Gaan geloven in je eigen 'spook-verhalen'

17-08-2007 17:00 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas komt het té vaak voor, vervelende ervaringen met mannen. Zo ook natuurlijk bij mij. Sinds een half jaar heb ik weer een relatie. De eerste maand was alles uiteraard leuk en gezellig.. tot ik in de gaten kreeg dat ik wel heel erg gek op hem was.

En ja hoor, mijn rugzak werd geopend, alle nare ervaringen met exen en ook ervaringen van vriendinnen, noem het allemaal maar op kwamen weer naar boven! Als je eigen vader niet eens te vertrouwen is.. wie dan wel? Nu kan ik om het allerkleinste dingetje al boos worden, hier doe ik hem veel pijn mee en duw ik hem (logisch) bij me vandaan. Hij heeft nu 2x om echt iets kleins tegen me gelogen/verzwegen omdat ie geen zin heeft in ruzie! Dit helpt mij natuurlijk niet echt om hem te gaan vertrouwen. Ik haal me vanalles in m'n hoofd, en het erge is dat ik die dingen zelf ga geloven en dus niet meer van de werkelijkheid kan scheiden. Ik weet dat ik mijn verleden moet loslaten, maar hoe?
Als jij om het minste of geringtste idd ruzie gaat maken, dan vraag je er ook om dat dingen verzwegen worden. dat is niet ok, maar het andere alternatief is of elke dag ruzie of een vent die na twee maanden bij je weg gaat omdat ie het gezeik zat is. Je zult dus echt iets aan je eigen gedrag moeten veranderen en leren om niet zo snel boos te worden want anders blijf je geconfronteerd worden met dit soort gedrag van mannen, waardoor je vertrouwen afneemt enz, enz. jezelf veranderen is moeilijk, maar een ander verqanderen onmogelijk, dus begin ermee om je vriend dee ruimte te geven om ook dingen aan je te durven vertellen die je liever niet hoort en beloon m dan voor zijn eerlijkheid in plaats van hem er voor te straffen..
Alle reacties Link kopieren
Je vriend is je partner, niet je psycholoog. Heel vervelend dat je een rugzak bij je draagt maar daar kan hij niets aan veranderen. Jíj kunt er wel iets aan doen en als je niet weet hoe zoek dan hulp bij iemand die dat wel weet. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Komt je angst voort uit de angst om door hem in de steek gelaten te worden? Dan herken ik je verhaal ontzettend. Kijk eens op het verlatingsangst-topic, misschien heb je er niks aan, misschien ook wel. Ook als het geen verlatingsangst is, vind je hier misschien wel tips om wat makkelijker met zijn gedrag en je eigen gedrag om te gaan.



Succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven