Lijf & Lijn alle pijlers

Hardlopen deel 4

15-08-2014 12:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft. Deel vier al weer. Nieuwkomers (of dat nu beginnende lopers dan wel ervaren lopers zijn) blijven natuurlijk ook altijd welkom om zich aan te sluiten en mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag niet gelopen. De afgelopen drie dagen getraind dus was wel weer toe aan een rustdag.

Morgen met de twee jongsten naar een pretparkje. We vertrekken al vroeg dus ik moet eigenlijk nog veel vroeger uit bed om vooraf nog te kunnen trainen. Na een dagje pretpark waarschijnlijk de puf er niet meer voor. Plus dat ik voor zondag een lange duurloop heb gepland. En die doe ik dan weer liever in de ochtend. En als ik dan op zaterdagavond al heb gelopen is dat eigenlijk weer te kort op elkaar.
Alle reacties Link kopieren
@baukje, hoe vaak train jij in n week? En loop je n bepaalde tijd / afstand?

Lastig is dat vakantieritme... :-)

Tot nu toe gelukkig mijn 3-per-week tot nu toe trouw kunnen lopen.

Vandaag geen rondje in de planning. Wel bedden verschoond, stofzuigen, boodschappen en gras maaien... Dus enigszins workouts op t programma



Lopen jullie ook mee met loopwedstrijden?



Fijne zaterdag, tot gauw!!!
Ik ben nieuw in het topic, ik ben een tijdje geleden begonnen met start tot run van Evy, die uit 2006 (weet niet of er veel verschil is met die van 2011).

Hardlopen lukte me vroeger nooit, dus ik was heel sceptisch, maar de eerste lessen vielen me heel erg mee. Ik heb gisteren les 21 gedaan, en ik vind wel dat het nu sinds ong les 17 een heel stuk zwaarder wordt, hadden jullie dat ook? Kennelijk was mijn basisconditie goed genoeg voor de eerste lessen, maar nu moet ik er echt hard aan trekken om de les helemaal uit te lopen.



Ik loop wel heel erg langzaam, er is bij mij een wandelpad van 4,5 km en ik had dat na 4*8 min + totaal 4 min wandelen tussendoor nog niet helemaal uitgelopen. Snelheid is dus schat ik nog geen 8 km p.u.



Tot nu toe heb ik telkens wel de discipline om te gaan (heb zelfs op vakantie keurig op schema gelopen) maar ik vind het zo sááááái. Ik heb echt de podcasts wel nodig om het een beetje leuk te blijven vinden.

In september start ik met een loopclinic, kijken of het wat leuker is om samen met anderen te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Alweer een vervolg op het topic!



Ik ga morgenochtend een duurloop van 15 kilometer doen.
Alle reacties Link kopieren
Syl ik train 5keer per week. afstand is afhankelijk van waar ik voor aan het trainen ben. Varieert van 60km in echt rustige weken tot 100-120km in de aanloop naar een marathon of ultra. Normaal gesproken maakt de trainer steeds het schema voor me, die die dan wekelijks of tweewekelijks aanvult op grond van hoe de voorgaande trainingen zijn verlopen en gericht op het doel waar ik naar toe aan het werken ben.



Zes weken terug echter even tijdelijk gestopt met trainen volgens schema ivm problemen met de instelling van de pacemaker en de frustraties die de problemen waar ik tegen aan liep met zich meebrachten. En al snel bleek er nog een probleem (apneus) en dus weer allerlei onderzoeken bij te zijn gekomen. Hoop dat woensdag allemaal af te kunnen sluiten maar ja dan moet ik nog wel het behandel traject is dus het probleem zal niet een twee drie opgelost zijn. De bedoeling was een aantal weken schema loos te lopen. Maar ik zou ik niet zijn als ik me toch niet gewoon vast zou houden aan het 5 keer per week trainen en toch een beetje een soort van eigen bedacht schema volg in de trend van wat de trainer meestal doet. Alleen de lange duurlopen doe ik nu beduidend rustiger hoewel ik morgen toch wel weer wat tempo blokken ga proberen.



De afgelopen zes weken heb ik op een omvang van 80-85km gezeten. Maar omvang zegt weinig zonder de intensiteit erbij te benoemen. Die heeft de afgelopen weken wel een stuk lager gelegen dan normaal gesproken.



Ik loop regelmatig wedstrijden. Maar door alle lichamelijke problemen dateert de laatste wedstrijd al weer van eind mei. 30 augustus wel weer een halve marathon in de planning. Hoewel ik die dan als training ga lopen en niet als wedstrijd.





Ginevra welkom, leuk dat je mee komt schrijven. Heb zelf geen ervaring met evy. Wat is het verschil met de lessen ervoor? Grotere sprongen of dat toch niet. Tempo daar zou ik me echt nog niet druk over maken. Geloof me dat gaat echt in een later stadium wel komen.



Het saaie herken ik niet echt. Niet toen ik pas begon en nu nog steeds niet. Ik ben bezig met of mijn intervallen of tempoblokken tot een goed einde te brengen, of ik geniet van de omgeving, of ik ben in diepe gedachtes verzonken of mijn hoofd is zelfs geheel 'leeg', dat ik me ineens realiseer van he hoe ben ik hier gekomen.

Begrijp ik dat je altijd hetzelfde rondje loopt? Want ja dat is geestdodend. Pak iedere keer een ander parcours. In het begin kom je niet zo ver en valt er niet zoveel te variëren maar wat ik toen deed (en nu nog regelmatig) is de fiets pakken en vanuit een andere locatie te starten. Je leert op deze manier gebieden in je eigen omgeving kennen waarvan je niet wist dat ze bestonden.



Goed initiatief die loopclinc! Misschien een mooi opstapje naar aansluiting bij een loopgroep.





Ja Hannah we hebben weer een heel topic volgekletst.





Ik was vanmorgen om kwart over zes al uit bed en voor zeven uur de deur al uit. Kort rondje want klokslag acht uur (en 13,5km op de teller) stapte ik weer binnen. Eerst een kwartiertje ingelopen , vervolgens 10 keer steeds afwisselend 2min. snel en 90sec langzaam daarna nog tien minuten uitgelopen. Normaal gesproken doe ik een dergelijke training met steeds maar 60 sec herstel en meer herhalingen. Dat is toch wel een groot verschil die 30 sec rustig extra. Maar voor een zo vroege ochtend training waarin mijn gewrichten nog niet echt gesmeerd zijn was het genoeg zo.

Voor morgen een lange duurloop in de planning en nu wil ik toch weer 3 blokken van 15min op tempo erin lassen.
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal, ook ik ben nieuw hier! Eind mei ben ik begonnen met Start To Run van Evy en het bevalt erg goed. Ginevra, ik ben ongeveer net zo ver als jij, want ik heb vanavond les 20 gelopen. Gek genoeg vind ik het loopschema nu beter vol te houden dan een week eerder! Vorige week liep ik 5-7-7-5 minuten hard, met telkens 2(?) minuten wandelen ertussen en deze week loop ik 8-10-8 met daartussen 2 en 3 minuten wandelen. Ik loop liever op een lekker tempo door; juist het 'opstarten' na de wandelpauzes vind ik vervelend. Overigens loop ik zoveel mogelijk 's avonds na 20.00 uur, want ik raak heeeeel snel oververhit en dan word ik echt vreselijk rood in mijn gezicht.



Ginevra, als je met een clubje gaat lopen, moet je goed in de gaten houden of je niet te hard traint. Ik begon een paar jaar geleden met hardlopen bij een vereniging en die trainingen waren vanaf dag 1 veel te lang en intensief voor mij. Ik had goede schoenen, had nergens last van (geen pijn, althans), maar ik raakte na een paar maanden overtraind. Ook mijn eigen fout, natuurlijk... Je kunt op wilskracht ver komen en ik dacht steeds: 'Wauw, ik kan dit!' (Not!) Omdat ik daarna lang ziek ben geweest, heb ik langer dan een jaar helemaal niet gesport en moest ik helemaal bij nul beginnen met hardlopen. Ik had géén conditie meer, maar het is nu beduidend beter! :-) :-) :-)
Alle reacties Link kopieren
Ook bijzonder welkom hier. En ja als je bij een loopgroep gaat trainen is het wel belangrijk in en een passende groep terecht te komen en eentje met een trainer die er zorg voor draagt dat een ieder in zijn eigen tempo loopt. Hier heeft de atletiekvereniging in zowel september als in januari (de momenten waar vaak met hardlopen gestart wordt) begonnen met een opstapgroep. In vier maanden tijd trainen die van nul (of bijna nul) naar 2x30min hardlopen. Voor de een is dat dan acht km en voor de ander misschien wel meer dan twaalf km. Daarna kunnen ze doorstromen in een van de vele andere groepen.

Maar inderdaad je aansluiten bij een groepje dat al een stuk verder is wat dan ook nog allemaal samen oploopt dan kom je mogelijk in de problemen. Ik vind het dan wel de fout van de trainer, die had dat moeten zien. want ik denk dat een ieder geneigd is de meute bij te willen houden en aanvankelijk lijkt het ook wel te lukken.



Fijn dat je de draad weer hebt opgepakt en dat het nu zo lekker gaat.
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend vroeg gelopen. Het was fris weer. Blij dat ik een t-shirt met lange mouwen had aangetrokken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben pas tegen negen uur op pad gegaan maar het zweet gutst van mijn lijf. Stond wel een stevige wind. Heb nog mooi het staartje van het EK marathon kunnen zien. (en zie nu Koen binnen komen).



Ben zelf heel tevreden over mijn training. Al een aantal weken geen tempoblokken in mijn duurloop ingebouwd en vond dat ik er zo langzamerhand toch aan moest gaan geloven alvorens ik geheel in kak. Steeds boikken van 15min en achtereenvolgens dl 1-2-1-3-1-3-2-1. Goed voor meer dan 25km. en een gemiddelde van 12,6km/hr. Ook mijn hartslag heeft zich keurig gedragen. En nu eerst douchen.
Dank voor de tip om bij de loopgroep niet te hard te gaan , ik vind al gauw van mezelf dat ik niet moet zeuren en doorzetten, en ben wel eens geneigd over mijn grenzen te gaan .



Baukje ik loop niet telkens hetzelfde rondje hoor, ik heb het geluk in een groene omgeving te wonen en loop telkens een ander stukje, ik liep alleen dat wandelpad een keer om een indicatie te krijgen van de afstand die ik in die tijd loop.



Ik merk dat ik 's avonds wat lekkerder loop dan 's ochtends, 's ochtends moet mijn lichaam nog erg opstarten geloof ik. En genoeg koolhydraten eten vooraf helpt ook, laatst had ik een keer wat weinig gegeten en voelde ik me ontzettend slap in de benen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allen! Welkom hier. Ik vond het aan het einde ook beter gaan met Evy. Ik had toen nooit gedacht dat zonder muziek en aanwijzingen van Evy hardlopen ook zou kunnen, maar neem van me aan dat het ineens heel prettig is om naar je eigen muziek te luisteren en er komt zelfs een moment dat vogels luisteren het allermooiste is.

De routes worden wel steeds langer en vragen steeds meer om creativiteit: ik ken mijn eigen omgeving nu wel. Soms is het leuk om ineens juist door de woonwijk te gaan en nieuwe speeltuintjes te ontdekken.

Gister ben ik speciaal gaan rennen om naar muziek te luisteren.

Na 8 weken lang heeeeeeeeeeeel hard werken kom ik nu ook weer toe aan lopen, maar ik merk dat ik doodmoe ben en dat de stress ook in mijn lijf is gekropen. Ik heb spierpijn en lijk nu weer een spier in mijn lies te hebben verrekt. herkent iemand dat, dat stress zo'n grote aanslag op je lichaam is?

Ik ken dat @ookbijzonder, ik krijg ook altijd een vuurrood hoofd. Niks aan te doen, en je moet je er ook niet voor verstoppen: wees er trots op: iedereen kan zien dat je er had voor werkt
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal, ik sluit me graag aan bij dit topic, loop sinds 2006 maar pas na 2012 is het m'n enige sport waar ik alles in stop. Ik train momenteel een keer of 4 per week omdat ik in een schema zit voor een marathon.



Het zou de eerste keer moeten worden dus de reden dat ik me bij dit topic aansluit is dan ook dat ik graag hoor hoe een 1e marathon voor anderen is verlopen. Alle verhalen en tips zijn welkom. Mijn enige doel is: hem uitlopen... de tijd vind ik minder belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
DeeDee welkom, welke marathon heb je op het oog? Mijn eerste marathon is destijds helemaal volgens plan gelopen. Behalve dan dat ik hem 6min sneller liep dan gepland. Ik had wel specifiek naar een bepaalde tijd getraind. Liep een marathon die uit twee rondes bestond en had een haas geregeld. Echter de haas werkte in de horeca en moest 2 1/2 uur reizen om er te komen. Dus op het laatste moment besloten dat hij enkel de tweede ronde zou hazen. Te snel gestart maar uiteindelijk dat tempo helemaal vlak vol weten te houden.

Had in de eerste ronde binnen het deelnemersveld een ervaren marathon loper voor mijn karretje weten te spannen. De tweede ronde stond de man van mijn zus me al op te wachten en had ik dus twee hazen die gezellig met elkaar in gesprek raakte. Ik hoefde alleen maar te luisteren (mooie afleiding) en te volgen.



Tot ruim 30km ging het heel goed. Toen kreeg ik langzaam het gevoel dat de benen gingen vollopen en werd misselijk van de gels die ik toen nog gebruikte. Kon daardoor ook niet meer drinken. Vanaf 35km werd het afzien. Kon het tempo vasthouden, geen enkel verval gehad maar ben tot op het tandvlees gegaan. Het laatste stuk is echt het mentale aspect dat de doorslag geeft. Het lichaam geeft enkel nog maar de signalen dat je moet stoppen en het kost je mentaal echt heel veel moeite die signalen te negeren. Een goede haas kan in deze veel betekenen.



Anke misschien wel logisch dat het lichaam zo reageert. Scheelt het als je de lat voor jezelf even heel laag legt. Kleine rondjes lage intensiteit? Zodat je echt voordeel uit het bewegen kunt halen zonder dat het te belastend wordt voor het duidelijk oververmoeide lichaam.



Ginevra duidelijk verkeerd begrepen. Dacht echt dat je iedere keer dezelfde route liep. Ik heb echt stijve stramme gewrichten dus kom ik in de vroege ochtend niet veel verder dan een rustig duurloopje. maar eenmaal een goed uur op en in beweging geweest (beesten verzorgen, hond uitlaten) dan lukt het 's ochtends prima. echte interval training kan ik inderdaad beter later op de dag doen.

En het energie verhaal. Theoretisch zou je voldoende moeten hebben aan je voorraad glycogeen in je spieren voor 1 1/2 uur intensief trainen. Maar zo ervaar ik het ook niet hoor. Functioneer gewoon helemaal niet zonder ontbijt met koffie. Dus zelfs als ik echt heel vroeg en enkel een rustig duurloopje ga lopen eet ik eerst twee boterhammen en twee koppen koffie.
Alle reacties Link kopieren
DeeDee: mijn eerste marathon was niet precies zoals ik had gepland.... Na maanden training werd de marathon AFGELAST en toen besloot ik de training nog zes weken op te rekken en alsnog een marathon te lopen. Dat was mentaal erg, erg zwaar en daardoor was de hele beleving van de marathon ook erg zwaar voor me. Het was een kleine marathon, dus na de eerste 5km (!) stond er al niemand meer langs de kant. Na 30km waren er ook nog nauwelijks medelopers: het was een zwaar trainingsrondje geworden . Ik heb er daarom langer over gedaan als waarop ik getraind had (4,5 uur), maar vooral de beleving was een soort van teleurstelling waardoor ik niet snel opnieuw aan een marathon begin - hoewel ik weet dat het alleen maar beter kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig dat er steeds meer mensen bij komen hier!

Anke dat lijkt me echt balen, als de marathon waar je zo hard naartoe gewerkt hebt wordt afgelast!! Snap dat je er dan toch nog een wilde lopen, jammer dat het zo is tegengevallen!

Ik herken trouwens heel erg wat je schrijft over creativiteit bij het bedenken van routes. Ik loop het liefste vanuit huis de natuur in, maar zeker als ik lange afstanden loop kom ik toch vaak op dezelfde plekken uit.

Ik ben deze week begonnen bij een loopgroep, ik vond het erg leuk! Het is ook fijn om even niet te hoeven nadenken over routes, snelheid en dat soort dingen, maar gewoon te volgen. En natuurlijk om eens samen met anderen te lopen in plaats van met een muziekje!

Ginevra, bij mij is het juist andersom met 's ochtends en 's avonds lopen. Ik ben altijd vroeg wakker en zit dan vol energie, maar aan het einde van de dag vind ik het moeilijk om het nog op te brengen om te gaan lopen. Ik loop mijn lange afstanden altijd 's ochtends, als ik 's avonds loop is dat meestal maximaal 8 kilometer.

Vandaag heb ik 16 km gelopen, ik doe mee aan de Tilburg Ten Miles, dus ik wilde even kijken of ik de snelheid die ik gepland had vol zou kunnen houden.. en het is gelukt! Ik wilde proberen om in ieder geval binnen 1 uur en 28 minuten te lopen. Daar ben ik onder gebleven, dus ik ben helemaal happy! Misschien kan ik tegen die tijd nog wel iets sneller, want dit was goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
Moet mezelf nu echt bedwingen om niet te gaan lopen. Hoef vanmiddag pas te werken en heb dus alle tijd om te gaan lopen. Maar maandag is meestal mijn rustdag. Nu schuif ik wel vaker met de trainingen maar gezien de tempo duurloop training van gisteren die ik toch wel voelde gisteren in de benen is het denk ik niet verstandig. Dus dan toch maar morgen na een hele dag werken en de komende uren die drang onderdrukken.



Hakuna normaal gesproken houd ik niet zo van drukke wedstrijden in de binnenstad. Maar de tilburg ten miles is zo leuk. Ik baal er altijd alleen van dat je als vrouw niet met de wedstrijd mee mag lopen. Staan mijn loopmaatjes allemaal in het wedstrijd vak en moet ik me tussen die hele meute een plaatsje weten te veroveren. als ik zo lees dan zit er inderdaad tijdens de loop zelf nog wel de nodige speling in die tijd.



O ja anke dat horror verhaal van jouw. Zo stoer dat jij en helentia toen gewoon nog zes weken aan het schema hebben vast geplakt en alsnog de marathon hebben gelopen. Nee zeker niet het droomscenario en ja zal er op deze manier zeker niet uitgehaald hebben wat er inzat. maar als je hem uiteindelijk helemaal niet gelopen had was de kater denk ik nog veel groter geweest. En nu heb je een mooi richtpunt van een tijd die je gaat verpulveren op de volgende marathon die er vast en zeker nog een keer van gaat komen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik heb een huis gekocht en daar hebben we afgelopen weken behoorlijk in verbouwd. Alle vrij uren in de avonden en weekenden gingen daar aan op. Het is dat het zo mooi wordt, anders was er geen zak aan ;) Hardlopen lukte alleen nog maar opd e momenten dat ik training moest geven helaas. Maar het einde (nouja, voorlopige einde) komt in zicht en ik heb weer zoveel zin in lopen! Afgelopen week ook een weekje vrij gehad om even goed door te stomen en niet alles ind e avonduren te hoeven doen, want dat begon behoorlijk op te breken.



Zaterdag samen met vriend gelopen/gefietst. Om de beurt tempoblokjes en dan de ander op de mtb. Samen 17 km afgelegd maar hij toch wel meer dan de helft... Was gezellig samen. Weer eens wat anders dan samen de muur stucen of de keuken tegelen

Gisterochtend met zonsopkomst in een ander bos gelopen. Daar stonden we weer oog in oog met wilde zwijnen (maar dat op zaterdagmiddag trouwens ook!) en zeker 100 herten. Ook de eerste burlende herten weer gehoord. 15km op een rustig tempo met mn zusje en een vriendin. Heerlijk!

Vandaag als het lukt nog even mtb'en en morgen weer aan het werk en daarna ook weer looptraining geven.

Ik heb afgelopen weken geen tv/computer van dichtbij gezien dus heb niks bijgelezen. Nouja, afgelopen week wel EK atletiek op tv proberen te volgen.



Hoe is het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
@Bauke en Anke: Bedankt voor jullie (heel verschillende) verhalen. Ik ben van plan om de marathon van Eindhoven te gaan doen, ik was al geadviseerd door iemand om niet aan een te kleine marathon mee te gaan doen omdat je dan idd bijna geen support meer aan de kant van de weg zult hebben.



Ik heb ook geen haas of zo, ken niemend die een marathon loopt en zal het alleen doen, zoals ik ook altijd alleen loop. Van de week train ik 26km en zal ik voor het eerst een gelletje proberen. Daarvoor altijd stukjes banaan gegeten maar ben benieuwd hoe het gaat. Gelukkig heb ik een maag van beton dus ik verwacht dat het niet gauw verkeerd zal vallen maar uit jullie verhaal blijkt hoe verschillend het kan zijn. Iemand al eens meegedaan in Eindhoven?
Alle reacties Link kopieren
Deedee ik heb twee jaar terug in Eindhoven met het NK marathon meegedaan. Goed snel parcours. En inmiddels is het parcours nog een keer aangepast en sneller gemaakt. Wel twee rondes en dat kan een dingetjes zijn. Maar als het goed is loop je bij doorkomst nog met twee vingers in de neus.



Eindhoven is een gemakkelijk parcours voor toeschouwers om het te doorkruisen en eventueel drinken aan te geven of enkel te supporteren. Dus ik weet niet of je aanhang meeneemt.



Wat betreft de maag, tijdens trainingen en vele wedstrijden zijn gels ook nooit een probleem geweest. Maar ja maag reageert heel anders bij hoge temperaturen en/of bij uitputting. Je maagdarmkanaal raakt steeds slechter doorbloed en zal hoe dan ook steeds minder goed functioneren. In die gevallen kan cola (waar de prik zoveel mogelijk vanaf is) nog een prima noodoplossing zijn.



Fiekes je bent er weer. Ik ben nog vier dagen bij je op 'werkbezoek' geweest. Ben toen gaan safari joggen daar erg leuk. Helaas geen wild zwijn gezien. Nu ja geen levende in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Heb me vandaag kunnen beheersen en niet gaan lopen. Eind van de ochtend al gaan werken en nu dus al klaar. En ineens bedacht dat ik morgen aan een wedstrijd ga mee doen. Dus nu ga ik zeker vandaag niet lopen. Een 15km wedstrijd maar ik ga er gewoon een niet al te pittige training van maken hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dat hier veel mensen actief zijn die vaak trainen en (veel) lange afstanden lopen. Zoals jullie konden lezen, ben ik pas net begonnen, dus marathons zijn voor mij een ver, ver, ver vooruitzicht. En eigenlijk weet ik niet eens of ik ooit zover kom of voor dergelijke afstanden wil (!) trainen. Mijn bescheiden, voorlopige doel is 5 km. onafgebroken lopen. De marathonlopers onder jullie zijn natuurlijk ook niet begonnen met het lopen van een marathon, dus ik maal er niet om.



Ik vind het lopen heerlijk, maar vandaag vind ik het lastig om mezelf tot lopen te bewegen. Ik zag er gisteren en vandaag erg naar uit om vanavond mijn hardloopschoenen aan te trekken, maar de hectiek van een nieuwe baan in het onderwijs slokt mij op. Fiekes heeft het over een verbouwing. Dat is ook zoiets...



Hoe doen jullie dat? Ik bedoel, lukt het altijd om ruimte en tijd te maken voor minimaal 3 trainingen per week? Ik ben zo'n type dat werk ALTIJD voor laat gaan, maar in die valkuil wil ik niet meer (zo vaak) trappen. Dat is, zoals bekend, niet goed voor de gezondheid. Tips, iemand?
Alle reacties Link kopieren
Ookbijzonder we zijn allemaal bij het begin moeten beginnen en het is geen moeten de afstand te vergroten. Een hele goede 5km neerzetten is soms een grotere prestatie dan een marathon uitlopen. Laatje dus niet imponeren dar afstanden en tijden. Maar gelukkig geef je zelf aan dat je dat niet doen.



Het tijd maken vaar de trainingen is een kwestie van prioriteiten stellen. En soms mogen prioriteiten ook wel gewoon bij jezelf liggen. Of te wel een gezonde dosis egoïsme. Volgens velen een vies woord. Maar ik denk dat het alleen maar gezond is je niet altijd weg te cijferen voor je omgeving en de prioriteit zo nu en dan gewoon bij jezelf te leggen. Eerlijk bekennen ik heb dat ook door schade en schande geleerd. En mij is opgevallen dat hoe meer rekening je houdt met je jezelf hoe meer andere ook geneigd zijn rekening te houden met jou. Of te wel om eht om te draaien je mag niet van anderen verwachten jouw dingen belangrijk te vinden als je ze zelf niet belangrijk genoeg vind bepaalde opofferingen voor te doen.

Een nieuwe baan vreet inderdaad energie maar juist dan kan het hardlopen juist een goede mentale ontspanning geven.Want de werkdruk ligt meestal niet op het fysieke vlak maar het is juist de mentale druk die soms zo zwaar kan wegen.

Gisteren dus ineens met het plan gekomen van de wedstrijd van vanavond. Gisteren leek het me ook een heel prima plan. Gewoon een lekkere training van de wedstrijd maken. Maar nu begin ik er toch weer zenuwen voor te voelen. Erg he, voor zo'n polderloopje ergens buiten een gehucht.

Overmorgen krijg ik de uitslag van alle onderzoeken van afgelopen weken. Daar kijk ik enerzijds naar uit. Wil weten wat de mogelijkheden zijn en wil aan een oplossing gaan denken. Maar ik zie er ook tegen op. omdat ik nog niet kan overzien wat het allemaal precies in gaat houden.
Even kort hier: welkom alle nieuwe meeschrijvers!



Baukje, succes vandaag en overmorgen!



Fiekes, gefeliciteerd met de aankoop van je huis. Ik haat klussen, maar het geeft wel voldoening en resultaat gelukkig.



Anke, ik word zelf altijd heel moe van stress. Dat is echt mijn makke, waar anderen bij drukte juist lekker trainen, omdat ze hun hoofd vrij kunnen maken, ben ik het best als ik geen stress heb. Was vroeger ook al zo. Is de ergste drukte op je werk nu over? Heeft je zoon zich nog een beetje vermaakt in de vakantie.



Hier weinig lopen momenteel. Ik ben moe, vriend is een weekje weg en het regent. Omdat vriend er niet is moet ik jongste meenemen tijdens het lopen en dan moet het wel enigszins droog zijn. Donderdag gaat iedereen weer naar school. Enerzijds weer lekker rustig, alhoewel de jongste, waar ik het drukst mee ben natuurlijk gewoon thuis blijft. Anderzijds moet ik weer vroeg op. Oudste moet om 6.40 uur de deur uit, ik vind het maar vroeg. Maar ja, in mijn woonland houden ze van vroeg.

Gisterenavond gewoon weer 1.5 uur bezig geweest om de schoolspullen van zoon weer compleet te krijgen. Wat een werk altijd (kinderen moeten hier alle materialen zelf verzorgen op de basisschool). Oudste dochter van 9 kan het nu gelukkig zelf, voor die van 6 ga ik vandaag aan de slag.
Alle reacties Link kopieren
@Ookbijzonder: mocht het je lukken, dan raad ik je echt aan om toch een stukje te gaan lopen. Ook al is het geen grote afstand en neem ook lekker een rustig tempo en je zult zien dat je jezelf beter kunt ontspannen en met een leeg hoofd terug komt. Voor het plannen van de trainingen maak ik tijd vrij. Ik bekijk per week vooruit wanneer en hoever ik kan lopen. Ik houd wel rekening met het thuisfront, maar er wordt gewoon 4x per week gelopen. Vanwege mijn schema voor de marathon, ben ik op het werk nu even minder flexibel om extra (over) te werken, wat ik eerst wel deed. Als ochtendmens, loop ik graag smorgens vroeg en het is heerlijk om je loopje gehad te hebben en de dag te beginnen. 's Avonds vind ik het altijd lastiger, ook ivm het diner.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven