Problemen Omgangsregeling

09-10-2007 14:12 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,



Na een tijd te zijn weg geweest het volgende:



Inmiddels zijn mijn ex en ik uit elkaar. Omgansregeling loopt volgens zijn schema. (week om week) Ik ben het hier niet mee eens, maar om het voor de kleine niet extra schadelijk te maken conformeer ik mij hieraan. (ook advies van advocaat)



Na heen en weer gesteggel heb ik besloten om 1 x in de 2 weken de woensdag vrij te nemen zodat ik ook bij uk kan zijn na school. Volgens schema van ex moet hij dan bij hem zijn. Ex volgt geheel zijn schema en heeft geen overleg met mij. Hoe kan ik dit oplossen? Gewoon uk bij mij houden? Er valt niet te overleggen.

(Mediator afspraak is over 2 weken)



Groeten,



30-
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
Dit kan je alleen oplossen met wederzijdse toestemming van je ex. Jij kan wel vrijnemen en iets bepalen, echter kan je dat alleen bepalen mbt je eigen schema.



Blijven praten is heel belangrijk met co ouderschap. En als dat niet meer lukt zou ik toch 2 weken geduld hebben.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
nee, gewoon schema volgen en het tijdens mediation opbrengen. Scheelt een hoop ellende voor iedereen.

(ik ken je achtergrond niet)
Alle reacties Link kopieren
En je kind bij je houden op de dag dat je ex zijn kind heeft zal alleen maar zaken meer frustreren en het nog moeilijker maken voor je kind.
Alle reacties Link kopieren
Frusteren is de bedoeling niet. Ik geloof ook niet in het principe oog om oog en tand om tand. Maar het begint erop te lijken dat ex alles eraan doet om dit schema door te drukken. En daar heb ik problemen mee.



Er zijn hier nooit gezamelijke afspraken over gemaakt dus ik vind dat je deze regeling niet mag zien als co-ouderschap. (Daar moet je het allebei over eens zijn)
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
Wacht op de mediator!!.

De zaak nu op de spits drijven zal afbreuk doen aan de situatie.

Wat is twee weken op een kinderleven!



Volgens mij ben jij je eigen frustratie nu aan het afreageren.

Jij verwijt je ex dat hij alles erdoor duwt, maar op deze manier doe je precies hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook het punt HVJ! Ik wil niet hetzelfde reageren en vooral niet hetzelfde doen.....
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
Niet verkeerd aangevoeld dus.

Even slikken nu en straks met de mediator er vol tegenaan!.
Alle reacties Link kopieren
En heb je daar nog tips voor?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
Wat is het acute probleem, als je over 2 weken naar een mediator gaat? Kijk eerst eens of je het daar op kan lossen. Je krijgt daar voldoende ruimte om uit te spreken wat jij graag wilt en de mediator zal jullie helpen tot een goed compromis te komen. Het zou mooi zijn als je er beiden volledig achter kan staan, de regeling, maar anders zal je beiden wat van je wensen in moeten leveren. En dat kan dus ook jou wens van de woensdagmiddag zijn.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
dertigmin schreef op 09 oktober 2007 @ 14:38:

En heb je daar nog tips voor?
Ik begrijp je niet goed. Wat voor tips wil je nu? Hoe jij de regeling zo krijgt als jij hem hebben wilt?



Gewoon eerlijk zijn in je wensen en verder open er naar toe gaan.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Je zou voor je gaat een aantal wensen op papier kunnen zetten hoe jij het graag zou willen zien. Sta open voor het feit dat je toch compromissen zal moeten sluiten.



En wees blij dat je ex ook zijn verantwoordelijkheid neemt en dit samen wil doen met jou. Je bent toch levenslang met elkaar verbonden, maak er het beste van en maak er geen strijd van.



Makkelijker gezegd dan gedaan, das waar :S
Alle reacties Link kopieren
De enige tip die ik heb is dat je moet uitspreken wat je dwars zit.

Ook dat de huidige regeling je door de strot geduwd is.

Een goede mediator komt daar wel uit, maar jij moet hem van input voorzien.

Zet dus vooraf op papier wat je wilt bereiken.
Alle reacties Link kopieren
Nee, meer tips voor het opkomen van mijn belangen en mij niet onder laten sneeuwen. Iets wat ik in mijn relatie en nu weer buiten mijn relatie continu heb laten gebeuren.



Zodra ik een aanpassing van het schema van ex krijg of een opmerking ga ik zo aan mezelf twijfelen. Is het een idee om het allemaal van te voren op te schrijven?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
Aha, je bent bang dat je niet geod genoeg voor jezelf en je kind kunt opkomen.

Meldt dat anders ook tijdens het gesprek met die mediator.

Staat niet raar, eerder sterk!.

En inderdaad, opschrijven wat je wilt en bedenk tijd vragen en niet meteen afspraken maken.
Alle reacties Link kopieren
Dag Kabouter,



Natuurlijk waardeer ik dat ex zijn verantwoordelijkheden neemt. Gelukkig want uk kan niet zonder mij maar zeker ook niet zonder hem.



Waar ik moeite mee heb is dat hij van ondersteunende ouder opeens helemaal de verantwoordelijke ouder wil zijn en mij daar geen ruimte in geeft.



Wat ik als vraag kreeg van de rechter was ook de volgende opmerking: (bij uitspraak voorlopige voorzieningen, die trouwens aangehouden is omdat er een Mediator eerst aan te pas komt, waar ik heel blij mee ben!!!): Waarom ik akkoord ben gegaan met deze regeling???



Wat had ik dan anders moeten doen? Kind weg moeten houden bij vaders?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
De mediator is er juist voor om te voorkomen dat jij ondergesneeuwd wordt en je ex zijn zin volledig doordrukt.



Ik begrijp dat de huidige regeling een tijdelijke omgangsregeling is. Dat is vaak een regeling waar een van beiden of allebei, niet gelukkig mee is. Maar het is tijdelijk, tot er goede afspraken zijn gemaakt.



Vergeet niet om naast afspraken over de regeling, ook goede afspraken te maken over hoe jullie eventuele aanpassingen in de regeling gaan doen. Het moet niet zo zijn dat je ex dmv een briefje, de regeling aan kan passen naar zijn zin.

Wat je kunt doen is afspreken dat je alle gesprekken over de omgang etc, bij een mediator wil doen. Ook de komende jaren. Dus niet op het moment dat het fout loopt pas een mediator inschakelen, maar als hij aanpassingen wil, of jij, en de ander is het niet eens met het voorstel, direct een afspraak maken met een derde erbij.Zo voorkom je ruzie en voorkom je dat jij ondersneeuwt.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Maak het bij een GOEDE mediator bespreekbaar en als jij het gevoel hebt dat jouw belangen niet aan bod komen maak dit kenbaar, zorg dat dit in verslagen komt enz. Maak afspraken over follow-up! Goed schema maken waar beiden zich aan houden en beseffen dat je ex verantwoordelijk is als jullie kind bij hem is. En houd je kind er zoveel mogelijk buiten.



Helaas heb ik dus een slechte mediator gehad, ben akkoord gegaan met afspraken die dus aan alle kanten rammelen en nu zitten we allemaal, de kinderen ook, met de ellende. Omdat er geen afspraken zijn over follow-up is er niets meer terug te draaien. Mediator is geen optie meer en wordt ook geweigerd door ex.
Alle reacties Link kopieren
Hoi 30-,

Ben zelf ook net gescheiden, gelukkig via goede mediator (zover ik dat nu kan inschatten). Weet vooral wat je zelf wil, denk goed na wat volgens jou in het belang is van je kleine (en niet in het belang van jezelf). Laat een goed convenant opstellen waar ook een opvoedkundig stuk aanvast zit. Mijn ex wilde ook om de week de kinderen. Maar toen ik met de redenatie kwam dat dat niet handig zou zijn met ons beide werk afstemmen op school e.d. dat we beter om ons werkschema heen de kinderen eerlijk 50% konden verdelen was hij het daar ook mee eens. Wat bleek hij was bang dat hij een weekend papa zou worden als het niet week op week af zou zijn. Hij had geen andere opties dan die 2 gezien. Dus zorg ervoor dat je voor jezelf diverse opties uitwerkt. Wij hebben het nu bijv. ma, di hele dag bij papa. Hij brengt ze woe naar school en ik haal ze op. Dan zijn ze vervolgens do en vrij bij mij. Het weekend is om en om. Hij zag het niet zitten dat ze op vrij al bij hem komen op zijn weekenden want hij kan niet goed inschatten hoelaat hij op vrij thuis is. Dus afgesproken dat het weekend dan op zat.ochtend ingaat. Of te wel het is een kwestie van geven en nemen. Ik wilde bijv. ook in de schoolvakanties ons schema aanhouden maar, na diverse vrienden en kennissen hebben gesproken, toch besloten om mee te gaan in zijn wens om de vakanties zoveel mogelijk in hele weken op te delen, voor de rust van de kids. Tja en zo zijn er nog heel veel dingen om over na te denken. Bedenk vooral diverse mogelijkheden waar jij achter zou kunnen staan.

En idd wacht tot je afspraak bij mediator zodat je daar zonder oorlog te voeren in gesprek kan gaan.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Beste Marije,



Mag ik vragen hoe jou kinderen er mee omgaan? En wonen jullie dicht bij elkaar in de buurt?



Groeten, dertigmin
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
Hoi 30-

Momenteel zijn ze verdrietig dat ze papa zo weinig zien. Omdat hij nog geen huis heeft zien ze hem nu af en toe wanneer het uitkomt. Hij is wel zoekende naar een huis hier in de buurt. 5minuten lopen van school maar dan aan de andere kant van school.

De onduidelijkheid is overduidelijk hun grootste probleem, de onzekerheid, wanneer zien we papa nu weer. Heb ze uitgelegd dat dat over is zodra hij een huis heeft (uiterlijk 1 januari 2008) daar kunnen ze dan wel weer redlijk mee leven. Merk wel dat ze nerveus zijn de avond voordat papa komt (slecht slapen/nachtmerries) en als ze thuiskomen zijn ze hyper. Maar ja nu doet hij (logisch) op die ene dag dat hij ze heeft (in het weekend) alleen leuke uitstapjes met ze.

Wanneer is je afspraak bij de mediator precies?
Alle reacties Link kopieren
Marije, heeft jou ex nu de kinderen maar 1 dag per 2 weken? Of lees ik dat verkeerd.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Dertigmin, je hebt meer reacties gekregen dan die van Marije.



Heb je daar ook nog iets over te zeggen of kunnen wij onze inspanningen staken?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
vraagje, waarom heb jij de woensdag vrij genomen in zijn week?Heb jij het ook in je eigen week de woensdag vrij?

Ook ik ben gescheiden en heb co-ouderschap met mijn ex.Maandag,dinsdag en woensdag morgen bij hem en ik haal ze opuit school en heb ze woensdag middag ,donderdag en vrijdags en de weekenden om en om.Wonen in de zelfde wijk en de kinderen gaan er goed mee om.In het begin is het altijd moeilijk zowel voor hun als voor mij.(heb het grotendeels alleen gedaan al die jaren en nu moest ik 50% minder doen.)
Alle reacties Link kopieren
@ Poezewoes,



Ik heb niet continu de beschikking over een internetverbinding. Zodoende....



Over het aanpassen van de regeling. Ik heb begrepen dat als het eenmaal vast staat dat het alleen gerechtelijk gewijzigd kan worden toch? Of ligt dat aan de afspraken die je maakt? En is het zo dat het slim is om elk klein dingentje vast te leggen? Zoals sporten, kleding?



Dat vind ik persoonlijk ook het moeilijke aan co-ouderschap. Je zal en moet samen door 1 deur moeten kunnen. Maar aan de andere kant dat heb je met een omgangsregeling ook.



@ Yendor,

Deze week is in principe mijn week. Mijn ex heeft in zijn schema (tijdelijk) opgesteld dat hij de woensdagmiddag heeft en de woensdagavond. Ik zou hem normaal dan donderdagmiddag weer ophalen van de BSO en dan vrijdagochtend weer naar school brengen. Vrijdagmiddag na school is wisseling. Ik heb ook idd moeite met het feit dat mijn verzorgende rol opeens veel kleiner is geworden.



Bedankt voor al jullie tips.



Groeten dertig-
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven