Moeder wilt dat ik zus help?

14-10-2021 00:09 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 2016 geen contact meer met mijn moeder en zus gehad. Vorig jaar werd er gevraagd of ik met spoed naar het ziekenhuis wilde komen omdat mijn zus in het ziekenhuis lag en hulp nodig had. Mijn zus had mij jaren daarvoor compleet genegeerd en uit haar leven geschopt. het wilde niet lukken met haar leven en ze zag dat het mij wel lukte, ik bood haar hulp aan en ze zegt nee. Okee ben verder gegaan met mijn leven en op dat moment ging ik gewoon op mezelf. 3 jaar later vraagt mijn zus of ik haar wil helpen maar haar jaloezie , heerst nog in de relatie, ik moet uitkijken met wat ik zeg en 1 keer heeft zij mij ook bedreigd, mijn moeder verwacht dat ik er voor haar ben desondanks hoe zij mij behandeld onder het mom van [''het is je zus'', nu heb ik hun voorgoed uit mijn leven getrapt en word ik met voicemails lastiggevallen door mijn moeder dat ik een slechte zus ben en dathaar dochter ''doodziek'' is en ik haar niet kom opzoeken. Maar ik ben het zat, hun hebben mij in mijn jeugd zo slecht behandeld dat ik mij voor alles schuldig voelde dat resulteerde in ik die een psycholoog bezochte om alles op een rijtje te zetten. Mijn moeder daarbij is ook geestelijk ziek dus dat maakt alles nog lastiger, ze verwacht dat ik ALLES voor haar doe en voor mijn zus. Maar ik wil ze niet, ik verschil qua kaarakter, hun raken jaloers op alles wat een ander heeft en ik niet, ik vind dat vermoeiend. Wat kan ik doen en wat vinden jullie hiervan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou doen wat je jezelf eerder al hebt voorgenomen: geen contact meer. Desnoods een ander telefoonnummer nemen als die voicemails je zo van je stuk brengen.

Zo te lezen heeft praten met je moeder geen zin, ook met je zus niet. Wat moet je dan nog? De rest van je leven dat kruis op je rug nemen? En je intussen laten bedreigen? Ik zou daarvoor bedanken. Maar dat ben ik.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Blokkeren, kunnen ze ook niet meer bellen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
14-10-2021 00:43
Ik zou doen wat je jezelf eerder al hebt voorgenomen: geen contact meer. Desnoods een ander telefoonnummer nemen als die voicemails je zo van je stuk brengen.

Zo te lezen heeft praten met je moeder geen zin, ook met je zus niet. Wat moet je dan nog? De rest van je leven dat kruis op je rug nemen? En je intussen laten bedreigen? Ik zou daarvoor bedanken. Maar dat ben ik.
Hun jaloezie is echt te ziek voor woorden
Alle reacties Link kopieren
Je moeder spreekt je voicemail in, schrijf je. Heb je al eens opgenomen en gewoon gezegd: "Nee, ma, ik ga niet voor haar zorgen. En ook niet voor jou. Ik heb geen zin meer in contact met jullie."?
Alle reacties Link kopieren
Waarom luister je naar hun voicemails? Ik had ze allang geblokkeerd. Ik snap t niet helemaal denk ik...
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
Block in compleet alles en byebye.
Hun geluk ligt niet in jouw handen, je eigen geluk daarintegen wel.

Sterkte TO :heart:
Jij wil het niet. Dat is meer dan voldoende reden om het niet te doen.

Voet bij stuk houden. Deze mensen blokkeren. Of als je dat niet wil eenmaal luid en duidelijk uit spreken dat je het niet wil en niet zult doen. Resoluut, stellig en zelfverzekerd.
Blokkeren en niet meer aan denken, dat is teveel eer voor ze.
Athan schreef:
14-10-2021 01:40
Je moeder spreekt je voicemail in, schrijf je. Heb je al eens opgenomen en gewoon gezegd: "Nee, ma, ik ga niet voor haar zorgen. En ook niet voor jou. Ik heb geen zin meer in contact met jullie."?
Zo ongeveer heb ik het ook gedaan. Mijn moeder gebeld met de mededeling dat ik haar manier van doen tegenover mij helemaal zat ben en dat ik geen contact meer wil. Daarna heb ik mijn telefoonnummer veranderd.

Dit is de enige manier. Geef ze alsjeblieft niet de kans om de rest van jouw leven te vergallen. *virtuele knuffel voor jou*
Alle reacties Link kopieren
Het is jouw goed recht om de relatie niet meer op te willen starten. Dat had je zus ook wel kunnen bedenken voordat ze los ging op je: je kan niet voortdurend je zelfbeheersing verliezen en dan aannemen dat je dat kan herstellen wanneer jij dat wil.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Simpel toch? Jij wilt niet. Relatie moet van twee kanten komen. Ook een familiaire relatie.
Alle reacties Link kopieren
Blijft natuurlijk wel klote dat dit jouw moeder en zus zijn. Waarom niet wat leuker.

Maar dit zijn ze. Ze maken jouw leven slechter. Je hebt al genoeg shit van ze gehad. Het is genoeg. Je mag gewoon zonder hen verder en het mooiste leven leiden dat je maar kan. Dat mag gewoon.

En een knuffel dat het zo rot is allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties
Alle reacties Link kopieren
Als je heel duidelijk gezegd hebt geen contact te willen, is dit gedrag van je moeder op het manipulatieve af. Je kunt nog proberen op een andere manier duidelijk te maken dat het voor jou echt klaar is maar kijk uit dat het geen opsomming van verwijten word. "Het is je zus" is hierin echt het slechtste argument, alsof dat een reden is iemand continu over jou grenzen te laten gaan. Je hebt al afstand genomen en nieuwe kansen geboden en dan gebeurd het toch opnieuw. Dus hoe vervelend ook nummer blokkeren en nog 1x heel duidelijk maken dat je geen contact wenst.
Alle reacties Link kopieren
RP7 schreef:
14-10-2021 08:51
Als je heel duidelijk gezegd hebt geen contact te willen, is dit gedrag van je moeder op het manipulatieve af. Je kunt nog proberen op een andere manier duidelijk te maken dat het voor jou echt klaar is maar kijk uit dat het geen opsomming van verwijten word. "Het is je zus" is hierin echt het slechtste argument, alsof dat een reden is iemand continu over jou grenzen te laten gaan. Je hebt al afstand genomen en nieuwe kansen geboden en dan gebeurd het toch opnieuw. Dus hoe vervelend ook nummer blokkeren en nog 1x heel duidelijk maken dat je geen contact wenst.
Mijn zus gebruikt d7s het feit dat ik naar ern psycholoog ben gegaan, tegen mij, ze vertelt iedereen om mij heen dat ik 'gek' ,bn
Alle reacties Link kopieren
RP7 schreef:
14-10-2021 08:51
Als je heel duidelijk gezegd hebt geen contact te willen, is dit gedrag van je moeder op het manipulatieve af. Je kunt nog proberen op een andere manier duidelijk te maken dat het voor jou echt klaar is maar kijk uit dat het geen opsomming van verwijten word. "Het is je zus" is hierin echt het slechtste argument, alsof dat een reden is iemand continu over jou grenzen te laten gaan. Je hebt al afstand genomen en nieuwe kansen geboden en dan gebeurd het toch opnieuw. Dus hoe vervelend ook nummer blokkeren en nog 1x heel duidelijk maken dat je geen contact wenst.
Ja precies,jij bnt mijn dochter niet en je geeft geen aandacht aan je zus, ze verdient het niet, klaar.
Alle reacties Link kopieren
Wat een kutfamilie heb jij!
Probeer het te blokkeren en negeren.
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet verplicht om met mensen om te gaan omdat het familie is. Je mag gewoon Nee zeggen, dat is een hele zin!
Alle reacties Link kopieren
Hyani32 schreef:
14-10-2021 09:04
Mijn zus gebruikt d7s het feit dat ik naar ern psycholoog ben gegaan, tegen mij, ze vertelt iedereen om mij heen dat ik 'gek' ,bn

De halve wereld gaat naar een psycholoog. Dat zij dat bestempelt als dat je gek bent, laat vooral zien hoe bekrompen zij denkt.
Als jij je er niet voor schaamt dat je bij een psycholoog bent geweest, kan ze je daar ook niet mee zwart maken.
bubbel° wijzigde dit bericht op 14-10-2021 10:06
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hyani32 schreef:
14-10-2021 09:04
Mijn zus gebruikt d7s het feit dat ik naar ern psycholoog ben gegaan, tegen mij, ze vertelt iedereen om mij heen dat ik 'gek' ,bn
Ze weten hoe ze je kunnen kwetsen. Mocht nog een keer iemand het nodig vinden om dat tegen je te zeggen, dan is een simpel ‘Tsja, dat krijg je met zo’n moeder en zus’ venijnig genoeg. Wil je het luchtiger houden, kun je iets zeggen als ‘dat krijg je met zo’n familie maar ik ben trots op mezelf dat ik er iets aan gedaan heb’.

Verder, probeer het meer van je af te laten glijden. Het is echt niet ok wat ze doen, en probeer het zoveel mogelijk te negeren. Blokkeren is een goede, zeker als je nog een keer heel duidelijk maakt dat je niet zit te wachten op dit gedoe. Niet in discussie gaan, niet hopen dat ze veranderen, maar het bij jezelf houden. Jij vindt het niet fijn hoe je zus en moeder je behandelen en houdt daarom afstand. Heel verdrietig, maar je moet echt jezelf beschermen.

Iedereen die ernaar vraagt of vist, krijgt dat antwoord. Tot je het zelf ook zo voelt en zo reageert.

Sterkte daarmee, want het is gewoon niet leuk!
Alle reacties Link kopieren
Maandag27 schreef:
14-10-2021 10:05
Ze weten hoe ze je kunnen kwetsen. Mocht nog een keer iemand het nodig vinden om dat tegen je te zeggen, dan is een simpel ‘Tsja, dat krijg je met zo’n moeder en zus’ venijnig genoeg. Wil je het luchtiger houden, kun je iets zeggen als ‘dat krijg je met zo’n familie maar ik ben trots op mezelf dat ik er iets aan gedaan heb’.

Verder, probeer het meer van je af te laten glijden. Het is echt niet ok wat ze doen, en probeer het zoveel mogelijk te negeren. Blokkeren is een goede, zeker als je nog een keer heel duidelijk maakt dat je niet zit te wachten op dit gedoe. Niet in discussie gaan, niet hopen dat ze veranderen, maar het bij jezelf houden. Jij vindt het niet fijn hoe je zus en moeder je behandelen en houdt daarom afstand. Heel verdrietig, maar je moet echt jezelf beschermen.

Iedereen die ernaar vraagt of vist, krijgt dat antwoord. Tot je het zelf ook zo voelt en zo reageert.

Sterkte daarmee, want het is gewoon niet leuk!
Naar een psychloog gaan heeft mijn leven gered, ik werd sterker tgn over hun
Alle reacties Link kopieren
Bubbel° schreef:
14-10-2021 10:03
De halve wereld gaat naar een psycholoog. Dat zij dat bestempelt als dat je gek bent, laat vooral zien hoe bekrompen zij denkt.
Als jij je er niet voor schaamt dat je bij een psycholoog bent geweest, kan ze je daar ook niet mee zwart maken.
Ja ik kom echt uit een 'high class omgeving. Een psychloog is taboe.maar het s niet perse mijn zus, mijn moeder is de boosdoener. Echt een heel verbitterd persoon
Alle reacties Link kopieren
RP7 schreef:
14-10-2021 08:51
Als je heel duidelijk gezegd hebt geen contact te willen, is dit gedrag van je moeder op het manipulatieve af. Je kunt nog proberen op een andere manier duidelijk te maken dat het voor jou echt klaar is maar kijk uit dat het geen opsomming van verwijten word. "Het is je zus" is hierin echt het slechtste argument, alsof dat een reden is iemand continu over jou grenzen te laten gaan. Je hebt al afstand genomen en nieuwe kansen geboden en dan gebeurd het toch opnieuw. Dus hoe vervelend ook nummer blokkeren en nog 1x heel duidelijk maken dat je geen contact wenst.
Mijn zus is heel jaloers op mij.....heel erg. Altijd al geweest, mijn moeder s verbitterd vanwegevhaar ziekte...mijn moedee weet hoe ze mij bang kan maken.
Blokkeren en doorgaan met je leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven