Verhuizen voor de liefde?

23-09-2021 16:49 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over anderhalve maand moet ik mijn huidige woning uit omdat mijn huisgenoot samen gaat wonen. In het begin was mijn idee om naar Rotterdam te verhuizen om samen te wonen met mijn vriend die daar een koopwoning heeft. De laatste tijd merk ik dat ik dat helemaal niet meer wil, ik wil niet verhuizen naar Rotterdam. Ik vind het fijn in Amsterdam en wil liever hier blijven wonen. Dit onderwerp brengt de laatste tijd veel ruzies in onze relatie wat begrijpelijk is, omdat ik nu van onze plan afwijkt. Mijn vriend begrijpt niet waarom ik niet naar Rotterdam wilt verhuizen om samen te wonen. Hij begrijpt niet dat ik het totaal geen fijne stad vind. Het is zo anders dan Amsterdam. Tevens komt er ook nog bij dat ik vanuit huis werk en hij 5 dagen op kantoor zit, waardoor ik dus merendeels thuis zit in een huis in een stad waar ik mij eigenlijk niet thuis voel. Ik heb tussendoor al een paar weken bij hem proef gewoond, en ik voel mij daar gewoon niet thuis.

Hij zegt dat ik liever geld weggooi aan huur in Amsterdam dan dat ik dat geld gebruik voor ons omdat ik bij hem toch geen lasten heb. Het is niet dat ik niet met hem samen wil wonen, want als hij in Amsterdam zou wonen was ik zo bij hem ingetrokken. Onze ruzies lopen nu zo hoog op dat ik er aan denk om liever alleen single gelukkig te zijn in Amsterdam dan samen ongelukkig in Rotterdam. Ben ik een egoïstisch omdat ik niet meer wil verhuizen?
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet, dat jullie bij elkaar passen.
Zoek een leuke Amsterdammer :)
Alle reacties Link kopieren
Dat ik dit ga schrijven, maar ik zou lekker in je eigen Amsterdam blijven en heel hard naar een eigen plek gaan zoeken.
Nee, als jij nu al weet dat je je niet gelukkig gaat voelen in een andere stad dan ga je je dat jezelf natuurlijk niet aandoen.

Heel goed dat je niet halsoverkop beslissingen neemt.

Blijf in Amsterdam en kijk of de relatie het overleefd.

Maar voor jezelf kiezen is alles behalve egoistisch in dit geval
Alle reacties Link kopieren
Lieve schat, als jij niet daar wilt wonen, is dat heel sneu voor hem, maar dan houdt dat op. Je weet dat jij daar ongelukkig van wordt, dan ga je jezelf dat toch niet aandoen?
Niet leuk deze ruzies, is het een optie dat hij naar Amsterdam komt? Of onbespreekbaar.

Ga nooit tegen je zin samenwonen als je dat niet wilt! Echt, je wordt er ongelukkig van! En stel zeker niet zijn wens boven jouw eigen wens.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
23-09-2021 16:50
Dat ik dit ga schrijven, maar ik zou lekker in je eigen Amsterdam blijven en heel hard naar een eigen plek gaan zoeken.
Hear hear...

En jij ook. Net zo niet egoistisch en net zo dapper om voor jezelf te kiezen, net zoals TO moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Het is begrijpelijk dat hij teleurgesteld is, want hij had zich er waarschijnlijk op verheugd dat je bij hem in zou trekken en dat lijkt nu anders te lopen, maar jij hebt gelijk dat je niet een verhuizing doorzet waar je ongelukkig van wordt. Wel heel vervelend dat het zoveel ruzie geeft, maar ik zou me niet laten dwingen om toch maar naar Rotterdam te verhuizen. Zo te lezen heb je het al een eerlijke kans gegeven door te proefsamenwonen maar je voelt je gewoon echt niet lekker. Ik zou dat gevoel toch echt serieus nemen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Jouw vriend hoeft dan ook niet zoveel op te geven. Jij wel. Als je zeker weet dat Rotterdam het niet gaat worden zou ik niet daarheen verhuizen, maar naar alternatieven zoeken, Amsterdam of een andere plek waar jullie allebei kunnen aarden.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik niet zo veel verschil in Amsterdam en Rotterdam en ik heb een groot deel van mijn leven in 1 van beide steden gewoond. Voor mij zijn het inmiddels allemaal plekken waar veel te veel mensen op elkaar leven. Voor geen goud dat ik in 1 van beide steden (weer) zou gaan wonen. Ook niet voor de liefde. Als mijn vriend daar had gewoond had ik ook niet bij hem ingetrokken. Ik vind die grote steden echt verschrikkelijk.

Maar kan je wel binnen anderhalve maand een huis vinden in deze woningmarkt? Is samen een huis kopen ergens halverwege misschien een optie? Als dat geen optie is en jullie allebei enorm gehecht zijn aan jullie stad dan zal je of moeten blijven latten of de relatie verbreken
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn de voor- en nadelen van proberen?
Alle reacties Link kopieren
Nee, natuurlijk mag jij van gedachten veranderen. Hij kan er best heel stevig van balen, maar om je dan te gaan manipuleren en zeggen dat je geld wegsmijt of boos wordt gaat te ver. Jouw woongeluk is ook wat waard. Dan is dat niet weggegooid geld.

Alleen wat ga je dan doen? Je zal niet zo snel iets anders in Amsterdam vinden.
Alle reacties Link kopieren
Heb je keus dan? Ik lees overal alleen maar huilie verhalen dat het onmogelijk is om in Amsterdam een huis te vinden.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
23-09-2021 16:59
Heb je keus dan? Ik lees overal alleen maar huilie verhalen dat het onmogelijk is om in Amsterdam een huis te vinden.
dan nog, ga je toch niet samenwonen met iemand, waar je aan twijfelt?
Alle reacties Link kopieren
Als jullie nu al steeds ruzie hebben hierover, dan is er straks wel weer iets anders om ruzie over te maken, dus ik zou het woordje “liefde” in je topictitel willen vervangen en vragen: wil je verhuizen voor ruzies?
.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben dit afgesproken en je wijkt er nu vanaf. Logisch dat hij teleutgesteld is. Daarnaast, ga je in Amsterdam binnen 1,5 maand een nieuw huis vinden?

Je geeft zelf aan dat jezo bij je vriend ingetrokken was als hij in Amsterdam woonde dus met je relatie opzich is niks mis.

Hij is gezien zijn koopwoning en werk best gebonden nu aan Rotterdam. Probeer te kijken of er een oplossing is waar je je beide in kan vinden, een plek die jullie allebei leuk vinden om te gaan wonen in de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het doen. Als je er woont, kun je bijvoorbeeld lid worden van een sportclub of whatever en kijken of je je meer thuisvoelt wanneer ook jij daar je sociale contacten hebt. Mocht het je na een tijdje echt niet bevallen (ik zou dan met je vriend een termijn afspreken van 1 à 2 jaar), dan kunnen jullie altijd samen nog beslissen of jullie het huis te koop zetten en naar elders verhuizen. Maar dan heb je het serieus geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
Egoïstisch? Nee, helemaal niet, net heel verstandig.

Lekker makkelijk van hem. Hij kan ook naar Amsterdam komen. Want ja, blijkbaar zijn alle steden hetzelfde voor hem.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
vivinnetje schreef:
23-09-2021 17:17
Ik zou het doen. Als je er woont, kun je bijvoorbeeld lid worden van een sportclub of whatever en kijken of je je meer thuisvoelt wanneer ook jij daar je sociale contacten hebt. Mocht het je na een tijdje echt niet bevallen (ik zou dan met je vriend een termijn afspreken van 1 à 2 jaar), dan kunnen jullie altijd samen nog beslissen of jullie het huis te koop zetten en naar elders verhuizen. Maar dan heb je het serieus geprobeerd.
Waarom zou je het in godsnaam proberen als je niet wil?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
23-09-2021 17:19
Waarom zou je het in godsnaam proberen als je niet wil?
Inderdaad. En een termijn afspreken zou ik al helemaal niet doen, dan krijg je nog eens extra gedoe als je die een of twee jaar niet volmaakt, omdat je je na een paar maanden al doodongelukkig voelt. Als ik het al zou proberen zou ik echt niks beloven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Dit moet mij aan een ander topic denken waar ik vooral las dat vrouwen verhuizen voor de liefde en mannen erg stug zijn. Je vriend zou ook niet voor jou naar Amsterdam verhuizen, dus waarom moet jij wel alles opgeven?

Zelf ben ik opgegroeid meer in de regio van Rotterdam en in Rotterdam gestudeerd en woon nu al meer dan 10 jaar in Amsterdam. Het zijn echt twee verschillende steden en ik snap heel goed dat je niet die kant op wil verhuizen.

Als het kan blijf in je woning, zoek een nieuwe huisgenoot erbij (moet niet moeilijk zijn). En goed om te lezen dat een vrouw ook kan kiezen voor zichzelf, en dus niet altijd inschikt voor de wensen van de man.
Het is ergens wel grappig, want als er nou een stad is die de afgelopen 5 jaar op Amsterdam is gaan lijken dan is het Rotterdam wel.
Alle reacties Link kopieren
Als je in Amsterdam wil blijven, dan zeg ik succes met het vinden van een huis.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Maar heb je maar zo andere woonruimte in Amsterdam?
abracadabra schreef:
23-09-2021 16:56
Persoonlijk vind ik niet zo veel verschil in Amsterdam en Rotterdam en ik heb een groot deel van mijn leven in 1 van beide steden gewoond.
Het één is een stad en het ander een dorp toch? Dat hoor ik tenminste wel eens. Alleen welke het één en welke het ander dat wisselt per persoon.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
23-09-2021 16:59
Heb je keus dan? Ik lees overal alleen maar huilie verhalen dat het onmogelijk is om in Amsterdam een huis te vinden.
Ja, ik heb vorige week twee studio’s bezichtigt waar ik zo in kan. Juist omdat er keus is, neig ik dus heel erg om gewoon in Amsterdam te blijven. Ik voel mij vrij in Amsterdam, de mensen en de mentaliteit is hier ook heel anders dan Rotterdam. Ik stap hier zo op de fiets en ben dan bij familie/vrienden/ stad park etc.

Mijn vriend vindt Amsterdam niks, tevens zit zijn werk ook in Rotterdam. Samen elders kopen is op lange termijn misschien een optie maar niet binnen 2 jaar. In Rotterdam heb ik ook familie/vrienden wonen, maar ik heb gewoon niks met die stad. Ik denk ook niet dat mijn gevoel opeens gaat veranderen als ik daar langer woon gezien ik afgelopen zomer 6weken daar heb gewoond. Het samen zijn was fijn, wakker worden samen eten etc. Maar ik was blij toen ik eindelijk weer thuis was en op de fiets door het park kon fietsen en over de markt kon lopen.

Ik weet wel dat de keuze die ik nu maak impact op mijn relatie gaat hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven