Lijf & Lijn alle pijlers

Hardlopen deel 4

15-08-2014 12:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft. Deel vier al weer. Nieuwkomers (of dat nu beginnende lopers dan wel ervaren lopers zijn) blijven natuurlijk ook altijd welkom om zich aan te sluiten en mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Denk soms ook wel dat beetje tussen mijn oren gaat zitten loop 1x in de week met iemand samen en dan lijk ik minder last te hebben. 10 km willen we ook samen lopen dus wie weet en natuurlijk probeer ik tevoren al rekening net mijn voeding te houden.. Ik dacht zal ik de huisarts een klysma vragen voor de dag ervoor, Maar of dat nou goede weg is ;(
Alle reacties Link kopieren
2x Belle, ik moet zeggen, ik heb het tijdens het lopen ook wel eens hoor. Misschien niet zo erg want het gaat altijd wel goed maar het is inderdaad erg vervelend daarom probeer ik voor het lopen ook altijd uitgebreid naar de wc te gaan. Als ik dat vergeet dan krijg ik daar onder het lopen ook last van.



Omdat ik het lopen (sporten in algemeen) zo lekker vind doe ik het tegenwoordig meer dan voorheen. Nu maakt mijn beste vriendin zich ineens zorgen om me omdat ze vind dat ik teveel sport, en meer rust moet houden maar ik vind het zwaar overdreven (vind mijn programma nog kort zelfs). Horen jullie dit ook wel eens van naasten en wat vinden jullie van mijn weekprogramma van afgelopen week?



Dit was mijn week programma:

za. 10 km gelopen, zondag gevoetbald, maandag rust gehad, Dinsdag 6 km gelopen (heel rustig, met wat vriendinnen) en gisteren 10 km vandaag en morgen rustdag en zaterdag 1/8e triathlon.
Alle reacties Link kopieren
Masio ik vind dat zeker niet een overdreven intensief weekprogramma. Voor iemand die een triathlon doet zelfs heel weinig. (geen fietstrainingen of zwemtrainingen?).



Naasten zijn hier allemaal sporters dus wat dat betreft ligt de lat hier van wat normaal is wel anders dan gemiddeld.



Even gekeken naar mijn vorige week:



Zondag 25,2km duurloop met tempo 4 tempoblokken van 15min.



Maandag rust



Dinsdag 15km wedstrijd hardlopen plus 3km inlopen vooraf en 2 km uitlopen. 12km heen en 12 km terugfietsen.



Woensdag herstel loopje van 9,5km, 45km fietsen, paardrijden



Donderdag baantraining (3x2000-1000) met in en uitlopen erbij 14,9km, uurtje baantjes zwemmen, 2x13km fietsen naar/van de baan.



Zaterdag wisselduurloop 15,5km 35km fietsen.



Op de werkdagen komt daar nog de fietskm's woon-werk bij. wat ik overigens zelf niet als sporten zie maar wel goed is voor een 150km per week fietsen wat er nog bijkomt.



En momenteel staat het fietsen vanwege tijdgebrek op een laag pitje maar normaal gesproken maar ik wel twee keer per week een 60plus fietstochtje.





Deze week overigens wat hardlopen betreft een rustiger week:



Zondag tempoduurloop 35min plus heuvelsprints plm 14km



Maandag duurloop 80min met daarin 3x15min duurloop 3 plm17km



Dinsdag rust



Woensdag rustige duurloop met elke 5min kort versnellen plm 14km



Donderdag korte interval training/wedstrijd voorbereiding waarschijnlijk plm 12km



vrijdag rustdag



Zaterdag Halve marathon wedstrijd plus 3km inlopen en 2km uitlopen plm26km





2xbelle inlopen ver voor dat de wedstrijd begint zou ik niet doen. Dat vermoeid alleen maar en je hebt er geen baat bij bij de wedstrijd. (nou ja in jouw geval mogelijk lege darmen). Inlopen doe ik altijd pas een half uur voor het startschot zodat spieren echt warm zijn bij de start en het hart al wakker geschud is.
Alle reacties Link kopieren
Hmm 2xbelle, dat is echt een vervelend probleem zeg! Ik heb daar gelukkig nooit last van dus helaas kan ik je ook geen tips geven. Inlopen ver voor de wedstrijd doe ik eigenlijk ook nooit, ik loop mezelf voor de start even kort warm en dat is het.



Ik vind het ook niet overdreven veel hoor Maslo. 3 keer per week hardlopen en een keertje voetballen, dat valt toch wel mee? Ik sport ook meestal 4 keer per week en ik hoor nooit in mijn omgeving dat ik zoveel sport. Het lijkt mij dus een prima schema, alleen mis ik ook het fietsen en zwemmen in je programma, train je dat niet voor de triatlon?



Bupps: Ik heb het ook weleens. Wat bij mij soms helpt is echt goed rechtop gaan lopen, mijn borst groot maken en 1 arm gebogen in m'n nek leggen (alsof je hem strekt zeg maar). Dan maak je je longen wat groter en gaat je ademhaling makkelijker. Er wordt ook wel gezegd dat als je steken in je rechterzij hebt, je dan uit moet ademen als je linkervoet op de groot komt (en omgekeerd natuurlijk).



Baukje: Toch wel eng hoor, die hoge hartslag. Wat is het advies van de cardioloog hierbij? Ik kan me voorstellen dat dit weer een flinke mentale klap is!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Ik heb zelf wel goede ervaringen met ver voor de wedstrijd inlopen. In mijn fanatieke jaren vaak 's morgens na het opstaan even een stukje lopen. Ik deed het voornamelijk omdat de trainer het zei, maar het beviel wel goed. Even de spieren wakker maken, waarschijnlijk vooral ook mentaal.



Baukje, wat balen van die hartslag. Het is wel een soort error and trial proces hè.



Verder ben ik een beetje kort van stof. De laatste keer dat ik hier postte, was ook mijn laatste training. Nu even in een dip en mijn handenvol aan jongste zoon, die weigert te slapen. Voor ik hem 's avonds eindelijk eens een keer in bed heb, is de lust tot trainen me alweer vergaan. De zin in trainen komt vast wel weer een keer terug. Tot zover even op de pauzestand.



Ik lees tussen de bedrijven wel wat mee uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Zelf vond ik mijn sportschema ook eerder aan de korte kant dan aan de lange kant, ben blij dat ik van jullie die bevestiging krijg



Het fietsen train ik wel, zwemmen amper (heb er echt een hekel aan) deze onderdelen zaten alleen toevallig deze week niet in de planning vandaar.
Alle reacties Link kopieren
Nou dames ik ga inderdaad maar tijdig even goed warmlopen en hopen maar dat ik s ochtends gewoon naar toilet kan. Ik sport ook veel hoor Maslo, deze week zelf heel veel omdat ik ook aan tennistoernooi meedoe, maandag, dinsdag en donderdag tennissen, woensdag, vrijdag en zondag lopen.



Omdat ik dus zoveel dingen leuk vind, wil ik mijn lopen eigenlijk maximaliseren tot 10 - 12 km per keer, anders ben ik zo vaak lang van huis weg en dat vindt het thuisfront niet altijd gezellig. Omdat ik onder schooltijden werk, loop ik door de week ook altijd in de avonduren omdat overdag met de kinderen niet lukt. Deze week dus 4 avonden door de week van huis, als dat echt wekelijks zou zijn, krijg ik ruzie met mijn wederhelft denk ik.



Is lopen bij de meeste van jullie wel echt de enige c.q. hoofdsport?
quote:maslo schreef op 28 augustus 2014 @ 13:49:

Zelf vond ik mijn sportschema ook eerder aan de korte kant dan aan de lange kant, ben blij dat ik van jullie die bevestiging krijg



Het fietsen train ik wel, zwemmen amper (heb er echt een hekel aan) deze onderdelen zaten alleen toevallig deze week niet in de planning vandaar.ik zou zeker 1 overgangstraining fietsen/lopen doen en technische zwemtrainingen
voor 1/8 hoef je niet veel te trainen trouwens
Alle reacties Link kopieren
Interval training zit er weer op. Was even kort en krachtig. Eerst ruim een kwartier warmlopen, toen een 2000m in 8.40 en 4 keer 400 in 1.30. Op zich ging het goed. Alleen weer die hartslag he. Ik heb even de kop in het zand 'oplossing' gekozen door de max hartslag signalering op uit te zet. Merk het zaterdag met de wedstrijd vanzelf wel als ik het tempo niet meer red. Maar van dat stomme alarmsignaal zou een goede hartslag nog omhoog schieten.



Gioia ik heb nog geen contact opgenomen met de cardioloog. Kijk eerst nog even aan. Heb mijn volgende geplande afspraak pas begin oktober. Hoopte eigenlijk hem niet eerder te hoeven zien.





Wat een onzin overigens dat je voor 1/8 triathlon niet zou hoeven trainen. Dat is hetzelfde beweren dat je voor een 800m wedstrijd niet zou hoeven trainen. Nee natuurlijk niet als het om het uitzwemmen/lopen/fietsen gaat. Maar als je voor jezelf echt een goede prestatie neer wil zetten moet je voor een korte wedstrijd afstand meer trainen dan een uitlopertje op lange afstand en vaak net zo veel als een goede prestatie op lange afstand. Je traint alleen anders. Zie dat aan de jongens waar ik gelijktijdig mee op de baan train. Nu zijn dat ook wel hele snelle jongens maar die trainen echt heel veel/vaak intensief om die prestatie neer te kunnen zetten. En die trainen vaak wel korter (hoewel in km's zal het niet veel uitmaken want ze lopen veel sneller) maar trainen wel gerust 9 keer per week.



Het lopen is bij mij inderdaad echt mijn hoofsport. Ik doe krachtoefeningen en evenwichtsoefeningen als ondersteuning, fietsen voor de leuk maar dan wel flink doortrappen, zwemmen voor de afwisseling en kangoo jumpen voor de gein. En het paardrijden heb ik onlangs opgepakt omdat dochter ook begonnen is. Maar op mijn niveau is dat nog niet echt sporten.
Alle reacties Link kopieren
@Vlaggenmast, welkom, nee, ik train niet in groepsverband, ik wil, via mijn werk, mee doen aan intervallentrainingen op dinsdag of donderdag.



He, wat leuk dat jij in maart ook de cpc heb gelopen! September je tweede HM, succes, 1.57, goed hoor!



@DeeDee, 26 km. wat goed, hoe lang doe je daar over?



@Gioia82, heerlijk he trainen in de duinen, heb ik een tijdje terug ook gedaan maar ik loop nu lekker in door het bos.



Ik loop ook met muziek, maar ik geniet ook van de musjes, net gemaaid gras en alles om mij heen!



Hoe gaat het met je scheen?



@Bupps, welkom. Goed bezig!



@Fieke, hoe was de bruilof? Wij gaan volgende week vrijdag naar een bruiloft, dochter van mijn tweelingzus gaat trouwen, zo leuk zin in.



@2xBelle, welkom, ja ik doe alleen aan hardlopen en ik heb tijdens het lopen nooit last van mijn darmen, ik zorg er nl. altijd voor dat ik voor het lopen naar de wc ben geweest.



@Powerlady, 12,5 km, goed bezig! Soms is tijd niet belangrijk, afstand wel.



Korfbalseizoen van mijn zoon is ook weer begonnen, hij zit nu in de B1 en aankomende zaterdag staat zijn eerste oefenwedstrijd op het programma.



O ja, mijn man heeft gisteren hardloopschoenen voor onze dochter gekocht, maar ze wil ook graag op korfbal, even mijn man overtuigen, combi moet kunnen toch?



Zo, net 10 km. gelopen in 1.5 en zonder pijn in mijn heupbot, daar ben ik super blij mee nu kan ik mij weer gaan richten op de CPC/ HM in Maart 2015.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Succes Maslo. De 1/8 is de leukste afstand vind ik zelf.



Mother, volgens mij is korfbal best te combineren met hardlopen. Mijn kinderen doen het hardlopen ook naast andere sporten. Maar goed, mijn kinderen lopen dan ook alleen wedstrijden. Trainen vinden ze niet leuk (op een bepaald moment zullen ze wel merken dat trainen een voordeel kan opleveren).



Gioia, hoe is het met je schenen?
Alle reacties Link kopieren
Tja, die schenen van mij.... Ik had dinsdag 4 kilometer gelopen om te testen, ik voelde het wel maar het ging op zich best. Woensdag was het beter dan de dagen ervoor dus het leek de goede kant op te gaan maar gisteren was het weer pijnlijker, ik voelde het met elke stap die ik deed. Eigenlijk zou ik gisteravond gaan lopen maar ik heb toch maar rust gehouden. Vandaag voelt het wel weer wat beter, als het morgen nog iets minder pijn doet ga ik weer een kort rondje lopen door het bos. Vanavond zie ik ook een vriendin van mij die huisarts is dus ik zal haar eens om advies vragen. En anders ga ik na het weekend maar weer naar de fysio. Zo vervelend, ik wil gewoon lekker lopen en trainen voor die marathon!!!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Balen Gioia ik weet hoe frustrerend zo iets kan voelen. Zou inderdaad de fyiso toch weer raadplegen en niet een beetje door blijven tobben. Die kan de situatie toch veel beter beoordelen dan de huisarts.



Mother combi korfbal en hardlopen moet toch gemakkelijk kunnen. Sterker nog ik neem aan dat ze bij de korfbal ook looptrainingen doen.



Fijn dat je pijnvrij hebt kunnen lopen!





Morgen pas om 5 uur de start van de wedstrijd. Wat een stomme onhandige tijd he. Ben er wel veel tijd mee kwijt omdat het geen ronde is maar van het ene dorp via drie kleine dorpjes naar een ander dorp. Dus als het waait zou je zomaar bijna 21km wind mee of tegen kunnen hebben. Dat eerste geval is natuurlijk niet zo erg.



Man en een van mijn zoons doen ook mee.
quote:baukje schreef op 28 augustus 2014 @ 14:57:

Interval training zit er weer op. Was even kort en krachtig. Eerst ruim een kwartier warmlopen, toen een 2000m in 8.40 en 4 keer 400 in 1.30. Op zich ging het goed. Alleen weer die hartslag he. Ik heb even de kop in het zand 'oplossing' gekozen door de max hartslag signalering op uit te zet. Merk het zaterdag met de wedstrijd vanzelf wel als ik het tempo niet meer red. Maar van dat stomme alarmsignaal zou een goede hartslag nog omhoog schieten.



Gioia ik heb nog geen contact opgenomen met de cardioloog. Kijk eerst nog even aan. Heb mijn volgende geplande afspraak pas begin oktober. Hoopte eigenlijk hem niet eerder te hoeven zien.





Wat een onzin overigens dat je voor 1/8 triathlon niet zou hoeven trainen. Dat is hetzelfde beweren dat je voor een 800m wedstrijd niet zou hoeven trainen. Nee natuurlijk niet als het om het uitzwemmen/lopen/fietsen gaat. Maar als je voor jezelf echt een goede prestatie neer wil zetten moet je voor een korte wedstrijd afstand meer trainen dan een uitlopertje op lange afstand en vaak net zo veel als een goede prestatie op lange afstand. Je traint alleen anders. Zie dat aan de jongens waar ik gelijktijdig mee op de baan train. Nu zijn dat ook wel hele snelle jongens maar die trainen echt heel veel/vaak intensief om die prestatie neer te kunnen zetten. En die trainen vaak wel korter (hoewel in km's zal het niet veel uitmaken want ze lopen veel sneller) maar trainen wel gerust 9 keer per week.



Het lopen is bij mij inderdaad echt mijn hoofsport. Ik doe krachtoefeningen en evenwichtsoefeningen als ondersteuning, fietsen voor de leuk maar dan wel flink doortrappen, zwemmen voor de afwisseling en kangoo jumpen voor de gein. En het paardrijden heb ik onlangs opgepakt omdat dochter ook begonnen is. Maar op mijn niveau is dat nog niet echt sporten.

Ik zeg niet dat je niet hoeft te trainen, maar je hoeft niet veel te trainen. Ik heb je eerder al eens het boek het duurloopmisverstand aangeraden want jij denkt dat kilometers maken je prestatie bevordert.

Ergo: een 1/8 triathlon betekent: 500 m zwemmen

20 fietsen en 5 lopen. Dat kan je nog wel af met een trainingsomvang van 3 uur in de week.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor ik ben diegene die zegt dat km omvang op zich helemaal niets zegt maar dat het gaat om de juiste combinatie intensiteit en omvang. En dat boek heb ik allang gelezen, zoals zoveel andere goede boeken die soms weer andere dingen beweren. Gelukkig heb ik een goede ervaren trainer die voor mij schema's op maat maakt. Want ik heb weinig aan een goed schema voor een gemiddelde loper , ik wil een passend schema.



En om een 1/8 triathlon in een top tijd te lopen volsta je echt niet met drie uur trainen. En ik train gelijktijdig met jongens die de 5km binnen de 15min lopen (hebben dezelfde trainer) en ik kan je een ding verklappen; ze trainen veel meer dan 3 uur in de week. En dan hebben ze nog geen fiets en zwemtrainingen.



Maar dan daag ik je wederom uit , welke tijden heb jij gelopen op welke leeftijd en met welke trainingsomvang. Verras me! Laat ons van je ervaring leren. Vertel niet alleen wat ik verkeerd doe, vertel wat jij beter deed en vertaal dat na je resultaten. Hoeveel trainde jij voor een marathon/ultra en wat voor tijden liep je daarmee. Niet dat tijden zo belangrijk zijn hoor maar wel als je de efficiëntie van trainingen wil kunnen afmeten.
Alle reacties Link kopieren
En als het gaat om de finish te halen hoef je natuurlijk voor den 1/8 triathlon helemaal niet te trainen. Voor een marathon overigens ook niet als je er bv net als in Amsterdam 6 uur over mag doen.

Maar dat zegt niet over wat je er wel niet voor moet doen om het uiterste uit jezelf te halen.
Alle reacties Link kopieren
Erg he ben nu al zenuwachtig voor vanmiddag. En dat terwijl ik me voorgenomen heb er gewoon een climaxloop van te maken. Kom er overigens niet onderuit om zo meteen toch nog een paar uurtjes te gaan fietsen. Want dochter heef training in een verderop gelegen bos. Zien we dan maar als een extra warming up. Bovendien komt er verder toch niets uit mijn handen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanmiddag als oma van start!!!!!!!!!
Wauw Baukje! Gefeliciteerd Oma . Alles goed met moeder en kind?



Veel succes vanmiddag met het hardlopen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Baukje, wat een leuk nieuws! Succes vanmiddag!



Nou mijn vriendin vond dat ik de marathon maar uit mijn hoofd moest zetten, ze denkt dat ik door m'n schenen er te lang uit ga zijn. Maar ze ontdekte ook dat mijn enkel aan die kant helemaal vast zat, ik heb wat oefeningen gedaan zodat hij weer wat losser is en de pijn is vandaag bijna helemaal weg. Dus we zullen zien.... Vanmorgen heb ik maar een stuk gefietst op de hometrainer om mijn conditie vast te houden, dat ging gelukkig prima. Hopelijk morgen echt helemaal pijnvrij zodat ik toch mijn schema weer rustig op kan pakken.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Het is deze oma toch nog gelukt om derde overall te worden. Geen toptijd maar ja dat wist ik wel dat dat er niet inzat. Maar met een 1hr36 ben ik gezien de omstandigheden wel tevreden. Zeker als ik daar dan nog op mijn bijna 51ste derde overall bij de dames mee kan worden.



Het parcours was heel mooi. Zou ook wel een snel parcours geweest zijn ware het niet dat we de wind dus de hele tijd schuin van voren of van opzij en de laatste 5km bijna recht van voren hadden. Nu waaide het misschien niet extreem hard maar zo in het buitengebied pak je wel vol alle wind. En helaas vond ik niet echt aansluiting bij andere lopers dus niemand die me uit de wind kon houden.



Zoon liep zijn eerste halve marathon echt super , werd tweede bij de senioren. Ook man was tevreden met zijn tijd. De prijzenkast is weer aangevuld.





Anky moeder en kind maken het nu goed maar de bevalling is heel pittig geweest.





Gioia ik hoop dat het losmaken van de enkel wonderen verricht en dat je strakjes toch weer lekker verder kunt trainen. Zo balen als een blessure roet in het eten gooit.
Alle reacties Link kopieren
@Maslo, was het in Doetinchem? Ben benieuwd hoe het ging! Ik vind je schema niet heel overdreven maar ik heb ook al jaren bijna alleen maar triatleten om me heen ;) Maar heel weinig is het ook niet. Voor een 1/8e is het voldoende om prima de finish te halen. Als je de wedstrijd wil winnen is het overigens natuurlijk een ander verhaal. Ik ben overigens ook geen zwemliefhebber. Mijn echt lange wedstrijden heb ik daarom vooral ook in de vorm van duathlons gedaan. Wild e dit jaar eigenlijk voor een hele triathlon gaan maar door omstandigheden is het er niet van gekomen.



@Bupps.. ah, zijsteken! Bah! Ik heb er zelf met vlagen veel last van en mn zusje toevallig ook. Ik ben wel eens in de literatuur gedoken wat nu de oorzaak kan zijn. Het lastige is dat er niet zo heel veel over bewezen is en dat er vooral nog veel theorieen zijn.

Het meest genoemd zijn ademhaling en voedsel. Ik heb er een artikeltje over geschreven. Als je het leuk vindt, stuur ik het naar je op. Laat maar horen!



@2xbelle.. irritant is dat. Zelf heb ik er gelukkig geen last van maar mijn zwager (de partner van het zusje hier boven!) wel. Een echte oplossing weet ik niet zo goed eigenlijk. Het is ook niet iets waar hij graag over praat.



@Anky.. die kleine kinderen zijn niet goed voor je nachtrust dus. Succes daar mee ;)



@Mother.. de bruiloft was super! Het weer viel, ondanks de voorspellingen, heel erg mee en we hebben een hele gezellige en relaxte dag gehad. Daarna in de buurt blijven kamperen met een heel stel dus ook de volgende ochtend was nog heel gezellig ☺ Altijd een leuke manier om mensen weer te zien! Beter dan bij een begrafenis ;)



@Gioia82.. Ik zou sowieso naar de fysio gaan! Huisartsen zijn vaak een beetje van ‘rustig aan’ (maar misschien is jouw vriendin niet zo’n huisarts en ben ik als fysio ook een beetje bevooroordeeld ;) )



@Gefeliciteerd oma Baukje! Wat leuk! Je kleinkind gaf de hele familie vleugels zo te lezen ☺



Afgelopen week zelf alleen maar aan korte stukjes lopen toegekomen omdat het elke avond feest was met vergaderingen/training geven/werken. Ik heb een schema voor mn zus geschreven voor een 10EM maar omdat ze zelf geen gps heeft, heeft ze geen idee hoe ver ze nou precies loopt (het schema is op tijd) Daarom gister samen 16km geprobeerd te lopen. Dat is ruimschoots gelukt maar wel het heel veel glibberen en glijden en een valpartij onderweg in de modder. Geen pijn gelukkig. Wel helaas voor haar veel zijsteek. Daar moet ook nog eens iets voor uitgevonden worden! Omdat de 18km van gister (want zoveel zijn het er uiteindelijk geworden) voor mij op een heel rustig tempo gingen ben ik vanochtend aangesloten bij een groepje lopers hier uit de buurt. Een gezellige 18 km met 4 mannen gelopen met geen kilometer onder de 5.00. Morgen helaas helemaal geen tijd voor sport want ik moet al 1 patient eerder weg van mn werk om op tijd op mijn eerste schooldag te zijn! Vanaf morgen weer studeren naar het werk ☺
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!!!



Vandaag een heerlijk rondje-10 gelopen in de stromende regen...

Was even mijn best doen om uit bed te komen, maar een frissere start van deze zondag kan ik me niet voorstellen :-)



@ookbijzonder, Evy is ook mijn coach :-D

Ben in maart 2013 gestart en in oktober (ik heb trouw elke week 3 maal gelopen, maar heel rustig opgebouwd, soms weken herhaald tot ik de lessen met gemak kon uitlopen) liep ik de 5km aan 1 stuk.

Daarna doorgegaan met de 'keep running' lessen van Evy en sinds januari loop ik met goed gevoel de 10 km.

Wat ik je wil meegeven: houd vol en wees trots op elke stap die je zet!



Morgen gelukkig weer een normaal ritme op pakken. Zomervakantie vind ik heerlijk, maar mijn kids (en dus ook ik) gedijen echt het beste in een normaal school-ritme.

Ook qua voeding lukt het me dan beter om in balans te blijven (valkuil: te weinig, of juist veel te veel eten. heb tot voor kort gekampt met overgewicht en dat blijkt oprecht een levenslang verhaal, ondanks nu mijn felbegeerde gezonde BMI)



Allen een goed begin van de nieuwe week gewenst ennuh...

Tot gauw!
Alle reacties Link kopieren
Allereerst: Baukje, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jouw kleinzoon! Wat leuk dat je oma bent geworden. Is het je eerste kleinkind? Deze jongen heeft een sportieve oma, zeg! Het idee doet me glimlachen, want ik heb mijn eigen grootouders (die overigens allemaal de zestig (ruim) gepasseerd waren toen ik geboren werd), nooit op hardloopschoen gezien. Ze waren allemaal erg oud, stijf, doof en/of zo krom als een hoepeltje.



@Sylversmitty: het toeval wil dat ook ik vandaag in de stromende regen gelopen heb. Ik was naar een groot park in de buurt gefietst om daar te trainen. Het was zo heerlijk! De regen op mijn huid te voelen, vond ik erg prettig. Later was er toch een probleempje: ik was klaar met mijn training toen ik ontdekte dat ik nog lang niet in de buurt van de ingang van het park was. Ik raakte nogal snel afgekoeld, dus ik heb uiteindelijk een flink stuk extra gelopen om maar niet onderkoeld te raken. Dat ging prima; volgens mij heb ik het laatste stuk erg vlak gelopen. Thuis heb ik een half uur onder de douche gestaan om op temperatuur te komen. Met kleren en al.



Overigens had ik al een volle week niet gelopen. Te druk! Hier baalde ik echt van. Die week ervoor wel drie keer gelopen. Deze week wil ik weer drie trainingen doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven