vriend teveel bezig met ex? Ja of nee?

14-10-2007 10:41 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag jullie mening over wat toelaatbaar is qua contact met exen. Mijn huidige vriend is naar mijn mening nog teveel met zijn ex bezig. Maar graag wil ik jullie mening omdat je er zelf natuurlijk niet objectief er in staat.



Het was 6 maanden uit met zijn ex toen wij wat kregen, nu hebben wij zo’n 5 maanden wat met elkaar. In het begin is hij nog een avond met haar uitgeweest en heb ik kenbaar gemaakt dat ik het geen ideale situatie vond, maar dat ik niet degene ben die bepaalt met wie hij omgaat. Hij sprak haar toen geregeld, zat gemiddeld 4 x per week achter de msn met haar, stond nog op zijn hyves als meest sexy vrouw ter wereld, vergelijkt mij constant met haar (al kom ik er wel beter uit ;)) en vertelt constant verhalen over wat zij samen hebben meegemaakt. Even wat voorbeeldjes, ik had zijn sleutels om even nog wat binnen te pakken en dan komt gelijk het verhaal dat ik moest oppassen mij niet buiten te sluiten net zoals zijn ex toen en toen had gedaan. Als ik aardbeien schoon in een schaaltje in de koelkast zet, antwoord hij mij ‘ dat zou mijn ex nooit gedaan hebben’. Daarnaast heeft hij mij ook een keer bij de naam van zijn ex genoemd!



Ik heb aangegeven dat ik het allemaal niet zo leuk vind, en inmiddels heeft hij het contact verbroken met zijn ex (was zijn eigen beslissing, had hij al gedaan op het moment dat wij er ruzie over kregen). Dat neemt niet weg dat hij elke dag haar weblog checkt en haar hyves pagina. Als ik er dan naar vraag waarom hij dat doe, geeft hij als antwoord dat zij vaak leuke verhalen over concerten etc op haar site heeft staan. Terwijl er onder aan sommige berichtjes wel werd afgesloten met KUS.



Hij verzekerd mij ook dat hij zowel emotioneel als fysiek zich niet meer aangetrokken tot haar voelt en dat hij heel veel van mij houd en dat hij de relatie met haar heeft afgesloten. Enerzijds weet ik dit ook. Hij is veel gelukkiger met mij dan hij ooit met haar is geweest. Maar blijkbaar blijft zij toch trekken. Elk gesprek wat ik met hem heb komt zij naar voren (op wat voor manier dan ook zowel positief als negatief). Daar komt bij dat zijn ex een aantal probleempjes had zoals; zij praatte niet over wat haar dwars zat, had anorexia en sneed zichzelf. Het was voor hem een energie vretende relatie. Zij heeft het overigens uitgemaakt.

Ik moet wel zeggen dat alles wat ik aangeef tegen hem dat hij dat serieus neemt en er ook daadwerkelijk is iets mee doet. Maar heb geen zin in elke x ruzie met hem hierover.



Mijn irritatiegrens is nu toch wel bereikt en ik vraag mij af of ik het wel in perspectief zie (kortom overdrijf ik of niet)? Ik blijf het gevoel houden dat ik niet tegen haar kan opboksen (realistisch of niet)? En als laatste er mee kappen of niet?



Alvast bedankt voor jullie meningen!
Alle reacties Link kopieren
Intutitie heb je niet voor niets..



Vraag is niet of jij overdrijft, de vraag is of jij hier zin in hebt en het geduld kan opbrengen om af te wachten of hij haar problemen kan loslaten of niet.
Alle reacties Link kopieren
Het komt over alsof hij nog niet helemaal los van haar is. Het is aan jou of zo wilt doorgaan.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik net samen was met mijn vriend had hij het ook erg veel over zijn ex. Zij woonde ook naast hem, was een vriendin van de familie en kwam nog veel over de vloer. Over haar sprak hij alleen maar negatief en ik was geweldig omdat ik niet zo was. Dat laatste maakte het niet minder vervelend, vond ik. Blijkbaar was hij er in zijn hoofd nog niet klaar mee.



Ik denk dat dat bij je vriend ook zo is. Dat betekent niet dat hij liever bij haar zou zijn dan bij jou, maar ik denk dat hij het nog niet helemaal verwerkt heeft. Dat hij het blijft doen, ondanks dat je hem er al regelmatig op gewezen hebt is wel vervelend. Ik kan je niet echt een goed advies geven. Misschien gaat het gewoon snel over, maar ik weet niet of jij nog zin hebt m het af te wachten. Wij zijn een tijd uit elkaar geweest en toen heb ik aangestipt dat ik niet heel erg blij was met de rol die zij speelde. In de tussentijd is zij getrouwd en verhuisd (geëmigreerd nog wel, hoera) en ik hoor hem niet zoveel meer over haar. Nouja, het laatste was dat ze getrouwd was.



Jullie hebben het er dus wel vaak over? Begrijpt hij wel waarom je je zo voelt?
Alle reacties Link kopieren
Je omschrijft een 'aantal probleempjes' die zij had. Als partner gaan dit soort dingen je niet in de koude kleren zitten. Er is een gevaar dat je in een soort zorgverlenersrol komt te zitten. Je doet alles om degene van wie je houdt te helpen, maar diegene moet dat zelf oplossen.



Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat heeeeeel intensief is. Het kost heel veel tijd eerdat je los kan laten dat dat jouw taak niet meer is. Een normale relatie was het al lang niet meer.



Als ik het zo lees heeft hij allang geaccepteerd dat een normale relatie met haar voorbij is. Hij heeft alleen nog veel moeite om haar helemaal los te laten, omdat hij een (lange?) periode voor haar gezorgd heeft. Noem het een soort van schuldgevoel dat hij haar in de steek heeft gelaten (ook al heeft zij het zelf uitgemaakt, dat maakt voor het zorg-deel niet uit).

Dat hij het vaak over haar heeft, kan zijn omdat hij probeert ook de leuke, normale dingen te herinneren. Zo kan hij het geheel beter een plekje geven.



Wellicht is hij toch te snel in een nieuwe relatie gestapt. Dat betekent echter niet dat het niet kan werken tussen jullie. Misschien moet je JUIST een paar avonden besteden aan praten over zijn verleden met haar. Dan kan hij alles eruit gooien en heeft hij ook het gevoel dat dat niet weggestopt hoeft te worden. En gaat het verwerkingsproces veel harder. Voor jou kan het ook fijn zijn om te weten wat er nou precies allemaal gebeurd is (fijne en rotte dingen), dan kan je rekening houden met bepaalde gevoeligheden of dingen waarvan je weet dat hij ze heel leuk vindt. Dat moet je natuurlijk wel aankunnen....



Sterkte!



Irene
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me helemaal aan bij Irenek. Wijze woorden.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang is hij met haar samen geweest? Ik heb namelijk een relatie van 10 jr gehad, toen ik een tijd daarna weer iemand leerde kennen had ik het ook veel over me ex, immers het meeste wat ik gedaan had was toch met hem bijv vakanties of dingen die gebeurd waren daar was hij toch bij geweest, dus kwam hij ook vaak ter sprake. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik hem toen ook wel is met de nm van mijn ex heb aangesproken (nou leken de namen ook veel op elkaar) want die nm zat er gewoon zo ingebakken dat het eigenlijk automatisch gebeurde en het was niet zo dat ik op dat moment aan hem dacht of zo. Dat je vriend nog steeds haar hyvespagina en weblog checkt dat vind ik wel minder trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Hij zegt dus dat hij wel los van haar is, maar naar mijn mening is hij dat niet. Hij is onbewust nog veel met haar bezig. Het checken van haar weblog en haar hyves pagina bijvoorbeeld, hij had geen idee dat hij dat elke dag doet, tot dat ik er wat van zei. ("o, ja, je hebt gelijk, geen idee dat ik dat elke dag doe en ik had ook geen idee dat ik jou hier pijn mee doe, anders had ik het wel gelaten.")



En ik begrijp goed dat hij dingen met haar aan het verwerken is, hij speelde (trouwens in al zijn relaties) de rol van psycholoog. Hij had het in het begin ook heel moeilijk met ons, omdat dit bij mij niet hoeft. En hij vond het bijna eng om te ontdekken dat er iemand is die ook voor hem zorgt ipv dat hij alleen voor zijn vriendin moet zorgen.



Ik merk dat ik het ontzettend vermoeiend begin te vinden en ik merk dat ik mijzelf wat terughoudender ga opstellen. Niemand gaat graag vrijwillig op zijn bek, toch? De vraag is dan ook of hij het los kan laten en oprecht van mij kan houden? En hoe lang ik dit vol ga houden en of ik misschien moet zeggen, neem wat tijd en zoek eerst eens uit wat je niet kan loslaten bij haar. Of dat ik het juist samen met hem moet doen net als wat irenek zegt.



Pfffff, zit me blijkbaar toch wel hoog. Thanks voor de meningen tot dusver!
Alle reacties Link kopieren
@ sienna72: Hij heeft een jaar met haar gehad.



Hij noemt mij (en toendertijd haar) bij de eerste lettergreep van de naam en dan lijken de namen wel veel op elkaar, schilt 1 letter. En op het moment dat hij dat zei was ik aan het zeuren over iets en hij had wat gedronken en zei toen zijn naam van zijn ex, gevolgd door 'hou daar nou eens over op'.



Dus ja...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook met mijn vriend gehad,hij was na 13 jaar weg gegaan bij zijn vrouw en ondanks dat het zijn eigen keuze was en hij blij was dat hij van haar af was had hij het er toch moeilijk mee en voelde zich schuldig tegenover haar.

Zij gooide zich helemaal in de slachtoffer rol en haalde alles uit de kast om hem terug te krijgen,midden in de nacht bellen dat ze haar sleutels was vergeten en buiten stond,bellen dat ze vreselijk ziek was of hij even eten kon halen( ze hebben wel kids samen dus dat maakt het al iets anders) maar vaak ging het niets eens om de kinderen.

Ik vond dat hij persoonlijk met haar nog té veel bezig was,hij heeft ooit eens uit goed fatsoen tegen haar gezegd dat ze altijd bij hem tercht kon en daar heeft ze vreselijk veel misbruik van gemaakt.

Toen was ook voor hem de maat vol,maar het heeft ruim een jaar geduurd voordat hij zich helemaal van haar los kon maken.

Hij vertelde mij later dat het gewoon een vorm van gewenning was en dat als je zo lang met iemand samen bent geweest dat het dan niet zomaar over is,daarbij is hij meteen in een nieuwe relatie gedoken (met mij) en achteraf was dat te snel.

We hebben best vaak ruzie gehad over zijn ex en ik heb regelmatig op het punt gestaan om weg te gaan,maar nu weet ik dat hij voor mij gaat en dat zijn ex alleen nog maar de moeder van zijn kinderen is.

Ik heb er wel veel over gesproken en mijn vriend laten weten dat ik sommige dingen echt niet oke vond,gelukkig snapte hij dat en nu deelt hij ook alles met mij als zijn ex bv mailt dan laat hij dat meteen lezen.

Hij heeft niets te verbergen en zij maakt geen deel meer uit van zijn leven.
Alle reacties Link kopieren
Wat een feest der herkenning... Helaas! :-|

Ik heb ditzelfde heel erg gehad met mijn huidige vriend. Hoewel hij en z'n ex slechts 3 maanden bij elkaar waren en het al een jaar uit was toen ik in beeld kwam, heeft vriendje het echt nog maanden over haar gehad. In het begin vond ik dat natuurlijk al heel vervelend, maar dacht maar "het is wel een stukje geschiedenis van hem", dus ik snapt het ook wel. Toch heb ik toen ook aangegeven dat ik het vervelend vond, en vooral dat het mij onzeker maakte.

Alle dingen die jij noemt, herken ik: de hyves, de verkeerde naam zeggen (ook onze namen lijken enorm op elkaar) (ai, ik lijk sowieso erg op z'n ex... :-| ) En bij het kleinste detail dacht ik dat hij naar haar verwees (Vriend: "oh ja, dat is zo'n lekker geurtje" Ik: 'die zal zij dus wel gedragen hebben'), terwijl het heel vaak niet zo was, maar waardoor wel mijn humeur helemaal omsloeg. Door al deze dingen ging het een tijdje erg slecht tussen ons. Ik werd gewoon ontzettend onzeker ervan, dacht dat hij haar nog terugwilde enzo. Terwijl ik ook wel wist dat dat niet zo was, hij vond mij echt veel leuker. Toen we het er weer eens over hadden, want ja we praten er wel veel over, zei hij "de enkele keer dat ik nog aan haar denk, is het negatief" en toen wist ik ook dat ik er over op moest houden.

Het heeft lang geduurd, en we hebben moeilijke periodes gehad hierdoor, maar nu gaat het echt nooit meer over haar, alleen als er een heel directe reden is en ik vind het wel best zo. We zijn inmiddels meer dan een jaar samen, dus ik weet gewoon dat ik meer voor hem beteken dat zij ooit zou kunnen. Ik denk dus dat het ook bij jou vriend wel over gaat, ook al is het natuurlijk een iets andere situatie door haar problemen. Dan kan ik het me wel voorstellen idd dat hij zich een beetje schuldig voelt of iets dergelijks, maar zolang hij bij jou op de bank zit en niet bij haar is, weet je toch dat het goed zit? Het is niet voor niets over tussen hen, en jij bent niet voor niets zijn vriendin!
Alle reacties Link kopieren
Uit wat je schrijft blijkt dat het nogal een heftige relatie was (ze had anorexia en ze sneed zichzelf). Jouw vriend heeft zich vast lang voor haar verantwoordelijk gevoeld en het is normaal als hij dat nog steeds zo ervaart. Ik zou me er niet te druk om maken, zoals je zelf zegt kom jij er altijd positiever uit. Wel zou ik keer op keer aan hem kenbaar maken dat jij het niet fijn vindt dat hij nog zo met haar bezig is. :)
Alle reacties Link kopieren
Jemig!Wat is dit eng zeg Mootje_moe! Ik maak namelijk precies hetzelfde mee, maar alleen heeft ie het meerdere meiden niet alleen met zijn ex waar ie 6 jaar mee gehad heeft.Het zit namelijk zo.. Toen ik mijn vriendje ontmoette toen was het tussen zijn ex en hem al een jaar over. Daar tussen in heeft ie ook nog twee meiden gehad maar dat ging niet verder dan een zoen zegt ie.Het begon eerst toen ik nog bij mijn ex woonde want ik kon nergens heen daar had mijn ex wel voor gezorgt.Het was al over maar goed.Ik en mijn huidige vriend belde elkaar best wel veel, we hadden elkaar al een keertje gezien met een of andere autoshow en het klikte erg goed, maar goed we hadden een keer een telefoon gesprek en toen noemde hij me Chantal ipv van mijn naam toen had ik zoiets nou kan gebeuren.Maar goed we kregen dus een echte relatie..Maar na 4 maanden gingen we al samen wonen want ja ik was immers zwanger van hem.(helaas miskraam gekregen) Dus toen ik bij hem in woonde merkte ik zelf ook wel dat ie gesloten was en het is inmiddels al 5 keer gebeurt dat ie me Ellen noemde(zijn ex waar ie 6 jaar meeging) Ik heb het hem zelfs gevraagd om daar mee op te houden want ja zo leuk vind ik het niet.



Bij hem is het ook zo erg dat ie op hun hyves komt en op hun weblogs en dat ie gewoon hun hele levens bij houd, het is zelfs zo erg dat ie zelfs nog foto's heeft van zijn ex waar ie zes jaar mee ging.En dat doet me echt heel veel zeer.Jammer genoeg gaat ze ook met mijn schoonzusje om dus ja een directe verbinding is er wel.Het lijkt net of ze zijn leven probeert te controleren en dat ze nu nog denkt dat ze zijn vriendin is..Ik kan hier niet meer tegen hoor, Het vreet me op van binnen.Ik weet dat ie het niet expres doet, maar net als dit als je van iemand houdt en ik bijv zegt ik hou van je.. dan kan je het toch wel terug zeggen?Dat doet ie zelfs af en toe niet eens.Voor mij gevoel is ie niet over zijn exen heen, maar als ik het hem vraag dan zegt ie dat ie dat wel is en dat hij helemaal over ze heen is.maar voor mij gevoel wilt ie haar terug en is hij totaal niet over haar heen.Ik heb nu 8 maanden met hem, maar ik wil zo dolgraag met hem verder maar ik ben bang dat ik het niet meer trek,



Hoe moet ik hier mee verder?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit aan de andere kant van het verhaal. Ik ben heel kort na het verbreken van mijn vorige relatie een nieuwe relatie aangegaan. Ik hou enorm veel van mijn huidige vriend, maar vond het moeilijk om mijn ex los te laten. Hij is degene die de relatie verbroken heeft. Ook ik ging zijn mails checken en kijken of hij op msn zat, maar hij wou geen contact meer. Ik denk dat het gewoon met loslaten te maken heeft. Iedereen is anders natuurlijk, dus kan ik er niet echt een oordeel over geven. Ik hoop alleen maar dat ook jouw vriend tot het besef komt dat hij haar zal moeten loslaten en zich concentreren op zijn relatie die hij nu heeft. Sinds ik dat beseft heb, hang ik zo niet meer aan mijn ex. Erover zwijgen is niet altijd evident, je hebt tenslotte nog altijd een verleden samen, hij maakte deel uit van mijn leven, die relatie heeft mij voor een deel gevormd tot wie ik nu ben. Hoe langer we samen zijn, hoe minder ik over mijn verleden praat, omdat je zelf een 'verleden' opbouwt. Ik zou het gewoon wat tijd geven, maar zeker aangeven dat je het niet leuk vindt. Er geen ruzie over maken, en hem ook niet verplichten om zijn verleden achter zich te laten, dat gaf bij mij het omgekeerde effect. Gewoon praten verricht wonderen, geloof me. Zeg hem dat je het niet leuk vindt, stel hem eventueel het voorbeeld dat hij het niet leuk zou vinden mocht jij steeds bezig zijn met je ex. Hij moet gewoon eens wakker geschudt worden. Dat had ik ook nodig, ik heb het gelukkig op tijd meegemaakt...
Mss moet je zelf eens ophouden om jezelf steeds met zijn ex te vergelijken?



Hij heeft kennelijk een hele heftige relatie gehad en zit gedeeltelijk nog in een verwerkingsproces. Dat staat echter compleet los van wat hij voor jou voelt. het is niet zo dat een persoon maar een beperkte hoeveelheid "liefde"heeft en dat alles wat naar haar gaat van jou deel afgaat ofzo. Jij vraagt of ie wel oprecht van jou kan houden als ie nog zo met har bezig is, maar waarom zou dat niet zo zijn?

Ik snap dat je het vervelend vind wanneer ie jou met haar nam noemt, maar dat ie af en toe haar hyves checkt is toch niet zo erg. mss issie wel bang dat ze zichzelf iets aandoet e wil ie gewoon checken of ze er nog is.



of jij het kunt accepteren dat ie nog niet met x klaar is dat is geheel en al jouw keuze. Ik denk alleen dat de conclusie dat het feit dat ie nog om zijn ex geeft betekent dat ie onvoldende van jou houdt een onterechte is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven