vraagje voor derde

17-08-2007 12:07 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij heeft een nieuwe relatie en is goed bevriend met haar ex.Die nieuwe vriend eist dat zij haar ex niet meer ziet omdat hij het daar te moeilijk mee heeft want hij leerde haar kennen toen zij nog bij die ex was.Zij had dan het idee om een tussenweg te kiezen ;het contact met haar ex alleen telefonish en schriftelijk verderzetten en dat vond haar nieuwe vriend ok.Maar haar ex dreigde het contact volledig te breken als hij haar niet kon zien , hij voelde zich beledigd en zei dat hij zich niet wou laten verlagen naar een ``telefoonkennis``.Uiteindlijk liet die ex een week niks meer horen en ging ze hem missen en heeft ze hem dan toch stiekem ontmoet waar ze zich niet goed bij voelt want ze wil eerlijk zijn tegen haar partner en bovendien is ze bang dat haar partner erachter komt want hij dreigde de relatie te verbreken als zij haar ex nog zou zien
Alle reacties Link kopieren
Die gelegenheid zou ik de nieuwe partner niet eens geven: ik zou de relatie daarvoor al zelf verbroken hebben. Wat is het volgende dat hij van plan is haar te verbieden?
Alle reacties Link kopieren
wat zijn er toch eng veel relaties die alleen maar in stand gehouden kunnen worden als 1 van de 2 partijen zich alles laat voorschrijven/verbieden , dus zich laat ondersneeuwen door de partner
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me afvraag in hoeveel tijd dit allemaal zo is gebeurd.

Wanneer je vriendin nu 5 jaar met haar ex aan de telefoon en emailen is, mag huidige vriend het wel eens los gaan laten en weet huidige vriend lijkt me nu wel wat ze in de relatie aan elkaar hebben en hoe de verhoudingen zijn... maar speelt dit niet zo lang, vind ik zijn gedachtengoed niet gek/abnormaal, omdat zij elkaar hebben leren kennen toen ze nog bij haar ex was, als ik het goed begrijp is ze van de ene relatie de andere ingestapt.

Wanneer ze al een tijdje single zou zijn geweest en een vriendschap met ex heeft opgebouwd en dan huidige vriend ontmoet vind ik het wat anders, maar in dit geval vind ik het niet raar klinken, mits dit niet al jáááren afspeelt dan.



Wel jammer de manier waarop zowel vriend als ex zich uitlaten over de situatie....
Alle reacties Link kopieren
daysha schreef op 17 augustus 2007 @ 12:50:

Wat ik me afvraag in hoeveel tijd dit allemaal zo is gebeurd.

Wanneer je vriendin nu 5 jaar met haar ex aan de telefoon en emailen is, mag huidige vriend het wel eens los gaan laten en weet huidige vriend lijkt me nu wel wat ze in de relatie aan elkaar hebben en hoe de verhoudingen zijn... maar speelt dit niet zo lang, vind ik zijn gedachtengoed niet gek/abnormaal, omdat zij elkaar hebben leren kennen toen ze nog bij haar ex was, als ik het goed begrijp is ze van de ene relatie de andere ingestapt.

Wanneer ze al een tijdje single zou zijn geweest en een vriendschap met ex heeft opgebouwd en dan huidige vriend ontmoet vind ik het wat anders, maar in dit geval vind ik het niet raar klinken, mits dit niet al jáááren afspeelt dan.



Wel jammer de manier waarop zowel vriend als ex zich uitlaten over de situatie....
De nieuwe relatie is vrij jong ongeveer een maand of 11 ja .En inderdaad er wordt druk van beide kanten gezet.Ze zei dat ze het nare gevoel van haar nieuwe vriend begreep en stelde hem voor hem in de vriendschap te betrekken ;dat hij bevoorbeeld erbij zou zijn als ze hem zag.Maar haar vriend reageerde heel cru en heel vreemd vond ik ook want hij zei ``van mij mag je met hem blijven omgaan hoor maar dan zullen wij elkaar niet meer zien.Ik vond haar keuze voor telefonisch contact een begrijpelijke middenweg maar ik vroeg haar ook waarom die ex zo balngrijk was want tenslotte zet hij ook een soort druk maar zij zegt dat ze met haar ex heel goed kan praten en leuke dingen doen , ze zitten op dezelfde golflengte maar er is geen aantrekkingskracht die ze dan wel terugvind in haar relatie maar daar hapert de communicatie want zij is een ``prater``en hij is een ``zwijger``
Ben je toevallig zelf die "vriendin"?



Ik hou er persoonlijk niet van als mensen mij contact ontzeggen met anderen die ik graag wil zien. nieuwe vriend mag mee als ze met ex afspreekt, heeft ie daar geen behoefte aan, prima, dan zal ie haar maar moeten vertrouwen. teruggaan naar ex of ermee vreemdgaana kan ze ook als hij haar verbietd contact te hebben, en aangezien ze nu al stiekem met m afspreekt heeft het sowieso geen effect. binnen een relatie zou ik gen zin hebben om stiekem te doen dus ik zou zegggen tegen nieuwe vriend: Ik zie wie ik wil, wanneer ik wil en als dat je niet bevalt dan hoef ik je niet meer te zien.

Vind het wel flauw dat ex haar vervolgens ook nder druk zet, maar ik snap ook wel dat hij het raar vind dat die vriendin zomaar toegeeft. Ik had ooit ook een beste vriend die van zijn vriendin niet meeer met andere vrouwen mocht omgaan en ik heb m wel duidelijk gemaakt wat ik er van vond dat ie haar daarin haar zin gaf. Dat betekende einde vriendschap.
Alle reacties Link kopieren
Heb je het nu niet over je eigen relatie? Ik las je andere topic waarin je ook aangaf dat je je huidige vriend leerde kennen toen je nog in een relatie zat. En dat je nog één keer 'met je ex was' wat je vriend erg kwetste..

Als dat het geval is, zou ik het aanbod van je vriend om de relatie te verbreken als je nog contact hebt met je ex aannemen.



Anyway, een lastige situatie. Alle middenwegen zijn al bedacht.

Ik kan zowel de ex als de vriend enigszins begrijpen. Alhoewel de vriend het aanbod om in de vriendschap met ex betrokken te worden best een kans had kunnen geven, vind ik.
Sja, als je je huidige vriend en/of je ex met elkaar bedrogen hebt, dan vind ik het el een iets ander verhaal, want dan heb je bewezen dat je niet te vertrouwen bent. In dat geval zou ik ook eisen dat t contact verbroken werd, omdat t dan helemaal niet om een ex gaat, maar om iemand waarmee je bent vreemdgegaan.
Alle reacties Link kopieren
Krengiserweer schreef op 17 augustus 2007 @ 16:12:

Sja, als je je huidige vriend en/of je ex met elkaar bedrogen hebt, dan vind ik het el een iets ander verhaal, want dan heb je bewezen dat je niet te vertrouwen bent. In dat geval zou ik ook eisen dat t contact verbroken werd, omdat t dan helemaal niet om een ex gaat, maar om iemand waarmee je bent vreemdgegaan.
Ja oké, maar ik ga er nog even vanuit dat het toch om de vriendin van Whitewing gaat die niet is vreemdgegaan maar alleen stiekum heeft afgesproken met haar ex, wat haar vriend niet weet.
Alle reacties Link kopieren
Ze is niet vreemdgegaan ze was nog bij haar vorige vriend toen ze deze leerde kennen maar daarmee had ze volgens zeggen al een tijdlang geen intiem contact mee, zo`n maand of zes omdat ze hem niet vertrouwde.Toen ze dus die nieuwe leerde kennen was de ìntieme`relatie met die vorige eigenlijk dus toch al een tijdje over maar er gebeurde wat naars en kinderachtigs namelijk in de beginfase van de nieuwe relatie kon haar ex dat niet verkroppen en heeft hij met haar afgesproken voor een etentje waarna elk zijn eigen weg ging .Maar terwijl zij dus gewoon thuis was schijnt haar ex haar nieuwe vriend via msn voorelogen te hebben dat ze meer dan alleen een etentje hadden gehad.Toen zij dus de volgende dag bij haar vriend aankwam ging deze helemaal uit zijn dak,toen heeft zij die ex geconfronteerd met zijn leugens in het bijzijn van haar nieuwe vriend en gaf hij toe dat het uit wraak was en toen op dat moment heeft zij dus het contact met die ex compleet verbroken maar na de ergste``boze``periode gingen ze toch terug met elkaar praten ...
Alle reacties Link kopieren
Een ex die uit wraak de nieuwe relatie van zijn ex gaat dwarsbomen op zo'n achterbakse wijze? Daar zou ik nooit meer mee praten!



Hoe kan het trouwens dat die ex in het msn-lijstje van de nieuwe vriend stond?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Normaal zou ik zeggen dat je je door niemand moet laten vertellen wat je wel en niet moet doen, ook niet door je vriend.

Ik moet alleen zeggen dat ik in dit geval wel wat begrip heb voor de reactie van de vriend. De wraakactie van de ex geeft duidelijk aan dat hij nog niet over de exvriendin heen is/was en het feit dat jouw vriendin haar exvriend na een week geen contact ging missen lijkt mij ook een teken dat er nog veel meer gevoel is dan puur vriendschappelijk. Of ze nu wel of niet intiem contact hebben samen, qua gevoel hebben ze misschien nog wel een liefdesrelatie. Dat de vriend geen 2e liefdesrelatie (ook al is deze platonisch) van zijn vriendin accepteerd dat klinkt wel weer logisch.

Misschien moet je vriendin eens nadenken wat ze nu precies wil en welke mensen belangrijk voor haar zijn en waarom.
Alle reacties Link kopieren
Mara78 schreef op 18 augustus 2007 @ 10:51:

Normaal zou ik zeggen dat je je door niemand moet laten vertellen wat je wel en niet moet doen, ook niet door je vriend.

Ik moet alleen zeggen dat ik in dit geval wel wat begrip heb voor de reactie van de vriend. De wraakactie van de ex geeft duidelijk aan dat hij nog niet over de exvriendin heen is/was en het feit dat jouw vriendin haar exvriend na een week geen contact ging missen lijkt mij ook een teken dat er nog veel meer gevoel is dan puur vriendschappelijk. Of ze nu wel of niet intiem contact hebben samen, qua gevoel hebben ze misschien nog wel een liefdesrelatie. Dat de vriend geen 2e liefdesrelatie (ook al is deze platonisch) van zijn vriendin accepteerd dat klinkt wel weer logisch.

Misschien moet je vriendin eens nadenken wat ze nu precies wil en welke mensen belangrijk voor haar zijn en waarom.
Zeker is dat het met haar ex platonisch is want ze vind hem niet aantrekkelijk,ook tijdens hun relatie was er amper sex wat zij met haar huidige vriend wel veel heeft maar haar huidige vriend is extreem introvert en vind dat er alleen gesproken moet worden indien dat echt nodig en nuttig is , zo een zakelijk stroef gesloten type,uitjes en bios vind hij geldverspilling en als ze bij hem is wil hij samen een boek lezen ...terwijl zij eerder jong en speels is en graag eens een stapje in de wereld zet,haar ex ik ken die ook is een heel sociale spraakwaterval met een vrouwelijk accent die graag gaat shoppen en andere leuke dingen doet , voor haar is hij meer net een zusje
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat je de strekking van mijn verhaal begrijpt maar dat maakt niet uit.

Nog wel één vraag, eigenlijk een herhaling van mijn laatste zin uit mijn eerdere post: waarom is ze bij haar huidige vriend? Is dit de geschikte man voor haar?
Alle reacties Link kopieren
whitewing



met alle respest maar je hebt toch zulke vreemde verhalen en situaties

gaat het wel goed met je?

ik vraag me af hoe jou leven eruit ziet en wat voor vrienden hebt



ik weet niet wat ik met je postings aan moet ik zal niet zeggen dat ik je niet geloof maar dat je volwassen bent kan ik ook niet zeggen



hoe oud ben je eigenlijk?



niet rot bedoelt hoor maar aan deze kant rijzen er veel vragen



wijffie
Alle reacties Link kopieren
Ben ik met je eens wijffie2....ik heb ook met verbazing de postings van whitewing gelezen.

Wat kan een mens wel niet meemaken?



Whitewing...waarom post je dit? Gaat om een vriendin....heeft ze je om raad gevraagd en weet je niet wat je ermee aanmoet en zet je het daarom hier op het forum?

Gezien je vorige posting kan je je beter op jezelf focussen en je eigen problemen?
Alle reacties Link kopieren
En Annke, Rifka begint weer een heel "ik open zoveel mogelijk topics op viva" offencief. Gezellig heb ik weer wat te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Dushi74 schreef op 18 augustus 2007 @ 21:09:

En Annke, Rifka begint weer een heel "ik open zoveel mogelijk topics op viva" offencief. Gezellig heb ik weer wat te lezen.




:rofl:

Annke, Rifka is voormalig forum-stalker begrijp ik?
Alle reacties Link kopieren
Nee geen formalig forum stalker. Wel een forummer met een levendige fantasie. Niet dat daar wat mis mee is. Maar het worden allerlei topics die veel langdradige verhalen bevatten. Veel tekst, warrig ook vaak. En waarin het van kwaad tot erger wordt. Tegenstrijdige verhalen ook. Ach ik zou zo zeggen Ing geniet er van. Zie het als verhaaltjes en ga er niet serieus op in. Het is eerder aandachttrekken dan dat het serieus bedoeld is. Helaas. Want Annke, Rifka is een forummer die je eerder onder de categorie fake plaatst. En die door het openen van dit soort topics voor mensen met echte problemen, verhalen en dergelijke onmogelijk maakt serieus genomen te worden.
Alle reacties Link kopieren
Ja Dushi...ik had al raar gevoel erbij.

Heel warrig inderdaad die verhalen...snapte er al nix van, en geen touw aan vast te knopen.

Nou ik laat dit voor wat het is....ik ga gezellig naar ander topic ;-]
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Ing, je bent slim. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Tja .. ik las net ook haar andere topics .. O_o
Alle reacties Link kopieren
Ja dat was idd de reden van de posting , ze belde mij en wist niet wat te doen , beide dreigen namelijk het contact te verbreken als ze zich niet aan `hun` voorwaarden houd.Maar ja men kan niet ``alles`` hebben he

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven