Huiselijk geweld onder hoogopgeleide vrouwen?

05-09-2007 13:56 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier zit ik dan op de universiteit. Netjes opgemaakt, mooie kleding aan. Niemand weet dat onder mijn kleding blauwe plekken zitten. Om mij heen, frisse, actieve, mensen die zin hebben in hun opleiding. het is druk. soms stoot er iemand met z'n tas tegen mijn arm. Het doet pijn. Mijn arm is helemaal blauw.Ik voel me eenzaam. Ik heb net een uur op de wc gezeten van de universiteit, om te huilen. Ben ik de enigste hoogopgeleide vrouw die thuis wordt mishandeld door haar partner?
Lieve blauwe plek,



Wat voor een opleiding je ook doet, niemand mag je slaan. Ik denk dan ook dat jouw vraag moet zijn: Ik word mishandeld, wat moet ik doen? Ga eens lezen bij het topic Wazen, been there, tranen enz. Daar zul je zien dat je niet de enige bent.



Groetjes Pruttel
Alle reacties Link kopieren
Beste blauwe plek,

Ik denk dat je opleidingsniveau hier helemaal buiten staat. Het zijn echt niet alleen de lager opgeleide mensen die worden mishandelden mishandelen. (Ik heb wel eens een uitspraak gehoord: "Hoe groter de geest, hoe groter het beest") Ik hoop dat je snel bij je partner weggaat, je kunt toch niet van een goede relatie spreken als je partner je expres pijn doet (lichamelijk of geestelijk). Ik zag toevallig gisteren een vraaggesprek met Rianne vd Akker. Zij kwam er openlijk voor uit dat zij mishandeld is door haar ex. Toch heeft het lang geduurd voordat zij durfde te vertrekken, terwijl zelfs een van haar kinderen werd geslagen! Ik wordt altijd heel verdrietig van dit soort zaken, terwijl ik hier zelf nooit mee te maken heb gehad.

Neem heel snel afscheid van deze man, voordat hij je iets ernstigs aandoet!

Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Vertrekken is ook niet altijd de oplossing. Ga eens praten met een deskundige, die onafhankelijk en onbevooroordeeld kan helpen om de juiste strategieen voor je probeem te vinden. Je hebt vast je redenen om met deze relatie door te gaan.. wat is de balans..
Wat goed van je dat je erover schrijft.

Erkennen is het belangrijkste. En weten dat je de enige niet bent plus dat er een weg is die je eruit kan halen. Echt waar.



Je opleiding doet er niet toe. Het is een ´state of mind´ om te blijven of de mishandelingssituatie te laten zoals het is. Niet een ´state of intelligence´. En die state of mind kun jij veranderen. Niet van vandaag op morgen, maar het gaat je lukken!
Alle reacties Link kopieren
Het maakt niet uit hoe hoog of laag je bent opgeleid. En nee je zult zeker niet de enige zijn. alleen de slachtoffers van mishandeling denken de ander zo te kunnen veranderen dat ze blijven .Ze zijn vaak angstig onm de stap te zetten om te gaan . Maar blauweplek ik zou als je echt uit deze situatie wil toch gaan. Er zijn vele instanties die je helpen.Denk niet dat hij zal veranderen want dat zal niet en hij zal netjes zeggen na iedere klap :"sorry" maar die sorry's zullen je niets verder helpen. PLease zoek hulp.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel wat blauwe plek bedoeld met haar topic. Ik weet dat ook hoogopgeleide vrouwen slachtoffer zijn. Maar ook ik kan het vaak niet geloven, omdat je zou verwachten dat deze vrouwen mondig genoeg zijn om voor zichzelf op te komen. Ik verwacht het eerlijk gezegd ook eerder bij de lagere sociale klasse, dan bij hoopopgeleide en goedverdienende mensen. Ik weet dat dit niet zo is, maar toch.



Lieve blauweplek,



Ik vind het heel goed van je dat je erover schrijft. Ik weet dat het makkelijk gezegd is vanaf deze kant: maar ga alsjeblieft weg bij die man. Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid!
Alle reacties Link kopieren
huiselijk geweld komt ikn alle lagen der bevolking voor ,

hoog op geleid laag opgeleid... maakt niks uit.



je hebt een goede stap gemaakt door nu het op te schrijven.

en je voor bereiden op de stap om ermee te stoppen met zo een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Blauwe Plek,



Pak NU je telefoon en bel naar een geestelijke gezondheidsdienst of een andere, gelijksoortige instantie. Zeg dat je een afspraak wil in verband met huiselijk geweld.

Het zal niet vanzelf ophouden, dat doet het nooit. Je zult ACTIE moeten ondernemen. Hoe sneller hoe beter. Alsjeblieft, doe het nu! Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Je bent vast en zeker niet de enige hoogopgeleide vrouw die wordt mishandeld door haar partner. Ik schrijf mee op het topic 'oogkleppen, wazen, been there...', hier eerder al vermeld door een medeforummer. In het verleden heb ik een relatie gehad waarin ik mishandeld ben, net als de anderen die op dit topic meeschrijven. Voor sommigen is het lang geleden, voor anderen niet, sommigen zitten er nog middenin. Ik weet niet precies hoe hoog- of laagopgeleid mijn medeschrijfsters van dit topic zijn, daar gaat het eigenlijk ook niet om, wat maakt het uit? Op dit topic kun je je twijfels, problemen en verdriet delen met anderen. Die zijn voor ons allemaal te herkennen. Schrijf met ons mee als je wilt, misschien heb je er iets aan.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Blauweplek, je bent zeker niet de enige, ook ik heb in die situatie gezeten. Jong, universitaire studie, in de ogen van velen een hele mooie en sterke meid en dan toch..... De meeste mensen hieronder adviseren (hoe begrijpelijk ook) om weg te gaan, maar ik weet uit ervaring dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is. Juist omdat ik ergens wel wist dat mensen dat gingen zeggen heb ik jarenlang mijn mond gehouden. Ik wilde het gewoonweg niet horen. Ik had mijn redenen om te blijven, en wist dat anderen die niet zouden begrijpen. Terwijl ik praten met mensen die me begrepen zo hard nodig had. Totdat ik uiteindelijk zelf, toen ik daar aan toe was, de stap gezet heb om weg te gaan. Je hebt echt een goede stap gezet door er WEL over te schrijven! Het topic dat Lemmy noemt lijkt mij een hele goede. De vrouwen daar begrijpen ongetwijfeld wat je bedoeld.



Kun je hier, of in het andere topic wat meer vertellen over hoe lang jullie al samen zijn, hoe lang dit al speelt etc.?



In ieder geval een dikke knuffel en heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Het verdriet is hetzelfde, of je nu op de universiteit zit tussen velen, of op je werk tussen evenzovelen.

De enorme schaamte. Dit overkomt jóu toch niet, daar ben je toch veel te goed voor?

Het overkomt je wel, het kan iedereen overkomen.

Ook ik hoop dat je het oogkleppen topic kunt vinden. En vooral: een weg hieruit. Ik weet niet waarom je -nog- blijft, hoop alleen dat je niet de illusie hebt dat je hem kunt veranderen of 'redden'.
Alle reacties Link kopieren
Mamzelle verwoordt precies zoals je je dan voelt. Ik vind het in ieder geval herkenbaar, zo dacht ik ook.



Dit heeft niets met opleidingsniveau te maken. Ook niet de gedachte dat je dan beter zou moeten weten etc. Bullshit, zet dat uit je hoofd!



Heb je niemand in je omgeving met wie je hierover kunt praten? Want meid, maak het bespreekbaar. Dat is de enige raad die ik je kan geven. Ga in ieder geval naar de huisarts. jij hoort je niet te schamen. Degene die je dit aandoet moet zich diep schamen. Ik noem deze persoon bewust geen partner; want onder een partner versta ik iemand die je met respect behandelt en liefdevol met je omgaat. Je bent niet alleen en het is niet jouw schuld.



Wie weet heb je iets aan deze site: http://www.huiselijkgeweld.nl



Ik wens je heel veel sterkte!



Liefs en hug

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven