Lijf & Lijn alle pijlers

Balletschool volwassenen of eventueel prive?

25-06-2011 22:16 44 berichten
Hello ..



Ik vroeg me af of iemand hier een goede balletschool in Leiden en omstreken kent. Eventueel wil ook ook nog wel naar een stad/dorp in de buurt reizen.





Hier is het probleem..



Ik heb slechts 1 jaar ervaring klassiek ballet. Helaas een hele slechte school. Ik ben vorig jaar gaan studeren en ben opnieuw begonnen in Leiden bij een balletschool in de binnenstad. Ik was niet tevreden, dus ik ben na 2 maanden weg gegaan. Ik werd in een beginnersgroep geplaatst met mensen die járen gedanst hadden en na een jaartje rust weer begonnen. Er werd me gezegd dat ik de rest maar "moest nadoen".. Geen aandacht voor techniek what so ever dus ..



Ik zou zo graag weer beginnen, maar vind het eng. Ik wil graag een school met niet al te grote groepen. En het liefst 18+..



Priveles overweeg ik ook, maar hoe vind ik iemand die me priveles kan geven? Ik ben me bewust van het feit dat dat duurder is natuurlijk. Priveles spreekt me erg aan. Niet in de laatste plaats omdat ik me in een groep vaak erg onzeker voel. Vanwege al die dunne lijfjes en omdat ik het de vorige x zo veel slechter kon dan de rest.



Ik zou zo graag alsnog mijn meisjesdroom (op spitzen dansen) waarmaken .. Heeft iemand ervaring? Tips?
Sorry geen ervaringen en tips, maar wel een omdat ik het zo'n lieve OP vond..



Succes, en ik hoop dat je heel veel tips krijgt..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 16 jaar klassiek ballet gevolgd. En dan heb ik het over zeker 3 lessen per week van meedere uren. Klassiek ballet is heel zwaar, je moet er hard voor trainen, je lijf gaat pijn doen, je moet je leef/eetgewoonten er op afstemmen etc. noem maar op, en ik vraag me af of een lichaam dat dit niet (meer) gewend is dit nog aan kan. De jaren oefenen en trainen zorgen voor lange spieren en een soepel lijf, dat krijg je niet door wekelijks een uurtje te oefenen.

Desalniettemin; succes.