Hoe kom je los van iemand?

14-08-2007 11:50 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben besloten om een "pauze" rustperiode in te lassen. Het gaat goed tussen ons en we hebben t leuk en gezellig maar we missen beide toch iets. Ik mis het gevoel dat hij echt voor mij gaat en hij vindt dat we niet goed bij elkaar passen waardoor hij dus niet voor me kan gaan. Het lijkt eerder een hele goede geweldige vriendschap met een beetje meer. We houden wel echt van elkaar en geven ook heel veel om de ander.



Nu weet ik zelf ook wel dat ik essentiele dingen die nodig zijn in een goede relatie bij hem mis. Maar waarom vind ik het dan toch zo moeilijk om los te komen van hem? Misschien toch beide bang om alleen te staan zonder elkaar. Hij heeft ook nog een ex waar hij gevoelens voor heeft. Hij kan mensen niet zomaar los laten. Dit doet mij verschrikkelijk veel pijn maar nog steeds zijn er 1000 bergen op de weg die ik niet goed kan overbruggen om het echt definitief uit te maken en voor mezelf te kiezen.



Ik ben zo bang dat als we het echt uit maken dat hij en zijn ex bij elkaar komen en ik de vriendschap met hem kwijtraak omdat ik het niet aan kan zien dat zij samen zouden zijn. Dat zal trouwens niet snel gebeuren maar het is wel een grote angst. Hierdoor blijf ik maar bij hem hangen om hem eigenlijk maar bij me te houden als mijn vriend.



Ik weet niet wat ik ermee aan moet. Ik heb wel mijn eigen plekje waar ik naar toe kan gaan en gelukkig ook genoeg lieve vriendinnen die me steunen maar die ene stap zetten lukt me niet!
Alle reacties Link kopieren
die ene stap hoef je toch ook nog niet te nemen? jullie hebben een pauze, er is nog niks definitief.

Ik zou proberen er zoveel mogelijk van te genieten, voor zover mogelijk...en af en toe contact is toch logisch als jullie zoveel om elkaar geven?

En tsja...als hij voor de ex kiest...daar kan je jezelf niet tegen beschermen, maar maak je vooraf niet teveel zorgen en houd de communicatie open. een break betekent niet dat je niet hoeft te praten met elkaar over de moeilijkheden en gevoelens toch?

Wat zijn de afspraken in jullie pauze? wel of niet daten, wel of geen contact met elkaar? etc...
Alle reacties Link kopieren
Lalein schreef op 14 augustus 2007 @ 12:01:

die ene stap hoef je toch ook nog niet te nemen? jullie hebben een pauze, er is nog niks definitief.

Ik zou proberen er zoveel mogelijk van te genieten, voor zover mogelijk...en af en toe contact is toch logisch als jullie zoveel om elkaar geven?

En tsja...als hij voor de ex kiest...daar kan je jezelf niet tegen beschermen, maar maak je vooraf niet teveel zorgen en houd de communicatie open. een break betekent niet dat je niet hoeft te praten met elkaar over de moeilijkheden en gevoelens toch?

Wat zijn de afspraken in jullie pauze? wel of niet daten, wel of geen contact met elkaar? etc...
Bedankt voor je reactie! We praten nu heel veel en hebben ook hele goede gesprekken waarbij we allebei heel open en eerlijk zijn tegen elkaar. Gelukkig wel. Ik wil een klein beetje vastigheid in deze pauze, weten waar ik aan toe ben. Hij wil graag alles op zijn beloop laten en wel zien waar het schip uiteindelijk strand. Ik ga weer naar mijn eigen huisje en we blijven elkaar gewoon spreken en zien. |Maar onder het mom van we hebben geen relatie maar als goede vrienden die uit moeten zoeken hoe alles zit. Maar omdat ik zo bang ben dat hij direct naar zijn ex gaat (ik zie het hem niet doen maar ik kan het niet uit mijn hoofd krijgen) blijf ik maar aan hem hangen en vind ik t moeilijk om die pauze te hebben.
Alle reacties Link kopieren
zolang hij zijn ex niet uit zijn hoofd krijgt is er ook niet echt een basis voor jullie denk ik. Je kunt in ieder geval niet met een schone lei beginnen omdat die ex nog ergens in zijn hoofd rond zweeft.



Hij zal voor zichzelf moeten kijken met wie hij verder wilt, met jou, zijn ex of mss wel met allebei niet.



Ik wil je niet ontmoedigen maar als hij zijn ex nog in zijn hoofd heeft zitten moet ie daar toch echt eerst los van zien te komen.



Strekte meis!
Alle reacties Link kopieren
gerardvandegraaf schreef op 14 augustus 2007 @ 12:14:

zolang hij zijn ex niet uit zijn hoofd krijgt is er ook niet echt een basis voor jullie denk ik. Je kunt in ieder geval niet met een schone lei beginnen omdat die ex nog ergens in zijn hoofd rond zweeft.



Hij zal voor zichzelf moeten kijken met wie hij verder wilt, met jou, zijn ex of mss wel met allebei niet.



Ik wil je niet ontmoedigen maar als hij zijn ex nog in zijn hoofd heeft zitten moet ie daar toch echt eerst los van zien te komen.



Strekte meis!


Dank je..

Ja dat zegt ook iedereen die ik ken dat ik los van hem moet komen en hem het uit moet laten zoeken. Maar dat vind ik nou juist zo moeilijk omdat ik bang ben dat hij dan voor haar kiest. Maarja misschien moet ik me daar juist op voor gaan bereiden en afstand nemen dan valt het misschien mee als het echt zo is. Zo verder gaan werkt ook niet. Maar hij kan mij ook weer moeilijk loslaten. Lekkere situatie he pfff.
Alle reacties Link kopieren
LieveBloem schreef op 14 augustus 2007 @ 12:22:

[...]







Dank je..

Ja dat zegt ook iedereen die ik ken dat ik los van hem moet komen en hem het uit moet laten zoeken. Maar dat vind ik nou juist zo moeilijk omdat ik bang ben dat hij dan voor haar kiest. Maarja misschien moet ik me daar juist op voor gaan bereiden en afstand nemen dan valt het misschien mee als het echt zo is. Zo verder gaan werkt ook niet. Maar hij kan mij ook weer moeilijk loslaten. Lekkere situatie he pfff.
ja precies, maar het kan ook positief uitwerken als je hem de ruimte biedt, dan gaat hij misschien inzien dat ie wel voor jou moet kiezen? Kijk als hij het gevoel krijgt tussen 2 vuren in te staan (omdat jij hem niet los laat) wordt hij gedwongen een keus te maken, die hij dan waarschijnlijk overhaast maakt en niet altijd de juiste is.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het allemaal wel maar t is gewoon zo lastig om hem daadwerkelijk ook die ruimte te geven. Die angst om hem echt helemaal kwijt te raken zit best diep. Maar ik kan het altijd proberen en er ook mijn best voor doen. Als is dat echt super moeilijk!!
Alle reacties Link kopieren
LieveBloem schreef op 14 augustus 2007 @ 12:36:

Ik weet het allemaal wel maar t is gewoon zo lastig om hem daadwerkelijk ook die ruimte te geven. Die angst om hem echt helemaal kwijt te raken zit best diep. Maar ik kan het altijd proberen en er ook mijn best voor doen. Als is dat echt super moeilijk!!




ik kan het me ook acht voorstellen meis, t klinkt ego maar ik ben blij dat ik niet in jouw situatie zit, ik zou ook doodsangsten uitstaan om mijn lief kwijt te raken, voor een ander weet je het altijd veel beter als voor jezelf. Gewoon omdat je daar met al je gevoel in zit.



Maar ik denk echt dat als je hem de ruimte geeft om te ontdekken wat hij wilt en zoekt in een relatie, dat dat voor jullie? het beste is. Je kunt iemand, hoe graag je ook wilt, niet tegen zijn / haar zin bij je houden
Om weer eens een clichee in de groep te gooien "if you love something, set it free, if it comes back, its yours of it doesn't, it never was".



oftewel, als je vriend direct nar zijn ex gaat als jij hem loslaat is zijn liefde voor jou kennelijk niet sterk genoeg. je moet niet willen dat iemand bij jou lijft terwijl ie liever bij een ander is. Zolang jij aan hem blijft trekken blijft ie ms uit medelijden, uit schuldgevoel, uit gewoonte en niet om de reden waarom je zou willen dat ie blijft, namelijk omdat jij in zijn ogen de allerleukste en liefste bent. Begrijp je angst om te verliezen, en natuurlijk is het heel verdrietig als hij bij je weggaat, maar je kunt hem ws toch niet tegenhouden en dat moet je ook niet willen. het moet graag zijn of niet. En mss helpt dat idee om los te laten.
Alle reacties Link kopieren
Nou even een update.. Ik ben nu lekker in mijn eigen huisje en eigenlijk gaat het erg goed! Ik spreek lekker af met vriendinnen en ben weer blij om mijn eigen dingen te kunnen doen. Het onderwerp "de pauze" bespreken mijn vriend en ik niet al te veel en het gaat wel goed zo. Ik heb er eigenlijk wel vrede mee met hoe het loopt. Nja iig tot nu toe! Voelt zeker goed :-).
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg ooit aan een psycholoog hoe je los van iemand kan komen en haar antwoord was ``dat gaat niet , dat is geen handeling,het enige wat je kan doen is aanvaarden dat je op dit moment van iemand houd maar dat dit niet zo wederkerig is zoals jij dat zou willen en aanvaarding heeft tijd nodig en eens de aanvaarding er is dan laat je vanzelf los``

Vraagje : heeft deze emotionele situatie een zware invloed op jouw dagdagelijkse leven of kan je de dingen ``handelen``(werken,eten,slapen)
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment gaat het wel goed. Het heeft geen super zware invloed op mijn handelen omdat ik steeds meer begin te beseffen dat dit ook niet is wat ik wil. Een vriend die nog zoveel om zijn ex geeft daar heb ik niks aan. Tot nu toe gaat het beter dan ik had verwacht eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven