Moeilijke tijd

17-08-2007 14:13 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Op dit moment gaat het even niet zo lekker tussen mijn vriend en mij.

We hebben sinds een jaar een eigen zaak en dat brengt nu wat spanningen met zich mee. Eigenlijk beter gezegd, zorgen.

Daardoor zitten we beide ook minder lekker in ons vel en merk ik dat we minder van elkaar kunnen hebben. Gisteren is er even wat geknapt en als ik dan later terug ga kijken weet ik niet eens meer waar het over ging.



Ik baal hier ontzettend van, want ik hou veel van hem en ben ook gelukkig. Maar ik ben zo bang dat dit het begin van het einde is.



Praten hebben we al veel gedaan en begrip is er zeker. Maar ik weet even niet hoe hier mee op te gaan, omdat onze relatie nog niet echt dieptepunten heeft gekend.

Wie heeft hier ervaring mee en tips?!



Groetjes een bedroefde Mariska
Alle reacties Link kopieren
he mariska,



soms zit je in een negatieve spiraal doordat je al een tijdje op een bepaalde manier tegen elkaar doet. De kunst is dan om die spiraal te verbreken en met een schone lei te beginnen.



jullie zitten samen in de situatie van een eigen zaak hebben en zullen ws dezelfde zorgen hebben, daardoor moet je denk ik proberen (en geloof me ik weet dat dat moeilijk is) om zakelijk en privé een beetje te scheiden, als jullie "klaar" zijn met werken probeer dan je gedachten te verzetten, ga een stukje wandelen, het zal in het begin zeker niet makkelijk zijn om niet over de zaak te praten want je denkt namelijk dat je verder geen gespreksstof hebt. Tenminste ik ben er nu vanuit gegaan dat dit alles een oorzaak is van het meebrengen van spanningen door zaak
Alle reacties Link kopieren
Werk en prive scheiden lukt bij ons aardig. Wij praten niet alleen over de zaak.

De zorgen die we nu hebben, zijn financiele problemen. Minder klanten door tijd van het jaar etc. En dat zijn toch dingen die in je hoofd spelen. En die je niet zomaar van je af kan zetten.

Proberen we wel hoor, maar is erg moeilijk.

De zondag proberen we ook echt voor ons zelf te houden en lekker van elkaar te genieten. Maar ook dan heb je vaak 'verplichte" bezoekjes etc.



Het zal ook allemaal wel goedkomen, maar ik ben deze sfeer tussen mij en mijn vriend niet gewend.
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn idd dingen die je niet zomaar naast je neer kunt leggen, want daar heb je privé ook last van, en als je je heel veel zorgen maakt ben je vaak ook veel sneller prikkelbaar. Jeetje moeilijk hoor, wel goed dat jullie de zondag voor jullie samen (proberen) te houden, dat heb je ook echt wel nodig, anders wordt je opgeslokt door alles eromheen.



Ik weet niet in wat voor branche jullie de zaak hebben maar misschien kun je iets van een soort aktie doen waardoor je wat meer klanten naar binnen kunt halen?
Alle reacties Link kopieren
We hebben volop wat acties bedacht voor komende tijd. En daar denken we ook echt samen over na.

Hopelijk slaat dat heel goed aan, want pffffffffffff wat brengt dat een stress met zich mee.

Maar morgen zijn we weer vrij en dan is het lekker genieten en nergens aan denken!

We hebben deze week mooi afgesloten, was een fijne dag, dus dat is weer een lekker gevoel wat we even vast moeten houden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven