gaat een man zo makkelijk terug naar zijn exvrouw?

14-10-2009 11:01 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb een jaar een relatie gehad met een man, die net uit een realtie kwam met zijn ex vrouw ( hebben samen een kind van 3,5 jaar). Hij is de gene die een eind heeft gemaakt aan de relatie van 10 jaar met haar omdat het volgens hem op is al jaren en eigenlijk al heel lang geen intimiteit hadden, hij wilde ook niet met haar trouwen zij wel). In eerste instantie was zij daar mee eens en liep alles goed todat ik al heel snel een relatie met hem kreeg, ik kon hem al toen hij nog een relatie had met haar en hij was verliefd op mij geworden binnen die relatie,. Ben er toen niet op in gegaan omdat hij al een relatie had!

Maar in eens stond hij voor mijn deur en wilde het graag met mij proberen ( ik vond hem natuurlijk al heel erg leuk)

Allebei hopeloos verliefd en waren al na 6 maanden samen huisje boompje beestje aan het plannen ( hij heeft 1 kind en ik heb er 2). Hij was inmiddels door zijn ex vrouw uitgekocht en alle financiele zaken waren ook rond. Toen begon zijn ex weer aan hem te trekken zij wilde mij niet in de buurt van hun zoon en ze belde voor elk wisse wasje naar hem iedere dag. Ook zat ze elke week bij zijn moeder dat ze het niet alleen aan kon en dat hij haar ware liefde is en dat de deur voor hem open staat!!!

Bij ons onstonden hierdoor spanningen en veel ruzie en maakte we het weer aan en uit en uiteindellijk een half jaar later barste de bom en gingen we met veel verdriet uit elkaar. Hij wist het niet meer en twijfelde aan alles, hij stond gewoon in een impasse!! Hij wilde mij niet kwijt zij hij maar hij had het gevoel dat hij tussen mij en zijn zoon moest kiezen. Hij wilde tijd voor zichzelf. En idd je kind gaat altijd voor!!! Ik heb hem laten gaan.



Maaaar de volgende dag zat hij al weer bij haar in huis en inmiddels zijn wij drie maanden uit elkaar en zit hij daar nog steeds. Volgens hem is hij daar alleen voor zijn zoon, hij neemt het grootste gedeelte van de opvoeding van zijn zoon voor rekening 3 dagen per week, dat deed hij altijd al. De afgelopen maand hebben we geen contact meer maar de maanden daar voor hebben we nog veelvuldig contact met elkaar gehad. We waren allebij steeds verdrietig, maar hij gaf aan dat het niet anders kan en hij er voor zijn zoontje moet en wil zijn. Wat ik heel goed begrijp en waardeer.



Afgelopen week heeft hij een kennis van mij gesproken en toen zij hij dat hij weer terug is bij zijn ex vrouw en dat het op zich wel goed is maar dat hij wel opnieuw verliefd moet zien te worden. Hij zag er ook niet echt blij en gelukkig uit.



Mijn vraag is kan een man zo makkelijk terug gaan naar zijn ex en alles weer gewoon oppakken??? en hoe zit het met de ex vrouw als die weet dat haar man verliefd is op een ander en haar heeft verlaten en haar niet meer aantrekkelijk vond kan die zo makkelijk weer hem in huis nemen??? Ik ben erg benieuwd naar de reacties om dat ik het mij niet kan voorstellen dat dit op de langere termijn goed gaat? Het is zijn keuze dus ik gun hem het geluk maar vind ook dat hij terug is naar af. Je kunt met je verstand toch niet verliefd worden? Hoe is dit gegaan bij exen die uit elkaar waren en weer terug gingen naar elkaar? Werkte dit of gingen ze als nog uit elkaar?





Nou wat een vragen he hoop dat iemand die dit heeft meegemaakt wil reageren



Alvast bedankt
Ja, dat kan. Hij kiest voor de makkelijke weg en die ziet hij nu bij haar. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: haal geen man binnen die net uit een relatie komt. Veel mannen kunnen gewoon niet alleen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als hij drie dagen per week de opvoeding van zijn zoon doet lijkt me dat niet het 'grootste gedeelte' aangezien een week 7 dagen heeft.



Mensen hebben weleens last van verstandsverbijstering, en kennelijk was jij die verstandsverbijstering...

Wat jullie een jaartje gehad hebben, dat heeft hij jaren met haar gehad en verliefd worden op een ander kan er weleens voor zorgen dat je even de dingen niet meer helder ziet. Kennelijk ziet hij het nu wel weer in perspectief.



Kennelijk heeft hij besloten om te gaan voor wat hij al had en dat vind ik eigenlijk wel bewonderenswaardig.
Alle reacties Link kopieren
je vraag heeft hij al beantwoord hoor, hij is terug en ja dat ging makkelijk. Wil jij blijven wachten tot hij zich weer bedenkt?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan, en het bewijs ligt voor je.

Het siert je dat je niet aan deze meneer wilde beginnen toen hij nog een relatie had.



Maar zo snel al plannen maken voor huisje boompje beestje is natuurlijk niet helemaal realistisch.

Liefde is iets wat moet groeien, en das als de man (of vrouw) net uit een relatie komt denk ik niet mogelijk in 6 maanden.

Dan moet er eerst nog het 1 en ander verwerkt worden



Ik weet daarom ook niet of hij met zijn verstand weer verliefd is geworden op haar (wel leuk gevonden trouwens...met je verstand verliefd worden) maar misschien was het toch nog niet helemaal afgerond, en laait alles nu weer op.



Succes in ieder geval, want leuk is het niet natuurlijk!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Zou me eerder afvragen of een man zijn vrouw zo makkelijk kan verlaten eerlijk gezegd.....
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat to hoopt dat h nu hij terug is weer inziet waarom hij in eerste instantie is weg gegaan bij zijn vrouw en merkt wat hij mist aan to en met hangende pootjes terugkomt..



*prik luchtballon even door*



Dat kun je vergeten
Ik leerde mijn ex kennen toen de officiële scheiding en papierwinkel al 2 jaar achter de rug was. Na 1,5 jaar besloten wij te willen gaan samenwonen. Een dag later (of ze het geroken had...) kwam zijn ex met een brief waarin ze voor het eerst uitlegde waarom ze ooit de scheiding had aangevraagd, dat ze er zo'n spijt van had en of hij haar alsjeblieft wilde vergeven.



Een week later was het uit.

Zes weken later was zij met de 2 kids bij hem ingetrokken.

Drie maanden later waren ze hertrouwd (in gemeenschap van goederen, wat hij NOOIT meer zou doen omdat hij zo bang was geweest het huis te verliezen tijdens de scheiding).

Binnen een jaar was ze zwanger van de derde (hij wou geen kidneren meer omdat ex twee postnatale (en pre-nataal, als dat bestaat!!) depressies had gehad, mede aanleiding tot de scheiding))>



Ja. Blijkbaar zijn er mannen (mensen?!) die hun eigen geluk op kunnen geven voor een vermeend hervonden geluk en een zeer dringende behoefte om de kinderen een 'normaal' gezin te geven.
Alle reacties Link kopieren
de meesten gaan uiteindelijk niet eens, en als ze al gaan dan keren ze toch weer snel terug aan de huiselijk tafel. En niet alleen vanwege de kinderen hoor
Alle reacties Link kopieren
je kan je ook afvragen TO of die verliefdheid tussen jou en hem wel zo diep zat. Veel mannen voelen zich ontevreden als er kinderen zijn (oei ze krijgen ineens minder aandacht) ze zoeken dan naar bevestiging buiten de deur, en worden dan makkelijk verliefd op iedereen die hen die aandacht geeft (het zijn net asielhondjes) maar het liefst willen ze die aandacht van moeder de vrouw
Alle reacties Link kopieren
Kastanjez, wie zegt dat die mannen hun eigen geluk opgeven? Misschien zien ze opeens beter dat een andere vrouw eigenlijk niet beter is dan hun eigen vrouw en dat ze daar tenminste nog een heel verleden mee hebben en kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Kan me heel erg vinden in wat Meds en Astarte zeggen.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Kastanjez schreef op 14 oktober 2009 @ 11:18:

Ja. Blijkbaar zijn er mannen (mensen?!) die hun eigen geluk op kunnen geven voor een vermeend hervonden geluk en een zeer dringende behoefte om de kinderen een 'normaal' gezin te geven.

Nou ja, een scheiding betekent voor mannen ook vaak dat ze de kinderen nog maar sporadisch zien. Als ze geluk hebben één keer in de twee weken een weekend.

Weer teruggaan naar ex wordt dan wel erg aantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren
En, niet voor het een of het ander, de meesten vinden het idd vreselijk om uit elkaar te gaan als er kinderen zijn. Zolang er ook maar de minste kans is om weer bij elkaar te komen (en het goed te hebben samen) zullen de meesten die kans met beide handen aangrijpen.



Dan zijn jullie toch echt de tweede keus helaas.
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Het gras bij de buurvrouw bleek ook verdord.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zamirah schreef op 14 oktober 2009 @ 11:29:

Het gras bij de buurvrouw bleek ook verdord. Thee tegen het beeldscherm!
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor jullie reacties. Ik vind het ook bewonderwaardig van hem dat hij zijn kind en de stabiliteit en basis voor zijn kind op de eerste plaats zet. En zit niet op hem te wachten zou zelf niet echt gelukkig kunnen worden met een man die zo makkelijk van vrouwen wisseld!! Maar ik ben benieuwd naar de kant van de ex vrouw. Ik zelf zou namenlijk iemand niet meer goed kunnen vertrouwen en terug nemen als iemand niet meer echt bij mij wil zijn maar meer weer deel wil nemen aan het gezin. Mijn ex vriend miste heel erg het naar bed brengen van zijn zoontje s'avonds daar kon hij erg mee zitten.

Hoe gaat een ex vrouw er mee om dat haar man eigenlijk bij een ander wil zijn?



En ik was niet de gene die snel huisje boompje beestje wilde. Hij wilde dat meteen ik heb de boot afgehouden omdat ik wilde dat hij eerst een eigen huis ed zou krijgen, dat ging hij toen ook doen en had een 1 kamrer woning . Hij wilde ook meteen een kind en met mij trouwen. Ik moet bekennen dat ik nadat wij 6 maanden samen waren zwanger ben geraakt en hij het wilde houden en ik niet omdat ik vond dat er nog onvoldoende basis was. Het was nog maar 6 weken en had nooit van mijzelf verwacht dat ik een abortus zou ondergaan. Doe het ook nooit meer !!!!! We hebben toen goed gepraat en ik wist dat hij het heel graag wilde houden. Zijn ex vrouw wist dit ook!!. Hij wil heel graag meer kinderen en ik heb toen gezegd dat ik eerst een jaar verder wil zijn en dan beslissen of we nog kinderen willen! Na de abortus is onze relatie bergafwaarts gegaan
Alle reacties Link kopieren
Hmmmm.....dit lekkere typje zou ik dus ook nooit terug willen. Maar mijn eigen man? Wanneer we uit elkaar zouden gaan? Jawel, tenzij hij mij of mijn kinderen slecht behandeld zou hebben zou ik hem (over het algemeen) wel terug nemen.



Hij zou heftig door het stof moeten dan, maar al die jaren en vooral onze kinderen zouden voor mij de doorslag geven.
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Jij was de rebound die toch niet nodig bleek. Hij heeft de waarde ingezien van de relatie met zijn vrouw. Er is een kans dat zij hier samen doorheen komen en lang en gelukkig leven. Die kans is groter dan de slagingskans van een rebound relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil nog wel even zeggen dat ik hem niet terug wil . Dat hij degene is geweest die zo snel ging en achter mij aan kwam en dacht dat ik zijn ware liefde was kindje wilde en trouwen en we leven nog lang en gelukkig.



Het gaat mij om de ex vrouw Hoe kan iemand weer zo'n man in huis nemen na alles wat er is gebeurd. Waar is je eigen waarde???
Alle reacties Link kopieren
Lees even mijn post. Eigenwaarde is niet altijd het belangrijkste. Ego's kunnen zeker uitgedeukt worden.
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Ehm, waarom maakt je je er nog druk om als je hem toch niet terug wil?
Alle reacties Link kopieren
quote:kaya156 schreef op 14 oktober 2009 @ 11:34:

Dank je voor jullie reacties. Ik vind het ook bewonderwaardig van hem dat hij zijn kind en de stabiliteit en basis voor zijn kind op de eerste plaats zet.

Je weet niet of dat zijn enige reden is. Zijn ex is wel de vrouw waar hij ooit zo verliefd op was dat ze samen een kind hebben.

En zit niet op hem te wachten zou zelf niet echt gelukkig kunnen worden met een man die zo makkelijk van vrouwen wisseld!!

Dat klopt niet wat je zegt, want je hebt hem nota bene van het huis van zijn gezin overgeheveld naar jouw leven.

Maar ik ben benieuwd naar de kant van de ex vrouw. Ik zelf zou namenlijk iemand niet meer goed kunnen vertrouwen en terug nemen als iemand niet meer echt bij mij wil zijn maar meer weer deel wil nemen aan het gezin.

Er zijn heel veel redenen die hij zou kunnen aanvoeren, en de meeste zullen over jou gaan (ze viel me tegen, ik hou meer van jou, het was een bevlieging, ik zie nu hoe speciaal jij bent, ik had een ander nodig om te realiseren dat ik van jou hou en ga zo maar even door)

Mijn ex vriend miste heel erg het naar bed brengen van zijn zoontje s'avonds daar kon hij erg mee zitten.

Hoe gaat een ex vrouw er mee om dat haar man eigenlijk bij een ander wil zijn?

Hij wil niet bij een ander zijn, want hij heeft jou verlaten voor haar. Hij wil nu bij zijn gezin en zijn vrouw zijn.



En ik was niet de gene die snel huisje boompje beestje wilde. Hij wilde dat meteen ik heb de boot afgehouden omdat ik wilde dat hij eerst een eigen huis ed zou krijgen, dat ging hij toen ook doen en had een 1 kamrer woning . Hij wilde ook meteen een kind en met mij trouwen.

Natuurlijk, mannen willen schepen achter zich verbranden, zeker als ze twijfelen, alles wat hun beslissing dan definitief kan maken (bijv. een kind bij een andere vrouw) grijpen ze aan. het zegt niet zoveel over wat hij voor jou voelde, maar het zegt meer over hoe hij in de war was en hoe hij twijfelde aan zijn beslissing.

Ik moet bekennen dat ik nadat wij 6 maanden samen waren zwanger ben geraakt en hij het wilde houden en ik niet omdat ik vond dat er nog onvoldoende basis was. Het was nog maar 6 weken en had nooit van mijzelf verwacht dat ik een abortus zou ondergaan. Doe het ook nooit meer !!!!! We hebben toen goed gepraat en ik wist dat hij het heel graag wilde houden. Zijn ex vrouw wist dit ook!!. Hij wil heel graag meer kinderen en ik heb toen gezegd dat ik eerst een jaar verder wil zijn en dan beslissen of we nog kinderen willen! Na de abortus is onze relatie bergafwaarts gegaan
Alle reacties Link kopieren
quote:kaya156 schreef op 14 oktober 2009 @ 11:39:

Ik wil nog wel even zeggen dat ik hem niet terug wil . Dat hij degene is geweest die zo snel ging en achter mij aan kwam en dacht dat ik zijn ware liefde was kindje wilde en trouwen en we leven nog lang en gelukkig.



Het gaat mij om de ex vrouw Hoe kan iemand weer zo'n man in huis nemen na alles wat er is gebeurd. Waar is je eigen waarde???waar is jou eigenwaarde? Ik lees alleen maar hier dat je keer op keer zegt dat hij zoveel van je houdt en dat je de ware voor hem bent. De vraag is of jij dat diep in je hart ook gelooft, want de realiteit is dat hij je heeft verlaten voor zijn ex. Blijkbaar houdt hij meer van haar. Met haar eigenwaarde heeft het niks te maken
Alle reacties Link kopieren
Ben natuurlijk ook veelvuldig bij zijn familie geweest en ouders hij heeft 3 broers. Zijn moeder zag het al jaren aankomen dat het fout zat tussen die 2 er was geen liefde volgens zijn moeder en ook vrienden e.d zeiden dat ze niet bij elkaar pasten en dat het een wonder is dat er een kind is gekomen. Ik ben met zijn ouders en familie op vakantie geweest en heb veel met zijn moeder gepraat, Hoewel zijn moeder dol is op zijn ex gaf ze wel aan dat hij nooit terug zou gaan om haar maar als het gebeurd dat het hem echt om zijn kind gaat. Zij vond ons veel beter bij elkaar passen en hoewel het haar zeer deed zag ze haar zoon eindelijk gelukkig na jaren.



Hij heeft haar steeds duidelijk gemaakt dat hij niet meer wilt en niet meer van haar hield. Ik zat er bij als ze weer eens belde. Nou sorry hoor .Ik snapte die vrouw toen niet dan heb je een hele grote stale plaat voor je kop!!!!!





Hallo dames, we leven niet meer in de jaren 50. Je wilt toch dat iemand van jou houdt en bij je wilt zijn en niet alleen voor de kinderen. Hoe komt dit toch dat vrouwen dit doen. Ik ben zelf gescheiden en het heeft 2 jaar geduurd voor dat ik los kwam van hem , heb ook 2 kinderen. Maar ben liever alleen dan in een relatie die niet gebaseerd is op liefde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven