Vriend schreeuwt en scheldt in ruzies

16-08-2007 12:48 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een jaar een relatie. Door bepaalde dingen die gebeurd zijn (vreemdgaande vriendjes etc) , ben ik heel onzeker, dat weet hij. Hierdoor kan ik dus uit mijn vel springen als hij zijn ex op de mond zoent bij afscheid.

Ik durf ook moeilijk mijn mond open te doen over bepaalde dingen die me dwarszitten, omdat ik bang ben dat hij boos wordt (wat ik dus van hem WEL moet doen).



Das een tijd terug een keer gebeurd.

De laatste tijd voel ik me superonzeker omdat ik me niet echt meer respectvol behandeld voel.



gisteren was er zo'n moment. ik bel hem (hij had een feestje en was dronken, ik hoorde zijn vrienden op de achtergrond).

eerst is hij superlief (ik hou van je, jij bent mijn alles... blabla)

en op een gegeven moment was er een grapje over pijpen en schreeuwt hij op dat feest in de telefoon: pijpen zul je, pijpen moet je!

(gelach op de achtergrond van dat feestje). Toen ik geirriteerd reageerde, zei hij: nee ik vind je lief.. maar goed opgehangen..

ik voelde me kut, ik hang op.. en bel dus 1 uur later op om toch te zeggen dat ik me superkut voelde door die opmerking, hopende dat hij al thuis was.



Maar was hij nog niet.. en toen ik kenbaar maakte dat hij echt niet meer zoiets respectloos hoeft te zeggen, begon hij te schreeuwen: GODVERDOMME JE MOET NIET ZO ZEIKEN!!!!

Hij bleef maar schreeuwen en schelden (en zeggen dat ie niet boos was(!!!??), maar dat ik de relatie aan het kapot maken was)



Ik weet dat hij dronken was.. en dat we vandaag zouden praten maar jezus.. ik kan nu toch niet meer bij hem blijven, bij iemand die zulke dingen over me en tegen me zegt?



(*Ps. ik was nuchter, heb op geen enkel punt geschreeuwd of denigrerende termen gebruikt)
Alle reacties Link kopieren
Hij bleef maar schreeuwen en schelden (en zeggen dat ie niet boos was(!!!??), maar dat ik de relatie aan het kapot maken was

lijkt me geen slecht idee, daar zou ik gelijk aan gaan werken,

zoek iemand die ook kan feesten zonder dronken te worden(kan me niet voorstellen dat dat ras uitgestorven is)

Je loopt nu al op je tenene, om hem niet boos te maken, en dta lukt toch niet, stop ermee, zonde van je energie
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Knaagbeesy, wat lullig voor je. Ik vind het inderdaad ook niet kunnen wat hij door de telefoon schreeuwde over dat pijpen. Het zal wel onder invloed van drank en stoer doen met vrienden gebeurd zijn, maar dan nog.

Wist je dat hij een feestje had? Misschien beter om hem op zo'n moment niet te bellen. Ik bel mijn vriend nooit als hij iets met vrienden aan het doen is. NIet omdat hij dan lullig doet, maar omdat ik vind dat hij dan even lekker met zijn vrienden kan zijn, zonder mij.



Misschien ook niet zo handig om dan een uur later te bellen, terwijl hij een uur eerder dus al dronken was. Dat is niet een tactisch moment om zoiets aan te kaarten, al kan ik me voorstellen dat het je hoog zat en dat je het kwijt wilde.

Ik zou het wel terecht vinden als hij zijn excuses aanbood, want zoiets zeg je echt niet tegen je vriendin. Een grapje onderling is leuk, als beiden daarom kunnen lachen, maar hij zette je gewoon voor schut tegenover zijn vrienden.



Je schrijft dat je onzeker bent, uit dit zich nog op andere manieren? Claim je hem, bel je hem vaak, vraag je vaak om bevestiging? Ik vraag dit om een beter beeld te krijgen van jullie relatie.



Houd goed voor ogen dat hij je inderdaad niet respectvol behandelde en dat je alle recht hebt om boos te zijn, zorg dat je je niet aan laat praten dat jij een zeikwijf bent en moeilijk doet. Als hij het daarop wil gooien, dan vraag ik me inderdaad af of je wel bij zo iemand moet blijven.
Kun je zelf niet bedenken dat iemand opbellen wanneer ie dronken is mss niet het goede moment is? Want ookal was ie thuis geweest, ook dan was ie waarschijnlijk dronken geweest en met dronken mensen lukt het meestal niet zo goed om een fatsoenlijk gesprek te voeren. met dronken mensen op een feestje al helemaal niet, dus ergens kan ik me ook el voorstellen dat ie gen zin heeft in een dergelijk telefoongesprek met jou op een feestje.



Los daarvan zul je toch echt moeten leren om onenigheid gelijk uit te spreken. anders stapelen de irritatie bij jou zich steeds hoger op en komt het er idd in en keer heel fel uit. Als je direct tegen je viend zegt dat je er moeite mee hebt dat ie zijn ex op de mond zoen, wil ie er mss best over nadenken om dat voortaan niet meer te doen. gooi je het op tafel als je toch al ruzie hebt, dan zal ie alleen maar boos terugreageren.



Zou vandaag toch maar eens met hem gaan praten, als het je iets waard is. en voortaal niet meer na een uur terugbellen maar wachten tot evolgende dag als ie weer nuchter is, of gewoon lachen over zo'n opmerking over pijpen en zeggen dat ie voor pijpen bij een loodgieter moet zijn..
Alle reacties Link kopieren
ik vind het niet bepaald normaal dat iemand zulke opmerkingen maakt tegenover zijn vriendin. Maar dat hij dronken was (en dat is op zich geen excuus) maakt wel dat iemand dingen doet die hij/zij anders niet -snel- zou doen. Er een nachtje over slapen en er dan nog eens over praten lijkt me dan ook een goed plan. Ik zou wel eventjes wachten met zo'n gesprek totdat hij goed aanspreekbaar is ivm kater.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik schrok er wel van moet ik zeggen en ik ken je vriend niet eens. Mijn hemel zo praat je toch niet tegen je vriendin. Dronken of niet, ik vind het echt niet kunnen. Alcohol is nooit een excuus en hij kan heus wel lief doen als hij dronken is, want je zei zelf dat hij eerst superlief tegen je was. Ik zou eens goed met hem praten en zeggen dat als hij je dit nog 1 keer flikt, hij op kan donderen. Dit gedrag hoef je van niemand te pikken en al helemaal niet van je eigen vriend.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Knaagbeesy.

Je schreef dat je vriend maar bleef schreeuwen en schelden.

En dat terwijl jij alleen maar zei wat je dwarszat.

Schreeuwen en schelden als reactie op het feit dat je aangeeft dat je iets niet prettig vindt, zou voor mij echt het einde van een relatie betekenen (misschien niet de allereerste, maar in elk geval de tweede keer dat het gebeurt.).

Ik vind het totaal respectloos en ik zou niet gelukkig kunnen zijn met een partner die me zo behandelt. Heeft hij al eerder op die manier tegen je geschreeuwd en heb je toen duidelijk je grenzen aangegeven?

Ik ben zelf gehuwd geweest met een man die ook steeds maar begon te schelden als iets hem niet aanstond. In het begin van de relatie deed hij het niet, de eerste keer gebeurde het toen we een paar maanden getrouwd waren, en daarna steeds vaker. Uiteindelijk was er bijna iedere dag geraas en getier in huis, op mij of op de kinderen. Ik vond het vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ja dat gekrijs herken ik, is heel erg irritant terwijl ik zelf rustig praatte tijdens een ruzietje!



Ben er nu vanaf godzijdank van dat gekrijs en eeuwige geruzie!

Als dit zo blijft zou ik er toch maar over nadenken inderdaad te kappen zoveel ruzies horen helemaal niet in een relatie, op de een of andere manier matcht het dan niet je zit dan bijv niet op een lijn met elkaar over bepaalde dingen, en dat is toch wel belangerijk in een relatie, dat je (niet over alles) maar over veel dingen een beetje op dezelfde golflengte zit!



Suc6 en we horen het wel van je!
bekijk het eens van zijn kant;



Je vriendin belt voor de zoveelste keer omdat ze weer eens bevestiging nodig hebt. Elke avond dat je gezellig even met vrienden een biertje aan het drinken ent belt ze weer. je vrienden maken botte grappen over dat je "onder de plak"zit en met je stomme bezopen kop meen je hen ff te moeten bewijzen dat je wel een stoere vent bent en maak je een stomme opmerking tegen je vriendin die vervolgens totaal onnodig volledig uit haar plaat gaat. je weet haar te kalmeren, maar de sfeer op je feestje is toch een stukkie minder. Na een uur belt ze je nog een keer, en begint ze weer te zeuren over die ene flauwe opmerking.... ik kan me best voorstellen dat je dan even je geduld verliest.



Als ie je vaker respectloos behandelt zou ik de relatie zeker heroverwegen, maar iemand die constant om bevestiging vraagt als jij lekker met je vrienden aan het feesten bent is rete-irritant.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat die opmerking over pijpen wel erg zwaar opgenomen wordt.Ik ben ook weleens op mijn vriend gesprongen ;"likken zul je kreng" ;-)

Uiteraard is dit grappig bedoeld en heeft niets te maken met de ander respectloos behandelen, gewoon een soort humor die niet iedereen kan waarderen.

Ik zou me om die opmerking dus niet zo druk maken.



Ik zie het plaatje zo voor me.

Vriend is op feestje, drank, maten, stoerdoenerij, lachuh...

En dan belt vriendin, maten maken eeen grapje over pijpen en vriend wil zich niet laten kennen dus doet vrolijk mee, hilariteit alom.En vriendin is gekwetst.

Een uur later belt vriendin weer om serieus te bespreken dat hij haar gekwetst heeft.

Op een feestje nota bene terwijl die al dronken was...wat verwacht je dan?



Het schreeuwen is niet goed maar ik kan me zijn irritatie wel voorstellen.Als je een feestje aan het vieren bent is dat niet bepaald het moment voor een goed gesprek.

Dat had je beter de volgende dag kunnen doen.



Besef dat hij jouw onzekerheid wel kan versterken of verminderen maar niet oplossen, daar zul je zelf iets aan moeten doen.

Passen jullie verder wel bij elkaar?
Alle reacties Link kopieren
antwoorden op de vragen: ja, verschrikkelijk onzeker.. ik denk dat ik wel veel bevestiging nodig heb. Dat klopt helaas sinds 2 jaar wel... (vroeger was ik een stuk onafhankelijker.. GRRR). Maar ik claim hem niet en we bellen (normaal) max 1x p dag... (en ik bel vaker dan hij, ja, maar alleen omdat ik een abo heb en hij PP, + hij vraagt het zelf ook als zijn tegoed op is, en dit vind ik niet zo'n opoffering)



Ik wist NIET dat hij een feestje had of uberhaupt aan het zuipen was... (tuurlijk merkte ik gelijk dat ie zat was)

Hij VROEG me de avond van tevoren notabene om hem te bellen omdat ZIJN tegoed op was. En ik had hem waarschijnlijk niet eens gebeld als er niet een uitnodiging voor een feestje was gekomen (voor ons beiden) waar ik vandaag antwoord op moest geven. (zijn antwoord was ja, maar ik heb vandaag gezegd dat ik wel, maar hij niet komt) (mijn vrienden)

Ik wilde het gesprek kort houden,, maar hij bleef juist doorpraten!

En TUURLIJk was het stom van mij om hem terug te bellen omdat ik me kut voelde, terwijl hij nog zo zat was...



Misschien heb ik in de ogen van anderen de opmerking over pijpen te zwaar opgenomen: maar ik hou er niet van om publiekelijk neergezet te worden als 1 of andere slet (ik ben er trots op dat ik alleen nog maar sex heb gehad met mannen op wie ik verliefd was). Dit was trouwens bij vriendlief ook al lang bekend! (dat ik niet van dit soort sexueel denigrerende opmerkingen hou)



Daarnaast is hij wel fel in ruzies (maar dan ben ik het ook en dan was het niet zo onschuldig als dit) maar schelden ofzo.. nooit.



Anyway, ik heb de telefoon opgepakt en hem gebeld:

meneer bood eerst sorry aan voor het 'pijpen', maar dat dat echt alleen ouwehoeren was en geen enkele intentie tot kwetsen (jaja, ik weet het, flik het me niet nog een keer in publiek)



Vervolgens wist hij absoluut niet dat hij had lopen schreeuwen en schelden en daar schrok hij (gelukkig) ook wel van.

Ik moest hem echt vertellen dat hij gezegd had: GVD je moet je bek dicht houden, GVD je moet niet zo zeiken de hele tijd, je maakt de relatie kapot, GVD je zoekt ook altijd wat, .. GVD ... GVD...

Excuzes voor gekregen + er zelf ook bijgezegd dat als hij dat niet zelf had gedaan, hij morgen zijn spullen kon ophalen en dat ik dit dus ECHT niet nog een keer pik...



Hij zorgt dat ie morgen tijd heeft om met mij hier nog even face2face over te praten...



Anyway, eigenlijk weet ik nog helemaal niet of ik wel met zo iemand verder wil.



Tante Sjaan, je hebt gelijk, wat mijn onzekerheid betreft zal ik het zelf moeten doen. Maar vriendlief is het wel heel erg aan het versterken (en dan gaat het mij gewoon ook niet meer lukken).



Ps. Kleine troost: Hij moest vanochtend opstaan omdat de hoofdpijn hem teveel werd, heeft enorm veel gekotst vanochtend en nog steeds evenveel hoofdpijn als vanochtend (de grootste kater ooit).
Kan hier kort over zijn:



Dronken of niet....hij gaat m.i. respectloos met je om. Voor mij zou dat einde verhaal zijn.



Sorry, maar meer kan ik er niet aan toevoegen....
Alle reacties Link kopieren
Eens met Xander dat dronkenschap geen excuus is. Ik ken zat mannen die wel eens dronken zijn en dan niet veranderen in scheldende eikels...
Alle reacties Link kopieren
Maar geef vorige posters ook gelijk dat het niet zo handig is om je vriend te blijven bellen als 'ie op een feestje is.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel, heb deze persoon na vijf jaar de bons gegeven. Hij was ook nogal intiem met andere vrouwen, op de mond zoenen etcetera, feestjes,drugs en debiel doen. En ook zijn reactie die je beschrijft herken ik, ik herken ook jouw gevoelens daarbij en ik wil je niet ontmoedigen, maar ga er maar niet vanuit dat dit ooit over gaat. Het is buitengewoon onvolwassen respectloos gedrag.



Ik bleef er zo lang in hangen om dat ik in feite weinig respect voor mezelf had en me zodoende ook zo liet behandelen (ondanks dat ik er wel tegenin ging en boos werd, dit kostte me enorm veel energie). Ik kan je natuurlijk nergens toe dwingen en ik geloof graag dat je gek op hem bent, maar je doet jezelf een hoop plezier om voor jezelf te kiezen.
Alle reacties Link kopieren
knaagbeesy schreef op 16 augustus 2007 @ 12:48:



Ik weet dat hij dronken was.. en dat we vandaag zouden praten maar jezus.. ik kan nu toch niet meer bij hem blijven, bij iemand die zulke dingen over me en tegen me zegt?



Gebeurt dit vaker? Als het een keer is gebeurd kan het een "vergissing" geweest zijn. Als het vaker gebeurt is de relatie uitmaken waarschijnlijk de beste oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Of hij nu boos of dronken was doet er weinig toe , zijn taal en gedrag zijn ordinair dus als je nog niet aan deze persoon gebonden bent door een huwelijk e.d dan zou ik toch weggaan en iemand kiezen die beter bij je eigen stijl past
Alle reacties Link kopieren
Kappen met die jongen, dronken of niet, vrienden of niet erbij, hij horot jou met respect te behandelen. Soms een lompe opmerking oke, dat is nog te doen als het grappig is bedoeld, maar dit vind ik echt te ver gaan. Deze jongen maakt je alleen maar onzekerder. Er zijn zat jongens o de wereld die je nooit noouit nooit zo zouden toespreken. Een daarvan is mijn vriend.

Goed van je dat je gezegd hebgt dat je dat nooit meer pikt. Dat dwingt respect af. Doet ie het nog een keer, kappen, gelijk!
Alle reacties Link kopieren
En TUURLIJk was het stom van mij om hem terug te bellen omdat ik me kut voelde, terwijl hij nog zo zat was...



Bovenstaande herken ik wel als je je onzeker voelt. Maar niet alles hoeft direct opgelost te worden toch?? Zeker niet als hij dronken is (zoals al eerder geschreven werd), dan kun je beter gewoon even de volgende dag het aankaarten en er samen in alle rust op terugkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven