grensoverschrijdend gedrag of niet?

15-09-2021 18:03 45 berichten
Hallo,

Afgelopen weekend kwam mijn vriend heel dronken thuis en is gelijk op bed gegaan. Zijn huisgenoot/beste vriend kwam iets daarna thuis terwijl ik nog een documentaire zat te kijken op de bank. Hij kwam naast mij zitten op de bank en ging whiskey drinken. Bood mij ook wat aan, maar heb het vriendelijk geweigerd. We hadden het over muziek en zette wat filmpjes van concerten op die we goed vonden, het was prima gezellig.

Na een tijdje merkte ik dat hij BEST WEL dronken was. En toen begon het, hij legde zijn hand heel even op mijn bovenarm. Ik merkte gelijk dat ik er ongemakkelijk van werd maar verstijfde een beetje. Nog geen 5 minuten later legt hij zijn hand op mijn bovenbeen/dijen gebied. Toen dacht ik echt van okeeeee hier voel ik me niet gemakkelijk bij, maar ik verstijfde opnieuw. Ik kan namelijk niet geloven dat er iets mee bedoeld wordt aangezien dit de beste vriend is van mijn vriend, daarnaast heeft hij een vriendin. Hij zei ook wat aparte dingen zoals "ik ken *mijn vriend* beter dan jou", "Hij vertel mij meer dan jij weet", "ik zou jou zo onzeker kunnen maken". Even voor de beeldvorming we zijn allebei 27, dit is niet bepaald taal wat ik gewend ben meer.

Dit gebeurde allemaal in een tijdsbestek van 5 minuten, waarna ik opstond en aangaf dat ik naar bed ging. Hij heeft nog iets tegen mij gezegd in de trant van "waarom ga je nou", "waarom doe je zo?". Ik heb nog gezegd: "heb ik jou nu onzeker gemaakt?". Ik heb mn vriend direct wakker gemaakt en met hem erover gehad, hij vond het niet normaal. Die dag erna weer over gehad waarna hij zei dat hij met hem wilde praten erover. Ik heb aangegeven dat als we het erover gaan hebben, dat ik dat liever zelf doe. Ben ook niet bang om dit gesprek aan te gaan met de vriend/huisgenoot.

Al met al beetje raar, maar ik weet niet echt of dit grensoverschrijdend gedrag is, heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand dit gedrag verduidelijken?

Ps. Deze vriend is wel eens vaker op mij overgekomen als iemand die niet echt grenzen aanvoelt. Hij vraagt bijvoorbeeld telkens aan mij of ik al gesolliciteerd heb naar iets nieuws, terwijl ik een baan heb. Heb ook al meerdere keren aangegeven van nee, ik ben voorzien immers. Het komt over alsof mijn baan niet goed genoeg is. Dit kan ik negeren, maar de situatie van het afgelopen weekend geeft me een raar gevoel.
een ontremde dronken vriend van je vriend
bah

zou hem er zeker nuchter op aan spreken
Alle reacties Link kopieren
Zeker grensoverschrijdend.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Daar ging ik niet mee praten die kreeg een mededeling van mij. Dat als hij de volgende keer met zijn dronken kop mij aanraakt of wat teenagedrama wil starten dat hij de fles whisky in zijn nek kan verwachten.

Wat een gluiperige vent. Met zulke figuren kun je niet praten. Dan heb je toch altijd alles ‘verkeerd begrepen’ of ‘ingebeeld’. Gewoon keihard mededelen, geen ruimte geven voor ‘weerwoord’ en door.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Die kwam er bij mij niet meer in, klaar.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
15-09-2021 18:20
Die kwam er bij mij niet meer in, klaar.
Het was zijn huis, dat hij deelt met de vriend van TO. Tenminste zo heb ik het begrepen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
15-09-2021 18:23
Het was zijn huis, dat hij deelt met de vriend van TO. Tenminste zo heb ik het begrepen.
O idd. Nou, dan is het moeilijk om hem te ontlopen. Opstaan en weggaan als hij binnenkomt en zeggen dat hij zijn poten moet thuis houden.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Niet fijn, dus dat geef je aan, gast, ik weet dat je dronken was, maar dit wil ik écht niet. Ik heb een vriend, die jou vriend zou moeten zijn, dan ga je niet aan zijn vriendin zitten.
Alle reacties Link kopieren
PlayingTheAngel schreef:
15-09-2021 18:29
Niet fijn, dus dat geef je aan, gast, ik weet dat je dronken was, maar dit wil ik écht niet. Ik heb een vriend, die jou vriend zou moeten zijn, dan ga je niet aan zijn vriendin zitten.
En überhaupt blijf je met je tengels van vrouwen af.
lemoos2 schreef:
15-09-2021 18:23
Het was zijn huis, dat hij deelt met de vriend van TO. Tenminste zo heb ik het begrepen.
Dan ging ik er niet meer heen. En ik zou mijn vriend meteen hebben gezegd wat die gast deed.

Echt. En waarom moeten vrouwen nog komen vragen of het wel of niet oke gedrag is? Vind het zo treurig.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je antwoord trouwens briljant 'heb ik JOU nu onzeker gemaakt' :high5:

Ik zou dit als afgehandeld beschouwen en voor jezelf de conclusie trekken deze figuur op afstand te houden. Wat een clown.
PlayingTheAngel schreef:
15-09-2021 18:29
Niet fijn, dus dat geef je aan, gast, ik weet dat je dronken was, maar dit wil ik écht niet. Ik heb een vriend, die jou vriend zou moeten zijn, dan ga je niet aan zijn vriendin zitten.
Ehm, ook zonder die vriend ga je dat niet doen.

Ook dit is ook weer zoiets, waarom maakt het uit dat ze de vriendin van is? Alleen dan moet hij van haar afblijven?
Alle reacties Link kopieren
Woon jij daar ook of logeerde je daar alleen?

Ik vind beide mannen grensoverschrijdend gedrag vertonen.

Stomdronken thuis komen zou voor mij een echte afknapper zijn.
Daardoor heeft hij geen aandacht heeft voor jou.

Die vriend gedraagt zich grens overschrijden tegen jou maar net niet grensoverschrijdend genoeg om daar later nog een gesprek over te beginnen.

Door zijn opmerking weet je zeker dat je vriend jullie seksleven met hen bespreekt en schijnbaar niet op een positieve manier.

Je moet er maar zin in hebben een dronken vriend en als je daar op bezoek bent ook nog te maken krijgen met een te veel drinkende huisgenoot
Alle reacties Link kopieren
Vindt zijn vriendin vast ook leuk dit. Ik zou hem hier heel onzeker over maken.
Het is grensoverschrijdend gedrag als het voor jou zo voelt. Dus ja. En precies zo zou ik het ook tegen die vriend/huisgenoot zeggen: ik voelde me er ongemakkelijk bij, ik wil me niet zo voelen in het huis van mijn eigen vriend, dus gedraag je voortaan normaal.”
Alle reacties Link kopieren
Alleen jij kunt bepalen wat voor jou grensoverschrijdend gedrag is. Dat kan een ander nooit voor je invullen of bagatelliseren danwel aanpraten dat het echt iets vreselijks was.
Dat die kerel niet twee blauwe ogen en een tand door de lip heeft. Zowel van jou of van je vriend....waar zijn de normen en waarden
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je onzeker overkomt en hij je dus wat zit te stangen. Leuk vermaak. En je weet niet of je wat vangt. In dat geval ben je het sletje van zijn vriend.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
@stoepkrijt en @FeeLucifer01, in dít geval is zijn gedrag fout om dat zij het niet wil, al heeft ze hem dit niet duidelijk gemaakt toen het zich voordeed. Nog extra fout omdat hij een vriendin heeft en zij een relatie heeft met zijn vriend.
Als dit allemaal niet aan de hand was geweest kun je als man, óf als vrouw natuurlijk als je op de bank zit wel een move maken, door iemand even aan te raken. Terwijl je observeert of dit gewenst is natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Wauw. Natuurlijk is dit fout. Ik zou hem er zéker mee confronteren. Ik heb hetzelfde meegemaakt (ben aangerand door vriend van mijn ex). Ex geloofde me niet en dat had voor mij een MEGA rode vlag geweest moeten zijn dat ik hem had moeten dumpen - hoe hij handelde in die situatie was voor mij eigenlijk een teken dat het niet goed zat. Dus kijk ook naar hoe je vriend in deze situatie handelt! Dat kan je veel zeggen over je relatie.

Die vriend van ex heb ik geconfronteerd overigens en die heeft me nooit meer aan durven kijken (en toen was het nog zeker 1 jaar voordat het uit ging)
Alle reacties Link kopieren
PlayingTheAngel schreef:
15-09-2021 18:29
Niet fijn, dus dat geef je aan, gast, ik weet dat je dronken was, maar dit wil ik écht niet. Ik heb een vriend, die jou vriend zou moeten zijn, dan ga je niet aan zijn vriendin zitten.

Dit
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vooral de opmerking "ik kan jou zo onzeker maken" nogal eng.

Grensoverschrijdend is het zeer zeker. Als je het gesprek aangaat zou ik dat goed duidelijk maken.
Alle reacties Link kopieren
Moet dat gedrag in een hokje?
Je vindt het niet prettig. Punt.

Ja, hij zal vast zaken weten die jou onzeker kunnen maken.
Daarom is hij de vriend van je vriend.
Net zials wij soms ons hart uitstorten bij onze vriendinnen en, al dan niet terecht, ons beklag doen, zal hij dat ook doen.
Misschien gaat het zelfs wel ver, b.v. over seksuele zaken.
Maar dan nog.... als je vriend het zó slecht had getroffen met jou, dan had hij het wel uitgemaakt. Of als een ander zoveel beter was, had hij haar niet laten lopen.

Dronkemanspraat, dat is het.
Beetje peilen of jij er vatbaar voor bent.
Hoe meer aandacht je er aan geeft, hoe meer hij zijn zin heeft. Want het houdt je bezig en maakt je dus onzeker.... precies wat hij zei.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Suusje666 schreef:
16-09-2021 06:48
Ik vind vooral de opmerking "ik kan jou zo onzeker maken" nogal eng.

Grensoverschrijdend is het zeer zeker. Als je het gesprek aangaat zou ik dat goed duidelijk maken.
Dit idd.Vind de opmerkingen minstens zo grensoverschrijdend/manipulerend als z'n gedrag (wat m.i ook niet kan).Hij komt op mij over als een vervelend /gefrustreerd mannetje.
Overigens vind ik jouw gedrag heel adequaat door snel op te staan en uit de situatie te gaan.Hem en passant ook nog eens van repliek dienend.Het valt m.i wel mee met jouw onzekerheid :high5:
Vraag blijft,why is the rum gone?
PlayingTheAngel schreef:
15-09-2021 20:29
@stoepkrijt en @FeeLucifer01, in dít geval is zijn gedrag fout om dat zij het niet wil, al heeft ze hem dit niet duidelijk gemaakt toen het zich voordeed. Nog extra fout omdat hij een vriendin heeft en zij een relatie heeft met zijn vriend.
Als dit allemaal niet aan de hand was geweest kun je als man, óf als vrouw natuurlijk als je op de bank zit wel een move maken, door iemand even aan te raken. Terwijl je observeert of dit gewenst is natuurlijk.

Het hebben van een vriend maakt geheel niet extra fout. Wat is dat toch voor een debiel iets.

Gewoon omdat zij het niet wil of onprettig vind is de enige graadmeter.

En je kan prima op een ander manier polsen of iemand je leuk vind, dat hoeft echt niet op zo'n creepy manipulerende manier en of zomaar mensen gaan aanraken. Je zou toch denken dat we ondertussen wel beter weten allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven