Advies gevraagd

29-11-2021 06:54 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
pepernoot1543 wijzigde dit bericht op 02-05-2022 19:28
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat maakte dat jij vanuit het niets een bericht naar hem stuurde?

Ik vind het nogal wat, zoiets 'even' appen. En ik snap dat het of hem verward, of hij vind het erg vervelend en weet niet hoe te reageren.
Ik ben meer van de face to face.

Maar houd je echt van hem, of is het tijdelijke eenzaamheid?
Waarom zou een relatie nu dan wel slagen?

Geen reactie zou ik duiden als: geen interesse.
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij de scheiding geïnitieerd? Dan vind ik dit bij voorbaat kansloos.

Was jij degene die de knoop doorhakte? Dan had ik dit never nooit geappt maar een keer live met hem besproken. Wat Creatieveling zegt eigenlijk.
Dit vind ik behoorlijk wanhopig en weinig doordacht overkomen.

Overigens, ik moet er niet aan denken dat ik twee jaar na een scheiding van een ex een dergelijk berichtje had gekregen, zou gillend weggerend zijn.
In ieder geval voor een volgende keer: dit soort dingen niet via een berichtje doen maar gewoon als en volwassene in real life.

En ik denk dat je inderdaad kunt concluderen dat hij er niet op zit te wachten.

Het lijkt me wel goed om er nog een keer over te beginnen, maar dan dus als jullie elkaar in het echt zien. Misschien wacht hij daar ook wel op om het hier met je over te hebben, want dit kan natuurlijk helemaal niet via de app.
Alle reacties Link kopieren
Doe eens gek: ipv appen gewoon face to face met hem praten?
Je hebt jullie kind ook niet door een whatsapp bericht gekregen.
En ja, lullig als je een blauwtje loopt, zo live. Dan kan je niet doen alsof het nooit gezegd is.
Je ex zou wel een enorme hufter zijn als hij heel naar reageert als hij geen interesse heeft.
En in het geval hij idd geen interesse heeft, accepteer dit dan, neem afstand en ga door met je leven. Uithuilen en door. Je zal hem echt de rest van je leven in je leven hebben door jullie kind.
Voor haar is het wel zo fijn als jullie nog enigzins normaal met elkaar om kunnen gaan.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Een storm van gedachten en gevoelens komt bij hem boven. Herinneringen aan hoe het was, de aanvankelijke liefde maar ook de narigheid en dingen die niet meer ongezegd kunnen worden, de pijn, de vijandige sfeer. Maar ja die liefde he. Hij heeft de wirwar van gevoelens ergens in zijn gedachten geparkeerd en hij wil er maar verder niet meer aan denken, want hij is best gelukkig nu. Zoiets?

Overigens, als je weer deel wil uitmaken van iemands leven dan begin je met een heleboel belangstelling voor hem waardoor je hem opnieuw leert kennen (en nu écht). En niet met een heel verhaal over jouw gemis. Je zal dan merken dat hij een heel nieuw persoon wordt, die je eigenlijk niet kende, en die waarschijnlijk niet bij je past.
retrostar wijzigde dit bericht op 29-11-2021 07:46
30.17% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Praten, niet appen.
Alle reacties Link kopieren
Dit soort persoonlijke verklaringen en vragen zou ik niet via de app doen.

Hoe is jullie relatie nu? Ik neem aan dat hij zijn kind regelmatig ziet, praten jullie dan samen? Blijft hij misschien voor een koffie of colaatje? Vieren jullie samen de verjaardag van het kind? Of zie je hem eigenlijk nooit?

En wees eerlijk; mis je specifiek hem? Of mis je een partner en voel jij je eigenlijk eenzaam, zeker nu we weer met z'n alleen in beperkte lockdown zitten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Dat ga je toch niet apppen?

Ik snap dat hij niets terug stuurt. Ik zou zelfs beetje pissed zijn, wat is dat voor drama gedrag dan?
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
29-11-2021 08:06
Dit soort persoonlijke verklaringen en vragen zou ik niet via de app doen.

Hoe is jullie relatie nu? Ik neem aan dat hij zijn kind regelmatig ziet, praten jullie dan samen? Blijft hij misschien voor een koffie of colaatje? Vieren jullie samen de verjaardag van het kind? Of zie je hem eigenlijk nooit?

En wees eerlijk; mis je specifiek hem? Of mis je een partner en voel jij je eigenlijk eenzaam, zeker nu we weer met z'n alleen in beperkte lockdown zitten.
Onze relatie is op zich wel goed, we hebben veel contact over onze dochter. Er is geen haat en nijd.
Alleen het persoonlijke mist, zeg maar. Hij blijft ook nooit om koffie te drinken.
Maar dat zou ik graag weer willen. Maar dat vind ik heel moeilijk vandaar dat ik hem dat geappt heb ipv face to face. En ik snap dat dat bericht dat zo uit de lucht komt vallen voor hem..
Maar ben echt niet goed in dat soort dingen, vind het al heel wat dat ik het heb gezegd al is het via de app.

En nee niet vanuit eenzaamheid.
Hij is zo positief veranderd de afgelopen jaren, hij is echt een goede vader. Ik mis hem, mijn dochter mist hem als ze bij mij is, en andersom.

En ja ik besef dat er veel voor nodig is om elkaar weer te leren kennen.. want we hebben lang geen deel uitgemaakt van elkaars leven..
Maar de vraag is of hij dat wil. Ik ga de volgende keer als hij onze dochter op kom halen het gesprek aan.
Ow, wauw.

Hij wil geeneens koffie drinken maar jij denkt dat hem appen dat je graag weer een relatie wil dan een goed idee is?


En natuurlijk wil hij dat niet. Ik zou mijn excuses aanbieden en stoppen met hem te zien als mogelijke partner.
Alle reacties Link kopieren
Zou jij ook per brief ten huwelijk willen worden gevraagd?
Ik snap het wel, TO. Dat je het mist. Dat wil alleen niet zeggen dat het een goed idee is. Ik ben ook gescheiden van de vader. Ineens had ik ook die gedachte, die me overviel. Wat als we weer bij elkaar komen… ik schrok er gewoon van dat ik het dacht. Voor mij is het geen goed idee, in ieder geval.
Ik kan me indenken dat het niet leuk is dat hij er niet op gereageerd heeft. Kan om allerlei redenen zijn. Ik denk ook niet dat het handig was dat je dat geappt hebt. Maar goed, dat is nou eenmaal zo… probeer het los te laten.
Alle reacties Link kopieren
Beetje laat voor advies inderdaad, dit zo appen naar een ex is nogal intens. Niet een uitnodiging om even bij te praten bij volgend wissel moment oid maar meteen hoppa zullen we opnieuw gaan snap de redenering achter zo een aanpak niet, zat het je erg hoog op dat moment? In hoe jij jullie omgang beschrijft vind ik het niet raar dat je geen antwoord krijgt, het zal waarschijnlijk flink ongemakkelijk zijn volgende keer. Gok dat we je het beste succes kunnen wensen met over je gevoelens heen komen.
Niet relevant
Alle reacties Link kopieren
Maar als jullie enkel contact hebben over jullie dochter en nooit een persoonlijk gesprek hebben hoe weet je dan dat hij zo veranderd is?
Misschien haalden jullie wel het slechtste in elkaar naar boven en is hij nu, zonder jou, gewoon wie hij is?
Is hij wel nog single?
Ik denk dat het feit dat hij niet reageert op jouw bericht van vorige vrijdag genoeg zegt...
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
29-11-2021 09:13
Zou jij ook per brief ten huwelijk willen worden gevraagd?

Dat lijkt me juist super romantisch!

OT: ga het gesprek aan als je antwoorden wilt, anders laten rusten.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie heel impulsief uit elkaar gegaan ofzo? Meestal ga je heel doordacht uit elkaar als je kinderen hebt en weet je het gewoon zeker dat het goed is ondanks de ellende die het kinderen geeft.
Was je dronken? Toen je het stuurde?
Heb je een kort berichtje gestuurd of echt verteld hoe je je voelt en dat je hem zo hebt zien veranderen?
Misschien heeft ie wel een nieuwe vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Pepernoot1543 schreef:
29-11-2021 09:10
Onze relatie is op zich wel goed, we hebben veel contact over onze dochter. Er is geen haat en nijd.
Alleen het persoonlijke mist, zeg maar. Hij blijft ook nooit om koffie te drinken.
Maar dat zou ik graag weer willen. Maar dat vind ik heel moeilijk vandaar dat ik hem dat geappt heb ipv face to face. En ik snap dat dat bericht dat zo uit de lucht komt vallen voor hem..
Maar ben echt niet goed in dat soort dingen, vind het al heel wat dat ik het heb gezegd al is het via de app.

En nee niet vanuit eenzaamheid.
Hij is zo positief veranderd de afgelopen jaren, hij is echt een goede vader. Ik mis hem, mijn dochter mist hem als ze bij mij is, en andersom.

En ja ik besef dat er veel voor nodig is om elkaar weer te leren kennen.. want we hebben lang geen deel uitgemaakt van elkaars leven..
Maar de vraag is of hij dat wil. Ik ga de volgende keer als hij onze dochter op kom halen het gesprek aan.

Van 'er is geen haat en nijd' naar 'ik wil graag weer een relatie met je', het is nogal een sprong @( . Waarom heb je hem niet geappt met de vraag of hij een keer een kopje koffie wil blijven drinken?
S-Groot schreef:
29-11-2021 11:06
Van 'er is geen haat en nijd' naar 'ik wil graag weer een relatie met je', het is nogal een sprong @( . Waarom heb je hem niet geappt met de vraag of hij een keer een kopje koffie wil blijven drinken?
Dat wilde hij niet, tikte ze net ergens.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
29-11-2021 11:06
Van 'er is geen haat en nijd' naar 'ik wil graag weer een relatie met je', het is nogal een sprong @( . Waarom heb je hem niet geappt met de vraag of hij een keer een kopje koffie wil blijven drinken?
Ja dat zie ik ook in nu.. dat het wel heel direct is ineens voor hem.
En ja het was misschien heel impulsief om dat te appen maar ik voel het echt zo.
En kan alsnog vragen of hij een kopje koffie wil drinken. Hoop dat ik hem niet heb afgeschrikt nu
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
29-11-2021 11:14
Dat wilde hij niet, tikte ze net ergens.

Er staat alleen dat hij nooit blijft om koffie te drinken, niet dat ze het hem ook eens gevraagd heeft (en al helemaal niet dat ze het weleens gevraagd heeft vóórdat hij er is).
Alle reacties Link kopieren
Pepernoot1543 schreef:
29-11-2021 11:21
Ja dat zie ik ook in nu.. dat het wel heel direct is ineens voor hem.
En ja het was misschien heel impulsief om dat te appen maar ik voel het echt zo.
En kan alsnog vragen of hij een kopje koffie wil drinken. Hoop dat ik hem niet heb afgeschrikt nu

Dat je denkt dat je het 'echt' zo voelt is nog geen reden om dat zo plompverloren te gaan appen. Kom, je bent een ouder, dan wordt er wel iets meer van je verwacht dan impulsief handelen en daarmee de relatie met de andere ouder van je kind op het spel te gaan zetten. Misschien toch maar eens onderzoeken wat er allemaal aan de hand is voordat je verdere (impulsieve) acties onderneemt.
Jullie doen het nu goed als ouders en dat wil niet zeggen dat het als partners ook werkt. Dat blijkt ook wel, want communiceren is blijkbaar lastig. Jij durft niet eens met hem te praten maar doet het via app, hij durft niet te reageren. Dat werkt toch niet in een relatie? Dat hij een goede vader is en ten goede veranderd kan ook komen doordát jullie geen relatie meer hebben hè? Blijkbaar werkte dat niet en is het na het verbreken beter geworden tussen jullie als ouders en is hij ervan opgeknapt. Dat doe je dus mogelijk weer teniet als je een relatie hebt.


En zomaar vanuit het niets, als je nog niet eens op niveau ‘bijkletsen bij koffie’ zit, vragen om een doorstart is echt heel raar.
Alle reacties Link kopieren
Pepernoot1543 schreef:
29-11-2021 11:21
Ja dat zie ik ook in nu.. dat het wel heel direct is ineens voor hem.
En ja het was misschien heel impulsief om dat te appen maar ik voel het echt zo.
En kan alsnog vragen of hij een kopje koffie wil drinken. Hoop dat ik hem niet heb afgeschrikt nu
Gaat het verder oké met jou of heeft er iets plaats gevonden recent want als je zo flink inzicht lijkt te missen en je handelen niet zelf als vreemd ziet en nog twijfelt over of het impulsief was / hoe het over komt. Het gaat heel erg om jou want je voelt en hoopt het zo dus is het in jouw ogen de manier maar er zijn geen signalen vanuit hem, de geen reactie is verstandig van hem zou ook wachten tot in het echt er wat van te zeggen maar de hoop dat het positief is zou ik iet hoog houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven