Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met eiwitshakes/poeder?

16-06-2011 10:53 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft hier ervaring mee? Ik wil slechts 3 kilo kwijt, heb er nog 5 weken voor :P (Dan gaan we op vakantie) en mijn moeder zit aan de Weightcare shakes. Ik was erg sceptisch dat je van 1 drankje zo vol zou zitten maar ik heb het 1 keer geprobeerd en inderdaad! Alleen vind ik die drankjes te zoet en te duur dus ik zit te kijken naar eiwitpoeder. Puur om bijvoorbeeld als ontbijt te nemen om zo wat langer verzadigd te zijn. Ik wil verder geen vetten of koolhydraten of wat dan ook schrappen en ook normaal blijven avondeten.



Heeft er iemand ervaringen en welk spul is dan het beste voor mijn doeleinden? De tuinen heeft alleen maar enorme tonnen voor sporters maar is dat hetzelfde spul of niet? En Atkins producten hebben ze in de aanbieding maar kun je dat ook gebruiken als je verder wel koolhydraten eet?
En wat is er mis met gezond eten en flink bewegen? Daar val je ook van af. Op een veel gezondere manier.
Alle reacties Link kopieren
Niet aan de shakes gaan. Dat is zoooooo verschrikkelijk slecht voor je lichaam. Ik drink Aloe Vera sap wat goed is voor je darmen en het schijnt vet af te breken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit sinds deze week aan de Herbalife shakes, maar dat bedoel je denk ik niet? Ik wilde afvallen door gezonder en minder te gaan eten, maar dat kan ik gewoon niet. Mijn vriendin is met Herbalife 26 kilo afgevallen, dus ik probeer het gewoon een paar weken. Ik vind de shakes erg lekker en ik heb nog geen last van een hongergevoel. Maar ik neem ook gewoon (gezonde) tussendoortjes, dus dat scheelt en 's avonds gewoon avondeten net als anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ervaring mee en het zijn de grootste crash dieets die er maar bestaan.



Als je echt wilt afvallen moet je gewoon geregeld eten per dag ( 6x per dag ) en goed in beweging zijn.



Je zal er heel snel en veel mee afvallen maar Die shakes en poeders zijn echt niet goed voor je en op het moment dat jij stopt met de shakes komt alles er weer aan + vaak nog het dubbele er bij. Ik heb nog nooit iemand gesproken waarbij dit echt heeft gewerkt.



Gewoon gezond eten en sporten is de enige echte manier om af te vallen. en geloof me ik kan het weten
Alle reacties Link kopieren
Niet doen, mijn schoonzus is met zoiets bezig en wordt er nu niet bepaald gezelliger op. En wat is nu 3 kilo, mag je het vliegtuig anders niet in? Gewoon je eetpatroon aanpassen en meer gaan bewegen zou ik zeggen. En als het er voor de vakantie nog niet af is, is dat ook geen ramp.
Alle reacties Link kopieren
quote:lughnasadh schreef op 16 juni 2011 @ 11:01:

En wat is er mis met gezond eten en flink bewegen? Daar val je ook van af. Op een veel gezondere manier.Klopt, maar dat is niet voor iedereen zo makkelijk. Als ik gewoon mag eten, dan eet ik altijd teveel of verkeerde dingen. Die twee gezonde boterhammen, worden dan toch nog gevolgd door een cracker met salade. En één koekje worden er altijd twee of meer. Ik kan mezelf met eten niet in de hand houden. Nu neem ik een shake en that's it, ik kom zo niet in de verleiding om nóg een boterham o.i.d. te eten. Ik probeer het een paar weekjes, werkt het niet, dan zien we dan wel weer verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mundy schreef op 16 juni 2011 @ 11:03:

Ik zit sinds deze week aan de Herbalife shakes, maar dat bedoel je denk ik niet?Je weet dat dat vergif is voor je lichaam?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mundy schreef op 16 juni 2011 @ 11:06:

[...]





Klopt, maar dat is niet voor iedereen zo makkelijk. Als ik gewoon mag eten, dan eet ik altijd teveel of verkeerde dingen. Die twee gezonde boterhammen, worden dan toch nog gevolgd door een cracker met salade. En één koekje worden er altijd twee of meer. Ik kan mezelf met eten niet in de hand houden. Nu neem ik een shake en that's it, ik kom zo niet in de verleiding om nóg een boterham o.i.d. te eten. Ik probeer het een paar weekjes, werkt het niet, dan zien we dan wel weer verder.



Dan kan je beter naar een dietiste gaan om een menu samen te laten stellen zodat je wel de goede dingen binnen krijgt.

En ik heb geleerd en ben er achter gekomen dat het klopt dat als je echt wilt af vallen dat het je dan lukt, je moet gewoon prioriteiten stellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chantalo1984 schreef op 16 juni 2011 @ 11:04:

Ik heb er ervaring mee en het zijn de grootste crash dieets die er maar bestaan.

Een crash dieeet versta ik toch heel wat anders onder. Ik mag gewoon tussendoortjes en avondeten. Het is dus niet zo dat ik alleen leef van de shakes.
Alle reacties Link kopieren
's Ochtends twee gekookte eitjes eten, of een smoothie maken met kwark en een banaan.



Als lunch een omelet van 3 eieren met wat tomaat en ui.



Is lekkerder dan shakes en ongeveer hetzelfde effect.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mundy schreef op 16 juni 2011 @ 11:07:

[...]





Een crash dieeet versta ik toch heel wat anders onder. Ik mag gewoon tussendoortjes en avondeten. Het is dus niet zo dat ik alleen leef van de shakes.Het is wel een crash dieet, je lichaam krijgt veel ste weinig binnen en dat is echt niet goed voor, buiten dat kom je geheid weer aan als je stopt.
Doe nou niet!!!! Vervang alles wat je in volle variant neemt, door mager. Eet van een klein bord ipv een groot bord en schep maar 1x op, laat frisdranken achterwege, drink 2 liter water en beweeg voldoende, 30-60 minuten wandelen per dag doet al heel veel.

Dan moet het lukken in 5 weken. En het is een stuk goedkoper dan dieetprodukten waardoor je op het laatst toch weer aankomt!
Alle reacties Link kopieren
Jammer deze reacties.. het is vast goed bedoeld maar dit wil ik niet horen ;) Ik zal het nogmaals even benadrukken dan.. Ik wil helemaal niet drastisch aan alleen maar shakes, ik wil slechts het ontbijt vervangen (wat nu ook alleen maar een bakje yoghurt of 2 crackers zijn want ik ben geen ontbijter) om zo wat langer zonder hongergevoel te zitten. Ik lunch en diner gewoon (wel wat magerder natuurlijk) en geen snoep meer tussendoor. Ik merkte dat die ene shake echt mijn trek/honger langer weg hield en dat is precies de bedoeling!
Alle reacties Link kopieren
@Chantal, dat heb ik ook al eens gedaan. Maar omdat ik dan 'gewoon' mag eten, kom ik in de verleiding om toch meer te eten dan mijn dietiste heeft voorgeschreven. Het klinkt allemaal zo makkelijk, minder en gezond eten, maar dat is het niet voor iedereen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Chantalo1984 schreef op 16 juni 2011 @ 11:08:

[...]





Het is wel een crash dieet, je lichaam krijgt veel ste weinig binnen en dat is echt niet goed voor, buiten dat kom je geheid weer aan als je stopt.



Hoe weet jij nou hoeveel ik/wij binnenkijg?



Een shake is ongeveer 200 kcal, wat prima is voor ontbijt me dunkt! Dan lunch, 3 boterhammen met kipfilet, 's middags nog wat fruit of een soepje en 's avonds gewoon warm eten.

Dit is geen crashdieet maar maakt het door de eitwitshake wel wat makkelijk om niet tussendoor nog extra te snoepen bijvoorbeeld.
quote:Mundy schreef op 16 juni 2011 @ 11:06:

[...]





Klopt, maar dat is niet voor iedereen zo makkelijk. Als ik gewoon mag eten, dan eet ik altijd teveel of verkeerde dingen. Die twee gezonde boterhammen, worden dan toch nog gevolgd door een cracker met salade. En één koekje worden er altijd twee of meer. Ik kan mezelf met eten niet in de hand houden. Nu neem ik een shake en that's it, ik kom zo niet in de verleiding om nóg een boterham o.i.d. te eten. Ik probeer het een paar weekjes, werkt het niet, dan zien we dan wel weer verder.Tsja, kwestie van wilskracht en doorzettingsvermogen. Als je door een aandoening niet anders kan is het wat anders, maar dit vind ik gewoon slap. Want waarom kan je na een shake wel ophouden met snaaien en snoepen en als je gewoon eet niet? Je kan het blijkbaar wel, je hebt de wilskracht er niet voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:carenza schreef op 16 juni 2011 @ 11:09:

Doe nou niet!!!! Vervang alles wat je in volle variant neemt, door mager. Eet van een klein bord ipv een groot bord en schep maar 1x op, laat frisdranken achterwege, drink 2 liter water en beweeg voldoende, 30-60 minuten wandelen per dag doet al heel veel.

Dan moet het lukken in 5 weken. En het is een stuk goedkoper dan dieetprodukten waardoor je op het laatst toch weer aankomt!Dit doe ik allemaal al. Omdat ik een gezond gewicht heb (maar nog niet helemaal blij ben met enkele vetrandjes) moet ik écht meer moeite doen dan bovenstaande om af te vallen helaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mundy schreef op 16 juni 2011 @ 11:09:

@Chantal, dat heb ik ook al eens gedaan. Maar omdat ik dan 'gewoon' mag eten, kom ik in de verleiding om toch meer te eten dan mijn dietiste heeft voorgeschreven. Het klinkt allemaal zo makkelijk, minder en gezond eten, maar dat is het niet voor iedereen... Ben ik met je eens Bovendien ga je voor 3 kilo niet naar een diëtiste. Die ziet je aankomen en is bovendien ook niet gratis.
Alle reacties Link kopieren
quote:lughnasadh schreef op 16 juni 2011 @ 11:11:

[...]





Tsja, kwestie van wilskracht en doorzettingsvermogen. Als je door een aandoening niet anders kan is het wat anders, maar dit vind ik gewoon slap. Want waarom kan je na een shake wel ophouden met snaaien en snoepen en als je gewoon eet niet? Je kan het blijkbaar wel, je hebt de wilskracht er niet voor.Waarom zou je een beter mens zijn als je het zonder hulpmiddelen kan? Respect voor ieder die dat wel kan maar ik voel me prettiger met een hulpmiddeltje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mundy schreef op 16 juni 2011 @ 11:09:

@Chantal, dat heb ik ook al eens gedaan. Maar omdat ik dan 'gewoon' mag eten, kom ik in de verleiding om toch meer te eten dan mijn dietiste heeft voorgeschreven. Het klinkt allemaal zo makkelijk, minder en gezond eten, maar dat is het niet voor iedereen...



Ik spreek uit ervaring en weet dus hoe moeilijk het is om nee te zeggen als je honger hebt, maar als je dan gezond eet en sport en je hebt honger neem dan een gezonde snack, neem een stuk fruit, een plakje ontbijt koek maar ga dan niet naar de vette snacks snaaien.



Geloof me ik spreek echt uit ervaring, ik heb alles wat er op deze aardkloot te vinden is om af te kunnen vallen geprobeerd en stond net zo in mijn schoenen zoals jij nu, uiteindelijk heb ik toch de stoute schoenen aangetrokken en ben ik gezond gaan eten en gaan sporten en het werkte en het werkt nog steeds. Ik zeg heel eerlijk de eerste twee weken waren een hel, je lichaam gaat dan erg reageren op het feit dat je weinig suikers ed binnen krijgt en je hebt niets anders dan honger maar stel je zelf een doel voor ogen, ik heb een bikini gekocht die ik absoluut niet aan kon, ik heb een foto van mezelf in mijn dikste formatie ( 126kg schoon aan de haak ) op de koelkast geplakt en telkens als ik wilde snaaien en naar mezelf keek dacht ik ieuw zo wil ik niet meer zijn ik wil afvallen. Uiteindelijk is het me gelukt om die bikini aan te trekken ( of het me goed stond boeiede me niet maar ik kon hem wel aan )



Dus probeer het bv eens op deze manier
Alle reacties Link kopieren
Maar ik wil geen terechtwijzingen hier! Ik wilde ervaringen en advies over welk product het beste en, ook belangrijk, lekkerst is.
Alle reacties Link kopieren
quote:carenza schreef op 16 juni 2011 @ 11:09:

Doe nou niet!!!! Vervang alles wat je in volle variant neemt, door mager. Eet van een klein bord ipv een groot bord en schep maar 1x op, laat frisdranken achterwege, drink 2 liter water en beweeg voldoende, 30-60 minuten wandelen per dag doet al heel veel.

Dan moet het lukken in 5 weken. En het is een stuk goedkoper dan dieetprodukten waardoor je op het laatst toch weer aankomt!Dat doe ik allemaal al, ik drink nooit frisdrank, ik eet al magere yoghurt en mager broodbeleg (kipfilet, 30+ kaas), ik drink veel water en beweeg zeker 4 dagen in de week minimaal 30 minuten (wandelen en paardrijden) maar ik val niks af. Ik eet blijkbaar gewoon te veel van alles.
Alle reacties Link kopieren
quote:blauwbloempje schreef op 16 juni 2011 @ 11:13:

[...]





Ben ik met je eens Bovendien ga je voor 3 kilo niet naar een diëtiste. Die ziet je aankomen en is bovendien ook niet gratis.Zover ik weet zit een dietiste in je verzekerings pakket.
Alle reacties Link kopieren
Blauwbloempje, ik gebruik ook eiwitshakes momenteel. Die drink ik 1 per dag. Bij het ontbijt met een beetje yoghurt/kwark of een cracker. Als ik je goed begrijp doe je dit momenteel, toch?



Ik heb dus nu ook zo'n grote pot staan, dat is inderdaad die voor sporters. Maar dat is ook goed om af te vallen. Dit, als ik de pot goed gelezen heb, om je spieren goed te behouden.



Zelf drink ik zo'n shake omdat ik te weinig eiwitten eet. Ik ben te gehecht aan mijn boterham, en zo eet ik minder koolhydraten en meer eiwitten. Komt het goed in balans en ik val nu af daardoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven