Lijf & Lijn alle pijlers

wijsheid gevraagd bij het opbouwen van conditie

02-02-2011 15:52 4003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wijsheid gevraagd bij het opbouwen van conditie.



In het kort, mijn conditie is door omstandigheden heel slecht. Die was al een tijdje slecht maar na 2 maanden eigenlijk alleen maar ziek in bed liggen is het tot een dieptepunt gedaald. Na een paar meter lopen of een trap aflopen moet ik gaan zitten omdat ik anders het niet red of een hyperventilatie aanval krijg.



Uiteraard heb ik prof.hulp gevraagd maar dat kan nog wel 6 weken duren. Dus ik wilde kijken of ik met behulp van mensen hier die er verstand van hebben alvast wat kan doen.



Ik heb een hometrainer hier die nog in elkaar gezet moet worden (was te zwak om dat te redden maar ik kan wel kijken of een ex het evt. in elkaar wil zetten). En ik heb een stepapparaat (nog nooit gebruikt dus ik zou wel eerst op internet moeten zoeken hoe ik dat computertje en standen moet instellen). En ik heb een buikspierending. Geen idee hoe het heet, ook nog nooit gebruikt.



Ik wil het alleen verantwoord doen. Dus afgezien dat ik er geen energie voor heb om opeens teveel te doen, wil ik niet bij de eerste keer er dood bij neervallen .



Op dit moment is het dus letterlijk om conditie op te bouwen, niet om af te vallen. (hou dus in het achterhoofd dat ik al bij traplopen loop te hijgen als een karrepaard)



Ik hoop dat Meds of andere forummers die er verstand van hebben advies hebben. Of sites waar je zegt, kijk daar even.



Alvast bedankt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Goed zo!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 maart 2011 @ 10:05:

Bloedprikken al achter de rug? Fijn! Hoef je je daar niet de hele lange dag druk om te maken.

Kun je nog naar de winkel voordat D komt?

Vergeet dan geen augurken en paprika zoals de vorige keer, weet je nog? Maak een lijstje.



Hihihi, ja ik moet nog wat te eten halen want ik was gister te gulzig en heb gewoon de maaltijd die ik in 2 dagen wilde eten allemaal opgegeten. Heb ik nog nooit gered trouwens, maar die mihoen is echt lekker en vult niet erg, weet niet of dat positief of negatief is.



Tijdens dit schrijven belde D. dat ze al om 11 uur komt ipv vanmiddag. Dus vanmiddag moet ik wat te eten halen en wat kattengrit.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Nee je was niet te gulzig. Je hebt gewoon lekker een normale portie eten gegeten
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight82 schreef op 29 maart 2011 @ 10:06:

De mens lijdt het meest voor het lijden dat hij vreest zeggen ze, en kennelijk klopt dat helemaal hier. Ik dacht dat je bang was voor naalden, maar t is dus angst om onwel te worden? (bij t bloedprikken bedoel ik)

Je hebt nu laten zien dat je er niet onwel van wordt, zelfs als je conditie wat minder is Heb je helemaal gelijk in hoor, maar toen ik die angst voelde, dan denk je niet zo rationeel.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn MV, goed gedaan hoor!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 29 maart 2011 @ 10:22:

[...]





weet niet of dat positief of negatief is.



.



Positief.





Van wat ik zo lees hier ben je écht bezig met het klimmen uit die diepe punt, MV; je eet beter, je hebt al een paar " enge " dingen gedaan zonder aanval te krijgen, je hebt hulp gekregen, Kane is weer beter,......

Wat wordt je volgende project, naast de dingen waar je voor op de wachtlijst staat? De douche en de ruitenwissers?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 maart 2011 @ 10:26:

[...]





Positief.





Van wat ik zo lees hier ben je écht bezig met het klimmen uit die diepe punt, MV; je eet beter, je hebt al een paar " enge " dingen gedaan zonder aanval te krijgen, je hebt hulp gekregen, Kane is weer beter,......

Wat wordt je volgende project, naast de dingen waar je voor op de wachtlijst staat? De douche en de ruitenwissers?



Ja woensdag gaat het regenen en dan heb ik besloten iets aan de ruitenwisser te doen. En Poez gaat met mij mee naar het adviesgesprek, hopelijk hoef ik niet nog een paar maanden te wachten.

Idd, de douche moet nog. En eind van de middag staat er op de planning grit in te slaan. Mits Ranzijn accoord gaat met mijn voorstel. Vorige week was het grit in de aanbieding en ik dacht tot en met gister. Dus ik belde vooraf en de aktie was over. Gevraagd of ik het nog ervoor kon krijgen maar de baas was er gister niet. Nou ja, ik zou vanmiddag gebeld worden.



Maar ik voel me iig goed al dagen, vanaf zaterdag heel goed. En ik vind het zo fijn dat ik weer honger heb.

Het is echt niet dat ik bewust niet wil eten, maar ik kreeg er niets in van de misselijkheid. Of ik at iets en dan kwam het er weer uit. Maar heb nu even geen last van overgeven, en weer trek en ik voel me goed en ik loop nu echt echt veel beter dus voel me echt beter en vrolijker nu.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ben blij te lezen dat het prikken goed gegaan was! Supertrots op je
Alle reacties Link kopieren
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Waarom kan je een smoothie niet door de pc heendouwen? Zit nu tegen mijn derde glas aan te hikken, zit vol maar had teveel gemaakt en ik gun 'm je zo!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 29 maart 2011 @ 10:37:

Maar heb nu even geen last van overgeven, en weer trek en ik voel me goed en ik loop nu echt echt veel beter dus voel me echt beter en vrolijker nu.Mooi zo, houwe zo! En mocht het straks weer wat minder goed gaan dan weet je dat ook dat weer over gaat!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je je zo goed voelt MV!
Alle reacties Link kopieren
quote:mamalief schreef op 29 maart 2011 @ 10:42:

Waarom kan je een smoothie niet door de pc heendouwen? Zit nu tegen mijn derde glas aan te hikken, zit vol maar had teveel gemaakt en ik gun 'm je zo! Ja zeg, kom even gezellig langs brengen!!!! Zet ik een kopje thee voor je!!!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 29 maart 2011 @ 10:51:

[...]





Ja zeg, kom even gezellig langs brengen!!!! Zet ik een kopje thee voor je!!!tegen de tijd dak bij jou ben is ie bedorven
Alle reacties Link kopieren
quote:mamalief schreef op 29 maart 2011 @ 10:56:

[...]





tegen de tijd dak bij jou ben is ie bedorven Maakt niet uit, ik eet en drink alles hihihi. De poesjes schraap ik eraf.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
MV, wat goed!!

Weet je, je klinkt zo veel positiever dan pak 'm beet een week geleden! Das echt zo fijn om te lezen!!

Nou kun je echt trots op jezelf zijn zeg, vorige week boodschappen gedaan zonder onwel te worden, nu bloed geprikt, en het viel je nog mee ook, geweldig toch!
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt Maroon, ik hoop nu wel die goede boost vast te houden. Hoop niet dat ik morgen slecht nieuws krijg.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 29 maart 2011 @ 11:04:

Ja klopt Maroon, ik hoop nu wel die goede boost vast te houden. .



Goed zo.

Doe eens gek en ga drie maal daags op een redelijk normale tijd eten. ( en de rest naar behoefte )

Heb je al ontbeten?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 maart 2011 @ 11:05:

[...]





Goed zo.

Doe eens gek en ga drie maal daags op een redelijk normale tijd eten. ( en de rest naar behoefte )

Heb je al ontbeten?



Ik dacht, laat ik voor de zekerheid nuchter zijn voor het bloedprikken .

Maar ik heb nu trek nu de zenuwen van mij af gevallen zijn.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Nou, MV, hoe fijn is dit!



Wanneer krijg je uitslag?
Alle reacties Link kopieren
Benieuwd of je hebt gegeten. ( omdat D ook rond elven zou komen )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Goed gedaan Mleen
Alle reacties Link kopieren
quote:Damaris schreef op 29 maart 2011 @ 11:56:

Nou, MV, hoe fijn is dit!



Wanneer krijg je uitslag?



Uhm, vergeten te vragen.



BGB, D. zou om 14.15 uur komen en nu dus om 11.15 dus had nog niet gegeten. Ze is net weg. Ik heb nog niet gegeten maar wel al 2 dagen karnemelk gedronken. Zij zegt ook dat ik in de afgelopen 2 weken qua gezondheid zo vooruit ben gegaan. Weer 2 uur gebuffeld hahahah, koelkast helemaal uitgesopt enzo.

(achteraf had ik het kunnen weten want Bo zit er altijd bij als er iemand hier is) maar ik hoor opeens een zielig miauwtje, aan een stuk door, en wist meteen dat het fout zat hahahah. Bo heeft voor alles wat hij doet een ander geluidje en ik hoorde dat dit een "red mij" geluid was . Had D. Bo Ghi per ongeluk in de badkamer opgesloten haahHAHAHAH. Dus moest ik weer eerst een knuffelsessie doen met die harige acteur.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:borrie2 schreef op 29 maart 2011 @ 12:59:

Goed gedaan Mleen He Borrie, heb je een tijd niet gezien op het forum. Hoe is het met je? Hoe is het met Roest? Leuk je hier te zien zeg.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 29 maart 2011 @ 13:37:

[...]





He Borrie, heb je een tijd niet gezien op het forum. Hoe is het met je? Hoe is het met Roest? Leuk je hier te zien zeg.



Ik lees je wel hoor Dacht al dat kan ze vast nie ruiken



Hier alles prima, Roest is 1 april alweer 1! ( en heel groot, maar de konijnen zijn nog net even groter)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven