Lijf & Lijn alle pijlers

Hardlopen deel 4

15-08-2014 12:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft. Deel vier al weer. Nieuwkomers (of dat nu beginnende lopers dan wel ervaren lopers zijn) blijven natuurlijk ook altijd welkom om zich aan te sluiten en mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
De vakantie is weer voorbij en daarmee ook mijn 'vakantiebaantje' van 45 uur per week. Wat een opdracht! Nu hopen dat ze me snel uitbetalen.

Wat doe je dan als eerste als het eindelijk toch echt af is? Een rondje hardlopen! En de volgende dag weer! Kortom: ik pak het virus weer op: vanmorgen een tempoloop gedaan om te kijken waar ik precies sta en ik ben niet ontevreden over het conditieverlies na 6 weken in een stoel achter een computer.

Eindhoven: halve marathon: mij zie je straks aan de start!



Leuk hier allemaal nieuwe "gezichten" te zien, nieuwe doelen en ervaringen.

Is het een ideetje om de intervaltraining bij een club te doen vlaggenmast? Ik had er ook zo de pee in om intervallen alleen te doen, maar als ik ze zelf niet hoeft te bedenken scheelt dat al heel veel. Ik trainde alsmaar alleen tot de HM en had nooit gedacht dat gekletst van anderen erbij te kunnen hebben, maar ik heb erg veel aan medelopers



@baukje; hoe gaat het met je dochter? Wanneer wordt je de snelste "oma" van ons? wat kun jij nog steeds een enorm hoog tempo aan zeg; k heb nog steeds respect voor je hoe je het nu ook weer oppakt na een hoop gehannes met je PM en een mentaal dipje. Hoe weet je dat je aan je top zit en dat tijden behouden voor jouw het hoogst haalbaar zou zijn?
Alle reacties Link kopieren
Haha vlaggenmast, ik heb ook echt een hekel aan intervaltraining. Tot nu toe heb ik ze in mijn marathonvoorbereiding netjes gedaan, al smokkel ik soms wel een beetje met de lengte van de intervallen. Het schijnt je wel echt sneller te maken dus het moet maar...



De halve van Katwijk, leuk! Ik zit dat weekend in het buitenland anders had ik hem misschien ook wel willen doen, ik hoorde dat het wel goed is om voor je marathon nog een wedstrijd op een lange afstand te doen. In januari heb ik de halve marathon van Egmond gedaan, ook over het strand en de duinen. Het lopen over het strand vond ik meevallen, door de lopers voor je is het zand hard geworden dus het is minder zwaar dan normaal. Ook de duinen vond ik niet zo vervelend toen, het viel mij erg mee! Het trainen voor de marathon kost inderdaad wel wat meer tijd, gelukkig kan ik ook tijdens werktijd hardlopen als ik 's avonds geen tijd heb. En ik loop meestal maar drie keer per week, wat eigenlijk wel echt het minimum is om een marathon te lopen. Vier keer zou beter zijn maar dat vind ik lastig in te plannen.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Wow wat een snelle dames op dit forum zeg ik ben blij als ik tijdens duurlopen langer dan HM 10km p/u of iets meer heb.



Vandaag lukte het voor geen meter, het beste zou zijn deze week een HM maar omdat ik de weekenden werk en ma + vr vrij ben heb ik vandaag geprobeerd om 26km voor mezelf op tempo te lopen.



Bah.. ik ben echt een duurloper, vind lange afstanden prima, maar dan geniet ik echt van een rustig tempo, na de 20km heb ik er echt tabak van om nog steeds op tempo te lopen en toen ben ik maar rustiger gaan lopen. Al met al werd het een loopje van 28km met in de laatste stukken wandelen erbij omdat ik echt geen zin meer had. Hopelijk gaat het de volgende keer weer beter.



Hebben andere marathonlopers ook wel eens zo'n dipje en gaat het daarna weer beter?
Alle reacties Link kopieren
Zo wat een afstanden heeft iedereen weer gelopen afgelopen weekend!



ik was al trots op mijn 10km op zaterdag en voetbalwedstrijd op zondag. Maar zo te lezen is dat nog niet echt actief ;) Ben dan wel gestopt met voetballen maar bij nood wordt je zo af en toe gevraagd. Ik zie het dan maar als een goede interval training. Maar het zorgt er wel voor dat ik vandaag zoveel spierpijn heb dat ik een rustdag hou.



As zaterdag staat de 8ste triathlon voor de deur dus ik doe deze week extra rustig aan zodat ik zaterdag lekker fit en fris ben.
Alle reacties Link kopieren
Hmm nee DeeDee, dat herken ik niet. Ik krijg wel op een gegeven moment zware benen en ik vind het wel saai worden na een tijdje, maar die laatste kilometers ga ik juist versnellen zodat ik er weer sneller vanaf ben haha. Ik loop wel met muziek (maar dan 1 van de 2 oortjes in zodat ik mijn omgeving nog wel kan horen), dat helpt wel tegen de verveling. Maar misschien is 26 km op tempo ook wel wat te veel van het goede? Liep je sneller dan je marathontempo?
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
@deedee: ja, die dipjes zijn heel herkenbaar! Zeker zo tegen de dertig kilometer aan.

Bij mij hielp het om eens in een totaal ander gebied te gaan lopen. Om mijn 'droomroutes' in een verlanglijst te zetten en deze af te gaan strepen.



Ik vind het nog een behoorlijk tempo hoor wat je erop nahoudt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Anke,



Zou achteraf gezien kunnen liggen aan het tempo van de eerste 20km, daarna werd het ook echt minder.

Ik heb verschillende routes over verschillende afstanden in mijn omgeving en zo probeer ik de gebieden wat af te wisselen. Het is idd erg leuk om een mooie route uit te stippelen en deze na het lopen te kunnen wegstrepen.

Helaas beschik ik niet over een auto om eens makkelijk naar een andere omgeving te kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
@Baukje.. wat zonde dat je de zwijnen gemist hebt. Ik heb afgelopen week een score van 4keer sporten in het bos en 3x wilde zwijnen zien. Als je nog eens in de buurt bent neem ik je mee ☺

Fijn dat je weer met frisse moed en toestemming van de artsen kunt gaan trainen. En langer slapen lijkt me geen heel grote straf ;)



@Maslo.. leuk, triathlons ☺ Ik doe zelf ook aan triathlon, hoewel ik er dit jaar maar 1 gestart ben. Heb jij nog wedstrijden op de planning voor dit seizoen? Wel een aantal keer gejureerd maar zelf maar weinig mee gedaan door omstandigheden. Hopelijk gaat je enkel snel weer beter. En het is ideaal dat je bij pijntjes even een ander soort training kunt doen als triatleet ☺ En wat betreft die enkel ben ik het wel een beetje eens met Baukje. Zolang je enkel niet instabiel is kun je niks kapot maken maar door het te blijven irriteren wordt het ook niet beter. Ik zou er dus niet ‘alsof er niks aan de hand is’ mee doorlopen. (en ik ben fysiotherapeut die heel veel met sporters te maken heeft)



@Powerlady.. leuk dat je mee schrijft ☺ Ik heb voor mn zusje ook een schema gemaakt voor een 10EM en die wil ook een halve marathon gaan lopen. Of ben je mijn zusje? ;)



@Vlaggenmast, prima tijd toch? En echt op snelheid trainen moet lukken! Hoewel ik ook geen liefhebber van intervallen ben ;) Groepsverband helpt heel goed!



@Gioia, als je het nu nog voelt zou ik de looptraining heel rustig aanpakken. Goed kuiten rekken en evt losmasseren! Maar voor een halve marathon is 3 keer lopen wel genoeg denk ik hoor..



@Anke.. leuk vakantiebaantje heb jij gehad ☺ Heeriljk dat lopen ontspanning kan geven. Ga je nog wat spannends doen met het salaris?



@Deedee, kan het zijn dat het tempo ent iets te hoog was om het 28 km met gemak vol te houden?



Afgelopen weekend heb ik 0 km hardgelopen. Een bruiloft van naaste familie samen met twee andere feestjes zorgde ervoor dat ik het hele weekend onder de pannen ben geweest. Nu net uit het werk, even eten maken en dan zo even lopen voor ik het eten op ga eten. Tot later!
Alle reacties Link kopieren
Fiekes de volgende keer al sik die kant op kom geef ik weer een seintje. De vorige keer was ik letterlijk om op werkadres. Maar dat is geen goed onderkomen voor sporters, het eten was gewoon te lekker.





Deedee ik herken dat niet bij lange duurlopen. Ten eerste loop ik ze als ik ze in mijn eentje loop nooit als rustige duurlopen maar met tempoblokken. voor mijn gevoel loop ik dan geen bv 25km maar ben enkel bezig met het tempo blok te volbrengen of aan het genieten van de rustige km's die dan weer veel te snel om zijn. En als gioa ruik ik bij de laatste km's mijn stal. De laatste km's zijn altijd rustig uitlopen maar bij mij ligt het tempo dan altijd een duurloop te hoog. Maar als je begin tempo nog te hoog gelegen heeft kun je natuurlijk toch een klein ventje met de hamer tegengekomen zijn. En laten we wel wezen 28km is gewoon een pokkenend.





Masio laat je vooral niet imponeren door afstanden. Langer is niet beter en ook niet per definitie zwaarder. Ik train zelf me een groepje jongens die meestal wedstrijd afstanden lopen van 800m tot 10km. (een enkele dan ook halve marathons en marathons). Maar die hebben een grotere trainingsomvang dan dat ik voor een marathon heb. Het is vooral voor leken dat marathon een magische afstand is. Een echte kenner weet echter dat een 800m de zwaarste afstand is. Althans als je eruit haalt wat er uit te halen valt.



Succes alvast voor zaterdag. Ik ga dan een halve marathon lopen. Heb zelf ook ooit het idee gehad een triathlon te gaan doen. Maar ik krijg gewoon de borstcrawl niet goed onder controle. En ik ben zo iemand van als ik het doe wil ik het goed doe. Er moet iemand de laatste zijn maar dat hoeft dan niet per definitie ik te zijn.





Heerlijk anke weer aangestoken door het loopvirus. En wat goed dat het conditie verval meevalt. Nog geen babynieuws maar schoondochter is nu echt officieel uitgerekend dus iedere keer als de telefoon gaat slaat mijn hart een paar keer over.



Wanneer je je top bereikt hebt kun je natuurlijk altijd achteraf pas met zekerheid zeggen. Maar aangezien ik altijd wel serieus getraind heb waarbij ik op een gegeven moment op een niveau bleef hangen en toen de switch hebt gemaakt naar mijn huidige trainer en veel intensiever en gerichter ben gaan trainen en daarmee een behoorlijke sprong vooruit heb weten te maken, denk ik dat dat het hoogst haalbare zal zijn. Mijn leeftijd in beschouwing genomen. Ben nu bijna 51, mijn tijd op bijvoorbeeld de 10km vasthouden is in feite al een hele verbetering. En dan zou ik daar boven op nog een sprong moeten maken. Met de huidige lichamelijke extra uitdagingen is dat gewoon onmogelijk. En daar kan ik me maar beter bij neerleggen.





Vlaggemast misschien moet je je intervallen iets gerichter trainer (ik weet natuurlijk niet in hoeverre je dat nu al doet). Het stukje wedstrijd hardheid wordt ook vaak vergeten. Het is vaak gemakkelijk iets sneller te lopen alleen hoe lang ga je dat vol houden. Hoeveel pijn kun en wil je jezelf aandoen. Door kortere wedstrijdafstanden op maximale snelheid te lopen kun je die hardheid trainen. Maar ook door tempo blokken die oplopen in tempo tijdens je lange duurloop, door climax lopen ed.

Leuk een halve marathon over strand en door duinen. Heb de Zeeuwse kust marathon een paar keer gelopen. Heb je eerst al dat strand en dan vanaf 30km als toetje de duinen.





Gioia ik heb het voorheen ook nooit zelf gehad hoor dat het plezier van het lopen eigenlijk alleen maar achteraf lag. Maar het verbaasde me dat het voor anderen een feest van herkenning was terwijl ik het zelf echt als een tijdelijk dip zag. Weet voor mezelf ook wel waar het uit voort is gekomen. Er is gewoon de afgelopen tijd heel veel gebeurd tijdens trainingen/wedstrijden dus de angst is ontstaan van als het maar goed gaat en dan de opluchting achteraf ik ben weer veilig thuisgekomen. Maar ik ga er van uit dat ik wat dat beterft weer in een opgaande lijn zit.
Alle reacties Link kopieren
Zo dat was geloof ik mijn langste post ooit. Nog niet vermeld dat ik vandaag mijn training van morgen heb gedaan. Gezien de intensiteit van de trainingen de afgelopen twee dagen kon het wel. Het was wel een pittige training. Duurloopje van 80min met daarin drie keer een kwartier op duurloop drie tempo.



Heb ik morgen mijn rustdag. Komt beter uit want ik moet de hele dag werken en eind van de middag komt oudste zoon thuis en die heb ik al een paar weken niet gezien. Niet leuk om dan gelijk weer te gaan lopen.



Dan woensdag een rustige duurloop en donderdag een korte interval. En daar moet ik het dan mee doen voor de halve van zaterdag. Probeer van die wedstrijd een climax training te maken. alleen dan op een iets hoger tempo beginnen dan ik een normale climax training zou beginnen en dus langzamer de snelheid op laten lopen.
Alle reacties Link kopieren
O ja na het lopen nog 1 1/2 uur gaan slapen. Erg he. Maar sinds ik dagelijks een slaapje inlas overdag kom ik 's ochtends veel beter uitgerust uit bed. Schijnbaar heb ik het echt nodig. Het kost alleen wel veel tijd.
Alle reacties Link kopieren
Hai!



Aansluiten bij een loopclub lukt niet, man en ik werken contra en onregelmatig, er is dus altijd iemand bij de kinderen maar ik kan geen vast moment in de week inplannen. Meestal probeer ik mn neef te charteren om te intervallen. Ik doe het heel kneuzig hoor, gewoon van paal naar paal hard rennen, paal bijkomen, 2 palen rennen, bijkomen, trapsgewijs omhoog en dan weer naar beneden zeg maar. Volgende week ga ik proberen om tijdens mn lange loop steeds 5 min te versnellen en dan weer 5 min normaal tempo te lopen.

En ik moet wel veel meer kunnen, na 21 km stop ik en denk ik, zo dat was lekker, we doen er zo meteen nog 15, ben niet buiten adem ofzo. Vandaar ik nu meer lange afstanden doe om meer km in de benen te krijgen.

Maar goed, ik heb in maart de cpc gelopen, daarna de 3m in Leiden en daar had ik al 5 min van mn tijd gesnoept, dus we lopen dapper door

Ik bedenk me nu dat dit mn 3e 21 km van dit jaar wordt.



Maar de meeste van jullie trainen wel in groepsverband of met een trainer? En een triathlon, tering, knap zeg!
Alle reacties Link kopieren
Vlaggemast het is vooral belangrijk dat het tempo waarop je de intervallen loopt goed is. Af het toe versnellingen is sowieso goed , of dat nu in de vorm van korte (tussen)sprintjes of tempoblokken is. Maar als je je anaerobe drempel bewust wil opschuiven dan zou je die intervallen ook rondom dei drempelwaarde moeten trainen om er echt goed rendement van te krijgen.



Op zich hoeft een onregelmatige baan ook geen belemmering te zijn voor bv een atletiek vereniging. Je kunt dan misschien niet alle trainingen meedoen maar je krijgt wel gewoon de begeleiding en dan doe je de trainingen die je niet aanwezig kunt zijn gewoon voor jezelf. Maar je krijgt dan wel gericht begeleiding. En vaak kun je dan ook gemakkelijk loopmaatjes vinden met hetzelfde tempo en misschien het zelfde doel.

Ja in het begin gaat het heel hard met de minuten, maar geloof me als je lekker fanatiek blijft trainen dan ben je snel aan het punt dat je moeit moet doen om eer een seconde af te knabbelen.



Voor mij ging dat overigens niet op , ik liep mijn eerste halve marathon in 1hr34 (officieel gemeten parcours) maar heb er jaren over gedaan die tijd nog een keer te evenaren/verbeteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet een paar woorden gaan googlen

Mijn gunst wat een tijden loop jij, knap hoor!

Maar bij een vereniging gaan is echt niet handig, dat gaat niet lukken. Nu zitten er twee van mn kinderen wel op atletiek, dus wellicht kan ik af en toe wat vragen stellen daar.

Mn neef waar ik regelmatig mee loop is ook een marathonloper dus hij heeft vaak wel bruikbare tips.

Maar wat je hier boven beschrijft is echt abracadabra voor me :-)
Alle reacties Link kopieren
Als je gericht naar een 10km hebt toe getraind en het tempo dat je dan als je heel hard je best doet op een wedstrijd loopt is je ongeveer het tempo waar je drempelwaarde ligt. Maar dan moet je voor de 10km ook al wel op snelheid getraind hebben anders klopt die waarde niet.



Het is het punt waar de verbranding met zuurstof overgaat in glycolyse zonder zuurstof dus waarbij melkzuur ontstaat. Je kan maar bepaalde hoeveelheden melkzuur verdragen. Op die drempel waarde houd je het ongeveer een klein uurtje vol. Daarom heb ik altijd een pesthekel aan den 10km wedstrijd. Die probeer je toch altijd niet iets sneller te lopen dan de drempelwaarde en bij na twee km slaat bij mij dan de wanhoop toe van dit ga ik nooit volhouden.

Leuk dat je kinderen ook op atletiek zitten. Hoe oud waren ze ook al weer? En wie weet bezwijk je op een gegeven moment toch voor de vereniging. Heb de eerste twee jaar ook voor mezelf gelopen. Nadat ik mijn eerste halve marathon gelopen had (na twee jaar) kreeg ik zoveel vragen van verschillende mensen van kom ook bij onze groep dat ik me heb laten verleiden. En heb er nooit spijt van gehad. Train nu al drie jaar niet meer met deze groep (heb sindsdien een andere trainer) maar op papier nog wel dus als er leuke dingen te doen zijn ben ik erbij.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er veel geschreven en hebben jullie weer een hoop kilometers gelopen!



@Fiekes: Haha dat denk ik niet, ik ben in mijn familie de enige die hardloopt.



@DeeDee: Ik vind het echt heel knap wat je doet hoor, ik loop op hetzelfde tempo als jij maar 26 km achter elkaar lopen kan ik bij lange na niet.



@Vlaggenmast: hier nog iemand die een hekel heeft aan intervallen. Ik vind het ook nog eens heel moeilijk om mijn houding goed te houden als ik ga versnellen.



@Baukje: echt, wow, wat een tijden loop jij. En spannend dat je schoondochter bijna gaat bevallen!



Ik heb afgelopen weekend ruim 70 minuten gelopen (ongeveer 12,5 km). Omdat ik al moe was toen ik ging, heb ik me niet gefocust op mijn snelheid, en gewoon constant gelopen. Morgen of donderdag wil ik weer gaan intervallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de interval training juiste een hele leuke training. Eigenlijk de leukste training. Waarschijnlijk omdat ik die maar een keer per week doe en hij is ook leuk ter afwisseling van de andere trainingen. Maar ik vind het juist leuk om zo gericht met afstand en snelheid bezig te zijn. Geeft voldoening omdat de laatste intervallen vaak op het uiterste van het kunnen moeten en het is ook altijd wel gezellig om op de baan te komen en bij te praten met de trainer.



Kleinzoon zit nog steeds veilig in moeders buik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanavond maar een kort stukje gelopen, ik voel mijn scheen nog steeds na zaterdag. Het is niet heel erg pijnlijk en ik kan er makkelijk "doorheen lopen", maar ik wil het niet forceren. Mijn vriend heeft een scheenbeenblessure gehad en kon een maand niet hardlopen, dan wordt het niks met mijn marathon. Dus vanavond maar een rustig stukje gelopen, heel irritant want ik had zo'n zin om door te lopen maar ik heb me ingehouden. Daarna even gekoeld, misschien helpt dat. Donderdag heb ik looptraining en zal ik wel kijken hoe het gaat, hopelijk trekt het gewoon weer weg zodat ik gewoon weer mijn kilometers kan maken!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Gioia wat balen die schenen. Ga je zo lekker en dan krijg je dit. Hopelijk is het loos alarm of enkel een waarschuwing om even pas op de plaats te maken en trekt het inderdaad snel weg zodat je gewoon lekker verder kan met je voorbereidingen. Maar ik zou er zeker niet doorheen lopen maar als de problemen bij aanvang blijven toch even een fysiotherapeut aan de mouw trekken voor advies.
Alle reacties Link kopieren
@Fiekes Ik heb as. zaterdag mijn laastste triathlon voor dit seizoen op de planning. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat en heb er zin in!



Mijn enkel gaat al een stuk beter maar ik voel hem nog wel met lopen. Hoop zelf ook dat het snel wegtrekt anders na zaterdag toch maar wat meer rust nemen.



@vlaggenmast zoveel stelt de triathlon niet voor hoor ik kom niet verder dan een 1/8e deel van een hele triathlon
Alle reacties Link kopieren
Fijn masio dat je vooruitgang wat betreft je enkel voelt.



Vandaag stond er een rustig duurloopje op het programma me iedere 5min een korte versnelling. Vanmiddag in een stralend zonnetje kunnen lopen. Het lukte me nog om in het bos om de plassen heen te lopen al was het hier en daar wel glibberig. Op zich ging het prima heb alleen een minuut of 10 met een veel te hoge hartslag te kampen gehad. Eergisteren liep hij ook al veel te hoog op. Het lijkt alsof het volgend probleem zich al weer aandient. Ik word her echt zo moedeloos van he. Heb ik mentaal de knop weer helemaal om kunnen zetten kom ik toch weer 'uitdagingen' tegen waar ik niet omheen kan.
Ik ben een stille meelezen en vind jullie topic erg leuk. Regelmatig lees ik nuttige tips.



Ben zelf ook verslaafd aan het lopen sinds ruim 1.5 jaar.

Ik loop elke week een duurloop tussen de 12 en 17 km.

En ik train op de baan 1 x per week.

Wat zou ik graag sneller worden maar dat valt echt niet mee! Mijn conditie is prima maar zodra ik mijn tempo verhoog krijg ik steken in mijn zij. Hoe komt het en hoe kan ik het voorkomen?
Alle reacties Link kopieren
Dames heb een poosje met jullie meegelezen en heb een vraag. Ik heb bij het lopen na zo n km of 5/6 last van mijn darmen en soms zo erg dat ik de berm in moet vluchten of soms zelf ongelukje heb... Zo niet leuk. Herkend iemand dit... Tips mbt voeding wil graag aan Tilburg ten miles meedoen maar dit probleem houdt me wel tegen.
Alle reacties Link kopieren
Bupps welkom. Ik lees dat je ook op een baan traint dus ik neem aan dat je bij een vereniging traint. Heb je je trainer al om advies gevraagd. Onvoldoende uitademen kan steken veroorzaken. Misschien dat als je het tempo verhoogt je te snel wil inademen en waardoor er zuurstof arme lucht in je longen achterblijft en dan blijf je steeds te weinig zuurstof binnen krijgen.

En natuurlijk een paar uurtjes voor de training niet eten. Maar ik lees steeds meer artikelen die er op wijzen dat die steken meer aan een verkeerde ademtechniek ten grondslag ligt.





2xbelle oei dat is een vervelend probleem. Heb je vaker wedstrijden gelopen? want meestal moet je dan door de wedstrijdspanning wel eerder. En loop je goed in een voorafgaande aan de start. want anders kun je mogelijk tussen het inlopen en de start nog gaan. (hoewel dat bij de tilburg ten miles niet gaan lukken als je niet helemaal achteraan wil starten). Ik loop zelf altijd ruim 3km in met in de laatste km een paar flinke versnellingen. Maar ik ben dan altijd van tevoren al tig keer naar de wc geweest dus kan dan volstaan met nog even snel plassen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi baukje bedankt voor je reactie, ik ga die zondag op tijd alvast een paar inkopen thuis nog denk ik... Echt vroeg in de ochtend en dan maar hopen dat goedkomen. Eerste keer datvik meedoe aan grote loop , lop ook maar de 10 km hoor maar echt dat gaarne gewoon met gemak lukken ben ik niet bang voor, die angst voor het moeten P....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven