Blijven redderen..?

08-08-2007 13:24 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi ik ben een jongevrouw van 30 heb een gezellig sociaal leven, een lieve poes (echt mijn maatje) en een leuk huisje in de stad. Mijn hele leven kom ik mannen tegen die ik op de 1 of andere manier moet redderen...misschien een te groot woord maar zo voelt het wel. Ik kies steeds mannen uit waar iets aan 'scheelt'. Nu weer....het is sinds ruim een half jaar uit met m'n ex....een moeizame relatie, gecompliceerd persoon, wilde niet werken, was lui terwijl ik graag verder wilde, een huis, kids..je weet wel. Nadat we hadden besloten onze relatie te eindigen ben ik weer meer mijn eigen dingen lekker gaan doen, vriendinnen, uitgaan, sporten. Toen kreeg ik weer contact met een andere ex (van voor mijn laatste ex) waarmee ik 2,5 jaar een relatie mee heb gehad. Hele lieve jongen, maar zat aan de drugs en hield er een wild leven op na en dus is onze ralatie gestrand. Na een tijd in een stichting te hebben gezeten bleek hij helemaal op het goede pad te zijn geraakt, deed HBO opleiding Psychiatrie en had een goeie baan. Ik helemaal gelukkig, de liefde bloeide weer op en we hadden een geweldige paar maanden. Tot nu....hij is z'n baan kwijt, z'n kamer en is weer terug in de stichting om te leren omgaan met z'n verantwoordelijkheden, geld en gokken (geen drugs deze keer). Ik zit nu zo in de knoop met m'n gevoelens, wat is wijsheid, moet ik verder met hem of niet? Hij kent me door en door, voelt me goed aan, heeft een goed hart, hij is ontzettend lief voor me en we hebben heel veel lol. Hij heeft me niet gelijk verteld dat ie z'n baan kwijt is en z'n kamer, heeft ie voor me verzwegen omdat ie bang was me te verliezen, ik heb op het punt gestaan er een einde aan te maken, maar heb hem toch een kans gegeven. Dat was toen ik hoorde dat ie z'n ontslag had gekregen. Toen kwam de volgende klap, hij sliep al een tijdje bij mij en verzweeg dat ie ook geen dak meer boven z'n hoofd had, toen ik dat hoorde sloegen bij mij de stoppen door. Ik heb een einde gemaakt aan onze relatie, maar zit nog steeds met hem in m'n hoofd, mis hem vreselijk....na lang piekeren heb ik hem gezegd dat als ie z'n problemen zou oplossen en zich zou bewijzen we nog een kans zouden hebben. Maar toen ik hem dat vertelde biechte hij me nog iets op; het geld wat ie me laatst teruggaf, waarvan ik dacht dat ik dat had voorgeschoten was niet daarvan. Hij had wat geld uit mijn spaarpot gepakt om te zorgen voor een lekker maaltje op tafel toen hij nog bij mij sliep. Toen ik vanmorgen wakker werd voelde ik me erg verward..wil zo graag in hem geloven, maar hij maakt het wel erg moeilijk. Dit was alles wat ie nog op te biechten had vertelde hij en er zou niks meer volgen, hij zou alles doen om z'n leven weer op te pakken en hoopt daarbij dat ik hem nog een kans geef....maar wat moet ik doen? Moet ik hem bijstaan of zal er ergens een man lopen die mij eens verzorgt, een man waar ik echt op kan bouwen die me trots maakt....zucht....ik weet het meer, soms lijkt het alsof ik gigantisch op de proef word gesteld...twijfels twijfels twijfels.....

Kus Mirabella
je zegt dat je mannen tegenkomt die je moet redderen. kennelijk keis jij echter mannen uit die je moet redderen. je kunt je dus beter afvragen waarom je de behoefte hebt om te redderen.



En wat die huidige vriend betreft, iemand die tegen me liegt en van me steelt zou ik niet meer in mijn huis willen hebben. baan kwijt en huis kwijt heeft ie aan zichzelf te wijten. gokverslaving is een zikete, maar als hij zich niet onder behandeling laat stellen is ie er wel voor verantwoordelijk dat er niets verbetert. mbt de reltie kan ik je weinig advies gevenm, die keuze moet je zelf maken. ik zou m echter wel mijn huis uitzeten en naar en peut sturen.



en hou voor je zelf in je achterhioofd dat je geen partner moet willen die je eerst moet veranderen. kikkers veranderen niet in prinsen, dus moet je een kikker zoeken waar je mee kunt leven. Als jij graag een betrouwbare en zorgzame vent wil, dan moet je er een uitkiezen en niet verwachten dat deze verslaafde daarin verandert, want dat gaat niet gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Als ik in een relatie zit dan vecht ik lang door, zie altijd het positieve van iemand in, maar dat werkt niet altijd in je voordeel. Weet ook dat het niet goed is iemand te willen veranderen. Hij heeft gelogen en verzwijgd, maar uiteindelijk toch open kaart gespeeld.....realiseer me nu wat ik doe....zoek naar excuses, ooh wat fout. Heb een einde gemaakt aan de relatie, hij zit niet meer bij mij in huis maar de vraag is nu of ik zo iemand nogmaals een kans moet geven, dat is idd een keuze die alleen ik kan maken. Ben benieuwd naar andere ervaringen, adviezen...er zullen echt wel meerdere vrouwen zijn die op 'foute' mannen vallen.
Alle reacties Link kopieren
Mirabella schreef op 08 augustus 2007 @ 13:54:

. Ben benieuwd naar andere ervaringen, adviezen...er zullen echt wel meerdere vrouwen zijn die op 'foute' mannen vallen.




Ik heb zelf geen ervaring met dat soort 'foute man', die zijn verantwoordelijkheid niet opneemt (wel met een ander soort) maar ik heb diverse kennissen/vriendinnen die met zo'n man getrouwd waren. Die relaties zijn stuk voor stuk niet goed afgelopen, omdat er hoogstens tijdelijk een verbetering kwam, maar vervolgens altijd een terugval. Sommige van die relaties duurden een paar jaar, andere tien tot twintig jaar.

Ik zie het dus nogal somber in.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
wegwezen, en geniet eerst een paar jaar van een single-leventje. zodat je weet wat je ECHT wilt!! en je je gevoelens en gedachtes op een rijtje kunt zetten. straks zit je er TE diep in,en dan is de weg terug nog veel moeilijker.zit je zo aan hem vast, dat je toch tegen beter weten in naar hem terugkeert,elke keer. veel succes!!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
Mirabella, ga jij nu eerst eens voor jezelf zorgen, in plaats van voor anderen.



Maak een lekkere leefplek, voor jezelf.

Heb het financieel goed, geef geld uit aan jezelf.

Wees gelukkig met jezelf, en met jezelf alleen.



Meis, je hebt alles mee. Dat moet je niet vergooien aan mannen die jou niet waard zijn.



Je bent pas 30! De hele wereld ligt voor je open! Geniet ervan!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Mirabella schreef op 08 augustus 2007 @ 13:54:

Als ik in een relatie zit dan vecht ik lang door, zie altijd het positieve van iemand in, maar dat werkt niet altijd in je voordeel. Weet ook dat het niet goed is iemand te willen veranderen. Hij heeft gelogen en verzwijgd, maar uiteindelijk toch open kaart gespeeld.....realiseer me nu wat ik doe....zoek naar excuses, ooh wat fout. Heb een einde gemaakt aan de relatie, hij zit niet meer bij mij in huis maar de vraag is nu of ik zo iemand nogmaals een kans moet geven, dat is idd een keuze die alleen ik kan maken. Ben benieuwd naar andere ervaringen, adviezen...er zullen echt wel meerdere vrouwen zijn die op 'foute' mannen vallen.




Als ik het zo lees ben je "te goed van vertrouwen" en wil je zelf graag redderen op een of andere manier.

Iemand doet iets wat niet door de beugel kan en jij weet er nog wel een positieve draai te geven aan die persoon.

Dat een persoon domme dingen doet wil niet zeggen dat die persoon in en in slecht is.

Er zijn heel veel lieve mensen op deze aardbol die toch hele domme dingen doen, of die dingen doen die niet aansluit op jou normen en waarden en waar je niet blijer van word wanneer dit betrokken word in je eigen leven.....je mag gewoon grezen stellen!

Ik heb de indruk dat je een beetje wilt horen dat we hier zouden zeggen; 'ga ervoor!'

Wanneer je dat graag zo wilt zien en horen moet je dat vooral doen, maar leg je er dan wel bij neer dat je weer gaat redderen en maak daar verder ook geen probleem van.

Wil je het anders? handel dan ook anders.

Enige manier is grenzen stellen en naar handelen.



Succes!



Groetjes Daysha
Een relatie met zo'n man is niet gelijkwaardig. Als je de balans prettig vindt op die manier dan kan je het best de rest van je leven volhouden. Maar je kl;aagt er hier over, dus ik zou zeggen, de volgende keer dat je ruikt dat je weer zo'n type aan de haak geslagen hebt (want er zijn echt wel mannen die normaal zijn) dan zou ik zeggen; wegwezen. En niet zuster Clivia gaan uithangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven