Ik zie de vriend van mijn vriendin niet zo zitten...

30-04-2007 20:56 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort komt mijn beste vriendin na lange tijd weer eens op bezoek.Ik heb haar sinds mijn grote verhuizing niet meer gezien -ben wel naar haar geweest, maar zij nog niet bij mij bedoel ik- en nu na zo'n periode willen we elkaar weer zien.Alleen, ze ziet er tegen op om zo'n eind te rijden alleen (het is 305 KM) letterlijk van zuid naar noord, dus ze wil wel komen maar dan wel met haar nieuwe vriend.Nu komen we bij de kloe ; Ik vind die vriend maar niks. Ik vind dat hij grof en onbeleefd is en hij mijn vriendin (ondanks ie vier jaar jonger is dan zij) haar onder de duim houdt en haar 'veranderd' heeft.Ik weet dat ik er niks over kan zeggen noch aan kan veranderen, het is haar keuze.Toen ze net wat hadden en ik zo na een paar keer zei dat ik het niet zo'n leuk type vond voor haar er eerder verbaasd over was waar ze die gast vandaan had was ze helemaal gepikeerd.Ik zweeg er dus maar over.Ze wil dus niet zonder hem komen, dus ben ik anders verplicht om naar haar te gaan om hem te missen, maar dat vind ik niet leuk, ik wil ook na zo'n tijd eens samen met haar zijn en ouderwets kletsen en winkelen, gewoon lol maken zonder dat haar vriend als een schaduw om ons heen hangt.Hoe los ik dit op ?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt voorstellen of ze met de trein komt. Maar het lijkt erop dat zij haar vriend graag bij zich heeft die dag, anders kwam ze wel gewoon alleen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Djinksie,



Afgezien van t feit dat je haar vriend niet zo aardig vind...

waarom moet die vriend van haar perse mee? Zo ver woon je toch ook niet en ze kunnen toch vast wel een of twee dagen zonder elkaar?

Haar vriend snapt toch ook wel dat jullie gewoon lekker willen kletsen, winkelen enz. Waarschijnlijk is daar voor hem toch ook helemaal niet leuk?? MIjn vriend zou t iig echt niet uithouden om met mij en mijn vriendin(nen) een hele dag te ouwehoeren:P ....



LL
Ja, ik zou ook eerlijk zeggen dat ik het leuker vind haar alleen te zien, en vragen of ze met de trein wil komen. Je hoeft niet te zeggen dat je haar vriend niet leuk vindt, gewoon dat je meer zin hebt met z'n tweeen te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst een soortgelijk probleem. Gewoon gezegd dat ik de vriendin ik kwestie graag alleen wilde zien, omdat het toch anders is met een partner erbij. En dat ik dus meiden onder elkaar wilde zijn.



Kun je anders niet een dagje stad halverwege jullie 2 woonplaatsen afspreken?
Alle reacties Link kopieren
Thanx allemaal.Met de trein, dat heb ik ook al voorgesteld, maar dat vind ze te duur en ze komt met hem of niet zei ze.IK vind haar sinds hem erg veranderd, maar goed om haar nu de laan uit te sturen omdat ze met HEM enkel wil komen is ook een beetje aso...We hebben het wel over de vriendin met wie ik lief en leed gedeeld heb al jaren en jaren.We hebben orkanen gekend, ik zou toch raar zijn als ik door dit regenbuitje haar kwijt zou raken.Soms ben ik alleen bang dat we wel door hem haar verlies. Hij zuigt haar helemaal op namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Djinksie,



Soms is het goed om het heel eventjes aan te kijken. Wanneer de eerste vlinders weer gevlogen zijn, zal ze weer terugkomen, jullie hebben niet voor niets jarenlange vriendschap opgebouwd. Natuurlijk kun je aangeven dat je zin hebt in een vriendinnendag, dat kan op zich ook los staan van het feit dat je haar vriend niet bijzonder geweldig vindt. Stel anders iets voor (activiteit op vriendinnendag) waar haar vriendje echt wer-ke-lijk geen zin in heeft. Iets waarvan jij weet dat ze het bijzonder leuk vindt. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Er is bij mij ooit een vriendschap heel erg verwaterd, omdat mijn vriendin mijn toenmalige vriendje niet kon luchten of zien. Toen het uit was, was ze dolblij en durfde me te vertellen dat ze me minder had willen zien vanwege hem en dat ze me erg gemist had.

Nu zou ik denken dat ze me dat toen had moeten vertellen. Je kunt niet verwachten dat je vrienden jouw vriend net zo geweldig vinden als jij hem. Het is fijn als ze met hem door 1 deur kunnen, maar er is in principe weinig aan de hand als dat niet zo is. Ik heb nu ook een vriendin met wiens vriend ik gewoon niet zo klik (en hij ook niet met mij, haha). We zien elkaar soms met z'n allen, maar veel vaker zie ik alleen haar en dat is gezellig en fijn!! Het kan dus wel.

Ik denk dat je ook moet oppassen om een soort van siamese tweeling te worden op het moment dat je een relatie hebt, maar dat is een heel ander punt voor discussie, denk ik. ;)
Alle reacties Link kopieren
Met de trein, dat heb ik ook al voorgesteld, maar dat vind ze te duur en ze komt met hem of niet zei ze.

Nou, leuk idee van vriendschap heeft zij. Ze plaatst jou dus voor een voldongen feit en je hebt het maar te accepteren. Het klinkt bijna als chantage! Echt heel bizar, ik zou het niet in mijn hoofd halen om dit te doen bij een vriendin. (Laat staan bij mijn beste vriendin!!).



IK vind haar sinds hem erg veranderd, maar goed om haar nu de laan uit te sturen omdat ze met HEM enkel wil komen is ook een beetje aso... Ik vind háár aso, niet jou. Ik zou het volkomen terecht vinden als je bij haar hierover je punt zou maken. Trouwens, zeggen dat je dit eigenlijk onacceptabel vind en dat er wel van twee kanten moeite gedaan moet worden om elkaar te blijven zien, is iets heel anders dan 'iemand de laan uitsturen'..

We hebben het wel over de vriendin met wie ik lief en leed gedeeld heb al jaren en jaren. Des te erger is het dat zij dit nu zo aanpakt.

We hebben orkanen gekend, ik zou toch raar zijn als ik door dit regenbuitje haar kwijt zou raken.



Soms ben ik alleen bang dat we wel door hem haar verlies. Hij zuigt haar helemaal op namelijk.





Eerlijk gezegd zou ik dit in jouw positite als een ernstig probleem opvatten. En zeker niet als een regenbuitje om aan voorbij te gaan zonder er eens goed over te hebben gesproken. Je schrijft dat jullie orkanen hebben gekend. Dan moet hier toch over te praten zijn?



Wat mij betreft is de issue in dit geval dus totaal niet of je haar vriend wel of niet leuk vindt. Al zou hij een geweldige gozer zijn waar je heel goed mee kan, je wil toch met haar samen zijn? Dan komt-ie de volgende keer maar een keertje mee als je je verjaardag viert ofzo..



Sterkte! Ik hoop dat je vriendin snel zal beseffen dat ze jou tekort doet!!
Alle reacties Link kopieren


Thanx allemaal.



Met de trein, dat heb ik ook al voorgesteld, maar dat vind ze te duur en ze komt met hem of niet zei ze.Of HIJ heeft haar gezegt,ik ga met je mee of je gaat helemaal niet,aangezien hij haar zo onder de duim heeft wat ik uit je verhaal lees......



IK vind haar sinds hem erg veranderd, maar goed om haar nu de laan uit te sturen omdat ze met HEM enkel wil komen omdat ze anders niet van haar vriend  mag komen?Zou het niet aan hem liggen ipv aan haar?is ook een beetje aso...We hebben het wel over de vriendin met wie ik lief en leed gedeeld heb al jaren en jaren.

We hebben orkanen gekend, ik zou toch raar zijn als ik door dit regenbuitje haar kwijt zou raken.



Soms ben ik alleen bang dat we wel door hem haar verlies. Hij zuigt haar helemaal op namelijkDat bedoel ik,hij wil niet dat je tussen hen in komt te staan,misschien heeft je vriendin hem verteld dat je hem niet zo leuk vind en wil hij er nu altijd bij zijn als jullie elkaar zien
Alle reacties Link kopieren
ik vind het heel raar van haar dat ze haar vriend per se mee wil nemenNog gekker vind ik dat hij mee WILWat heeft hij er nou aan om de hele dag bij jullie te zitten?ik snap best dat je liever met haar alleen bent, de gesprekken zijn toch anders en veel minder vrij als hij er bij is. Je kan dan niet ongestoord lachen om gekke dingen uit het verleden of het over intieme dingen hebben.Het woord dan echt een soort "visite" i.p.v een gezellig middagje met je vriendinIk zou me persoonlijk toch afvragen hoeveel jullie vriendschap haar waard is als zij niet eens alleen naar jou toe wil komen. Doet ze niks meer zonder haar vriend??OF is dit een soort poging om jou haar vriend beter te laten leren kennen? Misschien hoopt ze dat je m nu aardiger vindt dan een tijd geleden?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie reacties.....Ja, soms heb ik het idee dat ik hierbij afwijkend reageer, maar dankzij jullie mening voel ik me niet meer zo.Ik was een tijdje terug er ook een beetje onzeker over.Het zat namelijk ook nog eens zo dat ik gewoon drie maanden niks van haar vernomen had.Ik stuurde haar kaarten, smsjes, emails (niet claimerig, maar gewoon gezellig bedoeld), maar ik had het idee dat ik ze naar Jupiter stuurde want ik kreeg geen respons terug.Later zag ik haar na een tijd online op MSN en ik vroeg haar waarom ze zo afwezig was, maar ook daar was ze vaag en moest ze zogenaamd weer offline om te gaan wandelen met haar moeder.Ik heb haar daarna (paar dagen erna) een gebeld, alleen nam ze niet op.Ik heb geen boodschap in gesproken, maar ik heb haar een email gestuurd met daarin de vragen waarom ze deed of ik een vreemde was en ze al mijn vragen om eens langs te komen ontweek of excuseerde met een smoes.Drie weken gewacht, niks terug ontvangen tot ik haar weer trof online en toen zei ze dat ze net mijn mail gelezen had en iets terug wou sturen ( waarop ik heel sarcastisch dacht van ' het zal wel ' )Ik heb gevraagd of ze me beter even wilde bellen om eens uit te leggen waarom ze me zo 'verwaarloosde' We hebben een half uur gebeld en ze melde dat ze het druk had en dat ze zo druk met haar vriend was en dat ik dat maar moest begrijpen.Ik was immers ook zo ver verhuisd enzo blablabla....Ze zei ook dat ze me niet contacteerde omdat ze toch wel het gevoel had dat het goed met me ging waarop ik antwoorde dat ik het liever zeker zo willen weten dan enkel het gevoel hebben.Ze gaf me ergens wel gelijk, maar toch blijf ik het raar vinden.Nu kreeg ik ik laatst een sms die me wel een leuke dag wenste van haar maar ook de naam van haar vriend stond er bij en gisteren ook een sms van haar plus haar vriend zijn naam.Eerlijk gezegd is dat het probleem niet zo, maar ik stuur persoonlijk naar haar nooit smsjes uit de naam van mij én mijn vriend (noch emails ook).Dat is anders wanneer je een vakantiekaartje stuurt of iets.Ik heb nu steeds het idee dat hij er bij betrokken MOET zijn of dat hij als het ware over haar schouder mee tuurt.Ik weet niet wat het is, maar ik stoor me er gewoon nu alweer aan.Ik ben er dus ook zeker van dat hij mee gaat komen de eerste keer wanneer ze komen kan.Grrrr, ik wil het gewoon niet, niet meteen het eerste weerzien, ik wil gewoon haar hier de stad laten zien just the two of us.Waarom veranderen mensen toch soms zo?
Ik zou wel oppassen met wat je allemaal over haar vriend zegt. Ik heb tegen een vriendin van mij gezegd dat ik haar vriendje gewoon niet zo zag zitten dat als zij hem zag. Hij had al 8 jaar een relatie ging ieder jaar met vakantie (en daarbuiten) vreemd. Zo hebben ze elkaar ook ontmoet.



En nu spreek ik haar nog amper.. En echt gezellige vriendinnen dagjes die doen we eigenlijk niet meer.



Bij een andere vriendin ging het juistem de andere kant op.. Die zat eerst een tijd in het buitenland. Was allemaal heel snel gegaan, dus ik hoorde het achteraf beetje jammer maar zo is onze relatie dus niks aan de hand verder. Maar ik had een half jaar niks gehoord.. Toen belde ze me op "Ik ga trouwen" Wil jij mijn bruidsmeisje zijn.. En sindsdien zie ik haar weer lekker veel...



Ik zou het rustig aan doen... En probeer het ook een beetje van haar kant te bekijken dat 300 KM niet niks is om te rijden.. Mss vind ze het gewoon vervelend om zo'n stuk alleen in de auto te zitten...



Ik hoop dat het goedkomt



Want het is altijd zonde als een goede vriendschap stop wordt gezet door een man in het leven van een van de twee..
Alle reacties Link kopieren
@Djinksie: Herkenbaar dit, zij het in iets andere vorm. Een van mijn beste vriendinnen die ik al een hele tijd ken heeft iets met een man (nou ja..man is een groot woord voor dat schepsel) die ik op geen enkele wijze goed genoeg voor haar vindt. Hij heeft slechte hygiëne, geen werk, zoekt ook niet, komt afspraken niet na, parasiteert op haar (geringe) inkomen en is gewoon onsympathiek. En ze zijn niet alleen gaan samenwonen, ze hebben nu ook een kind samen! Nu staat zij even op non-actief en heeft minder inkomen. Maar beweegt dat meneer om werk te zoeken? Neen hoor, hij vind zijn muziek "carrière" belangrijker. (Die toch nooit van de grond komt wegens gebrek aan discipline en talent) Terwijl zij zich s nachts bijna in slaap huilt van de geldzorgen! Aaaaarrrgghhh....ik zou hem wel willen wurgen. Maar ja, zij houdt van hem en ik bijt dus maar op mijn tong en zeg niks. Terwijl ik haar het liefst door elkaar schud en vraag "Waaaaarom?! Waarom toch?";(



Zo, dat lucht op. Bedankt voor het topic...:$
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, en hij ging aan het begin van hun relatie vreemd. En dat weet ze.... Waarom toch?!;(
Alle reacties Link kopieren
@ Minny :Nou dit herken ik dus wel een beetje.....Vriend van mijn vriendin is onvolwassen, leest de krant op een verjaardag van iemand, ligt vooral om zichzelf in een deuk, rookt in ziekenhuizen en indien op ziekenbezoek zit hij aan het voeteneind aan een stuk door te smsen naar al zn vrienden, kijkt naar darten en naar snooker, heeft een playstation 3 waar hij tot in de kleine cijfertjes achter zit en boert zo nu en dan eens tussendoor het alfabet. Hij leeft van mijn vriendin ( 4 jaar ouder dan hij, vaste baan een auto en een eigen flatje, eigen inkomen ).Zij moet hem dikwijls naar plaatsen rijden, hij maakt van haar huis een leefhol en ook haar auto ( hij kan niet rijden, maar hij zit altijd in die wagen ) ligt onder de colablikken en blikken Bavaria.En dan maar te zwijgen over het bed wat ze delen, waar mijn vriendin over op loopt te scheppen.....Ik wil het geen eens weten....
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat klinkt idd zeer bekend. Ware het niet dat de een een baby heeft en de ander niet, anders zou ik vermoeden dat we het over dezelfde hebben! Heb jij ook niet weleens de neiging om dr bij de schouders te pakken, door elkaar te schudden en te vragen Waaaarom in godesnaam? Ik dus wel.



En zij is trouwens ook zo veranderd. Echt zo'n saaie huismus (al voor de zwangerschap) die hem altijd maar mee moest hebben. Denk niet dat ik haar ooit nog betrap op een avondje stappen nu. Bah.
Alle reacties Link kopieren
@ Minny :Je zou het misschien wel denken dat we het over dezelfde hebben ja.Mijn vriendin heeft voor deze gast wel eens een vriend gehad ( ze was nogal laat overal mee, is niet erg ofzo, ze was zelf altijd erg onzeker over haar lichaam )Die vriend was echt het tegenover gestelde.Die nam leuke attenties voor haar mee, ging wel eens romantisch met haar schaatsen en was vriendelijk.Helaas ging dat voorbij (reden onbekend) en toen heeft ze een soort van flirt gehad die wel een beetje aso was wat ook over ging en ik dacht nu zal ze wel verstandiger zijn en komt ze met zo'n rebels jochie 'thuis'.Die gozer woont ook nog eens bij zn ouders, omdat ie te lui is om te werken voor zn eigen stal.Ook uit verhalen van mijn vriendin merk ik dominantie op, maar zij vind het mannelijk en is ze zelf ook een beetje ' ik heb er schijt-an ' geworden.Het feit alleen al dat ze me een kwartaal lang niet contacteerde met een smoes van ' Ik voelde gewoon dat het goed met je ging '.Is ze paranormaal ofzo ? Het ging helemaal niet zo goed omdat ik haar miste.Van het verlegen, leuke meisje dat contacten warm hield is ze echt een bitch geworden en ik heb echt het idee dat ook die vriend van dr daar voor tussen zit.Die leert haar een soort van egoisme aan van ' Ik mag toch ook wel iets voor mezelf of gun je het me niet ofzo ' , want zo'n houding heeft ze tegenover me.Wat eerder al genoemd was door een andere forummer : Het is bijna chantage inderdaad....Ik kom met HEM of ik kom niet......er is geen tussenweg....En toch wil ik haar niet kwijt, want ik ken haar en we delen veel geschiedenis samen.....Maar wat als het niet over gaat tussen hem en haar en ze met hem verder gaat.Ik hoef me ook niet te laten commanderen door hem nog haar.Ik weet het echt niet.....Ik wil hem gewoon niet nu, voorlopig niet in ons samenzijn....verjaardagen of wanneer partners mee mogen is prima, maar ik ben verdorie vriendin met haar en niet met hem...
Alle reacties Link kopieren
Ze gaat trouwens ook niet meer naar haar oma waar ze altijd een zeer goede band mee had.Dat heeft ze me over de foon gezegd ( als excuus dat ik niet de enige was bij wie ze niet meer kwam )Ze is verdorie vorig jaar nog met dr lieve oma op vakantie geweest en nu laat ze dat oude mens links liggen voor die pipo !
Alle reacties Link kopieren
Het is erg lastig. Probeer zoveel mogelijk af te spreken zonder hem erbij, of lukt dat niet? Je zou ook eerlijk kunnen zijn tegen haar, dan kan ze er rekening mee houden..
Alle reacties Link kopieren
@ Metal2 :Ik heb net een kaartje van jijislief.nl gestuurd als reactie op haar Koninginnedag-smsje.Ik heb er ingezet tot binnenkort en graag 'gezellig samen'.......Kijken wat ze er op zegt.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt nu alsof die vriendin die jij had niet meer bestaat eigenlijk. Dit overweeg ik ook weleens, dat degene met wie ik bevriend was er niet meer is. Ze is nu iemand anders en wil ik daar wel mee bevriend zijn? Maar ja, ik ken dr al zo lang he...?
Alle reacties Link kopieren
@ Minny :Dat is het he....Je kent elkaar lang genoeg om te doorgronden en dat vergooi je niet omdat ze even haar hoofd is kwijtgeraakt.Ik had het er net nog met mijn vriend over, wat ik nu moet doen indien ze blijft volhouden dat HIJ mee moet.Wat zou jij doen ? Als ik toegeef zal ze er misschien wel misbruik van maken en als ik nee zeg dan hebben we misschien wel ruzie.Ik weet ook dat als ik toestem en hij meegaat hij nog podiumvuurwerk moet kopen bij een zaak hier in de provincie. Dat zei mn vriendin (dan gaat hij mee -als excuus- maken ze er een dagje van en daarna door naar de vuurwerkwinkel )Ik weet dan al precies hoe het zal gaan: Lopen we met zn drieen in de stad, gaat hij om het kwartier zuchten en op zn uurwerk kijken en vast herhalen dat ze nog door moeten voor dat klote vuurwerk.
Alle reacties Link kopieren
Tja, als hij voor rede vatbaar is dan kun je afspreken dat hij haar alleen maar afzet en dr een paar uur later weer ophaalt. Maar goed, dan moet dus wel voor rede vatbaar zijn anders heeft het weinig zin. Mijn vriendin heeft een keer haar vriend meegenomen op een van onze etentjes...niet cool dus! Ze smste het ineens en ik was te beleefd om nee te zeggen. Blijft ze doorgaans tot een uur of 1 hangen, dit keer ging ze om 10 uur weg.... Duidelijk dus....



Maar ja, kan hem nu moeilijk ontlopen aangezien zij haar huis niet uit te branden is en ze samenwonen.;(
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, heel vervelend dit, ik heb het ook met een vriendin van mij, maar ik heb het eerlijk aan haar verteld en rond die tijd dat ik het vertelde begon ze zelf al zijn bloed irritante trekjes ook te zien en begon ze ook in te zien dat hij zwaar manipulatief was en nu is het uit...



Bij een andere vriendin begon ik er de schijt van te krijgen dat ze elke 3 maanden een nieuwe vriend had waarmee ze zou gaan trouwen enz enz en dan steeds was het toch weer over en ik had op een gegeven moment echt geen zin meer om steeds onze hele bezoekjes alleen maar te proberen om WEER een nieuwe jongen in het gesprek te betrekken, wetende dat hij toch na een paar maanden weer exit was.  Nu komt ze meestal alleen en zorg ik dat mijn vriend ook weg is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven