aantal exen

23-08-2007 09:26 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen op de radio hoorde ik de uitkomsten van een onderzoek onder Europeanen waarin werd gekeken hoeveel exen mensen hebben. Nederland was het enige land geloof ik waar het gemiddelde van de vrouw (5,7) boven dat van de man (5,5) lag. Pin me niet vast op de exacte getallen, zoiets was het. In Finland hadden ze de meeste exen, vrouwen gemiddeld 8 en mannen net daarboven.

Nou weet ik niet precies wat ze onder exen verstaan, maar ik neem toch aan dat ONS's en "ik heb net mijn eerste date gehad maar het was niks" situaties er niet onder vallen. In dat geval vraag ik me af of er mensen zijn die het gemiddelde van bij ons op kantoor omhoog kunnen halen? Vrouwen gemiddeld 1,3 en mannen gemiddeld 1,8. We zijn een klein kantoor, dus niet echt representatief, maar we lijken wel erg degelijk hier.

Hoeveel exen hebben jullie?
Alle reacties Link kopieren
zero
Misschien beschouwen vrouwen eerder iets als "een relatie" dan mannen en hebben ze daardoor meer exen?

Misschien hadden de onderzoekers iets strakker moeten definiëren wat ze onder een ex verstaan.
Alle reacties Link kopieren
3 echt serieuze exen (1 jaar, 2 1/2 jaar en 3 jaar), de rest was fling, one-night-stand of gewoonweg te kort om ook maar een naam te hebben
Alle reacties Link kopieren
1 ex, relatie van 14 jaar
Alle reacties Link kopieren
0
Alle reacties Link kopieren
Zie je, daar heb je het al. Ik heb er dus 2. Hoe komen we nou aan een gemiddelde van 5,7?

Overigens neem ik aan dat er tijdens het onderzoek wel goed is geformuleerd wat een ex nou eigenlijk is, maar dat werd bij de uitkomst van het onderzoek verder niet uitgelegd.

Ik wacht rustig af tot er iemand met 34 exen opstaat om ons karige gemiddelde wat op te krikken. Op dit moment zitten we hier op 1,5 (6 exen, 4 mensen...).
Alle reacties Link kopieren
Tsja, wel moeilijk hoor. Want wat versta je onder exen.

Heb in mijn pubertijd bijvoorbeeld twee keer verkering gehad maar zonder sex en alleen zoenen. Dus als je dat meetelt, dan heb ik 4 exen: 1 van een half jaar toen ik 13 was, 1 van een jaar toen ik 15 was (beiden zonder sex) en later nog 1 van 4 maanden en 1 van een maand. Ik weet het een maand is niks, maar had er toen heel veel verdriet van toen hij het heel lullig uitmaakte.
Alle reacties Link kopieren
ik heb er 9.. in 16 jaar tijd
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft trouwens 6 exen



Dat zijn allemaal relaties tussen de 1,5 en 3,5 jaar



De 6 scharrels en ONS-en van hem heb ik niet meegerekend
Alle reacties Link kopieren
2 (9 maanden, 5 jaar en 3 maanden) en 1 fling van een kleine maand



ONSjes iets meer
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik ben geen wiskundige, maar hoe kunnen vrouwen nou meer exen hebben dan mannen? Of zijn dat dan lesbiënnes? (dan krijg je dubbeltellingen)

Maar goed, ik neem aan dat ook aan homoseksuele mannen is gevraagd hoe veel exen zij hebben. Kan me niet voorstellen dat dat er significant minder zijn.



Denk dus dat het aan een verschil in definitie voor mannen en vrouwen van ex ligt.
Zoenvriendinnetjes genoeg gehad...maar die tel ik niet mee. Ik heb 4 serieuze exen in 20 jaar tijd....moet ik me nu schamen??? :-$
Alle reacties Link kopieren
Wat ikzelf als ex-en beschouw zijn er 2. Kortstondige relaties tel ik niet mee, die voelen ook achteraf niet als 'ex'. Mijn man heeft er ook 2. Dus ieder 2 serieuze relaties in ruim 30 jaar.



Marion
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf: 2 :

ex1 : relatie van 29 jaar (waarvan de laatste 3 jaar geen seks meer)

ex2 : relatie van 2 jaar gelijktijdig met de laatste 2 jaar van die 29 jaar met ex1

Die ex2 zag ik overigens maar heel sporadisch... Elke drie à zes maanden een keertje



Mijn man: 1 (relatie van 25 jaar)



Niet erg goed voor je gemiddelde, hé

X-D
absoluteEinstein schreef op 23 augustus 2007 @ 12:00:

Ik ben geen wiskundige, maar hoe kunnen vrouwen nou meer exen hebben dan mannen? Of zijn dat dan lesbiënnes? (dan krijg je dubbeltellingen)

Maar goed, ik neem aan dat ook aan homoseksuele mannen is gevraagd hoe veel exen zij hebben. Kan me niet voorstellen dat dat er significant minder zijn.



Denk dus dat het aan een verschil in definitie voor mannen en vrouwen van ex ligt.




Of nederlandse vrouwen hebben meer buitenlandse exen .....

:-]
Vanochtend ook al zo iets in de Metro: uit onderzoek is gebleken dat single mannen 3,5 x zo vaak daten als single vrouwen.



Wie daten die mannen dan? elkaar? niet single vrouwen? maar uit ander onderzoek bleek weer dat vrouwen minder vaak vreemdgaan dan mannen en dan vrouwen minder bedpartners hebben???
Alle reacties Link kopieren
2 )half jaar en 2 jaar heb nu een relatie van 5 jaartjes
Alle reacties Link kopieren
wiskundig gezien moet je rekening houden met de onderzoeksgroep. Stel dat er 1000 mensen worden gevraagd hoeveel exen, bedpartners of dates ze hebben, dan gaat dat niet om mensen die standaard met elkaar zijn gegaan. In die groep zitten mensen die buiten die groep een relatie hebben gehad bijvoorbeeld. Het onderzoek is alleen een afspiegeling, het zou pas helemaal kloppen als je alle inwoners van het land zou gaan bekijken. Het is wel zo dat, hoe groter de onderzoeksgroep, hoe exacter de uitkomst. Maar inderdaad ook factoren als buitenlandse lovers horen daarbij natuurlijk.



Gemiddeld zitten we nu op de 2,5 voor de vrouwen en 3,7 voor de mannen. Maar zoals gezegd, een erg kleine onderzoeksgroep tot nu toe.
het viva-forum is waarschijnlijk geen representatieve afspiegeling van de nederlandse bevolking.

het idee van statistisc onderzoek is juist om vanuit een representatieve steekproef uitspraken te doen die gelden voor de gehele populatie.



Als we dus aan een x aantal aselecte nederlandse mannen vragen hoeveel exen ze hebben en aan eenzelfde aantal aselect gekozen nederlandse vrowen, dan kunnen we een uitspraak doen over het gemiddled aantal partners van de gemiddelde Nederlander. Dan maakt het helemaal niet uit of de personen in de steekproef elkaar hebben gedate of niet.

Als vrouwen idd vaker relaties met buitenlanders hebben dan mannen, dan klopt het dat de gemiddelde nederlandse man minderexen heeft dan de nederlandse vrouw en dan zouden er ook veel meer Nederlandse mannen dan vrouwen single kunnen zijn. Concrete aanwijzingen hiervoor zijn er vootralsnog niet. mss eens handig om dit te onderzoeken. wegens gebrek aan mannelijke inbreng is wederom het viva-forum niet de plaats om een steekproef uit te trekken, tenzijnwe een uitspraak willen doen over de gemiddelde viva-forummer.
Alle reacties Link kopieren
haha, nee dat klopt. Toch geloof ik dat je uit de vrouwen die hier komen ook best een hele diverse groep kunt samenstellen. Maar echt representatief en aselect is het nog steeds niet. Viva-vrouwen hebben schijnbaar het kenmerk op elkaar te lijken :D

Ik ben er trouwens nog steeds van overtuigd dat het aantal exen nooit gelijk hoeft te komen onder mannen en vrouwen. Maar aangezien ik nooit heel erg super goed was in de statistiek-kant van wiskunde kan ik dat weer niet heel erg onderbouwen.



Los daarvan vind ik het wel nog steeds opvallend dat ik hier niemand zie die er heel erg uitschiet. Ik bedoel, als je ziet hoeveel mensen hier dus "weinig" (of minder dan gemiddeld) exen hebben, dan zou dus eenzelfde grote groep bijvoorbeeld Cosmopolitan-vrouwen boven dat gemiddelde zitten, of er moet een kleine groep zijn die zoveel exen hebben als wij allemaal samen.



Ik bedoel hiermee te zeggen dat ik de uitkomst van het onderzoek niet snap als ik in mijn omgeving kijk (weer niet a-select, ik weet het :P).
Alle reacties Link kopieren
Er werd me van de week gevraagd of ik nog bij mijn eerste man ben........ dat is een normale vraag, dus ....... Tsja, mijn kinderen zeiden ook al " haast iedereen gaat 2 keer op vakantie , wij maar 1 keer " .........sorry hoor, dat ik nog bij je vader ben, zoek maar een andere uit , kan je ook fijn 2 keer je verjaardag vieren.......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
je zult eerst moeten weten wat de definitie van "ex" is. misschien zijn vrouwen eerder geneigd om iets als en "relatie"te beschouwen en dus die persoon als een ex.

Zo dacht ik ooit een relatie met iemand te hebben die bleek mij allen voor de sex te hebben. ik beschouw hem als een ex, hij mij ws niet.



en idd mijn allereerste vriendje met wie ik wel 5 hele weken verkering had, meetellen? of niet?



Als ik 1e vriendje meetel heb ik 5 exen, waarvan 1 buitenlander. kom ik toch weer een stuk dichter bij dat gemiddelde.





Als je homosexuelen buiten beschouwing laat zou het aantal exen onder mannen en vrouwen toch ongeveer gelijk moeten zijn, want in elke relatie zit een man en een vrouw. elke verbroken relatie levert zowel man als vrouw een nieuwe ex op. verschillen ontstaan alleen wanneer een van beide partners komt te overlijden, omdat die er een nieuwe exen bij krijgt. Aangezien vrouwen gemiddeld ouder worden dan mannen, zou dat kunnen verklaren waarom vrouwen gemiddeld meer exen hebben.
Alle reacties Link kopieren
drie weken " verkering " ofzo op mijn 14de tel ik niet mee als ex.........0 exen dus .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou van zes mannen als mijn ex spreken.

Niet allemaal jarenlange relaties (varieert tussen drie maanden en twee jaar) en met de eeste (toen ik 15 was) ook idd alleen zoenen, maar aangezien het tussen mij en al deze mannen was uitgesproken dat wij vriend en vriendin zijn, zijn dit al mijn exen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven