na enkele dates... vrienden blijven...

03-07-2010 21:19 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag,



Enige tijd terug via via een leuke man leren kennen, megaklik van in het begin, kon van mijn kant wel eens meer van komen.

Nu heeft hij gisteren na de 5de date aangegeven liever vrienden te blijven (was wel zeer teleurstellend moet ik zeggen!). Aangezien er nog niets gebeurd was tussen ons, ziet hij dat nu ook niet meer gebeuren. Ik sta daar wel anders in, maar soit. Hij date nu ook verder.



Weet niet goed wat ik hiermee moet? We klikken echt heel goed, kunnen elkaar alles vertellen, voelen ons zeer op ons gemak bij elkaar, maar hij is dus niet verliefd en wilt voor de vriendschap gaan.



Doe ik mezelf tekort als ik hiermee instem? En wat als hij binnenkort wel iemand vind waarmee hij verder wilt?

Een vriendschap kan anderzijds voor het leven zijn, terwijl je dat met een relatie natuurlijk niet weet, dat is als ik het puur nuchter bekijk . Maar moet ik hiermee instemmen als ik eigenlijk meer voel, dat is mijn gevoel.



Iemand hier ervaring mee? Geraak er niet goed uit!
Weet hij van jouw gevoelens voor hem?
Alle reacties Link kopieren
Je kan er mee instemmen of niet, maar vriendschap is alles wat je op dit moment (en mogelijk voor altijd) van deze man gaat krijgen.

Het is dus of vriendschap of niks. Een relatie moet van 2 kanten komen. Als hij dat niet ziet zitten dan is die optie uitgesloten.
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar toch wilt hij dan nog heel graag vrienden blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Uggla schreef op 03 juli 2010 @ 21:23:

Je kan er mee instemmen of niet, maar vriendschap is alles wat je op dit moment (en mogelijk voor altijd) van deze man gaat krijgen.

Het is dus of vriendschap of niks. Een relatie moet van 2 kanten komen. Als hij dat niet ziet zitten dan is die optie uitgesloten.Ik weet dat het dit of niets is. Nu weet ik alleen niet of ik er goed aan doe...
Alle reacties Link kopieren
nee zou ik niet doen, das geforceerde vriendschap (aangezien jij meer dan vriendschappelijke gevoelens hebt) en dat leidt tot meer frustratie en teleurstelling dan lol.
Alle reacties Link kopieren
Eens, geforceerde vriendschap is niet ideaal en gaat waarschijnlijk niet werken. Van jouw kant zijn er nu eenmaal 'meer' gevoelens voor hem.



Gigantisch of topic en ik heb het gevoel dat ik vanonder een steen kom gekropen ofzo, maar wat is 'soit' ? Lees het hier wel vaker en heb geen idee..?
Alle reacties Link kopieren
Denk ook dat het van mijn kant te geforceerd gaat zijn, bleh, moeilijk dit!



Soit is een Frans woord, wil zeggen 'het zij zo'.
Alle reacties Link kopieren
Je zou hooguit kunnen spreken over 'vrienden worden'. Mijns inziens kun je niet na vijf dates vrienden zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moesje6 schreef op 03 juli 2010 @ 21:30:

Denk ook dat het van mijn kant te geforceerd gaat zijn, bleh, moeilijk dit!



Soit is een Frans woord, wil zeggen 'het zij zo'.

Aaaah! Thanks.



Kan me voorstellen dat het niet gemakkelijk is. Misschien over een tijdje, als je gevoelens wat gezakt zijn, en je er dan nog steeds behoefte aan hebt (aan de vriendschap?)
Gevalletje jammer. Maar fijn dat hij zo eerlijk is in dit prille stadium. Een vriendschap zou kunnen, maar klinkt ietwat geforceerd en 'verzachtend'.
Alle reacties Link kopieren
Vrienden blijven is inderdaad onzin; hooguit kun je vrienden worden, en dat lijkt me erg onhandig als een van de twee romantische gevoelens heeft voor de ander. Ik denk niet dat je dat moet doen. Je bent toch niet met hem gaan daten omdat je op zoek was naar vriendschap?



Ik denk trouwens dat een vriendschap zowel als een relatie voor het leven kúnnen zijn, maar dit hoeft niet altijd te gebeuren natuurlijk. De kans op een vriendschap voor het leven lijkt mij vrij minimaal na vijf dates.



Het klinkt mij een beetje als pleister op de wonde die hij aanbiedt omdat hij niet verder wil met jou. Om de boodschap wat te verzachten, zeg maar. Vriendelijk bedoeld misschien, maar je schiet er niets mee op. Verstandig dat je zelf al bedacht hebt, dat dit nog moeilijker gaat worden als hij een relatie zou krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn toch de standaardzinnen, ik wil wel graag vrienden blijven.

Je moet toch wat zeggen. Voor hem prima te doen maar ik zou er niet aan beginnen als ik jou was.

Misschien ooit maar niet zolang jij nog gevoelens voor hem hebt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!



Denk ook niet dat ik nu zomaar vrienden kan blijven of worden, hoe je het beziet.

Ga hem laten weten dat ik het contact hier nu liever afkap en waarom. En dat als ik later toch nog de vriendschap wil, ik hem wel iets laat weten.
Alle reacties Link kopieren
Was je vrienden voor het daten? Nee? Waarom zou je dan "vrienden blijven" na het daten?



Daarnaast, als je je zoiets moet gaan afvragen op een forum ben je echt niet toe aan een vriendschap met deze date.



P.s.

Er is een geheimpje, dat ga ik je verklappen. Als iemand na 5 dates zegt; "Zullen we vrienden blijven", dan bedoelt ie eigenlijk; " Ik wil je nooit meer zien, je boeit me niet, maar ga als-je-blieft niet huilen want daar heb ik een hekel aan".



Dat is heel denigrerend, en daar zou je ook meteen klaar mee moeten zijn.
Neem aan dat je al genoeg vrienden hebt? Waarom wil je hem erbij? Het is dé verzachtende manier om te zeggen dat ie je graag in de duck out houdt (dat niet uitspreekt) en je nog net niet helemaal kwijt wil (op oproepbasis dus).



M.a.w. je zou zelfs de reserve-blessure bank op kunnen wat hem betreft. Niet doen dus en heel erg hard laten gaan deze Dagobert.



Helaas, kan het het niet aardiger omschrijven voor je.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me hopeloos (en zinloos).
Alle reacties Link kopieren
Nah ik heb net precies hetzelfde gehad!

Ook iemand die tegen mij zei, ik ben niet verliefd. .. maar vind je wel super leuk en wil je graag in mijn leven houden.



Ik dacht toen ook dat dat puur was om mij zacht(er) te laten landen... ik zag er niet veel heil in, maar greep wel die kans om de man die ik veel te leuk vond in ieder geval bij me te houden.



Nou ... daar ben ik van terug gekomen hoor.. mijn hemel wat een ellende.

Het schiet zo niet op..



Hij bleef namelijk gewoon echt heel lief doen... en bellen en gezellig... en bij een bepaald telefoontje zei hij ook:"Heb zin om je een zoen te geven... ssssssmak.. "'



Nah!!



Ik bleef op die manier hoop houden. Het was voor mij te verwarrend. Ik snapte er allemaal geen ene jota meer van.



Afgelopen maandag heb ik een heel stoer (of liever gezegd.. normaal. hihi) moment gehad en hem verteld dat ik geen contact meer met hem wilde. Dat ik het veel te verwarrend vind en dat hij mij daar meer mee kwetst.



En nu ben ik aan het dealen met het gevoel dat ik eigenlijk 3 weken geleden had moeten hebben. Namelijk het besef dat hij gewoon niet wil. Nu niet, nooit niet.. ook al kan ik het niet helemaal geloven.. toch is het zo.



En nu zonder dat contact is dat ook veel duidelijker.



Geen idee natuurlijk hoe het jou zal vergaan, je kan het proberen natuurlijk. Maar wees wel heel eerlijk naar jezelf.

Wat verwacht je van de vriendschap?

Is het een ijdele hoop dat hij misschien toch het licht gaat zien?



Om het even bruut te zeggen.. dat is niet zo... anders had hij het niet tegen je gezegd.



Succes met je beslissing!
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je vrienden blijven als je geen vrienden bent? Vrienden blijven een hoop blabla is dat in de meeste gevallen.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij ook een erg moeilijke situatie wanneer jij nog gevoelens voor hem hebt, hij deze gevoelens niet voor jou heeft en jullie toch zogenaamd als 'goede vrienden' met elkaar om blijven gaan. Natuurlijk, het zou heel fijn zijn als dit zou werken, maar ik vraag me serieus af wat er dan in zit voor jou, in deze vriendschap.

Zoals iemand anders ook al zei: zolang jij die gevoelens nog voor hem hebt/houdt, is de kans volgens mij erg groot dat je nog hoop houdt. Pas als je die hoop echt helemaal los kunt laten, kan er wellicht sprake zijn van een goede vriendschap. Maar zolang dit niet het geval is, lijkt het mij een soort pijniging van jezelf.



Sterkte, geen leuke situatie voor je!
Alle reacties Link kopieren
Duidelijk zijn over je gevoelens naar hem toe en je wel bij zijn beslissing neerleggen, niet in alle positieve opmerkingen of gedrag van zijn kant een teken dat hij je misschien toch wel heel leuk vind.

Want hij vindt je blijkbaar ook heel leuk maar niet genoeg om een relatie mee te willen. Ik ken het heel goed, van mijn kant of van zijn kant en het is mogelijk. Van mijn kant werkte het meestal niet, van zijn kant wel, vooral omdat ik heel duidelijk ben erin...

Ik heb er toch wel een hele goede vriendschap aan overgehouden die al jarenlang gelukkig is met mijn beste vriendin, wat bij ons nooit wat geworden zou zijn..

Dus het kan!
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf ga geen vriendschappen of andersoortige relaties aan met vrouwen als er geen sex is.



Zonde van de tijd en moeite.
Alle reacties Link kopieren
Neem aan dat je vrienden genoeg hebt en op zoek bent naar een partner. Ik zou geen vrienden blijven. Is alleen maar verwarrend, zeker als je hem meer dan leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Dit is hele late reactie, maar ik wil hem toch geven. Ik heb vorige week voor het laatst een date gehad met een jongen die ik al sinds augustus heb leren kennen. Hij werkte achter de bar en mijn vriendin liet weten dat hij mij ook heel leuk leek te vinden. Na maanden terug gekomen te zijn naar de bar om met hem te praten en er leuk uit te zien etc. heb ik hem eindelijk gedurfd te vragen bij mij te komen eten. Ik wilde seks met hem en heb dat ook gehad. Hij wilde mij een week later zien maar dat moest hij afzeggen. Twee weken later hadden we weer seks maar dit keer zonder te eten en hij bleef telkens niet slapen. Hij zij dat dat nog kon komen als hij mij beter leerde kennen. Twee weken later vroeg hij me mee naar een museum wat een leuk dagje uit was. Hij at daarna wel ergens anders en had met vrienden afgesproken. Ik kreeg de indruk dat hij minder voor mij voelde en in een emotionele bui heb ik hem dit aangegeven. En het bleek: hij wilde liever vrienden blijven. Toen ik zij dat ik niet had gedacht dat hij seks zou hebben met iemand die hij niet zo leuk vind werd hij boos. Twee dagen later bood hij zijn excuses aan met de uitspraak: hij wilde niet dat het zo eindigde, dat hij mij hartstikke leuk vond, maar geen gevoelens had die nog wel konden komen als we eerst vrienden werden en het rustig aan zouden doen. Hij wilde ook een keer erover praten. Toen had ik weer aangegeven afstand te willen nemen. Maar een dag later wilde ik toch wel eerst met hem erover praten, maar hij zij: "binnenkort". Een week later vroeg ik hem om volgende week weer bij mij te eten als vrienden dat we het in ieder geval er even over gehad hebben want ik wilde duidelijkheid en een afsluiting. Toen zij hij heel erg afstandelijk: ik heb komende drie weken veel te druk. En toen wist ik het helemaal niet meer. Hij verschilt van dag tot nacht, hij zegt niet duidelijk wat hij wil. Wat ik toen deed was niet zo slim. Ik smeekte hem mij te bellen op zijn minst maar hij zij alleen maar afstand te willen, dat ik niks verkeerd had gedaan maar dat ik hem met rust moest laten. Hij wilde niet bellen en werd gek van mijn gedram en het getril in zijn broek. De conclusie die ik kan trekken is dat als een jongen zegt liever vrienden te willen blijven. Dit de eindconclusie is. Het wil niet zeggen dat hij geen gevoelens heeft want deze jongen werd snel boos dus ik geloof dat hij ergens mee zat, maar er niet over wilde praten. Het wil alleen zeggen dat hij er niet klaar voor is of jou inderdaad echt niet leuk genoeg vind. Toen hij gezegd had dat hij geen vrienden wilde zijn wist ik eigenlijk genoeg. Shout out naar alle vrouwen: als een man zegt dat hij vrienden wil blijven dan is dat het einde. Dan is het klaar. En moet je afstand houden. Dat heb ik niet gedaan en dan blijf je eromheen draaien. Hij wil het ook alleen maar goed afsluiten want hij is een goed persoon en ik ga dan weer nieuwe dingen bedenken die helemaal niet kloppen. Dus zodra hij zegt dat hij vrienden wil blijven kappen. Echt, ik heb gezichtsverlies geleden en het op de harde manier moeten leren. Al heel vroeg had hij aangegeven geen relatie te willen en dat vrouwen al snel "gevoelens" kregen. Ik dacht dat ik het wel zou kunnen, maar ben nu wel wat zelfkennis rijker. Dus het was ook wel weer een goede les voor mij om mee te maken. Nu ben ik iig wakker geschut en kan ik verder met mijn leven. Ik heb al een hoop nieuwe leuke dingen op de agenda staan dus dat komt wel goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven