Als je het over mocht doen qua mannen

15-08-2007 14:26 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 ex-vriend die werkelijk niets heeft toegevoegd aan mijn leven. Ja, een hoop verdriet, spijt, woede, ellende en leugens. Vijf jaar ben ik in die relatie blijven hangen en bleef ik maar op betere tijden hopen in mijn naïviteit.



Ik ga ervan uit dat iedere situatie waar je in zit, en elke relatie, een wijze les is. En dat was deze zeker en in die zin ben ik ook wel weer blij dat ik het heb meegemaakt. Maar toch, het voelt wel alsof ik vijf jaar van mijn leven een beetje heb vergald. Spijt hebben is zinloos, dat weet ik, maar niets menselijks is mij vreemd.

Dus als ik het over mocht doen, met de kennis die ik nu heb, dan zou ik deze man voorbijgelopen zijn. De rest van mijn exen mogen er zijn, ook al hebben deze relaties ook wel hun nare kanten gehad.



Hebben jullie een ex, of exen, die jullie aan jullie neus voorbij zouden laten gaan als je het over zou mogen doen?
Alle reacties Link kopieren
Ja! mijn laatste ex (niet dat ik er zoveel heb hoor) het heeft maar 9 mnd geduurd, maar wel bijna 9 maanden ruzie, strijd, pijn en verdiet, en idd net als jij, hopen op verbetering, maar tevergeefs... ik heb er geen spijt van, ik ben een ervaring rijker en een illusie armer. Bij jou is het anders omdat dat natuurlijk wel lang heeft geduurd..
o Jahaa, de eerste: achteraf gezien een manipulatieve rotzak. Ik wist het na 6 maanden al, maar het heeft 2 jaar geduurd voordat we uitelkaar gingen. Alle 'problemen' waren altijd mijn schuld, maar ondertussen dreigen met zelfmoord als ik het uit zou maken. Aan het eind liep ik op mijn tenen en was ik absoluut mezelf niet meer: probeerde alleen maar te zijn, zoals hij wilde dat ik zou zijn. Uiteindelijk heeft hij het uitgemaakt, omdat hij iemand was tegen gekomen die beter in zijn plaatje paste. Ben er nog blij om, anders waren we misschien nog wel samen ellendig geweest.
Alle reacties Link kopieren
Jazeker, degene waarmee ik meer dan twintig jaar getrouwd ben geweest! ;-)

Niet dat ik er spijt van heb, want ik heb er veel uit geleerd, maar wat een ellende is het geweest.

Ik ben blij dat ik het meegemaakt heb (vanwege de levenslessen onder andere), maar overdoen: nooit ! Ik moet er niet aan denken.

Er zijn overigens niet zo heel veel dingen in mijn leven die ik over zou willen doen: mijn hele jeugd, school, mijn eerste werk, bevallingen... ben blij dat het allemaal achter de rug is en dat ik het nu zoveel beter heb :cheer:
Ik had ook zo iemand waarbij ik eigenlijk moest zijn zoals hij wilde dat ik was en anders was het niet goed. Ik had wel vier jaar nodig voor ik er zeker weten uit was dat ik nooit aan dat plaatje kon voldoen en dat hij beter verder kon zoeken, dat ook ik gelukkiger kon worden met iemand anders..



Soms zou ik willen dat ik in die relatie wat sneller was geweest met leren.. dat ik eerder voor mijn eigen leven had gekozen, want dat gaat zoveel beter!
Alle reacties Link kopieren
ja ik kan de wijze woorden dat ik er van geleerd heb wel roepen, maar helaas.

Mijn ex-man raakte verslaafd aan gokken en drugs, bleef soms nachten weg terwijl ik niet wist waar hij was.( hij kon er niet tegen dat ik ook wel eens s'avonds moest werken dan zat ie zo alleen, hij is zelf DJ en was wel eens weekenden weg)

Hij heeft gelogen en heel veel geld gejat voor zijn verslavingen, dankzij hem sta ik bkr geregistreerd en kon ik vorig jaar met veelpijn en moeite samen met mijn vriend een huis kopen.

Ik kan nog uren doorgaan maar daar word ik alleen maar boos van



Als ik dit toen wist was ik hem 11 jaar geleden voorbij gelopen, ik heb nu nog soms de angst dat mij deze ellende weer aangedaan word, ik ben uiteindelijk 5 jaar met hem samen geweest en heb hem kansen gegeven waar ik nu van denk hoe kon ik zo dom zijn.

Maar ja al doende leert men, helaas wordt je hier erg hard van
Alle reacties Link kopieren
Ja, één ex heeft me een keer met mijn hoofd tegen de muur geknald. En ik ben niet bepaald het type 'onderdanig' of 'bang', om het maar even zo te zeggen (hij vond ook dat ik een 'te grote bek' had). Ik heb altijd geroepen dat ik meteen mijn koffers zou pakken als zoiets zou gebeuren. Maar in die situatie dacht ik ook, dat het misschien toch niet zo bedoeld was (dom, dom!). In de auto naar de EHBO durfde hij nog te zeggen, dat het toch voor een gedeelte mijn eigen schuld was, omdat ik altijd zo nodig gelijk wilde hebben. Bij de EHBO mocht hij niet mee naar binnen en vroeg de arts of er iets was gebeurd. Ik heb gezegd dat ik was gestruikeld, wilde mijn ex niet in de problemen brengen (alweer dom, dom) Ik ben daarna nog 3 weken bij hem gebleven. Als ik het over mocht doen, zou ik in het ziekenhuis mijn mond opendoen en nog diezelfde avond mijn spullen pakken.

Of nee: ik zou nooit iets met hem zijn begonnen :-)
Alle reacties Link kopieren
he ladybug, klinkt als mijn eerste ex. wel veel van geleerd, ik laat me nooit meer zo behandelen en sta nu op mijn strepen in mijn huidig, heel fijne relatie!
Alle reacties Link kopieren
Als ik het over mocht doen qua mannen, zou ik mijn eerste vaste vriend met wie ik samengewoont heb niet hebben verlaten omdat ik dacht dat er wat beters te krijgen viel. Jaren later blijkt dat hij al het beste was.

Maar ja, ik was nog jong en zat al een tijd in die relatie. Het werd me allemaal veel te serieus toen.

Van al mijn exen heb ik best veel geleerd, maar één ex zou ik het liefste uit mijn herinnering willen wissen.
Alle reacties Link kopieren
@ Rhoslynne: same here. Ik was ook jong toen het begon en zat al jaren in de relatie toen ik ermee stopte omdat ik niet mee wilde gaan in zijn plannen om te trouwen en aan kinderen te denken. Nu, 5 jaar en 2 relaties later, weet ik dat het aan mij lag en niet aan hem en heb ik spijt, omdat ik nu zie wat hij voor mij betekende en ik voor hem, dat het puur angst voor serieuze stappen was. En omdat ik uiteindelijk weer degene ben die ik toen met hem was (toen het jarenlang goed ging) maar nu met dezelfde wensen als hij toen al had.

Ik kan het relativeren hoor maar als ik het over zou kunnen doen was ik nooit bij hem weggegaan, had ik dingen meer bespreekbaar gemaakt, hem gevraagd me tijd te geven om aan die grote stappen toe te zijn, etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar alle alarmbelletjes luisteren een paar weken voor ik ging trouwen. En niet trouwen met mijn exman. Ik wist het van te voren, dat het niet zou werken. Maar als ik dat al aan mensen vertelde, zeiden ze dat ik "koud water vrees" had, en dat het echt wel goed zou komen. Jong en naif als ik was heb ik me om laten lullen. Om 2,5 jaar later alsnog te gaan scheiden.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niks veranderen, zeker niet. Ik heb van iedere vriend die ik gehad heb veel geleerd, wat mijn relatie nu zeker ten goede gekomen is. Heb geleerd dat mannen hun vrijheid nodig hebben, moeten kunnen weggaan met vrienden zonder vrouwen erbij (daarom doen ze het nog niet, maar weten dat dat kan is belangrijk voor hen) en dat ze af en toe 'thuis' moeten kunnen vergeten. Daarom vergeten ze mij nog niet, maar wel wat hen nog te doen staat thuis of de 'dagelijkse sleur', als je het zo kunt noemen. Ik wist net als borodini dat ik niet met mijn ex moest trouwen, en heb het ook gedaan, om de verkeerde reden. Na bijna 3 jaar gehuwd te zijn was ik reeds gescheiden, maar ook uit die 3 jaar veel geleerd. Dus, ondanks alle leed en pijn, heb ik zeker hele mooie dingen beleefd. Ik zou geen enkel vriendje willen schrappen...
Alle reacties Link kopieren
Als ik het over mocht doen dan zou ik mijn exman hebben laten lopen. Dom en naief dat ik was toen, geloofde ik in zijn mooie praatjes. Heeft me 16 jaar en heel veel pijn gekost om van hem af te komen. Voor de rest van niks en niemand spijt...
Alle reacties Link kopieren
Geen spijt dat ik iets met mijn ex (alcoholist, was niet echt lief voor mij), heb gehad. Want ik heb er veel van geleerd. Ik vind het wel jammer dat ik 10 jaar tegen beter weten in (en hopen op betere tijden), ben doorgegaan. Achteraf gezien had ik ook wel na een paar jaar de conclusie kunnen trekken dat ik met hem niet gelukkig zou worden. Ik heb geleerd dat als je in het begin niet gelukkig bent met iemand, zal je dat na 1,2,3 of 10 jaar ook niet zijn. En als iemand in het begin niet lief voor je is, zal hij dat over 1,2, 3 of 10 jaar ook niet zijn. Dus voortaan zal ik veel eerder mijn biezen pakken als ik twijfel en hoop op betere tijden.
Alle reacties Link kopieren
tsja, als ik het over mocht doen!! zou ik kiezen voor mijn eerste echte liefde. was niet de eerste waar ik mee zoende. maar man,man wat heeft hij een indruk achtergelaten op me. helaas was hij op dat moment nog te jong .ik was 18 en hij net 16. wrong time ,wrong place. van de anderen, tsja. het is net wat sommige hier zeggen ,je doet ervaringen op waarvan je iets leert en hoopt dat het nooit meer gebeurt. ik ben nu getrouwd, maar als ik toen had geweten wat ik nu weet had ik nooit voor hem gekozen. het is een grote strijd, ik doe alles verkeerd. ik vind dat hij weinig respect en waardering voor me heeft. ik denk dat ik nu nog steeds zoek naar een kopie van mijn eerste echte liefde. en daar wordt ik soms best weleens verdrietig van. zo iemand ben ik sinsdien niet meer tegen gekomen.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Als ik het over mocht doen zou ik de fouten niet meer maken die ik in het verleden heb gemaakt. Maar mijn fouten maken me wel tot wie ik nu ben... Is heel erg dubbel dus. Aan de ene kant de mannen die me hebben gekwetst maar aan de andere kant hebben ze me wel wel gevormd...
Euphoria2 schreef op 15 augustus 2007 @ 14:26:

Hebben jullie een ex, of exen, die jullie aan jullie neus voorbij zouden laten gaan als je het over zou mogen doen?




Ja, 3 langere relaties die werkelijk niets hebben toegevoegd aan mij leven, en een handjevol scharrels..

Maarja als als..
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb een aantal relaties gehad. De 1e keer samenwonen: het heeft anderhalf jaar geduurd, maar ik weet er maar heel weinig meer van. Ik was 18 en hij 26 (koud bij zijn moeder onder de rok vandaan). Nee, dat was geen succes.



De 2e keer samenwonen (ruim 7 jaar) was heerlijk. We waren gewoon uit elkaar gegroeid, maar als goede vrienden zien we elkaar nu nog wel eens.



En nu getrouwd met mijn jeugdliefde en sta voor een scheiding (na 7 jaar relatie en 5 jaar getrouwd te zijn geweest). Heb ik spijt van het huwelijk? Nee. Wel spijt dat ik niet eerder heb verteld dat ik het bij hem niet meer trek om zijn verslavingen (alcohol en drugs).



En nu? Eerst maar scheiden, dan gewoon even geen relatie meer. Tijd voor mezelf!



Maar, eerlijk is eerlijk: ik heb van iedere relatie veel (over mezelf) geleerd. :whoops:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven