk leren kennen en genieten van de rust vooraleer je extra mensen in 't spel gooit.

Jij hebt geen pubers, voor zover ik weet.
Liegen tegen pubers is echt een heel slecht plan.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
05-08-2021 22:52
En dan komt 5 keer per week de vraag "hoe heb je hem leren kennen?" "wanneer mogen we hem zien, mam?" en als je de kinderen gaat afzetten bij hun vader krijg je stekelige seksuele opmerkingen.

Kan je wel als een grammofoon blijven herhalen, maar ik zou geen zin hebben in continu de vragen.
Of het antwoord "op Tinder" en dat ex dan stekelig gaat reageren nadat de kinderen het uiteraard uitgebreid bij hem vertellen.


Eerst maar elkaar fatsoenlijk leren kennen en genieten van de rust vooraleer je extra mensen in 't spel gooit.
Maar waarom dit? Waarom er niet gewoon open en eerlijk over zijn? Met daarbij vermelden dat je het rustig aan doet en dat ze je date tzt wel zullen zien mocht iedereen daar aan toe zijn en eerder niet?

Je hebt een voorbeeldfunctie naar je kinderen toe. Dan is het toch extra belangrijk om er open over te zijn als er vragen zijn vanuit de kinderen IPV van alles stiekem te gaan doen? Er vanuit gaande dat je ook graag wil dat je kinderen zich veilig genoeg voelen om openheid te geven naar jou toe mocht dat een keer nodig zijn...
.
Alle reacties Link kopieren
Nooit liegen. Je kan toch gewoon zeggen dat je met een man appt.
Alle reacties Link kopieren
noorderlicht76 schreef:
05-08-2021 22:09
Ze zijn vooral nieuwsgierig en plagerig (mama is stiekem op iemand)
Dan is er toch niets aan de hand?
Gewoon zeggen dat je aan het daten bent en verder geen details


Succes!
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven