datingsite:hoe nu verder?

19-08-2007 18:07 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Heb me eigenlijk voor de grap ingeschreven op een datingsite. Kreeg hier leuke reacties en dat overviel me nogal. Ik ben nu met twee mannen al een paar weken aan het mailen via de site. Allemaal heel erg gezellig. Maar ik heb geen idee hoe nu verder. Na hoeveel tijd is het gebruikelijk om telefoonnummers uit te wisselen of om een keertje iets af te spreken? Wat zijn de do's en dont's? Kortom ik ben op zoek naar ervaringen zowel positief als negatief.
Alle reacties Link kopieren
Hey Fiba, nou ik heb er ook eens opgestaan en mijn advies is om zo snel mogelijk een afspraak te maken met iemand. Je kunt eindeloos blijven mailen, maar als je iemand in het echt ziet, weet je pas echt wat voor vlees je in de kuip hebt! Wel handig om elkaar eerst even telefonisch te spreken, dan weet je ook een stuk meer en klik het, hup afspreken. Suc6 ermee!! x Tulp
Alle reacties Link kopieren
Hoi Fiba,

Echte do's en dont's zijn er niet als het gaat om datingsites. Mijn ervaring is dat je naar je eigen gevoel moet luisteren. Zelf ben ik nooit zo van dat eindeloze heen en weer mailen. Ik zie liever iemand zsm in real life, dan weet je gelijk of de klik er is of niet. Het gevaar van te lang heen en weer mailen is dat je in je hoofd een ideaalbeeld gaat creëeren van iemand. Maar misschien vind jij het juist wel fijn om iemand eerst op die manier beter te leren kennen. Bij mij was het dus meestal een paar keer heen en weer mailen, dan afspreken om wat te gaan drinken en dan dus de date! Erg spannend, maar heb tot nu toe wel hele leuke ervaringen gehad! Luister dus vooral lekker naar je eigen gevoel!
Nou Fiba, leuk dat je het bevalt op de datingsite waar jij zit.



Bij mij gaat dat meestal zo als ik weer eens actief ben in die wereld: Contact op datingsite, beetje intern mailen, daarna msn adressen uitwisselen. Na een tijdje ge-msn't te hebben, telefoonnummers uitwisselen >> eerst smsen...en dan eens bellen. En daarna komt meestal "de date".



Positief: Spannend en leuk!

Negatief: In IRL 8 van de 10x keer anders dan dat je had voorgesteld, dus kan het tot een teleurstelling uitlopen aan beide kanten.



Verder ben ik nooit met meer dan één persoon bezig geweest, heb er een hekel aan te moeten "kiezen".



Genoeg info? ;-)



Groetjes, Xan
Alle reacties Link kopieren
Do's and dont's zijn er inderdaad niet en is vrij persoonlijk wat betreft hoe snel afspreken etc.

De do's en dont's die ik wel altijd mee wil geven;

Spreek altijd af op een neutrale plek, niet bij jezelf of bij hem thuis!

Zowel ivm veiligheid zeg maar, maar daarnaast ook handig als het niets is dat je makkelijk weg kan.

Persoonlijk zie ik het niet zitten om op de eerste date uit eten te gaan op een of andere manier voel ik me ongemakkelijk om te eten als ik iemand heel erg leuk blijk te vinden (saus op je kin, knoeien op je kleding, net een hap nemen met de helft van het eten buitenboord etc wat uiteraard precies gebeurd in zo'n situatie) hahaha

Naar bioscoop vind ik not done omdat je weet niet hoelang zonder interactie naar een scherm staat te staren.



Ik heb een keer op een datingsite gestaan en met 2 mannen waar het mee klikte.

Ik denk dat het een week of 2 was dat we over en weer hebben gemailt en daarna afgesproken voor een date.

Met beide mannen wat gaan drinken in de stad verderop.

De eerste was een hele aardig gozer en we hebben een hele gezellige avond gehad, maar we hadden beide geen klik op het liefdes vlak, wel betreft gezelligheid want we hebben aardig zitten bomen in die kroeg.

De tweede date zag ik m aan komen lopen en dacht meteen yam! en tijdens de date klikte het tussen ons en zagen een tweede date wel zitten.

De tweede date sloeg de vlam echt in de pan en wisten van elkaar dat we elkaar meer dan leuk vonden maar wie zet de eerste stap he?

Na 2 weken om elkaar heen draaien heb ik de eerste stap gezet en we zijn inmiddels samen 3 jaar verder :D



Ik zou zeggen, afspreken wanneer je er zin in hebt!

Succes en veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie snelle reactie's! Van beide mannen heb ik inmiddels een foto gekregen en ondanks dat ik ze alleen maar via de mail ken is er wel iets "vertrouwds" ontstaan. Ze zijn niet, zoals ik soms van anderen hoor, opdringerig. Ik heb nog geen foto van mezelf gestuurd en geen van beiden probeert die toch los te krijgen of stuurt het al op een ontmoeting aan. Eigenlijk wil IK ze zelf wel eens in real life zien en van de andere kant ben ik ook wel bang dat het dan errug gaat tegenvallen. Wat ben ik toch ook een raar mens, zucht.....
fiba schreef op 19 augustus 2007 @ 19:22:

Bedankt voor jullie snelle reactie's! Van beide mannen heb ik inmiddels een foto gekregen en ondanks dat ik ze alleen maar via de mail ken is er wel iets "vertrouwds" ontstaan. Ze zijn niet, zoals ik soms van anderen hoor, opdringerig. Ik heb nog geen foto van mezelf gestuurd en geen van beiden probeert die toch los te krijgen of stuurt het al op een ontmoeting aan. Eigenlijk wil IK ze zelf wel eens in real life zien en van de andere kant ben ik ook wel bang dat het dan errug gaat tegenvallen. Wat ben ik toch ook een raar mens, zucht.....




Wie niet waagt wie niet wint hoor Fiba....gewoon de stap zetten en er voor gaan!



Wat betreft thuis of op neutraal terrein afspreken:



Ik heb met sommige gewoon thuis afgesproken hoor, bij haar of bij mij. Vind dat persoonlijk fijner en het ligt eraan wat mijn intuïtie me zegt. In een kroeg o.i.d. kan je je erg opgelaten voelen en het gevoel krijgen dat iedereen op je let.

Natuurlijk heb ik er geen probleem mee als de ander op neutraal terrein wil afspreken.



Tot zover weer mijn bijdrage :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven