Eindelijk een man die voor zijn minnares wil kiezen...

15-08-2007 14:35 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
8-P
Alle reacties Link kopieren
icter schreef op 15 augustus 2007 @ 14:35:

Is er eindelijk eens een man die WEL voor zijn Grote Liefde wil kiezen valt de hele wereld over hem heen. Vanzelfsprekend zijn bijna-ex en de familie van haar kant maar ook de familie van zijn Grote Liefde is mordicus tegen omdat ze niet willen dat hun dochter 'steelt uit een bijna failliette winkel' (lees: stookt in een weliswaar bijna afgelopen maar nog steeds wettelijk bestaand huwelijk). Drie scenario's:

1. De twee geliefden kiezen voor elkaar en de vrouw raakt haar familie kwijt (voor mijzelf onbespreekbaar).

2. De twee geliefde doen wat haar familie wil en maken het uit (terwijl ze zelf elkaars leven willen delen).

3. De ouders van de Grote Liefde draaien bij en het eindigt als een sprookje (we blijven dromers ;-)

Pfff, maar goed de vraag is dus: Heeft een relatie een kans van slagen als door die relatie één van de partners zijn familie kwijt raakt?
Je geeft bij punt 1 al het antwoord voor jezelf. ONBESPREEKBAAR. Dus dan maakt het toch niet uit of andere wel met die optie kunnen leven. Jij niet. Dus ik zou maar eens goed met je familie gaan praten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Heeft een relatie kans van slagen als je daarvoor bij je partner weg moet gaan??



Heeft een relatie kans van slagen als hierdoor 1 partner moet verhuizen?



Heeft een relatie kans van slagen als... het antwoord daarop op het VIVA forum staat???



Het echte antwoord op je vraag:



Als je het niet probeert zul je het nooit weten!
Alle reacties Link kopieren
sja, hmm, nou senario 2 zou voor mij zowiezo niet opgaan, ik zou het NOOIT uitmaken met mijn grote liefde omdat mijn familie dat wilt. Je bent wie je bent en je maakt je eigen keuzes. Kijk het is een ander verhaal als de familie een goede reden zou hebben (bijv. drugspraktijken, mishandeling etc etc) maar als de "enige" reden is omdat er een huwelijk van anderen kapot is gegaan hierdoor, kunnen ze voor mij in de hoogste boom gaan zitten!



Of de relatie een kans van slagen heeft ligt er denk ik aan hoe beide partijen hiermee omgaan (met de breuk van familie)
Alle reacties Link kopieren
ik lees steeds zijn GROTE LIEFDE, ik vraag me af is hij ook jouw GROTE LIEFDE?

Zoja, dan ben je gek om hem te laten lopen, uiteindelijk draait je eigen wereld samen met hem en niemand anders.
Tja bij mij leek het op optie 2 alhoewel het bij ons iets anders gegaan is, wij kregen pas wat nadat zn huwelijk al was stukgelopen. Maar mn ouders waren het er nie tmee eens dat ik ging hokken met een pas gescheiden vent. Dus ik bereidde me voor op optie 2 omdat ik zelf achter mn relatie stond. Gelukkig hebben ze de moeite genomen onze kant van t verhaal te horen en om hem te leren kennen en nu is optie 3 aan de orde en is hij volledig geaccepteerd. Denk alleen dat als ik hem bij zijn vrouw had weggekaapt ie er nooit was ingekomen bij mijn ouders.
Alle reacties Link kopieren
Het is te hopen voor je dat het optie 3 word maar ik vraag me af of een relatie die gebouwd is op de ellende van een ander (ex vrouw) op de lange duur wel zoveel kans van slagen heeft..

Het kan natuurlijk maar over het algemeen gaan dat soort relaties nooit zo heel lang goed ongeacht wat de familie er van vind...
Alle reacties Link kopieren
superstar_2 schreef op 15 augustus 2007 @ 15:28:

Het is te hopen voor je dat het optie 3 word maar ik vraag me af of een relatie die gebouwd is op de ellende van een ander (ex vrouw) op de lange duur wel zoveel kans van slagen heeft..

Het kan natuurlijk maar over het algemeen gaan dat soort relaties nooit zo heel lang goed ongeacht wat de familie er van vind...
Hoe bedoel je superstar?
Alle reacties Link kopieren
Zie openingspost...

De inkt van de scheidingspapieren is nog niet eens opgedroogd en dan in een nieuwe relatie stappen met iemand waar hij waarschijnlijk al een hele tijd mee rotzooide,dat soort relaties gaat overal het algemeen niet zo lang goed....

Iemand neemt niet eens de tijd om het huwelijk te verwerken,wettelijk bestaat het huwelijk zelfs nog....

Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar vaak gaat zoiets op de lange duur niet goed...
Alle reacties Link kopieren
ja daar zit ook wel wat in, een scheiding kan een invloed op iemand hebben net als rouwen, daar heeft iemand wel tijd voor nodig, en dat wordt idd wel "belemmerd" door een nieuwe relatie (kan belemmerd worden moet ik zeggen)



iemand is zo gewend aan een bepaald patroon en dat valt, of je nou wel of niet een nwe realtie hebt, uit elkaar. Daarbij lijkt het gras aan de overkant altijd groener...
Alle reacties Link kopieren
wederzijds
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden de ouders van jouw GL er eigenlijk van ? Juichen die het van harte toe , zien ze lijdzaam toe, interresseert het hen geen hol ?



En het zien niet alleen ouders die je kwijt zou KUNNEN raken.... al eens gedacht aan vrienden ? Of bekenden die je niet meer groeten ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
wij zijn maar voor optie drie gegaan ... :)
Alle reacties Link kopieren
Waarom is eigenlijk optie 1 voor jouwzelf onbespreekbaar? Het gaat toch niet om jou (zie eerst regels van je posting)?



Ik zie het als een bijkomend probleem eigenlijk. Dit is het randgebeuren, wanneer je van de ene in de andere relatie dokkelt. De soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend is het gezegde.



Het gaat hier om twee mensen die voor elkaar kiezen en wanneer ze dat echt willen, moeten ze dat vooral doen. De echte consequenties zijn pas te overzien wanneer de daad bij het woord gevoegd wordt.
Alle reacties Link kopieren
en scenario 4 : grote liefde blijft bij zijn niet-zo-grote liefde als zijn grote liefde niet voor hem durft te kiezen



scenario 5 ; grote liefde gaat scheiden , verwerkt is het één en het ander en neemt na een maandje of zes nog eens contact op.........of niet .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer had scenario 6, niks geen hommeles met families toen hij zijn vrouw verliet voor minnares. Na een maandje of 6 ook een punt achter deze nieuwe relatie gezet.

(wel verwarrend voor kinderen, is niet zo'n goed plan eigenlijk)
Als jullie over 10 jaar nog samen zijn is iedereen allang vergeten dat ie ooit met een ander getrouwd was. Overigens geloof ik niet dat je een ander mens kunt stelen, mensen kiezen voor relaties. hoewel je je kunt afvragen hoe blij je moet zijn met iemand die er kennlijk geen een in ziet zijn oude schoenen te dragen tot de nieuwe goed ingelopen zijn, vind ik het onzin de nieuwe liefde de schuld te geven van de relatiebreuk.Als jullie er echt voor gaan trekt de familie uiteindelijk vast wel bij. een sprookje zal het voorlopig niet worden, reken er op dat het de eerste jaren voral puinruimen wordt

Tenslotte zou " de families accepteren het niet" best eens in de top tien van smoezen kunnen staan..
Alle reacties Link kopieren
Als de familie uiteindelijk ziet hoe gelukkig jullie samen zijn draaien ze waarschijnlijk wel bij. Als je je Grote liefde laat schieten omdat je familie het er niet mee eens is denk ik dat die liefde toch niet zo diep zit als je laat overkomen.
Alle reacties Link kopieren
Uit ervaring weet ik dat een relatie zeker kans van slagen heeft ook al betekent dit dat je moet breken met je familie.

Ik moest kiezen en eigenlijk was de keus heel simpel.



Als dit werkelijk je Grote Liefde is, kom je ook over een eventuele breuk heen. De leegte die achterblijft wordt door je GL weer opgevuld.

Tis moeilijk maar het kan!



Eigenlijk zou niemand voor zo'n keus gezet moeten worden, maar dit terzijde!
Alle reacties Link kopieren
Nee een keus moeten maken is oneerlijk. En helemaal zonder een kans te krijgen om te laten zien dat jij dat wilt en dat jij denkt gelukkig te worden. Of het ook echt zo is en of het echt gaat werken weet je niet. Maar dat weet niemand. Ook niet als je gaat verhuizen, een nieuwe baan neemt etc.
Alle reacties Link kopieren
Icter, ik begrijp je vraag niet goed. Je vraagt of de relatie een kans tot slagen heeft als een partner zijn familie kwijtraakt, maar anderzijds wil je die optie niet eens overwegen. Waarom wil je dan weten of het een kans op slagen heeft? (Dit is geen kritiek hoor, ik probeer alleen te begrijpen wat je precies wil weten en waarom.)
Ik vind het onbespreekbaar dat een familie beslist over het liefdesleven van een ander familielid.



Je kunt het oneens zijn met keuzes, je kunt er niet achter staan, je kunt bang zijn dat het uiteindelijk verdriet oplevert... maar een volwassen familielid maakt zijn of haar eigen keuzes en die heb je ten alle tijden te respecteren.



Iemand uit de familie donderen vanwege keuzes die je zelf niet zou maken, dat is voor mij onbespreekbaar (tenzij je het hebt over echt vreselijke zaken die de rest van de familie ook kunnen beschadigen zoals buitensporig aggressief gedrag, allesverterende verslavingskwesties, criminele toestanden, enzovoorts).
Alle reacties Link kopieren
Het voelt oneerlijk
Alle reacties Link kopieren
Kost veel lef en vertrouwen in je 'grootste' liefde om deze stap te zetten.

Waarom is het je grootste liefde?

Ben je daar voor 99 of 100% zeker van?

Kun je gelukkig worden met alleen je grote liefde en verder he-le-maal niemand?

Mensen oordelen graag, dan lijken de eigen problemen namelijk minder erg.

Houd er rekening mee dat jullie het eerste jaar alleen staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven