Nutteloze man/vrouw associaties

08-09-2021 23:14 690 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man vertelde net, bij thuiskomst na een werkgerelateerd etentje, dat hij nog net niet uitgelachen, maar wel vreemd aangekeken was door ober en door collega's omdat hij... Een witte wijn bestelde. En dat is een vrouwendrankje. :roll:

Aanzet voor een luchtig topic: wie toept over, met een minstens zo nutteloos onderscheid tussen mannen- en vrouwenzaken?
Alle reacties Link kopieren
Nou ben ik zelf best een fanatieke bierdrinker, en heb daarop ook wel commentaar gehad, maar vooral toen we heel jong en groen waren, en van fossiliserende oudooms op familiefeestjes enzo. Ik heb dus van dit soort associaties niet vaak last. Maar misschien jullie wel?
Met vriend op terras, bier en ijsthee besteld. De ijsthee werd voor mijn neus gezet terwijl ik toch echt het biertje wilde.
Ik vind een man in een roze tshirt supersexy, maar dat mag ook al niet.
Alle reacties Link kopieren
Krijgen mannen ook rietjes in hun ijsthee? Nooit op gelet...
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
08-09-2021 23:21
Ik vind een man in een roze tshirt supersexy, maar dat mag ook al niet.
Nou.... zolang de tint roze maar bij zijn huid kleurt. Sommigen zien er uit als een biggetje en da's echt niet sexy
Alle reacties Link kopieren
Witte wijn een vrouwendrankje? Die associatie heb ik eerder met rosé.

Of hij moet een zoete witte wijn met ijs hebben besteld. In dat geval zit ie waarschijnlijk nog in de kast.
vivapimpelmees schreef:
08-09-2021 23:29
Nou.... zolang de tint roze maar bij zijn huid kleurt. Sommigen zien er uit als een biggetje en da's echt niet sexy
Ik heb het ook niet over biggetjesroze en al zeker niet over bierige biggetjesbuiken.
Ik bestel vaak cola light/zero en die wordt steevast voor mijn vrouwelijk gezelschap neergezet.
Alle reacties Link kopieren
De uitleg over hoe mn zonnepanelen aangesloten zouden gaan worden werd gegeven aan t mannelijke bezoek ipv aan mij. :facepalm:
T is toch echt alleen mijn huis en ik betaal.
Been there, done that, got the T-shirt.
AbsoFabso schreef:
08-09-2021 23:19
Met vriend op terras, bier en ijsthee besteld. De ijsthee werd voor mijn neus gezet terwijl ik toch echt het biertje wilde.

Mijn vriend bestelt vaak vis of een salade en ik meestal een vleesgerecht. Raden wie wel bord krijgt :roll: .
Alle reacties Link kopieren
Toen ik een auto ging kopen er vooral richting mijn man werd gepraat …
Apatura schreef:
08-09-2021 23:39
De uitleg over hoe mn zonnepanelen aangesloten zouden gaan worden werd gegeven aan t mannelijke bezoek ipv aan mij. :facepalm:
T is toch echt alleen mijn huis en ik betaal.

Wij hebben eens bij een bank zitten praten over een hypotheek. De bankmeneer keek alleen mijn vriend aan. Het was zo opvallend dat mijn vriend het ook opviel. De helft van het inkomen kwam toch echt van mij dus je zou denken dat het mij ook aangaat. Ik was zo pissig dat we puur daarom geen hypotheek bij die bank hebben afgesloten.

ik hoop dat hier bedrijven meelezen: seksisme (bewust of onbewust) kost je klanten.
Cateautje schreef:
08-09-2021 23:21
Ik vind een man in een roze tshirt supersexy, maar dat mag ook al niet.

Ik vind roze vaak heel sexy bij een man. Maar helaas, het begint al vroeg, mijn neefje is nu 7 en die wil al geen, verder duidelijke jongens-, polo meer aan want het heeft roze accenten. "dat is voor meisjes". Blijkbaar.

Mij staat roze niet. Misschien ben ik geen echt meisje? Ik heb er serieus wel eens aan getwijfeld als kind, omdat ik veel van die standaard meisjes dingen/aannames niet leuk vond. Ik hield niet van poppen, niet van eoze, niet van rustig aan een tafeltje spelen, niet van knutselen of ander gepriegel.
Het is toch erg dat je je dan niet oké voelt omdat je niet aan een totaal fictieve, uit de lucht gegrepen norm voldoet? Ouders en scholen moeten echt oppassen met al die clichés. Make up en trut thema's voor verjaardagsfeestjes bijvoorbeeld.
Parella schreef:
08-09-2021 23:48
Ik vind roze vaak heel sexy bij een man. Maar helaas, het begint al vroeg, mijn neefje is nu 7 en die wil al geen, verder duidelijke jongens-, polo meer aan want het heeft roze accenten. "dat is voor meisjes". Blijkbaar.

Mij staat roze niet. Misschien ben ik geen echt meisje? Ik heb er serieus wel eens aan getwijfeld als kind, omdat ik veel van die standaard meisjes dingen/aannames niet leuk vond. Ik hield niet van poppen, niet van eoze, niet van rustig aan een tafeltje spelen, niet van knutselen of ander gepriegel.
Het is toch erg dat je je dan niet oké voelt omdat je niet aan een totaal fictieve, uit de lucht gegrepen norm voldoet? Ouders en scholen moeten echt oppassen met al die clichés. Make up en trut thema's voor verjaardagsfeestjes bijvoorbeeld.
Tja, ik ben pas na mijn 14de meisje geworden, alleen werd er niet veel van gemaakt. Ik hield nu eenmaal van jongensdingen zoals hutten bouwen, boompje klimmen en vuurtje stoken. Ik liep ook iedereen voorbij.


Er wordt nu een groter ding van gemaakt dan dat het vroeger was.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
08-09-2021 23:31
Ik heb het ook niet over biggetjesroze en al zeker niet over bierige biggetjesbuiken.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog steeds de neiging, als dochter van een praktisch vakman, wanneer volgens mij nodig, er bepaalde vaktermen in te gooien om mijn gesprekspartner duidelijk te maken dat ik niet weggezet kan worden als onbenullig vrouwtje. Eigenlijk jammer dat dit nog steeds nodig is.
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog steeds de neiging, als dochter van een praktisch vakman, wanneer volgens mij nodig, er bepaalde vaktermen in te gooien om mijn gesprekspartner duidelijk te maken dat ik niet weggezet kan worden als onbenullig vrouwtje. Eigenlijk jammer dat dit nog steeds nodig is.
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel hoeft nou ook weer niet...
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
Dulce_leche schreef:
08-09-2021 23:26
Krijgen mannen ook rietjes in hun ijsthee? Nooit op gelet...
Dan zijn het lulletjes-met-een-rietje

Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Iets anders maar ook weer niet is dat toen ik een keer thuiskwam en er een monteur bezig was in de badkamer en hem vroeg of hij nog wat wilde drinken, waarop zij zich omdraaide met nee dank je.

Ging er helemaal vanuit dat het een man was ondanks het paardenstaartje (wat ook niet meer typisch een vrouwenkapsel is).
Alle reacties Link kopieren
Ooow als ik dit zo lees dan zijn wij wel een stel dat deze onderscheidingen in stand houden.

Met de aanschaf van zonnepanelen, interesseert het mij echt weinig. Zelfs met de installatie liet ik de monteur met mijn man facetimen over verdere uitleg.
Auto heb ik ook al weinig interesseert in, kleur en model, maar de rest laat ik mijn man het afhandelen.
En ja op het teras is het toch hij die bier drinkt en ik iets fris.

En voordat ik nu commentaar zou krijgen dat ik niet zelfstandig zou zijn dat is absoluut onzin.
Jaren alleen gereisd en uiteindelijk zelfs alleen geëmigreerd, ik weet heel goed dat ik mijzelf altijd kan redden. Juist daarom vind ik het ook makkelijk om dingen uit handen te geven aan mijn man die mij weinig interesseren en hij wel interessant vindt.
Alle reacties Link kopieren
T is ook handig als je dat kan verdelen samen.
Die luxe heb ik niet.

Ook nog zoiets. Ik had een grote boor nodig en kon wat lenen bij mn oudere overburen.
Hij vind me wel stoer geloof ik dat ik zulke dingen allemaal zelf oppak. Zij: kan je dat ook al?!? :rofl: ik had de dag er voor staan vertellen dat ik de verjaardagstaart voor mn dochter aan t maken was. (alsof n boor nou heel veel moeilijker is als een handmixer)
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik vind het juist wel wat hebben als een man zichzelf goed verzorgd. Beetje make up bij een man vind ik vaak ook wel mooi als het naturel is. Beetje eyeliner bijvoorbeeld. En ik vind het bij mannen ook mooier als de oksels, borst en benen etc niet erg behaard zijn. Helemaal glad hoeft nou ook weer niet maar een heel oerwoud vind ik ook niks. En roze, paars en lila kan ook prima voor een man al is het met een bierbuik wat minder geslaagd. Maar dan wordt die man best vaak weggezet als homo of te vrouwelijk. Echt jammer.

Vorige week was er een programma op tv over vrouwelijke vrachtwagenchauffeurs, echt zo leuk dat die vrouwen gewoon doen wat ze leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn man zich na een hartstochtelijk pleidooi voor hulpouders (anders kon de activiteit niet doorgaan) opgaf maar toch vriendelijk bedankt werd. Het was toch een ding voor velen, zo’n man met kleine kinderen. Komend van een mevrouw die het schooljaar daarop door man werd geblokkeerd op WA want toen wilde ze elke woensdagmiddag wel haar kind zonder toezicht van derden bij man achterlaten onder de noemer ‘speelafspraakje’, toen was het pedogevaar geweken schijnbaar

In het ‘automotive experience centre’ (de autodealer) nadat man iedere brochure in de weken vooraf had doorgenomen en zijn wensen kenbaar had gemaakt, de opmerking ‘En mevrouw komt de kleur uitkiezen?’. Ik dacht eerst dat het een grapje was maar dat bleek niet zo te zijn, hij legde de kleurstaaltjes al keurig naast mijn kopje koffie :-?

Terras: man is een theeleut en drinkt altijd van die verse muntthee of iets soortgelijks. Krijg ik ook standaard voor mijn neus gezet.

De vader van een vriendje van zoon (destijds een jaar of 4) bij het ophalen tegen mij: ‘Hebben ze nou de hele tijd met dat Ikea-keukentje gespeeld? Dat is toch echt iets voor meisjes!‘

De zoektocht voor zoon destijds naar een speelgoedstofzuiger en strijkijzer dat niet roze was of bezet met glittersteentjes. Uit ellende maar zo’n kleine Henry Numatic gekocht.
lemoos2 wijzigde dit bericht op 09-09-2021 05:09
0.15% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven